Hop til indhold

Unormale hunde navne.


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Min gamle hund kom til i starten af muskelhunde er farlige perioden, samt hvor bokseren Mike Tyson var yderst populær..

Derfor besluttede min mor sig for at vores søde lille gravhunde blanding skulle hedde Thayson.... Hvilket da også fik folk til at kigge lidt når der ikke kom en stor muskelhund men en bette gravhundeblanding løbende

Link til indlæg
Del på andre sites

Luca hed egentlig Beluga da vi fik hende. Ulla skulle hun også reagere på. Beluga var alt for bøvlet at kalde, og lidt pinligt for mig... Det blev meget hurtigt til Luca. Ulla er bruger vi kun, når hørelsen er selektiv. - Ikke at det hjælper :stupid:

 

Min ene barndoms hund hed Nuff, en anden Jonas. :blink: Min nabos hund hed Gunnar, en stor Sct bernhard!

Link til indlæg
Del på andre sites

I får lige mine hunde her og en kort forklaring

 

Snøvsen: Eneste hund tilbage, ingen ville have den, alle går fra snøvsen

Spilop: Altid fyldt af larm og balade

Pjalte: Fik vi som 1 år, hed Leo, og lignede en sæk lort. Opdrætteren har aldrig været begejstret for det navn

Beluga: Dv pinsher, da jeg hentede hende som 8 uger, kostede hun vægtmæssigt det samme som kaviar og alle i kuldet skulle hedde noget med B

Kanvas: Golden retriever elsker at hente Kanvas dummier

Compete: Border collie købt til at løbe agility konkurrencer, blev dog aldrig til noget, så nu er vi blevet lidt overtroiske med sådan nogle navn

Dot-Com: Golden retriever.

Odd-eye: Blå og brun øjet border collie. Alle katte med to øjn farver hedder Odd-eyes.

 

Ft cockerne hedder alle positive udtryks navne, så når jeg kalder på dem, tror de andre drivere at jeg roser den (altså indtil jeg må råbe det højt inderligt og surt)

 

De hedder Sådan, Okay, Zuper og YaDa

 

Det var så navne festen herfra.

 

Der er s

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae, jeg har kendt den sødeste gravhund der hed Cognac :-) Den var så også Cognac-farvet, så navnet passede egentlig meget godt. Og ellers var der en Westie på samme vej som hed Pepsi.

 

Bortset fra det så har min kæreste haft en hund der hed Smarte Smutter (ligesom hunden fra Oliver & Co.). Det synes jeg er ret sødt :-) Og så har hans mor en hund der hedder Linux (efter styresystemet). Det synes jeg også er et ret fedt navn, og det er der ikke mange hunde der hedder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu det kun en historie jeg har fået fortalt men syntes den er meget sjov:

Da min mor var barn i 50'erne fik de en lille glathåret gravhundved navn Fup, navnet var min morfars ide for når dør sælgerne så kom, kunne hanråbe " I ER FULDE AF FUP!" også var det meningen Fup skulle komme ogskræmme dem væk, han glemte dog og indvie Fup i den plan for den lystrede aldrig på det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Naboens hund hedder Otto og ejeren udtaler det VIRKELIG med O-lyd og det lyder vorkelig sjovt.

Han er en Fransk Bulldog altså en rigtig FED en af slagsen.

 

 

Vores egen hedder Mambo og vi får tit en kommentar "kan den danse?"

 

Overvejer lidt om min næste hund så skal hedde Tango eller sådan noget i den stil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsen hedder jo egentlig Herr Flick efter Allo allo-serien... :mrgreen:

 

en af mine barndomshunde blev konsekvent kaldt kommoden eller Smalle :klap: (hun var en overvægtig lab) det var hende mine forældre pinte ved at kaste en pind i elven, mod strømmen, så oksede hun ellers derudaf - troede hun :sjov: det var også hende min søster smurte ind i nutella...stakkels madglade dyr var jo lige ved at gå helt af led....

 

 

en af min stedfars jagtkammerater har en ruhåret gravhund og en glathåret hønsehund tror jeg det er, de hedder Hans og Ib (ejeren hedder Fritz og ligner lidt julemanden - skøn trio :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Min bror, som er en del ældre end mig, fik for en hel del år siden en lab-blanding der hed Mads. Den sødeste genbrugshund som bare altid var glad.

Nå, men Mads kunne virkelig godt lide at strejfe. Min bror og hans kæreste boede virkelig langt ude på landet så Mads løb frit rundt. Mads og hans buddy Bølle løb langt omkring - Blev engang set ca. 15 km. fra deres hjem! Nogle slemme slemme fyre der altid var på jagt efter eventyr og damer.:slem:

 

Alt sammen fint nok... Indtil jeg fik en kæreste der hed Mads! Det gav nogle gange lidt forvirring når vi var på besøg og der blev spurgt ud i rummet om Mads trængte til at komme ud at tisse.......

Siden blev det til "Gammel-Mads" (hunden, selvfølgelig, den havde jo været der længst) hvilket hjalp en del på forståelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Min hedder jo Dupond. Når vi kommer gående siger folk altid "Der kommer Dupond og Dupont" :D

 

Hans bedste venner hedder Gustav eller Gusser (labra-doodle) Anton (lhasa apso) og Pennie (Border).

 

Vi går til AG med en "Hund". Den studsede jeg lidt over til at begynde med :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Åh, for er grin man fik dér <3

 

Jeg har også et par stykker:

 

Mine forældres gamle hund (min første) hed Snuf fordi min far var lidt fuld og skulle navngive hende :D

Min mor's hund hedder Columbus (han blev født som den første) og de to andre hed Dracula (han havde KÆMPEtænder) og Joy (lidt bøsset navn til en hanhund).

Èn af mine gamle klassekammerater har en golden ved navn Kalle og jeg havde en ven hvis gravhund hed Hansen.

Ina's bedste ven hedder Honni (fordi ejeren ikke kunne stave til Honey) og Sonne's kæreste er en Havanais ved navn Tille.

Vi har også en Dino (lillebitte Chihuahua) og min gamle kollega har to Jack Russels ved navn Peanut og Taco :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...