Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Hvis du vil give ham resten, så del det op i portioner og frys det ned. Jeg har genfrosset masser af Luna's kød igen og igen

 

Det har jeg også valgt at gøre :-D Jeg tænkte, at der ikke ville ske så meget ved det, når det er til hundemad.

 

Faktisk ved jeg ikke engang rigtigt hvad der sker, hvis man genfryser menneskemad - jeg ved bare, at det ikke er godt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nogen der har en god idé til mad der bliver længe i maven?

 

Sheila døjer med for meget mavesyre hvis hendes mave bliver tom over natten.

Hun plejer derfor altid at få en aften snack i form af tygge ben af en slags. Og ret sen aftensmad. Men de mad hun får nu er meget let fordøjeligt og derfor hurtigt ude af maven igen og hun har lidt problemer med det for tiden. Vil helst ikke skifte foder da hun på alle andre leder trives og det har været svært at finde noget hvor hun gjorde det

 

Overvejer om en rugbrøds mad til nat ville være godt? Eller andre ting der ligger tungt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har en god idé til mad der bliver længe i maven?

 

Sheila døjer med for meget mavesyre hvis hendes mave bliver tom over natten.

Hun plejer derfor altid at få en aften snack i form af tygge ben af en slags. Og ret sen aftensmad. Men de mad hun får nu er meget let fordøjeligt og derfor hurtigt ude af maven igen og hun har lidt problemer med det for tiden. Vil helst ikke skifte foder da hun på alle andre leder trives og det har været svært at finde noget hvor hun gjorde det

 

Overvejer om en rugbrøds mad til nat ville være godt? Eller andre ting der ligger tungt?

 

Tror såmænd ikke en rugbrød holder længere end så meget andet. Bare der er masser af fiber i. Hvordan er det med Mysla? Er hun et madøre? Ellers kunne du jo købe sådan en automatisk foderdispenser, og sætte den til at spytte en håndfuld mad ud midt på natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror såmænd ikke en rugbrød holder længere end så meget andet. Bare der er masser af fiber i. Hvordan er det med Mysla? Er hun et madøre? Ellers kunne du jo købe sådan en automatisk foderdispenser, og sætte den til at spytte en håndfuld mad ud midt på natten.

 

nej, men e rugbrød kan jeg få hende til at spise kl sent;) Og mysla er klart et madøre og det ville derfor være hende der ville tage evt mad der dumpede frem om natten;) Sheila gider slet ikke spise hendes foder uden vand og dåsemad/leverpostej i:)

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, men e rugbrød kan jeg få hende til at spise kl sent;) Og mysla er klart et madøre og det ville derfor være hende der ville tage evt mad der dumpede frem om natten;) Sheila gider slet ikke spise hendes foder uden vand og dåsemad/leverpostej i:)

Liva har samme problem som sheila - og hvis hun ikke har spist umiddelbart inden sengetid, så får hun en halv rugbrød med leverpostej - og det holder maven kørende natten over :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, men e rugbrød kan jeg få hende til at spise kl sent;) Og mysla er klart et madøre og det ville derfor være hende der ville tage evt mad der dumpede frem om natten;) Sheila gider slet ikke spise hendes foder uden vand og dåsemad/leverpostej i:)

 

Man er jo nødt til at elske prinsesse-nykker:hjerte: I så fald, jamen så prøv med en leverpostejsmad. Eller makrel, hvis i ikke skal sove sammen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er jo nødt til at elske prinsesse-nykker:hjerte: I så fald, jamen så prøv med en leverpostejsmad. Eller makrel, hvis i ikke skal sove sammen:mrgreen:

 

ja ikk?;) Fisk er adr adr for det meste. Ville give hende skånekost bestående at kogt ris og fisk - hun vil bare ikke røre det! Rynker totalt på næsen, adr adr. Og mysla står og hopper for at må få det.

Må prøve at varme det op i morgen, så kan det være det er sagen, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigmor blev fodret med Royal Canin Junior hos opdrætter, som jeg fortsatte kort med. Jeg skiftede dog til Kingsmoor Pure Hvalp af forskellige grunde 1-2 måneder efter jeg fik hende hjem. Herefter begynde hun at få ildelugtende prutter, dårlig ånde og hendes afføring var ofte "våd/blød". Tænkte egentlig at prutterne og den dårlige ånde måske bare var en naturlig udvikling :lol: Og tilsidst mistede hun også fuldstændig interessen for foderet. Jeg havde mistet min MEGET madglade hund.

 

Besluttede mig så for at prøve Royal Canin Junior igen alligevel... Og hvor er jeg glad for at jeg gjorde det. Ingen ildelugtende prutter mere, ingen dårlig ånde mere og fast afføring i mindre mængder. Perfekt :klap: Og bonus (som måske bare stadig er nyhedens glæde) jeg har fået min madglade hund tilbage, som spiser sin mad!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu har jeg lige luret i den her tråd og kan godt se, at jeg er en sindssygt heldig hundeejer ;-) Karla er jo så flink til at vinde ting, så jeg har ikke købt foder siden engang i slutningen af 2010 / starten af 2011. Selv den sommer vi fik hvalp var Hills så flinke at sponsere en fandens masse hvalpefoder som præmier, så Johna også var dækket ind :mrgreen:

 

jeg blander bare foderet og så må de æde det der er. Og lige udover en kortvarig periode med fedtet pels hos Karla - som skyldes Eukanuba fandt jeg ud af - og lind mave ved Johna hvis hun er på ren kornfri, så kører det bare. Jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg - andet end at sige, at jeg føler med jer der har så mange kvaler med at finde det rette foder kræene trives på - og priser mig lykkelig for mine to små kræ med stålmaver som bare æder det de får serveret (dog er der selvfølgelig forskel på entusiasmen, men i det store hele er de tilfredse, bare der er med :lol:)

 

de har dog hver sin foderspand, da Karla fodres på så lavt kalorieindhold som muligt og Johna som sagt SKAL have korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Vi banker lige gang i tråden igen, med et praleindlæg:)

 

Jeg gik forbi byens ene dyrlæge idag for at kontrol veje dem. For en måned siden have mysla tabt sig lidt - nemlig til 16,8 og nu stod den på ....trummelvirvel.....16,1:) Jeg synes godt nok jeg kunne se og mærke liiiiidt at der måske var sket noget, men det der er da ret så meget på en måned. Og de skyldes ene og alene at vi har skiftet til Hills light. Meget stort fiberindhold, så maven er også super fin på det og det er tilsat l- carnitin som fedtforbrænder og jeg tror næsten det må være det.

Hun er stadig ikke åleslank, så det er nok meget rigtigt husket at hun som ung vejede 15,5. Nu er det det nye mål vi jagter:) Kommer hun der ned har hun tabt sig to kilo! fra når hun vejede mest.

 

Knap så godt har sheila også tabt sig 600 gram og det skal hun IKKE. For en måned siden havde hun tabt sig fra 29,5 til 28,8 og nu står den på 28,2. Det første var fint, hun var LIDT buttet, men nu skal hun, som den gamle hund hun er, ikke tabe sig mere. Og lidt bekymret bliver jeg jo også... Så hun må sættes op i leverpostej, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tillykke med det fine resultat :5up:

Ja jeg venter også på at min flæskeroulade (Oscar) vil begynde at smide et par overflødige kilo - desværre er der ikke sket noget endnu :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi banker lige gang i tråden igen, med et praleindlæg:)

 

Jeg gik forbi byens ene dyrlæge idag for at kontrol veje dem. For en måned siden have mysla tabt sig lidt - nemlig til 16,8 og nu stod den på ....trummelvirvel.....16,1:) Jeg synes godt nok jeg kunne se og mærke liiiiidt at der måske var sket noget, men det der er da ret så meget på en måned. Og de skyldes ene og alene at vi har skiftet til Hills light. Meget stort fiberindhold, så maven er også super fin på det og det er tilsat l- carnitin som fedtforbrænder og jeg tror næsten det må være det.

Hun er stadig ikke åleslank, så det er nok meget rigtigt husket at hun som ung vejede 15,5. Nu er det det nye mål vi jagter:) Kommer hun der ned har hun tabt sig to kilo! fra når hun vejede mest.

 

Knap så godt har sheila også tabt sig 600 gram og det skal hun IKKE. For en måned siden havde hun tabt sig fra 29,5 til 28,8 og nu står den på 28,2. Det første var fint, hun var LIDT buttet, men nu skal hun, som den gamle hund hun er, ikke tabe sig mere. Og lidt bekymret bliver jeg jo også... Så hun må sættes op i leverpostej, hehe

 

Yeaahhhh :klap:

 

*****

 

Så kan jeg da snakke videre og sige at vi stadig kører på Essential (kombi af superior og estate, og en smule nautical) med god succes!! Ludwig får vidst ca. 25 % mere end anbefalingen, men kombi af at han er ved at sætte hanhundebredde og ok aktivitetsniveau så er han bestemt ikke tyk! Men han synes maden er fantastisk og han er fin i pels og afføring :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for hjælp. Luna fik jo Specific CJD, men det må ikke produceres mere pga noget fejl i deklarationen eller sådan noget.

 

Så pt får hun 150 gram Wolfsblut Blue Mountain og 75 gram Wolfsblut Green Valley. Hun fiser simpelthen helt ekstremt.. Og det går altså ikke.

 

Nogen andre, der har oplevet noget lignende med Blue Mountain? Jeg tænker lidt, det er den, der er årsagen (men hun får ekstrem hård mave af Green valley alene:genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...