Gæst kleo Skrevet Maj 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;) hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;)hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? Nej, mine hunde SKAL ikke kunne hilse på alle andre hunde, Charlie går fint forbi hunde uden at ænse dem, og jeg er igang med at lære Dexter det samme (har opgivet Sally ). De SKAL ikke kunne slippes løs med fremmede hunde, men kan dog godt, under de rigtige forudsætninger (Sally! Charlie er der slet ikke noget med). Igen er det yderst sjældent Charles ikke kan lide en hund. De må gerne knurre af hunde der er frembrusende, eller på anden vis uhøflige. Der bliver da også knurret internt her i huset, når nogen f.eks. bliver forstyrret mens de sover osv. Men jeg oplever faktisk meget sjældent at der bliver knurret af fremmede hunde ude på tur f.eks. Som udgangspunkt er det da ikke iorden at de bider, MEN uheld kan ske, og/eller hvis de kom op at slås med en anden hund, så er det vel en af den slags ting der kan ske? (går ud fra at du ikke mener at de flænser den anden hund i 100 stykker, men et almindeligt bid, altså hvor der går hul) I og med at vi passer andre folks hunde, er vores tre alle fint sociale med andre hunde, og vi accepterer selvfølgelig ikke hunde i vores hjem, som de og vi ikke allerede har mødt og sagt god for. MEN det er jo noget andet at skulle "bo sammen", end det er at mødes tilfældigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Hov, det hører lige med, at i den hundeskov hvor jeg lufter Charles, er der stor kultur med at lade hundene løbe fri og også hilse. Det er ikke et problem for Charles med de korte "hello's" men han kan lige så fint gå forbi uden at få lov at sige hej, hvis jeg kalder ham ind. Dexter vil jo selvfølgelig stadig RIGTIG gerne se de andre hunde, han er mget ung og har nok ikke fået ret meget træning før i tiden. Men vi arbejder på det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;)hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? Jeg bliver så ærgerlig, og bekymret, når jeg hører/læser hundeejere som mener at en hund ikke må sige fra! Hunde er dyr og det må vi ikke glemme. Hunde reagerer som dyr og det skal vi ikke glemme For mig er det utrolig respektløst og arrogant at mene at en hund ikke må sige fra i en situation hvor hunden føler sig presset og bare handler som hund. Mine hunde skal ikke absolut kunne enes med alle og derfor bliver de heller ikke presset ind i møder de ikke har lyst til eller som jeg vurderer de ikke vil få noget positivt ud af. Eksempel: Begge mine søstre har anskaffet sig hanhunde, den ene en voksen cairn på 5 den anden søster en voksen han på knap 6 år. I familien har vi altid haft vores hunde med til arrangementer og det har gået fint. Nu ser vore hunde ikke hinanden og det er min beslutning. Hvorfor skal Pelle være sammen med en fremmed hanhund - en naturlig konkurrent? Mine hunde vil jeg som udgangspunkt gerne kunne slippe med fremmede hunde, og jeg gør det da også med Pelle, men først efter en vurdering - eller i situationer hvor der pludselig står en fremmed uvenlig hund foran os. Jeg mener ikke hunde skal slippes løs med hvem som helst. Der er naturlige sympatier og naturlige antipatier hos hunde. Jeg vil aldrig slippe Pelle i en gruppe uden alle hundene på forhånd kender hinanden godt og kan enes. Naturligvis må hunde gerne knurre ad andre hunde. Det er en af deres måder at udtrykke sig på. Knurren understreger hundens øvrige signaler og straffer man knurren, er der en risiko for at hunden undlader at knurre og går direkte til bid. Hunde må bide andre hunde i reelle forsvarssituationer. Her mener jeg ikke en hund som føler sig truet af en anden på 10 meters afstand og derfor farer hen og bider. Det er overfald. Jeg mener forsvar hvor hundene er helt oppe i hovedet på hinanden og den ene hund ikke overholder reglerne. Virker en markering ikke, er det bid hundens eneste udvej medmindre den flygter. Jeg betragter disse adfærd som ganske normal adfærd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Dobbelt - igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
spjæt Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;)hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? God ide med den tråd, fordi den et langt stykke handler om man giver hunden lov til at være hund eller om man mere går med noget andet ikke- hund agtigt. Jeg er med på der skal være en balance ellers kan det jo blive temmelig ubehageligt for os alle at gå på gaden. Men en af de ting som jeg finder enormt vigtigt er at mennesket fjerner sig lidt fra den holdning som hedder: instinkter er sådan noget man kan dæmpe/fjerne /flytte over i anden adfærd- så hunden dermed ikke længere har den uønskede, for os, adfærd. Man skal være opmærksom på at mennesket kan være den ringeste til at vurdere hvad der er livsvigtig adfærd for en hund. Og til spørgsmålene, for mig er det utrolig vigtigt at min hund er selvstændig, at den kan klare sig i de situationer den kommer ud for- vi går på fjeldet og hellere forberede sig på han kan blive væk end ikke- derfor løser han opgaver uden jeg bestemmer løsningen på forhånd og han har en meget stor grad af frihed, han er i aktivitet 8-9 timer næsten hver dag, mest udenfor hjemmet. Han skal ikke kunne nogen øvelser, han kan nogle kommandoer, som er nødvendige, og vores venskab gør at han vælger at følge mig, ikke fordi han ikke kender eller har andre muligheder. Han måtte som udgangspunkt hilse på alle hunde de hunde han selv vil (han gider langt fra alle hunde)-,tæverne løber efter ham som fluer om honning, men de feste usikre hanhunde fliner fuldkommen ud når de ser ham, så derfor siger jeg nej til hunde vi ikke kender, men det ærgrer mig- der har været omkring 8 angreb af løse hunde- mens min har været i snor. Han hverken knurrer eller bider andre - undtagen når han er blevet angrebet, og her bliver han gal- det hverken kan eller vil jeg forhindrer- man skal have lov at forsvare sig selv. Angreb min hund andre- ville jeg aldrig gå med ham uden han var i 100%kontrol- det ville jeg aldrig acceptere. Men gode hundemøder/lege i frihed er med til at give et godt hundeliv og ofte er det bare en løbetur eller lidt pinddrilleri der skal til, så vil han med videre - derfor forsøger jeg at opnå gode sjove hundekontakter hverdag - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Mit ønske er at mine hunde skal kunne passere andre hunde på offentlige steder uden at vise andet end forbigående interesse - altså man må godt kigge og måske tage et skridt hen mod den anden hund, men skal gå videre når det bliver sagt. Det går fint med Oluf. Vinnie er opgivet Man skal helst kunne passere fremmede mennesker uden at reagere, og kunne finde sig i at fremmede hilser på én. Vinnie hilser pænt på fremmede. Med Oluf arbejder vi på sagen, da han har fået den idé at han ikke kan lide mænd Ideelt så jeg også helst at mine hunde skulle kunne komme godt ud af det med familiens hunde, så vi kan besøge hinanden. Det har hidtil gået rigtigt godt, men min mors hund vil desværre ikke acceptere Oluf. Det er heller ikke realistisk at man bare skulle kunne sætte to tilfældige hunde sammen, og forvente at de kan enes, så det lever vi med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Jeg er ret enig Ninjamor. Jeg er ikke typen med en løs hund på min gåtur rundt i kvarteret. Han får heller ikke lov til at hilse på andre hunde, når han er i snor. Slet ikke andre hanner. I skoven er han fri. Han er flok-leder i en gruppe på 8-10 hunde og det fungerer. Jeg har 100 % kontrol over ham, når han er løs. Jeg kan kende hans signaler i enhver situation. Nye hunde i flokken må respektere ham og de regler der er i gruppen. Jeg har rigtig mange gange sagt til nye ejere i skoven, at de skal selv sørge for, at deres hunde ikke går for tæt på min. For han sætter sin status fast. Han bider ikke. Han markerer ikke engang. Men han knurrer, lægger hovedet over nakken på den anden hunden og får den ned at ligge imens han gøer den i hovedet. Han tager hvalpe under sine vinger og skælder ud på "de gamle" i flokken, hvis de er for hårde ved de ny. Jeg er af den mening, at hundene nok selv skal finde ud af det. Til en vis grænse. Min har aldrig fået lov til at dominere ved at humpe. Den får ikke lov til at "pege et offer" ud i skoven og gøre den anden hunds oplevelse af skoven trist ved hele tiden at sætte sin status fast. Gør han det kommer han i snor eller han skal blive ved mig. Da han var hvalp og indtil 2 års alderen var han MEGET underdanig. Han lagde sig på ryggen og tissede når "de store" kom. Men den flok vi er en del af, har lært ham meget. Efterhånden som han er blevet ældre er han vokset i personlighed Han passer på sig selv og de andre nu. Så ja. Han skal have lov til at knurre, alt det han vil. Han skal være med til at lære de andre hvalpe at begå sig i en flok. Han skal være en HUND Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Det er jo nok ikke nogen hemmelighed at mine hunde ikke hilser på fremmede hunde tilfældige hunde, jeg har aldrig fundet det nødvendigt. de møder fremmede hunde som de helst skal kunne med når nogen i familien eller træningskammerater får ny hund, men ellers hilser vi ikke på fremmede og jeg går ikke i hundeskov, ikke fordi mine hunde er et problem, men fordi jeg ikke er ynder af konceptet, lege med alt og alle;), i min verden er det ikke normalt for en voksen hund at lege med fremmede hunde;) og i hundeskove hersker der oftest en praksis med at alle slipper deres hunde og interesserer sig ellers ikke mere for dem,næsten ingen gør forsøg på at holde hunden hos dem selv når de møder andre, det vil sige i en hundeskov kan man ikke få lov til som hundeejer selv att bestemme om hundene skal hilse;) jeg forstår ikke rigtig hvordan man kan mene at hunden har et problem, blot fordi den ikke bryder sig om fremmede hunde, for mig er det helt normal adfærd og når bare jeg kan kontrollere min hund når vi passerer andre så er jeg tilfreds;) jeg syntes ofte der er en tendens til at menneskelig gøre vore hunde, de har da brug for at lege, at lære nye at kende m.m, det har de efter min menig ikke, de har brug for deres egen flok, få kendte hunde de kan "lege" med og ellers bare at læse avisen fra de andre hunde og passere dem uden yderligere kontakt;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Det er jo nok ikke nogen hemmelighed at mine hunde ikke hilser på fremmede hunde tilfældige hunde, jeg har aldrig fundet det nødvendigt.de møder fremmede hunde som de helst skal kunne med når nogen i familien eller træningskammerater får ny hund, men ellers hilser vi ikke på fremmede og jeg går ikke i hundeskov, ikke fordi mine hunde er et problem, men fordi jeg ikke er ynder af konceptet, lege med alt og alle;), i min verden er det ikke normalt for en voksen hund at lege med fremmede hunde;) og i hundeskove hersker der oftest en praksis med at alle slipper deres hunde og interesserer sig ellers ikke mere for dem,næsten ingen gør forsøg på at holde hunden hos dem selv når de møder andre, det vil sige i en hundeskov kan man ikke få lov til som hundeejer selv att bestemme om hundene skal hilse;) jeg forstår ikke rigtig hvordan man kan mene at hunden har et problem, blot fordi den ikke bryder sig om fremmede hunde, for mig er det helt normal adfærd og når bare jeg kan kontrollere min hund når vi passerer andre så er jeg tilfreds;) jeg syntes ofte der er en tendens til at menneskelig gøre vore hunde, de har da brug for at lege, at lære nye at kende m.m, det har de efter min menig ikke, de har brug for deres egen flok, få kendte hunde de kan "lege" med og ellers bare at læse avisen fra de andre hunde og passere dem uden yderligere kontakt;) Det er afgjort nemmere for hundeejere som ikke har fuldt styr på deres hunde, at deres kan med alt og alle, men jeg mener heller ikke der er et naturligt behov for at møde fremmede hunde hos den voksne hund. Det er så meget nemmere at være hundeejer, når først ens hund har lært at den ikke skal i nærkontakt med alle hunde den møder. Hunden accepterer langt bedre et "kom så går vi", når man vil undgå et møde og dermed kommer der mere ro på den. En anden ting er, at jeg har set alt, alt for mange hunde komme i stor konflikt under tilfældige møder. Voksne blide hunde som føler sig pressede til at vise underkastelse for at undgå konflikten med den fremmede hund og man kan så tygge lidt på hvad hunden får ud af sådan et møde samt hvad den lærer af det :hmm: Hundens konflikt kommer af, at den helst ville have undgået mødet, men føler sig presset ud i det. Dette synes jeg er urimeligt overfor hunden. Nogle hundeejere ser deres hunds overdrevne hilseadfærd som glæde, hvor jeg ofte ser det som udtryk for utryghed og konflikt. Vi skal heller ikke glemme, at leg mellem voksne fremmede hunde er en styrkeprøve, så det vi ser som munter leg er i virkeligheden en afprøvning af hvem der er stærkest, hurtigst mm. beregnet på at afgøre lige på stedet hvem af de to der er "chefen" denne gang. Hvorfor skal voksne hunde ud i sådanne styrkeprøver? Hellere ville jeg lære hunde at omgås roligt og at ignorere hinanden = være tryg ved fremmede voksne hundes tilstedeværelse, men ikke forvente nærkontakt. Man ser tydeligt at nogle hunde har lært, at i visse situationer, hvor flere hunde er samlet, skal de ikke have nærkontakt og da kan de slappe af, selvom de er sammen med 20 andre fremmede hunde. F.eks. på kurser hvor der i et lokale kan være 25 hunde sammen og lægge sig til at hvile, fordi de ved de ikke skal forholde sig til nærkontakt. Selv har jeg i øvrigt haft meget stor succes med at lade fremmede hunde være sammen i line uden at mødes direkte før efter ½ times tid. Så er den første ophidselse væk og hundene kan som regel mødes i ro - hvis de vælger at ville mødes. Nå, nu løb det af med mig, men det er et emne, som optager mig rigtig meget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Mine skal ikke hilse på fremmede hunde og slet ikke i snor. Jeg holder afstand, for hvis alle 6 er med og den fremmede går amok i måske rædsel , så kan mine også svarer igen og jo tætterer på, jo sværere er de at holde. Nogle hundeejerer taler man jo med og mine får ikke lov til kontakt, før jeg er sikker på at også den fremmede er rolig. Så får måske den ene af de gamle lov at hilse , hvis den fremmede er meget nysgerrig. Min ene hanhund reagerer desværre på andre hanner, der nusser vore tæver.Så han er konkurrence i andre hanner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Lige lidt uden for tråden. Mine nuværende hunde på nær Snoopy har alle været anderledes end andre hvalpe/unghunde til træning.De søger ikke nærkontakt eller er vilde for at lege i evt frikvarter.Jeg ved ikke om det er denne opvoksen i en flok med ældre hunde der har gjordt det, eller det er medfødt reserverthed i mine linier. Men de viser ikke det store behov for at lege med fremmede.Og som kønsmodne bliver de glade for at se visse kendte hunde, men de andre er bare fremmede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 For mig er det nok lidt "dobbelt" eller hvad man nu skal kalde det - for jeg forventer at mine hunde vil tolerere det meste fra mennesker , men overfor andre hunde må de gerne sige fra , men de må ikke angribe - det sker så heller ikke - hvis der skulle ske det at de blev angrebet må de gerne forsvare sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Mine hunde må selvfølgelig godt sige fra, men det er meget sjældent de har gjort det, selvom jeg stort set kun går tur hvor det vrimler med fremmede hunde der bare kommer hen. Så enten har mine hunde lært at skjule deres frustrationer godt, ellers lærer hunde der lever på den måde, ikke at bruge så meget energi på tilfældige møder fordi det jo sker hele tiden. Jeg forventer at mine hunde kan trække sig fra et møde de ikke gider, uden at vise afstandsøgende signaler, med mindre den anden hund overtræder de sociale regler. Skulle jeg få en hund der knurrer lidt hvis den anden hund er høflig, ville jeg nok lære at leve med det, men jeg ville være ked af at skulle gå med en hund der skyder gråspurve med kanoner. Nu har jeg kun haft meget sociale racer og ville ikke have de samme forventninger til andre racer der ikke er så socialt anlagt, det er klart, og boede jeg på landet har jeg også lært at kulturen er en hel del anderledes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Jeg har tre forskellige hanner, på det område. Den yngste vil gerne lege med alle, så han er ved at lære at det behøver man ikke. Den ældste kan sammen med rigtig mange hunde; helst uden snor. Han siger fra overfor dem der vil humpe ham, men når de holder op er det ude af verden. Den mellemste er utryg overfor fremmede hunde, så vi har en aftale om at der ikke forekommer møder med dem. De har alle tre gode hundevenner som de elsker at være sammen med. Mine "krav" til alle tre er, at de kan holde ud at være i nærheden af andre hunde, til træning, kurser og konkurrencer. De skal også behandle hundegæster i vores hjem pænt, naturligvis efter en passende intro. De behøver bestemt ikke at hilse på fremmede hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;)hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? Nej Aya skal ikke kunne hilse på alle hun møder, som oftest vil hun gerne, men hun får kun lov hvis vi som hundeejere er enige om at de gerne må hilse. Hun skal heller ikke kunne slippes løs med fremmede hunde, men det kan hun og det er jeg glad for. Hun må self. knurre hvis hun bliver truet, nu knurre Aya sjældent af andre hunde, hun gør af dem hvis hun føler det bliver for meget, og det er helt i orden i min verden, hun er lille og skal altså kunne sige fra så hun ikke bliver moslet rundt. Min hund skal på ingen måde bide uprovokeret, men self. kommer det til en situation hvor hun bliver angrebet så skal hun self. kunne forsvare sig. Desværre er jeg ikke sikker på at hun ville gøre det. Jeg må indrømme at når jeg hører det med at folk skriver med at man skal tage hensyn til det ene og det andet, så er jeg så taknemlig for at jeg har en hund der omgås med alle mennesker og alle hunde, det er de færreste hunde hun sådan rigtig vil lege med, men hun kan med alle. Herhjemme skal der ikke tages hensyn til at hun sover, spiser osv. jeg er af den overbevisning at jeg skal kunne tage alt fra hende og til hver en tid ville kunne lægge mig et sted hvis hun er der. Self. går jeg ikke og hiver ting fra min hund eller sniger mig ind på den når den sover forstå mig ret, men jeg skal kunne. Det eneste tidspunkt jeg egentlig skal være opmærksom på at Aya er når vi træner, så er hun hundrede pct. fokuseret på mig, og hvad jeg har at lækkerier. Og hun deler ikke, kommer der en hund hen til os når vi træner bliver hun tosset. Hun bider eller knurrer ikke men hun gør af den og laver udfald og kan finde på at jage den væk hvis den bliver for meget, og det er ligegyldigt hundens størrelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 En af de ting jeg også studser lidt over er den med" min hund må gerne bide/knurrer men ikke umotiveret" for helt ærligt, hvornår har du set en hund gøre det umotiveret/provokeret ? Det er muligt du ikke kunne se hvad grunden var, men helt ærligt, en grund har der været;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Afført af en anden tråd;)hvad ønsker vi af vores hund, skal den kunne hilse på alle vi møder på turen? skal den kunne slippes løs med fremmede hunde? Må hunden knurrer af andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? Må den bide andre hunde? Hvis ja i hvilke situationer? simpelthen hvad betragter du som normal adfærd og hvad skal din hund kunne? Da vi fik vores Cavalier, troede vi at endelig havde fået en hund som ville elske at hilse på alle og lege med alle hunde men vi har med tiden indset at de egentlig ikke har nogen synderlig interesse i at være social med fremmede hunde og må sige det som vendte det for os, var en der spurgte for hvems skyld det var at de absolut skulle hilse på andre?.. Vores eller hundens? Derefter lader vi det 100% være op til tøserne om de vil hilse (selvf. skal den anden hund også være ok med det).. Det betyder ofte at de kun vælger meget kort at snuse til den anden og går videre, eller simpelthen bare går en bue udenom den anden hund De gider egentlig heller ikke rigtig lege med fremmede hunde, kun nogle enkelte cavaliere og mynder er på listen over en smule løbeleg De må meget gerne knurre af andre hunde, hvis deres grænser bliver overtrådt.. fx. Hunde der ikke holder deres næse ude af rumpen på dem (De ved også godt, at hvis vi har været i legestue, at de kan løbe hen til os.. Så fjerner vi den anden hund)... De kan også finde på at knurre hvis de er optaget af et hul på marken, og den anden hund er flabet nok til at stikke snuden ned i hullet Hvis den anden hund ikke hører efter når de knurre eller direkte angriber dem, må de gerne bide igen!.. Tror desværre ikke de ville gøre det, de vælger ofte istedet og søge os, så vi kan løse problemerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Han bider ikke. Han markerer ikke engang. Men han knurrer, lægger hovedet over nakken på den anden hunden og får den ned at ligge imens han gøer den i hovedet. Hold da op. Begge mine ville reagere vildt voldsomt hvis det blev gjort på dem af en de ikke rigtigt kendte. Min ældste ville blive skide sur og min yngste ville blive enormt trykket og utilpas. At blive lagt ned ville gå over alle deres grænser. Er det mig der har underlige hunde? Min ældste har især haft en lidt provo periode hvor han fræk som en slagterhund og udemærket klar over provokationen han lavede, skulle se hvad der skete når han lagde hagen over andre hunde, det har jeg ærligt talt stoppet for enten bliver den anden hund sur eller også synes den det er ubehageligt. Det er sådan jeg har oplevet det. Skete heldigvis ikke så mange gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Hold da op. Begge mine ville reagere vildt voldsomt hvis det blev gjort på dem af en de ikke rigtigt kendte. Min ældste ville blive skide sur og min yngste ville blive enormt trykket og utilpas. At blive lagt ned ville gå over alle deres grænser. Er det mig der har underlige hunde? Min ældste har især haft en lidt provo periode hvor han fræk som en slagterhund og udemærket klar over provokationen han lavede, skulle se hvad der skete når han lagde hagen over andre hunde, det har jeg ærligt talt stoppet for enten bliver den anden hund sur eller også synes den det er ubehageligt. Det er sådan jeg har oplevet det. Skete heldigvis ikke så mange gange. Næh, jeg studsede også over det. Og Bobo ville også blive rigtig utilpas ved det. Han ville nok ikke blive sur, medmindre det skete igen og igen, men det ville ikke være et sjovt møde for ham. Og tror egentligt ikke at nogle hunde ville bryde sig om at blive væltet :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 En af de ting jeg også studser lidt over er den med" min hund må gerne bide/knurrer men ikke umotiveret" for helt ærligt, hvornår har du set en hund gøre det umotiveret/provokeret ? Det er muligt du ikke kunne se hvad grunden var, men helt ærligt, en grund har der været;) Jeg skal lige høre. Hvad mener du grunden kan være hvis en hund (uden forgående kontakt) angriber og bider en hund der står med ryggen til? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Det har jeg jo ingen anelse om, men en eller neden grund har der været;) hunde har ikke vores retfærdighedskodex Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Det har jeg jo ingen anelse om, men en eller neden grund har der været;) hunde har ikke vores retfærdighedskodex Jeg er med på der har har været en grund. Men ikke nødvendigvis en grund i situationen. Den hund jeg refererer til går og pelser alle hunde den møder (ejeren gør intet, den er dømt til at gå med mundkurv, men har den sjældent på). Man bliver jo nødt til at differentiere mellem aggression, så man kan diskuterer dem på et fornuftigt grundlag. Måske motiveret/umotiveret er forkerte termer. Men der er jo forskel på om en hund bider alle andre hunde eller om den kun bider hvis den bliver direkte udfordret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Jeg er med på der har har været en grund. Men ikke nødvendigvis en grund i situationen. Den hund jeg refererer til går og pelser alle hunde den møder (ejeren gør intet, den er dømt til at gå med mundkurv, men har den sjældent på). Man bliver jo nødt til at differentiere mellem aggression, så man kan diskuterer dem på et fornuftigt grundlag. Måske motiveret/umotiveret er forkerte termer. Men der er jo forskel på om en hund bider alle andre hunde eller om den kun bider hvis den bliver direkte udfordret. Men for hunden, der angriber alle må der vel også have været en grund. Måske oplever man ikke direkte dens motivation for at gøre det, men der må vel nødvendigvis være en eller anden bagvedliggende årsag for at reagere sådan. Tænker jeg i hvert fald umiddelbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Maj 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2013 Men for hunden, der angriber alle må der vel også have været en grund. Måske oplever man ikke direkte dens motivation for at gøre det, men der må vel nødvendigvis være en eller anden bagvedliggende årsag for at reagere sådan. Tænker jeg i hvert fald umiddelbart. Også derfor min første sætning var "Jeg er med på der har har været en grund":blink: Men for at kunne diskutere hvad hunde skal finde sig i, som tråden jo handler om, eller, hvor meget aggression vi skal acceptere hos hunde, er vi jo nødt til at differentiere begrebet aggression. Vi er vel alle enige om at det ikke er ok at en hund bider alt den møder, men at det KAN være ok at en hund bider en anden hund, hvis den føler sig truet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts