Hop til indhold

Renlighed

Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Nu laver jeg lige en ny tråd i stedet for at spamme en anden tråd;)

men når talen kommer på renlighed hos hvalpe kommer der tit noget op som virkelig undre mig.

rigtig ofte siger folk: hvalpen kommer lige ind ude fra og tisser m.m på gulvet! Eller selv om døren står åben går hvalpen ikke ud når den skal!

jeg fatter slet ikke den der;) for mig er det da indlysende at hvalpen først skal lære at det er uden for det foregår før den kan gå ud og gøre det, hvalpe er ikke født med at vide at det er udenfor der er toilet, det er jo det vi skal lære dem ved at gå ud med dem hver gang de har spist, leget og sovet og rose dem når de gør det ude, for at få en hvalp renlig skal uheld inde forhindres ved at man går ud med hunden ;) for hver gang hvalpen ikke kommer ud når den skal fx hvis den er alene hjemme eller lign. så øges tiden før den er renlig, det er klart at når man ikke opretholder vanen med at tisse m.m ude så holder hvalpen op.

det vil sige det er ikke hvalpen der er vanskelig eller dum det er hvalpeejeren der ikke har været grundig eller hurtig nok;) hvalpe er ikke født med at være klar over at de skal ud når de skal;)

Link til indlæg
Del på andre sites

...men hvalpe bliver jo ikke født 8 uger gamle. Nogle hvalpe er allerede "renlighedstrænet" hos opdrætter. -Det vil sige, at de har haft mulighed for at følge de voksne hunde både ude og inde.

Det er da den simpleste måde at lære renlighed på.

--Jeg kunne godt tænke mig at høre fra hundeejere med flere hunde, hvordan de har oplevet den nye hvalps renlighedstræning. Jeg kunne da forestille mig, at hvalpen lærer af husstandens voksne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

...men hvalpe bliver jo ikke født 8 uger gamle. Nogle hvalpe er allerede "renlighedstrænet" hos opdrætter. -Det vil sige, at de har haft mulighed for at følge de voksne hunde både ude og inde.

--Jeg kunne godt tænke mig at høre fra hundeejere med flere hunde, hvordan de har oplevet den nye hvalps renlighedstræning. Jeg kunne da forestille mig, at hvalpen lærer af husstandens voksne hunde.

Selfølgelig er der da nogle hvalpe der har påbegyndt renlighedstræning når de rejser hjemmefra, de hvalpe jeg har solgt har fx, men det er egentlig ikke det tråden handler om, det er det faktum at rigtig mange mennesker til syneladende tror at hvalpe pr automatik ved at de skal gå ud, og at folk derfor tror at det er nok bare at lade øren stå så hvalpen kan gå ud selv! Eller at det bare er at gå nogle ture så hvalpen får mulighed for at gøre det ude, dt handler jo i lige så høj grad om at hvalpen kommer ud når den skal! Det hjælper ikke at gå en time med en hvalp der ikke skal tisse, det tisser den jo ikke af, så kan det sagtens være at den tisser 5 min efter at man er kommet hjem;) hvis ikke hvalpen endnu har lært at det er udenfor det foregår så er vores opgave at gå med hunden når den skal tisse og rose den uden for.

og nej jeg har ikke indtryk af at hvalpe lærer renlighed af de voksne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg bare har glemt hvordan Cajsa var at gøre renlig, men hvis jeg husker korrekt, er Lulu den absolut sværeste at gøre renlig. Hun har to voksne hunde. Hverken Mingus eller Cajsa har haft uheld med afføring inde mere end et par gange, pga. dårlig mave. Lulus har jeg slet ikke tal på. Men til hendes forsvar skal selvfølgelig nævnes, at de andre havde en have og det har Lulu ikke. Dvs. hun har slet ingen tendens til at give tegn ved at gå til døren, hun leder bare efter et sted at sætte sig.

Vi prøver selvfølgelig at finde et mønster og lufte hende jævnligt,men i takt med at hun er blevet ældre, er det faktisk sværere. I starten kunne hun nærmest tisse uanset hvor ofte man tog hende ud. Nu kan der nogle gange gå 10 timer i mellem, selvom hun er ude flere gange. Så bliver det pludselig lidt svært, man kan jo ikke klemme det ud af hende :mrgreen: Men sådan er det bare, hun er heldigvis sød alligevel, og jeg er efterhånden i tørre-tis-op-træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Alle mine beagler er startet med renligheds træning hos opdrætter - så det har været en stor hjælp - at de godt vidste de foregik udenfor.

Min Oscar var lidt svær - ikke fordi han tissede i tide og utide - men fordi han absolut IKKE ville ud hvis det regnede - hvilket det gjorde en del, det efterår vi fik ham - udover det vidste han godt det foregik udenfor.

Jeg syntes det har været nemmere når der er voksne hunde til stede, som også viser hvalpen til rette - de lærer jo lynhurtigt af hinanden. Om vendt så lærte Charlie også at det var OK at lave bummelum i haven - for det gjorde Oscar jo da han var hvalp - så kunne Charlie jo også.

Darwin har været den nemmeste af mine hvalpe - det var helt utænkeligt at han lavede indenfor - når han ville ud smækkede han med vores gitterlåger - det var signalet til at nu var det nu - det gør han også den dag i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var teenager fik vores tæve et hovsa-kuld. Vi beholdt en hvalp og han gik med tæven ud og blev renlig på den måde, det tænkte vi slet ikke på. I nyere tid har vi haft en hvalp der ikke havde lært renlighed hjemmefra og som helt tydeligt heller ikke lærte det fra vores tæve. 2,5 måneders hårdt arbejde og mange, mange uheld.

De sidste tre hvalpe vi har haft, har været funktionelt renlige fra de kom, de har tilsammen haft mindre end 10 uheld. Jeg tilskriver det i høj grad opdrætternes grundtræning. Jeg måber hver gang nogen skriver at hvalpen let kan være 6-7 måneder før den er helt renlig, men der er sikkert mange faktorer der gør sig gældende, blandt meget andet lidt uvidenhed, som TS påpeger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var teenager fik vores tæve et hovsa-kuld. Vi beholdt en hvalp og han gik med tæven ud og blev renlig på den måde, det tænkte vi slet ikke på. I nyere tid har vi haft en hvalp der ikke havde lært renlighed hjemmefra og som helt tydeligt heller ikke lærte det fra vores tæve. 2,5 måneders hårdt arbejde og mange, mange uheld.

De sidste tre hvalpe vi har haft, har været funktionelt renlige fra de kom, de har tilsammen haft mindre end 10 uheld. Jeg tilskriver det i høj grad opdrætternes grundtræning. Jeg måber hver gang nogen skriver at hvalpen let kan være 6-7 måneder før den er helt renlig, men der er sikkert mange faktorer der gør sig gældende, blandt meget andet lidt uvidenhed, som TS påpeger.

I mit tilfælde hverken eller, opdrætter har gjort forarbejdet og jeg er ikke uvidende :mrgreen: Men udefra kommende omstændigheder - hvis man kan kalde en lejlighed uden direkte adgang til ude, for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg vil er jo at få folk til at forstå at en hundehvalp ikke nødvendigvis ved at det er udenfor toilettet er når man er hund;) derfor hjælper det ikke at lade en dør stå åben så hvalpen kan gå ud ;) den skal først lære

at toilettet er ude;) det vil sige man skal ud med den hver gang og rose den ude;) og det skal være når den skal tisse m.m man går ud med den ikke bare fordi der er reklamepause i tv;) ellers kan man sagtens risikere at hvalpen tisser 5 min efter at man er kommet hjem;)

ja nogle hvalpe er startet renlighedstræning før de flytter hjemmefra men det er ikke alle;) og det er ikke det tråden handler om! ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

men når talen kommer på renlighed hos hvalpe kommer der tit noget op som virkelig undre mig.

rigtig ofte siger folk: hvalpen kommer lige ind ude fra og tisser m.m på gulvet! Eller selv om døren står åben går hvalpen ikke ud når den skal!

jeg fatter slet ikke den der;) for mig er det da indlysende at hvalpen først skal lære at det er uden for det foregår før den kan gå ud og gøre det, hvalpe er ikke født med at vide at det er udenfor der er toilet, det er jo det vi skal lære dem ved at gå ud med dem hver gang de har spist, leget og sovet og rose dem når de gør det ude, for at få en hvalp renlig skal uheld inde forhindres ved at man går ud med hunden ;) for hver gang hvalpen ikke kommer ud når den skal fx hvis den er alene hjemme eller lign. så øges tiden før den er renlig, det er klart at når man ikke opretholder vanen med at tisse m.m ude så holder hvalpen op.

det vil sige det er ikke hvalpen der er vanskelig eller dum det er hvalpeejeren der ikke har været grundig eller hurtig nok;) hvalpe er ikke født med at være klar over at de skal ud når de skal;)

Er det ikke mest førstegangshundeejere, der siger sådan? For jeg tænker i hvert fald, at det handler om manglende erfaring og at man simpelthen ikke ved hvor lang tid det kan tage. Eller at det måske virker som om at hunden er renlig, hvor den så lige pludselig begynder at tisse indenfor igen. Og derfor undrer man sig måske.

Tror i hvert fald ikke at folk er så dumme/uvidende (i mangel af bedre ord) at de ikke godt ved at det skal trænes. Der må ligge noget andet til grund for at folk siger sådan noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Helt enig Kleo, og jo Therese tror det kommer fra førstegangsejer...måske ?

Jeg fik hurtig lille Zeus lært at det er udenfor det foregår - dag og nat, men det er meget hårdt arbejde - sådan en lille fyr bliver jo frisk af at komme ud i efteråret (det var det da han var 8 uger :-)) og vil ikke lige sove bagefter, og kl. er 3 det er midt om natten vækkeuret ringer kl. 5 vi skal op på arbejde jo det er hårdt og man ligner en hængt kat :-) men hvor jeg savner det hehe. Måske ikke lige det at være træt - men hvalpen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du har ret.

Vi kan se på lille Luna at hun er ved at knække koden mht at gå ud.

Havedøren står åben men det er da min pligt at vise hende at hun skal ud, ligesom det er min pligt at lære hende hjemmets regler :)

Oftest er det tydeligt at se når vaps begynder at søge og snuse og gå rundt, op og ud og så ddyyyyggtiiiiiiiiiiiiiggg (luna har lært at man ikke kan logre imens man laver bummelum ;) )

Vi har lige haft 36 timer uden uheld, men så efterfulgt at 2-3 uheld i dag og jeg tror simpelthen at hun sover og først vågner når hun skulle tisse, for hun er ikke gået mere end 3-5 skridt fra hvor hun sov.

Men største delen af tiden så vågner hun og kigger på mig og så spurgter hun ud...... nogle gange må terassen tage dråberne men hey hun er ude og for det meste når hun ned på græsset. Men jeg går da stadig med hende og roser alt hvad jeg kan :)

Hun bliver 9 uger i morgen og er ikke trænet ved opdrætter og hun tager sig ikke af når sassy skal ud, så ser hun det bare som en mulighed for at snuse ;) Det ser ikke ud til at hun efteraber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Nej jeg vil ikek give dig ret i at de lærer af de store..Mine gør hvertfald ikke! Når mine hvalpe er 5 uger går jeg konsekvent ud med dem hver time på nær om natten eller hvis de sover (men løver sover helelr ikke deres tid væk).. Jeg blvier sammen med dem udenfor og de tisser ikke hvis jeg ikke er med... De kan godt gå med de voksne ud, men de voskne tisse overhovedet ikke så ofte som hvalpene.. EN anden ting er at hvalpene aldrig snuser og finder et godt sted. De siger hov jeg skal tisse og så tisser de... Når hvalpene er 7 uger kommer de ud hver 2 time... 10 uger gamle kan jeg trække den til 2½ time..

Jeg ved ikke om jeg bare har glemt hvordan Cajsa var at gøre renlig, men hvis jeg husker korrekt, er Lulu den absolut sværeste at gøre renlig. Hun har to voksne hunde. Hverken Mingus eller Cajsa har haft uheld med afføring inde mere end et par gange, pga. dårlig mave. Lulus har jeg slet ikke tal på. Men til hendes forsvar skal selvfølgelig nævnes, at de andre havde en have og det har Lulu ikke. Dvs. hun har slet ingen tendens til at give tegn ved at gå til døren, hun leder bare efter et sted at sætte sig.

Vi prøver selvfølgelig at finde et mønster og lufte hende jævnligt,men i takt med at hun er blevet ældre, er det faktisk sværere. I starten kunne hun nærmest tisse uanset hvor ofte man tog hende ud. Nu kan der nogle gange gå 10 timer i mellem, selvom hun er ude flere gange. Så bliver det pludselig lidt svært, man kan jo ikke klemme det ud af hende :mrgreen: Men sådan er det bare, hun er heldigvis sød alligevel, og jeg er efterhånden i tørre-tis-op-træning :-D

Og det er virkelig underligt for hun var renlig her..Men igen, jeg går ud med dem med max 3 timer imellem... Skal de skide imellem de 3 timer går de hen til vinduet eller døren og piver..Ikke længe men bare piv derefter skider de...

Er det ikke mest førstegangshundeejere, der siger sådan? For jeg tænker i hvert fald, at det handler om manglende erfaring og at man simpelthen ikke ved hvor lang tid det kan tage. Eller at det måske virker som om at hunden er renlig, hvor den så lige pludselig begynder at tisse indenfor igen. Og derfor undrer man sig måske.

Tror i hvert fald ikke at folk er så dumme/uvidende (i mangel af bedre ord) at de ikke godt ved at det skal trænes. Der må ligge noget andet til grund for at folk siger sådan noget :-)

Ne det er ikke kun førstegangshundejere..Jeg har flere kunder som undrer sig over deres 10 ugers hvalp ikke går ud alene om natten når døren nu står åben
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at opvækst hos opdrætter betyder en del. Her menes også de forhold, der bydes tæve og hvalpe fra 3 ugers alderen , hvor mange begynder med tilskudsfoder.Og tæven opgiver at holde rent. Hvis opdrætter fuldtidsjobber , vil kuldet uvægerligt gå mange timer i deres eget lort.Især , hvor deres areal er lille, og hvalpene ikke kan gå væk fra sove og spisested for at forrette deres nødtørft.Hvis man har plads til at indrette rene sove-og spisesteder og have aviser i en fjernere krog, vil de fleste hvalpe lære at holde rent omkring sove og spisesteder med tiden.

Hvis man går hjemme og har have, vil de små i godt vejr jo gerne ud for at opleve noget og så sker det der.

Hvis sådanne hvalpe først kommer til ny ejer i f.eks 10 ugers alderen, tror jeg det ville være lettere for en nybegynder at indkøre renlighed.

Jeg mener dog, at hvalpene lærer, at det sker udendørs af de voksne hunde.I hvertfald til en vis grad

Men jeg møder ofte nye hundeejerer der slæber deres trætte hvalpe rundt på villavejene fordi de nu skal tisse, inden de tager dem ind.De fatter ofte ikke , at det slet ikke hjælper , da mange hvalpe slet ikke tør tisse , hvor der stinker af optaget af så mange andre voksne hunde.

Uanset hvor de gør sig rene , må det være ejeres skyld, at hvalpen var på det forkerte sted, da det skete.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke oplevet at hvalpe lærer af de voksne hunde. I en hundeflok uden mennesker ville renlighedstræning jo slet ikke være aktuelt overhovedet. Hvalpe tisser så tæt som muligt på "hulen/reden", hvor der er tryghed, og det er naturligt for dem. Jeg tror måske at rigtig mange hundeejere slet ikke fatter hvor naturstidigt det egentlig er for en lille hvalp at lære at tisse ude i den store verden. Der er virkelig mange, der tror at man bare skal åbne døren, så forstår hvalpen selv princippet, men det kunne ikke være mere forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer sådan til at tænke på min tæve, når jeg læser de her tråde. Hun var for så vidt hurtig nok om at lære at blive renlig, men nøøj jeg kunne hive håret af mig selv ind imellem inden hun blev renlig. Ved alle mine hunde har jeg fulgt rådet om at det er tisse-tid når man har spist, sovet og leget. Men Tikki formåede at tisse selv når vi tænkte: Nu er der ro - fx lagde hun sig ned, tissede og flyttede sig så for ikke at ligge i tisset.

Helt modsat har det været at renlighedstræne Enzo. Han har kun tisset indenfor en gang som 8 uger gammel, hvor han i ulvetimen var totalt umulig og havde kørt sig selv lidt op, og så skete der et uheld. Ellers løb han hen til døren. Eller tissede når jeg bare lige åbnede døren efter han havde spist, sovet eller leget. Selv da hvalpeferien var slut efter 3 uger og han skulle være alene hjemme, så kunne han holde sig. Jeg havde oprindeligt arrangeret hvalpepasning mens jeg var på arbejde, men det blev desværre afbrudt efter to dage, da hvalpesitteren fik det skidt. Så 13 uger gammel var han alene fra 7.30-12.30/13.00, hvor min mor kunne nå forbi i sin frokostpause og så til jeg kom hjem kl 16. (havde dog den sorteste samvittighed. Vidste jo at han ville gøre meget for at undgå at tisse og så blev han "tvunget" til at skulle holde sig i så mange timer). Men virkelig en forskel på de to. Tikki var virkelig svær at læse/få til at tisse i haven. Enzo meget meget hurtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer sådan til at tænke på min tæve, når jeg læser de her tråde. Hun var for så vidt hurtig nok om at lære at blive renlig, men nøøj jeg kunne hive håret af mig selv ind imellem inden hun blev renlig. Ved alle mine hunde har jeg fulgt rådet om at det er tisse-tid når man har spist, sovet og leget. Men Tikki formåede at tisse selv når vi tænkte: Nu er der ro - fx lagde hun sig ned, tissede og flyttede sig så for ikke at ligge i tisset.

Helt modsat har det været at renlighedstræne Enzo. Han har kun tisset indenfor en gang som 8 uger gammel, hvor han i ulvetimen var totalt umulig og havde kørt sig selv lidt op, og så skete der et uheld. Ellers løb han hen til døren. Eller tissede når jeg bare lige åbnede døren efter han havde spist, sovet eller leget. Selv da hvalpeferien var slut efter 3 uger og han skulle være alene hjemme, så kunne han holde sig. Jeg havde oprindeligt arrangeret hvalpepasning mens jeg var på arbejde, men det blev desværre afbrudt efter to dage, da hvalpesitteren fik det skidt. Så 13 uger gammel var han alene fra 7.30-12.30/13.00, hvor min mor kunne nå forbi i sin frokostpause og så til jeg kom hjem kl 16. (havde dog den sorteste samvittighed. Vidste jo at han ville gøre meget for at undgå at tisse og så blev han "tvunget" til at skulle holde sig i så mange timer). Men virkelig en forskel på de to. Tikki var virkelig svær at læse/få til at tisse i haven. Enzo meget meget hurtig.

Nøj hvor ville jeg være lykkelig hvis jeg fik en som enzo :)

Dog skal jeg ikke klage, det virker til Luna har rimelig styr på tingene allerede nu i en alder af 9 uger, meeeen hun er IKKE renlig.

Sassy var enormt længe om at blive rentlig, men hun er også en totalt hyber hund og dyrlægen var ikke i tvivl om at det var derfor men shit jeg fik mange grå hår over hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne så godt tænke mig at høre hvad man skal gøre, når hunden er god til at tisse udenfor når man fx går tur, men let bliver distraheret når der bare skal tisses i haven. Snor på i haven og små gåture er afprøvet.

Jeg lukker hende ud når hun begynder at blive rastløs og gå sådan hvileløs/søgende rundt (plejer at være tegn til at hun skal ud), alligevel kan jeg gøre dette 10 gange, uden overdrivelse, og alligevel tisser hun inde kort tid efter.

Det er først blevet et problem indenfor de sidste måneder og der er ikke tegn på blærebetændelse. Problemet er simpelthen bare at hun let bliver distraheret og er ukoncentreret om det at skulle tisse, når vi er ude :vedikke:

Går du ude med hende eller lukker du hende bare ud alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne så godt tænke mig at høre hvad man skal gøre, når hunden er god til at tisse udenfor når man fx går tur, men let bliver distraheret når der bare skal tisses i haven. Snor på i haven og små gåture er afprøvet.

Jeg lukker hende ud når hun begynder at blive rastløs og gå sådan hvileløs/søgende rundt (plejer at være tegn til at hun skal ud), alligevel kan jeg gøre dette 10 gange, uden overdrivelse, og alligevel tisser hun inde kort tid efter.

Det er først blevet et problem indenfor de sidste måneder og der er ikke tegn på blærebetændelse. Problemet er simpelthen bare at hun let bliver distraheret og er ukoncentreret om det at skulle tisse, når vi er ude :vedikke:

gå med hunden ud, samme sted hver gang og bliv ude til hunden har tisset og ros så meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går små ture med hende i kvarteret, altså udenfor haven, og hvis jeg lukker hende ud i haven er jeg altid med. Startede med at give hende snor på, efter råd om at det netop ikke skulle distrahere hende, men det gør det altså. Og grunden til at jeg stadig giver hende den på er at hun er umulig at drive ind igen (hun er 9 mdr. så der skal prøves grænser af og hvis man så kan gøre en leg ud af det så er det jo RIGTIG sjovt :blink:).

Jeg har tænkt at det kunne være hun ikke vil tisse i haven mere, sådan en periode havde min ældste hund nemlig, så er begyndt at gå ture med hende i stedet, men så er der jo det ene spændende efter det andet og det bliver ikke altid til noget tissen.

Tålmodighed bliv ude til hvalpen tisser, tag evn en bog med;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne så sagtens være min tråd, du referer til. Jeg har haft hund det meste af mit liv, og som dreng var det mig, der trænede renlighed med vores hunde. Selvfølgelig ved en hund det ikke fra start. Men efter snart 6 mdr træning med det, så fatter jeg ikke, at vores nuværende Thor ikke snart fanger det. Jeg er helt overbevist om, at han godt ved, det skal foregå udenfor. Han får godbidder nærmest hvergang, det foregår udenfor, men selvfølgelig intet indenfor. Han bliver smidt ud, når han tages i fast gerning mv. Han kan være renlig i op til en uge, og så går det helt galt for ham igen i flere dage, for så igen at fange det nogle dage. Sådan har det gået on and off i nogle måneder. Bedst som man tror, at nu kører det, så starter det forfra. Han er HELT med på, at der er belønninger for det udenfor, men skæld ud, hvis man tages i nuet i at lave det indenfor. Er han ikke taget i det, så ignoreres det selvfølgelig. Jeg har haft 4-5 hunde hos mine forældre og fra jeg var 9 år, var det altid mig, der stod for træningen alene fordi, det interesserede mig og jeg gik meget op i hundene.

Thor kan jeg bare ikke lære det..! Og nej vi har ikke bare sat i sofaen og troet, det er kommet af sig selv. Vi har lyttet til råd herinde, vi har gennemsøgt nettet, vi har snakket mange gange med dyrlægen og hundetræneren om det. Men den fiser ikke ind hos ham. At han så yderligere INGEN tegn giver, inden han pludselig sætter sig lige foran en og tisser, det kan jeg heller ikke lure.

Tager du Julbert herinde, som havde Thors kuldbror, hun har samme historie. Hvorimod den nye de har fået, den er de ved at få renlig nu. Den giver også lyd/tegn eller man kan se på dens opførsel, når den skal noget. Thor han kan sidde på mit skød og hyggesnakke for ligeså snart, jeg sætter ham ned, så at tisse på gulvet.. Og ja vi er ved at være MEGET frustreret over det..

Og ja vi fulgte fra start og gør stadig den der med, leg, spise, sove så ud lige efter. Ros hvergang det sker udenfor. På gåture står han på bagben, hvergang han har tisset eller skidt, fordi han ved, nu kommer der godbid.. Og som også nævnt i min egen tråd, han kan være alene i over 8 timer, uden at have uheld. Der er også forsøgt lige efter gåture, så ind i et lille bur ( hundetrænerens ide ) heller ikke dette hjalp. Når han kom ud af det, så tissede han bare istedet. Vores dyrlæge mener, at det er de første 8 uger totalt uden træning, der har sat et halv permanent spor, dertil Thor sine mange startproblemer med tarmene, hvor der var frygtelig mange uheld, så han dermed har svært ved at slippe det med, det er hyggeligt at tisse inde.

Link til indlæg
Del på andre sites