Hop til indhold

Når hundeejere ikke lever op til sit ansvar!


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Jeg er rystet, rystet over hvordan hundeejere behandler deres hunde.

 

Vi har været ude og hilse på en Bearded collie i dag, (leder stadig efter hund nr. 2) og vidste godt den trængte til en kærlig hånd, omkring pelsplejen. Men hold nu op... Store filtplader over hele kroppen, bla en under øret, som var så stor at jeg forvekslet den med øret! Fluer omkring øjene, jamen det var så slemt at jeg ikke kan beskrive det. Samtidigt en meget stresset hund, som humpede alt og alle. Ingen gåture eller aktivering, kun løb på marken, og så i hundegård, da de ikke ville have en våd hund indenfor. Havde jeg haft den mindste forhåbning om det kunne gå med Luca og ham, havde jeg taget ham med. Han var bare for stor en mundfuld for Luca.

 

Jeg fik sagt det var dyreplageri, og jeg kraftigt kunne overveje at melde dem. Jeg har desværre ikke mulighed for at tjekke op på ham. Kan kun håbe de forstod budskabet. Er dog ret sikker på den kvindelige ejer fattede hvad jeg mente.

 

Hvorfor anskaffer man sig en langhåret hund, hvis ikke man gider pelsplejen, eller bare klipper den...

 

Øv en møg oplevelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj en træls oplevelse og stakkels, stakkels hund, det er da ikke så mærkelig at den er frustreret hverken at blive aktiveret samt have ondt og føle ubehag over pelsen.

 

Grunden til at folk anskaffer sig en hund, i dette tilfælde langhåret, skyldes vel som ved mange andre ejere, som ikke opfylder hundens behov, at den var sød som hvalp og en flot hund som voksen og egentlig ikke kan magte/gide opgaven eller sætte sig ind i hundens behov. Det eneste positive (hvis man kan sige det sådan!) er at de leder efter et nyt hjem til hunden og lad os håbe at det sker hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund...det lyder da helt horribelt :cry:...håber sandelig, at de tager din advarsel til efterretning.

 

Det håber jeg også... Havde de boet tættere på havde jeg tjekket op på dem. Det var ellers en sød familie, de havde bare glemt de havde en hund...!

 

Føj en træls oplevelse og stakkels, stakkels hund, det er da ikke så mærkelig at den er frustreret hverken at blive aktiveret samt have ondt og føle ubehag over pelsen.

 

Grunden til at folk anskaffer sig en hund, i dette tilfælde langhåret, skyldes vel som ved mange andre ejere, som ikke opfylder hundens behov, at den var sød som hvalp og en flot hund som voksen og egentlig ikke kan magte/gide opgaven eller sætte sig ind i hundens behov. Det eneste positive (hvis man kan sige det sådan!) er at de leder efter et nyt hjem til hunden og lad os håbe at det sker hurtigt.

 

Det var lige præcis grunden, de havde set en hvalp, som bare var så nuttet! Samtidigt synes de ikke det var pænt når de var klippet... Det er nu bestemt heller ikke med så store filtplader i pelsen. På den ene side var pelsen trukket op ad, så man kunne se huden...!

Tror desværre de for svært ved at komme af med den, der skal noget til at overskue sådan en omgang pels. Jeg kunne dog sagtens håndtere pelsen, men hans humperi og hans måde at ville dominere Luca på, dur ikke. Hun kom ellers med den gode tilgang til ham, og ville gerne lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, stakkels hund :shock::cry: Håber da nogen forbarmer sig over ham og tager ham med.

Vi har vendt og drejet det 1000 gange efter vi kom hjem, men tør ikke lade luca være alene hjemme sammen ham. Samtidigt var min ellers MEGET hundeglade datter, ikke tryg ved ham. (Han humpede også hende flere gange) Vi må håbe nogle andre kan se potentialet i ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har vendt og drejet det 1000 gange efter vi kom hjem, men tør ikke lade luca være alene hjemme sammen ham. Samtidigt var min ellers MEGET hundeglade datter, ikke tryg ved ham. (Han humpede også hende flere gange) Vi må håbe nogle andre kan se potentialet i ham!

Nej, det var heller ikke for at prikke til dig overhovedet :-) Forstår udmærket godt, at du ikke kan tage ham! Hensynet til Luca og din datter kommer selvfølgelig først. Men som du selv skriver, ville man jo bare ønske, at man kunne gøre noget for ham.

 

Er der egentligt en grund til at du ikke melder det, hvis jeg må spørge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til jeg ikke anmeldte dem med det samme, er fordi jeg meget tydeligt gjorde dem klart, hvad der var rigtig og forkert. De lovede at få ham klippet efter deres ferie i næste uge, hvis ikke han var solgt. Som jeg skrev har jeg svært ved at følge op på dem, da vi så skal en tur til Nordfyn igen.

 

Jeg har dog tænkt hele natten! -Ringer til dem igen, når jeg ved de er hjemme igen. Om ikke andet for at høre om han er solgt.

 

Jeg tror desværre ikke der er så meget af gøre, han var i fin foderstand, (om end jeg bestemt ikke var enig i deres fodervalg) og de påstod han var inde i huset det meste af tiden, den tror jeg så ikke helt på, men jeg bliver nødt til at have flere beviser end bare min tro og fornemmelse. Pelsen er "det eneste" der er af komme efter, den var så også helt forfærdelig...!:megaked:

 

Så hvis nogen skal forbi Nordfyn, kunne de måske se på en bearded collie......!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte faktisk på TS fordi Græske hunde muligvis får overdraget en lænkehund, der ville klæde Luca. Han er dog en komondor.Han skulle være sød og rar, men har været lænkehund, i meget kort snor., Han vil blive klippet ned og kastreret inden han evt sættes til adoption.Og skal jo først mentaltestes og deslige mht blodprøver.Men en temmelig stor hund skulle han være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååh :megaked: jeg tænker bare at han sikkert slet ikke ville være så stresset og humpe alt og alle hvis han bare fik et nogenlunde ordentligt liv (kan godt forstå du ikke tør, men altså....). Det er jo klart at han kammer helt over hvis han ikke stimuleres og samtid isoleres. Stakkels hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster han, Charlotte?

2800,- fin stamtavle, samme kennel som Luca. Ingen problemer her! (Fandt ham i DBA)

 

Jeg tænker så det knager. Lige meget hvad vi gør, vil Luca lide under det, og så er vi lige vidt. Hun havde også en del med i bagagen da hun kom her for 1,5 år siden. Det er en helt anden hund vi har nu, det vil jeg ikke ødelægge. Samtidig er hun blevet meget mere social, og nyder at være sammen med fx min fars frække D/S gårdhund, men hans tilgang er også bare leg. - Synes sgu den er svær, man vil så gerne redde dem alle....

 

De billeder vi fik tilsendt var slemme, men virkeligheden var mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige annoncen... Deres beskrivelse er sådan lidt :hmm:

 

De ting du skriver om ham tyder jo bare på en dybt stresset og understimuleret hund. Er par uger med gåture, nærvær og mentale udfordringer kunne jo gøre underværker.

 

Racen passer på ingen måde til os, men stod jeg og var vild efter en BC ville jeg faktisk godt turde at hente ham tror jeg og give det en chance. Måske med prøveperiode skrevet på kontrakt.

 

Puha, stakkels stakkels hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige annoncen... Deres beskrivelse er sådan lidt :hmm:

 

De ting du skriver om ham tyder jo bare på en dybt stresset og understimuleret hund. Er par uger med gåture, nærvær og mentale udfordringer kunne jo gøre underværker.

 

Racen passer på ingen måde til os, men stod jeg og var vild efter en BC ville jeg faktisk godt turde at hente ham tror jeg og give det en chance. Måske med prøveperiode skrevet på kontrakt.

 

Puha, stakkels stakkels hund

 

De var ikke int. i en prøveperiode, vi spurgte dem. Ud fra annoncen, var han perfekt makkerpar til Luca, det var bare noget andet vi så. Det var tydeligt de engang havde set en hvalp, og måtte bare eje en Bearded. De havde meget lidt forståelse for dens sind.

 

Han var meget bearded collie agtig, og ja hvis man havde tiden og kræfterne, ville han være en super hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Spurgte du om det var en mulighed for dem at aflevere ham tilbage til kennelen, som så kan yde noget 'damage Control' ?? Åh .. Det er bare det værste når pelsen ikke bliver holdt på sådan en type hund :evil:

 

Men jeg forstår sagtens at I takkede nej. Jeg ville aldrig selv turde hente en hund hjem, hvis kemien mellem den nye og gamle ikke var der fra første øjeblik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det kommer ikke bag på mig at de ikke ønsker en prøveperiode.

 

Øj det knuser bare mit hjerte den slags ting her... Men ja, selvfølgeligt skal man lige have overskud og lyst til at arbejde med ham. Det er svært at sige hvad der er i ham og hvor dybt det ligger begravet, og fordi der er noget der siger mig at det hurtigt kan rettes, er jo ikke ens betydende med at det er sådan det ville være.

 

Derfor synes jeg altså stadig en eller anden burde køre ned og hente det stakkels dyr :megaked::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spurgte du om det var en mulighed for dem at aflevere ham tilbage til kennelen, som så kan yde noget 'damage Control' ?? Åh .. Det er bare det værste når pelsen ikke bliver holdt på sådan en type hund :evil:

 

Men jeg forstår sagtens at I takkede nej. Jeg ville aldrig selv turde hente en hund hjem, hvis kemien mellem den nye og gamle ikke var der fra første øjeblik.

 

Ejeren af kennelen gik bort for ikke så lang tid siden, så det er desværre ikke en mulighed :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...