Hop til indhold

fuldtidsarbejde og hund?


Gæst Martina
 Share

Recommended Posts

Samtidig tænker jeg også, at efter 9 timer på farten, kan det i hverdagene være svært at finde overskuddet til at aktivere hunden ordentligt. Man er jo død-træt efter en lang arbejdsdag, og har været endnu tidligere oppe fordi hunden skal ud inden man tager afsted.

--- Det betyder så, at man har en del at indhente i weekenden, fordi de færreste hunde bare kan gå i tomgang uge efter uge.

 

Jeg er ikke den eneste, du kan jo bare læse i dba.dk eller guloggratis, hvor mange hunde der søger nye hjem, fordi folk har fået børn og ikke magter hunden også.

 

Men nu læser jeg også til pædagog, og har derfor et super godt indblik i hvordan børnefamilier fungerer, selvom jeg ikke selv er mor endnu. Og jeg kan jo se, at ALLE forældre periodevis er "strung out" ift. job og børn -- og de har ikke engang hund.

 

 

Jeg tror for det første, at hunde vil finde sig i meget. Men det gør det ikke optimalt.

 

- og der er jo også en grund til, at så mange hunde omplaceres/søger nye hjem, fordi deres ejere har fået børn. Så al ære og respekt til dem, der kan klare det --- realiteten er bare, at der også er mange, der IKKE kan.

Jeg læser ovenstående som en smule fordømmende - men hvad ved jeg, måske du ikke mente det sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg læser ovenstående som en smule fordømmende - men hvad ved jeg, måske du ikke mente det sådan.

 

Det var slet ikke ment sådan. :-D

 

Det var mere for at sige, at man skal huske på de dersens børn og at de godt kan være lidt krævende. Og at jeg ikke bare synes, at man skal sige "Det går nok alt sammen", for der er jo tilfælde hvor det IKKE går.

 

Og så har jeg også samtidig forsøgt at understrege, at det handler om ens egne begrænsninger. Martina beskriver, at hun pt. både løber og cykler --- det ville jeg slet ikke orke med et fuldtidsjob. Så hun har jo tydeligvis mere energi end jeg.

 

 

Men altså... jeg forsøgte bare at tegne et realistisk billede af situationen, og der kan man så vælge at sige "Det kan vi godt" eller "Det orker vi ikke". Men det er ikke ment som en kritik af de mennesker, der allerede lever sådan og trives med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man skulle følge alverdens forskrifter om at holde hund så det jo kun pensionister der kan have hund.

 

Jeg har fuldtidsarbejde på overtid og 2 timers transport hver dag, en kæreste der er selvstændig, så 37 timer er ikke eksisterende i det ordforråd.

 

Vi har en hund og ingen hundelufter (det tør jeg ikke).

jeg køre hjemmefra kl. 6.30 hver morgen efter at have luftet hunden en tur, kæresten køre ca. kl 7.30 her har hunden være i haven.

De tidlige dage er jeg retur igen kl 16.30, men oftest ikke før kl 17-17.30

det giver hunden alene dage på 10 timer, og så er vi så onde at han sover alene om natten, og yderligere er vi en sjældent gang i mellem faktisk smuttet hjemmefra om aftenen. Men så har jeg også givet mig tid til at træne godt med ham imellem job og smut!

 

Og inden nogen nu stempler mig som alt muligt, så pas på med at udtal jer før I har set min hund og hans liv irl!!

 

han er en hund der hver dag kan løbe frit ud over marken strække ud, med i stalden om aftenen, og er en af de hunde der er så heldig at komme med til træning hver uge (flere uger flere gange), konkurrencer, med i skoven, med på ferie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går aldrig nogen steder uden min hund, når jeg først er kommet hjem fra arbejde. Det har jeg slet ikke lyst til, så det er så let. Jeg skal op kl 5 i hverdagene, så jeg har slet ikke overskud til at skulle ud om aftenen i de dage.

 

Jeg lever og ånder for Luna (der er labrador), og lige bortset fra alene hjemme tiden, så er hun møgforkælet.

 

Jeg prøvede med en hundelufter ved middagstid, da Luna var hvalp. Det kunne hun slet ikke kapere. Hun havde lavet ballade hver dag, når jeg kom hjem fra job. Men der var ikke lavet ballade, når hundelufteren (min daværende underbo) kom. Så det er ikke alle hunde, der kan klare det med besøg midt på dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fire hunde, to fuldstidsjobs og min mand har hver 6. uge også to ugers tilkaldevagt.

På de normale uger er vores hunde alene mellem 7-8 timer - jeg kører hjemmefra mellem 7.15-8.00. Manden er alle dage hjemme kl. 14.45.

 

Når han har vagt har han den ene uge almindeligt arbejde mellem 7-14.45 og derefter tilkaldevagt fra 14.45-20.00. Og den anden uge har han fri 07-19, og vagt fra 19-07.

 

I ugen med alm arbejde+eftermiddagsvagt, der betyder det at onsdag+torsdag hvor jeg først er hjemme kl. 18. der kommer min mor over, hvis han bliver kaldt ud. Så hundene ikke efterlades igen. Og de tre andre dage hvor jeg er hjemme mellem 15-15.30, der kan han som regel vente med at køre til jeg kommer hjem, og ellers er han som regel kaldt ud direkte efter arbejde, og kommer derfor ikke hjem - og så er hundene bare lige alene de der 15-45 minutter ekstra.

 

Og så er der jo én uge hver 6. uge hvor hundene slet ikke er alene, fordi han har fri hele dagen, og først har vagt fra kl. 19 af.

 

Vi får det til at fungere med to fuldtidsjobs+tilkaldevagt, og vi får det til at fungere uden de er alene 10 timer. Min grænse går helt klart på 9 timer ENGANG imellem, det er absolut ikke noget som sker hver uge. Og ellers max 8 timer sådan til hverdag.

 

Nu har vores fire hunde så heldigvis også hinandens selskab når de er alene, så de er aldrig alene-alene. Jeg optager dem dagligt på video mens de er alene, og jeg ser hver eneste dag hunde som er fuldstændig trygge og rolige omkring at være alene. De hygger sig bare, sover, leger lidt osv. Men sover klart det meste af dagen væk. :hjerte:

 

Når vi kommer hjem går vi ikke fra dem igen. De bliver aldrig (!) efterladt to gange på én dag. Og skal vi noget i weekenden, får vi som regel også passet hundene. De fleste weekender bruger vi dog herhjemme med hundene - men skal vi til fødselsdag el.lign. hvor vi er væk en del timer, så hedder det pasning - også selvom det er kortere tid end 8 timer, men når de har været alene alle hverdage, så skal de ikke også bruge weekenden på at være alene.

 

Og får mig er det så et must, at når man har en hund som er alene til dagligt mens man er på arbejde, så SKAL den sove inde i soveværelset, så den ikke også er alene om natten. Ikke nødvendigvis i sengen (det gør vores dog :lun:) - men som minimum i en kurv ved siden af sengen.

 

Jeg er færdiguddannet om lige knap 1 år, og der regner jeg med at gå ned på omkring 33 timer. Således jeg kun får én lang dag (hvor manden dog stadig er hjemme kl. 14.45) og ellers dage til 14.30-15-stykker og så én helt kort dag til middag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min (nu mine) hund(e) er alene 10 timer når jeg skal på dagvagt. Der kører jeg kl 06.10 og kommer retur kl 16.00. Manden kører før mig og kommer senere hjem som regel.

Jeg har i snit 2 dagvagter pr uge (den ene uge 4 og den næste uge 1) - dog i den uge med 4, er de to af dem i weekenden og der er manden jo hjemme.

Så over en 14dags periode er de alene 10 timer 3 gange.

Hvis jeg har aftenvagt kører jeg kl 14 og der er manden måske hjemme kl 16-18 tiden.

 

I dag havde vi temadag på jobbet og jeg kørte kl 6 og var hjemme kl 17, havde optaget dem - for det gør jeg indtil jeg er sikker på at den lille er tryg ved at være alene, og de sov en hel del, flyttede sig lidt rundt og gnaskede i ben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk glad for at læse alle disse indlæg. Og rigtig god tråd iøvrigt. Her gik jeg og troede jeg ikke var god nok til mine hunde. Jeg ved de har det fantastisk her de er møg forkælede mangler intet heller ikke motion eller aktivering. Heller ikke at komme til dyrlæge hvis det er tilfældet de bliver passet og plejet og de er mit et og alt ;-)

Desværre har vi ingen børn sammen så mine hunde er mine børn. De er alene 8 til 9 timer hver dag. Men som før skrevet går vi aldrig fra dem når vi først er hjemme fra job. Jeg tager mig af hundene min mand handler ind og laver mad hver dag :-)

Nu kan jeg jo se at andre lever som jeg gør. Der er dog mange af mine kollager som ikke kan forstå jeg ikke skal dit og dat i weekenderne, men nej weekend = hundetid hele dagen og jeg elsker det ;-)

Men gu er det til tider hårdt til hver dag. Men når man først er hjemme fra job og kommer ud i naturen så glemmer man at man er træt.

Igen vil jeg sige hvis man virkelig vil det så kan man også ;-) jeg kommer aldrig til at leve uden hund resten af mit liv. :-)

mine to labber er ikke vilde med at være alene 8-9 timer hver dag men de er gode til det. De sover hele dagen ingen ulykker ingen larm ingen ødelæggelser.

Men igen jeg har da dårlig samvittighed en gang imellem. Og ville da ønske jeg havde mere tid til at træne med dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det til dels afhænger af hunden, og til dels er et spørgsmål om hvad hunden er blevet vænnet til.

 

Ninja har fint fungeret med at være alene hjemme 8-9 timer 5 dage i ugen, uden hun virkede ekstra opmærksomhedssøgende eller var 'velcrohund'. Men vi var så også meget påpasselige med ikke at efterlade hende to gange om dagen. Ville vi i biffen på en hverdag, måtte vi planlægge det sådan at det var en af de dage hvor én af os kunne være tidligere hjemme.

 

Men om det kan fungere eller ej, tror jeg også kommer an på hvad man så bruger sin tid på når man er kommet hjem. Hvis hunden er en sur pligt og man hellere vil smide sig på sofaen og se TV, så nytter det ikke noget. Men prioriterer man fritiden sådan at man kommer ud med hunden, og måske endda glæder sig til at komme ud og selv blive luftet og gå tur i skov/mark/park med hunden, selvom man har hovedpine og det bare har været en lortedag på jobbet, så ser jeg ikke noget problem i at hunden er alene hjemme i ca. 10 timer i hverdagene.

 

Men jeg tror helt ærligt det kan blive svært at få til at hænge sammen hvis man er alene omkring hunden. For nok er der arbejde + transporttid. Men man skal måske også lige nå at handle på vejen hjem, på apotek, posthus, og så må man jo gøre op med sig selv hvordan man så løser dét problem, for ellers løber de 10 timer hurtigt op i en 11-12 stykker.

 

 

man kunne jo også vælge ikke at " anskaffe " sig børn , især hvis man ikke kan klare både barn og hund - og hunden var der iforvejen.....

 

Nu er alle børn jo ikke planlagt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yndlingsrace er Border Collier, men de passer helt sikkert ikke i mit liv. Jeg kender flere Border Collier og de er alle utrolig klog, lærenem og aktiv. Jeg er aktiv og kan godt lide at løbe og cykle, men jeg vil hellere have en rolig hund, så at den ikke lider når der ikke er tid nok for at cykle/løbe i flere timer med den i hverdagen. Der er jo også hunde som synes det er nok, når man lufter den en par gange om dagen og så går en lidt større tur. Jeg er også helt vild med nogle terrier (især West Highland White og Scotch). Jeg kunne forestille mig at have en voksen eller gammel hund, fordi jeg synes at de også fortjener et godt hjem, men de fleste køber er kun interesserede i unghunde.

 

sad netop og tænkte på at i jo kunne overveje en voksen hund... og stadig tage en god lang ferie når i får den, så den kan vende sig til det hele. samt selvfølgelig få en som har kunnet være alene hjemme hvor i fik den fra.

 

Det gjorde jge selv, da jeg vidste jeg hurtigt skulle have lange arbejdsdage igen efter en mdr fri med hund. <så hun var 11 mdr og kunne være alene, havde dog lidt opstartsproblemer ved migm derfor skal man sætte god tid af til tilvænningen.

jeg har også hest og efter jeg fik hund, så er han altså blevet nedprioriteret... man kan ikke ride hver aften efter job, når hunden også skal tilgodeses! Men hunden kan komme med i stalden - hvilket min ene eeeeelsker og det er super aktivering, hvis de kan få lov at deltage samt rende rundt med mere. Eller komme med på tur. Men igen, det kræver tilvænning for både dig og hunden.

 

Idag er jeg ved hesten 3- 4 gange i ugen men rider kun på fridage dvs max 3 gange ugentligt. andet kan jeg ikke nå, da mine dage er lange.

Link til indlæg
Del på andre sites

man kunne jo også vælge ikke at " anskaffe " sig børn , især hvis man ikke kan klare både barn og hund - og hunden var der iforvejen.....

 

Det er jo MIN plan. Jeg tror godt, at jeg kan magte ét barn og en hund, men alt efter hvor mange ressourcer det tager fra mig, at have dét barn, så ved jeg ikke om jeg skal have flere end et. Det må tiden vise.

Jeg skal aldrig IKKE have hund, så selv hvis hunden går bort af alderdom, er det ikke relevant for mig at skifte hunden ud med et barn. Så skal jeg have en ny hund.

 

Og ja, der er mange som mener at jeg er crazy dog lady, fordi jeg hellere vil have en hund end to børn. Men jeg bliver et bedre menneske af at have hund i mit liv, og mit barn (/børn) fortjener den mest awesome mor jeg kan være. Ikke en som er sur og tvær, fordi hun bliver tosset uden hund. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk glad for at læse alle disse indlæg. Og rigtig god tråd iøvrigt. Her gik jeg og troede jeg ikke var god nok til mine hunde. Jeg ved de har det fantastisk her de er møg forkælede mangler intet heller ikke motion eller aktivering. Heller ikke at komme til dyrlæge hvis det er tilfældet de bliver passet og plejet og de er mit et og alt ;-)

Desværre har vi ingen børn sammen så mine hunde er mine børn. De er alene 8 til 9 timer hver dag. Men som før skrevet går vi aldrig fra dem når vi først er hjemme fra job. Jeg tager mig af hundene min mand handler ind og laver mad hver dag :-)

Nu kan jeg jo se at andre lever som jeg gør. Der er dog mange af mine kollager som ikke kan forstå jeg ikke skal dit og dat i weekenderne, men nej weekend = hundetid hele dagen og jeg elsker det ;-)

Men gu er det til tider hårdt til hver dag. Men når man først er hjemme fra job og kommer ud i naturen så glemmer man at man er træt.

Igen vil jeg sige hvis man virkelig vil det så kan man også ;-) jeg kommer aldrig til at leve uden hund resten af mit liv. :-)

mine to labber er ikke vilde med at være alene 8-9 timer hver dag men de er gode til det. De sover hele dagen ingen ulykker ingen larm ingen ødelæggelser.

Men igen jeg har da dårlig samvittighed en gang imellem. Og ville da ønske jeg havde mere tid til at træne med dem :-)

 

Nu er jeg en af dem, der er lidt tøvende med bare at sige "Jaaah, gør det!" når folk med fuldstidsjob vil have hund.

 

MEN det handler jo kun om, at man skal afklare med sig selv, om man kan give hundene dét, I giver dem. For så længe de får opfyldt deres behov og trives, så ærlig talt: Fuck resten.

 

Det er kun noget, man ved med sig selv fra et ærligt hjerte: Efter 9 timer på job, hvor det har været en hård dag - og det regner, og man har desuden fået en vabel... Orker man så den der lange tur med hunden?

Er svaret: "Ja, det er da lige dér, at jeg har brug for at komme ud og slappe af med vovsen!" så er der jo ingen ko på isen. Men hvis man dag efter dag bare lukker hunden ud i haven... så begynder det at stramme lidt.

 

Nu skriver Martina, at hun er aktiv med løb og cykling - det tyder jo på et vist overskud.

 

Det er kun os svæklinge som mig selv, der ikke kan have hund uden at ofre noget på jobkontoen. Og man skal tænke på, at selvom en som jeg måske fysisk er mere hjemme end dig, så er det ikke ensbetydende med at jeg laver mere med min hund. Det betyder bare, at jeg har brug for mere hjemmetid, for at have overskuddet til at lave det samme med min egen hund, som du laver med dine efter 9 timer på job --- hvilket jeg synes er imponerende. Og giver MIG dårlig samvittighed.

 

 

Så måske vi bare alle sammen skal skide hul i den samvittighed, kigge på vores glade hunde og klappe os selv på skulderen? Vi må jo gøre et eller andet rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg en af dem, der er lidt tøvende med bare at sige "Jaaah, gør det!" når folk med fuldstidsjob vil have hund.

 

MEN det handler jo kun om, at man skal afklare med sig selv, om man kan give hundene dét, I giver dem. For så længe de får opfyldt deres behov og trives, så ærlig talt: Fuck resten.

 

Det er kun noget, man ved med sig selv fra et ærligt hjerte: Efter 9 timer på job, hvor det har været en hård dag - og det regner, og man har desuden fået en vabel... Orker man så den der lange tur med hunden?

Er svaret: "Ja, det er da lige dér, at jeg har brug for at komme ud og slappe af med vovsen!" så er der jo ingen ko på isen. Men hvis man dag efter dag bare lukker hunden ud i haven... så begynder det at stramme lidt.

 

 

Jeg kunne ikke være mere enig ! :-) og er helt enig i det med barn / børn - jeg er også tosset med hunde og ja sådan er det :-) men enig med dig er jeg i hvert fald.. både med det ene og andet !

 

 

 

Nu skriver Martina, at hun er aktiv med løb og cykling - det tyder jo på et vist overskud.

 

Det er kun os svæklinge som mig selv, der ikke kan have hund uden at ofre noget på jobkontoen. Og man skal tænke på, at selvom en som jeg måske fysisk er mere hjemme end dig, så er det ikke ensbetydende med at jeg laver mere med min hund. Det betyder bare, at jeg har brug for mere hjemmetid, for at have overskuddet til at lave det samme med min egen hund, som du laver med dine efter 9 timer på job --- hvilket jeg synes er imponerende. Og giver MIG dårlig samvittighed.

 

 

Så måske vi bare alle sammen skal skide hul i den samvittighed, kigge på vores glade hunde og klappe os selv på skulderen? Vi må jo gøre et eller andet rigtigt.

 

Jeg er bare så enig med det du skriver, og barn/børn tja - jeg er hundemenneske og det er sådan det er - skøre mig eller ja hul i det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder nat min kæreste om dagen så det giver jo lidt luksus på den front fordi jeg er i huset og så alligevel ikke mine hunde skal jo sove både nat og dag i mine arbejds uger.

Da jeg var single var de alene i næsten 9 timer hver anden uge, og fik en kort luftetur og så ind og sove igen...

 

Arbejdede jeg om dagen ville de også være alene i næsten 9 timer og det ville jeg ikke betænke mig med, de fungere fint med det selvfølgelig ville de da nok helst have mig hjemme hele tiden, men sådan er tingene bare ikke og da jeg er lidt små egoistisk og bare vil have hund for mit behovs skyld og arbejdet det følger ligesom bare med så må det være sådan.

 

Jeg priotere min tid meget sammen med dem sørge for de bliver godt og grundigt gennemtrænet og aktiveret så de formår at mestre at være så længe alene hjemme.

Skal vi noget hvor de skal være længere tid alene så får vi nogle gange min mor ud og lufte dem, men hvis hun ikke kan så må de bare være alene de par timer ekstra en "fremmed" ville stresse dem for meget tænker jeg så vil jeg hellere have de bare sover det længere...

 

Min opfattelse er at mine hunde mærker ikke forskel på om der er gået 7 timer eller 9 timer...

 

De har selvfølgelig selskab i hinanden, om det giver noget tryghed på den front kan godt være de sover jo sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har anskaffet mig hund - og børn. Jeg er så ikke så meget hjemmefra, men dengang jeg var det, der hang det stadig sammen. Mine hunde har ikke manglet noget.

 

Mine blev ligeledes ikke ladt alene, når først vi var kommet hjem. Det gør min nuværende hund heller ikke, med den ene undtagelse, at jeg skal til noget hver torsdag, hvor jeg er nødt til at gå 1 time før mand og børn kommer hjem (hvor jeg har været væk i 5 timer, kommer hjem i 2 timer og kører igen) Det kan jeg ikke komme udenom det næste år.

 

Jeg sørger for, at min hund bliver stimuleret, aktiveret og vi har ham med, hvor vi kan. Vi vælger ferie efter, at vi kan have hunden med, vi tager på familieskovture med hund og tager ham med til stranden, når vejret tillader det (ikke for varmt) Når vi er på ferie, vælger vi aktiviteter, hvor han kan være med i stedet for at lade ham være alene i et fremmed sommerhus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler jo i sit store hele om at man ikke skal anskaffe sig hverken børn eller hund uden at man kan tage ansvaret for det eller gøre noget man ikke føler samvittigheden kan holde til.

 

Det handler jo netop også om at opveje tingene imod hinanden... Alene hjemme i 9 timer, og lækker træning og hygge hver aften lyder som et dejligt liv.... 6 timer alene, og blive ignoreret resten af dagen udover de 30 minutter man bliver luftet? Tjae....

 

Det handler om hvad vi kan give, og hvor meget energi vi har.

 

Personligt sover jeg 5 timer on natten, arbejder 40 timer om ugen, og bruger 3 timer om dagen i alt på transport. Så ER der ikke meget energi at hente når man kommer hjem, og havde jeg ikke min kæreste til at gøre de "sure pligter", så kunne vi bestemt ikke have to (tre) så aktive hunde som vi har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Så man må heller ikke få hund, hvis ikke man er afklaret med ikke at skulle have børn - eller først når man er 30+ og børnene er en vis alder :sjov:

 

Ja se den der passer jo lige på mig ;-)

Jeg ville nemlig ikke have børn før jeg var 30+ og dermed heller ikke hunde før mine børn havde en vis alder - til gengæld er mine hunde så heldige at jeg er hos dem alle døgnets 24 timer - og det nyder jeg i fulde drag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
nevermind....

 

:confused: ikke forstået

 

Generelt syntes jeg den her debat er løbet helt ud i sandet og er kommet væk fra det den handlede om - når det er sagt så kan man jo i halvdelen af indlæggene læse en dårlig samvittighed over at man efterlader sine hunde i mange timer - så et eller andet sted forstår jeg det hen i retning af at nogen inderst inde ikke syntes det er fair over for deres hunde!!

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused: ikke forstået

 

Generelt syntes jeg den her debat er løbet helt ud i sandet og er kommet væk fra det den handlede om - når det er sagt så kan man jo i halvdelen af indlæggene læse en dårlig samvittighed over at man efterlader sine hunde i mange timer - så et eller andet sted forstår jeg det hen i retning af at nogen inderst inde ikke syntes det er fair over for deres hunde!!

 

Havde misforstået dit indlæg og derfor svaret i vest, hvor du skrev i øst. Derfor fjernede jeg det igen.

 

Jeg synes godt, man kan have fuldtidsjob og hund, så længe man sørger godt for hunden/e, når man kommer hjem - og i min optik ikke går fra hunden igen - og derved begrænser sit sociale liv udenom hund med mindre man har sitter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Havde misforstået dit indlæg og derfor svaret i vest, hvor du skrev i øst. Derfor fjernede jeg det igen.

 

Jeg synes godt, man kan have fuldtidsjob og hund, så længe man sørger godt for hunden/e, når man kommer hjem - og i min optik ikke går fra hunden igen - og derved begrænser sit sociale liv udenom hund med mindre man har sitter.

 

Ok - det er jeg så også til dels enig i - men desværre gælder det jo ikke for halvdelen af DK's "hundebefolkning" - for langt de fleste gider ski ikke trave af sted med hunden når de kommer trætte hjem fra arbejde - det er det billede jeg ser i min omgangs kreds.

Så det er da dejligt at læse at mange af HF's medlemmer har en anden mening - også selvom jeg langt fra er enig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - det er jeg så også til dels enig i - men desværre gælder det jo ikke for halvdelen af DK's "hundebefolkning" - for langt de fleste gider ski ikke trave af sted med hunden når de kommer trætte hjem fra arbejde - det er det billede jeg ser i min omgangs kreds.

Så det er da dejligt at læse at mange af HF's medlemmer har en anden mening - også selvom jeg langt fra er enig:mrgreen:

 

Dét kan vi blive enige om er helt sort. Og jeg fatter virkelig ikke, at folk vil have hunde, hvis de ikke engang glæder sig til lufteturen.

 

 

Jeg har som regel ikke dårlig samvittighed, kunne jo slet ikke have hundene hvis jeg ikke tjente penge, men jeg elsker at være sammen med dem, så nogle gange ville jeg da helt klart ønske at jeg kunne tage dem med på job, mest for min egen skyld ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt uenig med de fleste tror jeg :oops: Jeg mener godt at man kan tage i biffen om aftenen eller på café, hvis bare man lige har været hjemme og lufte kræet først. Så længe det ikke er hver dag, så tager de nu ikke skade af en ekstra alene hjemme tid :blink:

 

Jeg har så også fuldtidsjob og med transport 1/2 - 1 time hver vej :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt uenig med de fleste tror jeg :oops: Jeg mener godt at man kan tage i biffen om aftenen eller på café, hvis bare man lige har været hjemme og lufte kræet først. Så længe det ikke er hver dag, så tager de nu ikke skade af en ekstra alene hjemme tid :blink:

 

Jeg har så også fuldtidsjob og med transport 1/2 - 1 time hver vej :cool:

Tror sådan noget kommer meget an på hunden. Bobo giver sig f.eks. til at hyle, hvis man går fra ham igen. Jeg har været henne og handle i tyve minutter og kom hjem til en grædende hund - så gør man ikke det igen :blink:

 

Og jeg tror egentligt heller ikke jeg ville nyde en biograftur eller en tur på cafe, når jeg vidste, at hunden var alene hjemme igen :hmm: Ville få alt for dårlig samvittighed... Men ja, sådan er vi jo så forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...