Hop til indhold

fuldtidsarbejde og hund?


Gæst Martina
 Share

Recommended Posts

Men ja, man har vel forskellig meninger. Jeg kan bare virkelig ikke se hvordan man skal gøre så hunden er max 5 timer alene om dagen :vedikke:

Det er fordi nogen mener man kun bør få hund hvis man er førtidspensioneret eller alternativt rig nok til at lade være med at arbejde. Sådan groft sat op. Og så er der så alle os andre :lol:

 

Jeg stor-nyder at være hjemme med mine hunde og kunne integrere dem i mit arbejde. Den dag jeg ikke kan det længere, får vi en anderledes hverdag, og det skal de også nok trives med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er fordi nogen mener man kun bør få hund hvis man er førtidspensioneret eller alternativt rig nok til at lade være med at arbejde. Sådan groft sat op. Og så er der så alle os andre :lol:

 

Jeg stor-nyder at være hjemme med mine hunde og kunne integrere dem i mit arbejde. Den dag jeg ikke kan det længere, får vi en anderledes hverdag, og det skal de også nok trives med.

 

Jamen uden tvivl. Jeg ville ELSKE at arbejde hjemme/ gå hjemme og Maya ville synes det var fantastisk at jeg døgnet rundt stod til rådighed for at opfylde hendes ønsker.:mrgreen:

Men ja, det kan jeg bare ikke og så må man jo gøre det bedste ud af det.

 

Og Umulia, ja det kan sagtens passe. Ved ikke noget om selskabsracerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres MANGE svar. Jeg har det lidt som Franziska. Jeg skal arbejde og jeg tror ikke at jeg vil få et deltidsarbejde de næste år, fordi jeg også har hest og den skal også finansieres ;) Jeg vil tjekke om der er en mulighed for hundedagpleje, men ellers tror jeg at det er bedre at vente og se om min situation forandrer sig en gang, så at hunden ikke skal være alene i så mange timer. Det er bare frustrerende fordi jeg elsker hunde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres MANGE svar. Jeg har det lidt som Franziska. Jeg skal arbejde og jeg tror ikke at jeg vil få et deltidsarbejde de næste år, fordi jeg også har hest og den skal også finansieres ;) Jeg vil tjekke om der er en mulighed for hundedagpleje, men ellers tror jeg at det er bedre at vente og se om min situation forandrer sig en gang, så at hunden ikke skal være alene i så mange timer. Det er bare frustrerende fordi jeg elsker hunde :(

 

Arbejder dig og kæresten/manden i samme tidsrum? Det der gør vi tit kan begrænse alene hjemme tiden er at jeg fx. køre kl. 6.30 og min kæreste måske først køre 7.30. Så har vi allerede skåret en time væk hun ellers skulle være alene.

 

Men ja, jeg tror især i hvalpetiden er det vigtigt at i først og fremmest har en dejlig lang ferie til at lære hvalpen at være alene og så efter følgende, når i starter på arbejde igen, har nogen der kan kom og være sammen med hunden noget af tiden imens i ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan muligvis lade sig gøre for jer fordi I har en spidshund. Hvis man har en selskabshund eller anden race med stort behov for menneskekontakt, tror jeg hurtigt den ville komme til at mistrives, ligesom min gjorde dengang jeg havde lange arbejdsdage.

 

Jeg tror til dels du har ret. Nogen hunde egner sig (hvis man kan bruge det udtryk), bare bedre til at være alene hjemme end andre. Dexter kan også være alene langt længere tid end Penny.

 

Det er fordi nogen mener man kun bør få hund hvis man er førtidspensioneret eller alternativt rig nok til at lade være med at arbejde. Sådan groft sat op. Og så er der så alle os andre :lol:

 

Jeg stor-nyder at være hjemme med mine hunde og kunne integrere dem i mit arbejde. Den dag jeg ikke kan det længere, får vi en anderledes hverdag, og det skal de også nok trives med.

 

Tilvænning, kan virkelig gøre meget.

 

---

 

Jeg tror man skal passe på med at sidestille trivsel og alene tid. For mange hunde går med en barslende mor, men får ikke en dyt opmærksomhed eller træning/aktiviering... Men en travl udarbejdende mor der bruger hver anden aften på at træne lydighed, og hver eneste eftermiddag/aften på at tage i skoven med børn og hund... Jeg tror da den sidste hund trives bedst?

 

(Og det var ikke et eksempel på at en barslende mor ikke kan aktivere en hund, men blot at det ikke nødvendigvis er dovenskab eller tidsnød der gør at man ikke aktivere sin hund).

 

Direkte til TS:

Jeg synes personligt at 9 timer er for mange, det behøves ikke at betyde at I ikke kan få det til at fungere. De råd jeg vil give jer er: Tag hensyn til racen, husk at der skal trænes alene hjemme RIGTIG godt for at undgå huset splittes ad, overskides og pisses osv.

Dernæst: Husk at det kræver energien efter arbejde, at hunden skal være nummer 1. Den skal aktiveres, luftes, nusse, kæles og elskes. Og den er ligeglad med om I er trætte efter en hård dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi nogen mener man kun bør få hund hvis man er førtidspensioneret eller alternativt rig nok til at lade være med at arbejde. Sådan groft sat op. Og så er der så alle os andre :lol:

 

Jeg stor-nyder at være hjemme med mine hunde og kunne integrere dem i mit arbejde. Den dag jeg ikke kan det længere, får vi en anderledes hverdag, og det skal de også nok trives med.

Ja men nej da for pokker! Kan jeg ikke skrive så det kan forstås! Man behøver ikke være pensionist eller rig, man skal bare kunne indrette sig så Hunden kan få et godt liv, ikke så du eller jeg kan få et godt liv, men hunden, det er jo den vi taler om!!

jeg bliver lidt lang i hovedet af disse her tråde;( for et godt liv er jo ikke nødvendigvis det samme for alle hunde og vi har i sagens natur forskellige holdninger til hvad vi syntes er et godt liv! Min holdning bør nok være sevet ind;) men andre kan jo sagtens have en anden holdning, den kan jo sikkert være lige så god eller rigtig;) at gøre nar! Gøre grin med, eller bruge ironi når vi ikke er enige er ikke iorden i mine øjne! Jeg hader det og bliver så skide ked af det!

Vi vil vel alle i bund og grund det samme, tale HUNDENS sag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest optimale ville selvfølgelig være, hvis man kunne være hjemme sammen med sin hund hver dag eller komme hjem til den igen efter 5-6 timer. Det er bare ikke realiteten for ret mange mennesker og jeg tror i høj grad det handler om tilvænning. Nogle hunde kan selvfølgelig ikke lære det, men rigtig mange hunde er jo alene hjemme i 8-9 timer hver dag uden problemer.

 

Når jeg begynder at læse igen, vil Bobo også være alene hjemme fra kl. 8 om morgenen til kl. 14-15 om eftermiddagen. Altså 7-8 timer. Det tror jeg sagtens han kan lære, for han er vant til at der ikke sker noget i det tidsrum allerede. Så han sover og hviler sig bare. Og derfor har jeg det ikke specielt dårligt med det og jeg glæder mig altid til at komme hjem og gå en tur i skoven og hygge mig med ham. Og han får nærmest min fulde opmærksomhed resten af dagen.

 

Når tingene ikke kan være anderledes, kan det sagtens løses på en tilfredsstillende måde for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men jeg er så en af dem, der ikke bør have hund.

 

Jeg er single, har fuldtidsarbejde OG transporttid. Luna er alene i 10 timer mandag til torsdag og måske 9½ time fredag.

 

Det har hun været siden hun var hvalp (lige bortset fra de 3 år, hvor jeg var arbejdsløs og det år, hvor jeg arbejdede tættere på). Hvis jeg bliver fastansat og når jeg får hvalp, så vil jeg få en hundesitter på, mens hvalpen er lille og så længe jeg kan have råd. Måske flytter jeg tættere på, men det er bare ikke nemt at finde noget, at bo i. Er skrevet op her, der og allevegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

En nabos hunde var alene hjemme i ca 12 timer daglig. Det var der ingen problemer i. For det var de vant til. Den gamle tæve havde som hvalp haft naboens arbejdsløse kæreste som selskab. Og på et tidspunkt fik tæven hvalpe som de beholdt en af.

Så da kæresten flyttede, så havde mor og hvalp hinanden. Nu er moderen død, men "hvalpen" er nu en rolig ældre hund. Og hun kan godt være alene i de mange timer.

 

Men jeg er selv hjemme om dagen. Og jeg hører altså når andre naboer får ny hvalp.

Jeg hører når sådan en hvalp står og skriger og græder i timevis. Hver dag. Det er forfærdeligt at høre på, og det sker mindst 2-3 gange hver sommer, at nye hvalpe slet ikke kan klare at blive forladt.

 

--På et tidspunkt bliver der stille. Enten vænner hvalpen sig til at være alene, eller også har der været for mange klager, så de har måttet skille sig af med den igen....

 

Der var engang hvor jeg styrtede ud og rendte mellem husrækkerne for at finde ud af, hvor lydene kom fra...

 

Men dels er det rigtig svært at retningsbestemme mellem tætliggende huse, gårdhaver og åbne vinduer. Når man nærmer sig, så tier hvalpen ... og lytter forventningsfuldt...

Og dels håber jeg at de nærmeste naboer kender hvalpen og ejerne og kan snakke med dem..

 

Så jeg gør ikke mere noget. Men jeg forstår ikke, at nogen nænner at lade sådan en lille ny hvalp være helt overladt til sig selv i mange timer... Den kommer jo fra en familie, hvor der altid var nær komtakt. Til mor, og til de andre hvalpe...

 

Til Martina: Mange voksne hunde kan sagtens være alene i de 9 timer, du siger er maximum. Men en hvalp eller en unghund kan ikke.

Så I vil få et problem, når I skal hjemmefra begge to, -også selv om I anskaffer hvalpen lige op til en sommerferie. For en hvalp er adskillige måneder om at blive voksen. I hvert fald i det første år -eller måske 2-- må I finde en løsning, så hunden ikke skal være så meget alene.

Når I så fornemmer, at hunden begynder at virke voksen, rolig og uproblematisk, så kan I optrappe arbejdstiderne igen...

 

Hvis I ikke kan lave sådan en flex-ordning med jeres arbejde, så skal I nok overveje at vente med hvalp til I har andre livsforhold. For nogle passer det f.eks. ideelt med barselsorlov og ny hund.. For andre er det noget af det værste, de har oplevet...

 

Det vigtigste er, at I er klar til at påtage jer det daglige ansvar for den lille "baby" som en hvalp reelt er. At I også har en løsning hvis hvalpen bliver syg. Eller hvis den bare ikke kan holde ud at være alene...

 

Ikke alle hunde kan lære at være alene. Uanset hvor forsigtigt man går frem med alene-hjemme-træningen..

 

---Ser lige, at du har skrevet et nyt indlæg mens jeg har skrevet mit indlæg..

Det lyder rigtig fornuftigt, at I overvejer at vente med en hvalp.

Arbejdssituationen ændrer sig jo for de fleste igennem livet. De fleste får med tiden mere løn for samme arbejdstid.. Eller der kan være grunde til at man er nødt til at gå ned i tid i en periode.

 

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at have hund og arbejde. Især da I er 2 om det.

 

Men at være alene, anskaffe hvalp og have fuldtidsarbejde, det synes jeg må være en vanskelig opgave som vil gå meget ud over hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var nogle af jer som sagde at det er lidt afhængige af hundens race, om den kan lide at være alene i flere timer. Hvilke racer er det så, som synes det er ok at være alene og hvilke er dem som nemt bliver ensom?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spidshunde og terriere klarer nok bedst ensomheden.

Selskabshunde og Silke (min golden retriever:mrgreen:) har sværere ved det.

 

Der er ingen regler uden undtagelser. Selv om I vælger den mest selvstændige spidshunderace, så risikerer I, at lige netop JERES hvalp har svært ved at være alene.

 

Race er jo også afhængig af, hvilke forventninger I har til hunden: Hvad vil I lave med den, når I er hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var nogle af jer som sagde at det er lidt afhængige af hundens race, om den kan lide at være alene i flere timer. Hvilke racer er det så, som synes det er ok at være alene og hvilke er dem som nemt bliver ensom?

 

De selvstændige racer kan oftest godt være alene længere tid uden problemer.

 

F.eks. husky og malamutter (slædehunde racerne). Dog skal man så være opmærksom på at disse jo er racer som kræver noget helt specielt, og en husky med alenehjemmeproblem er VIRKELIG ikke noget man ønsker sig! De hyler HØJT, og længe! Og de kan æde et hus på under en dag!

 

Jeg vil uanset hvad anbefale dig at kigge på hvilken hunde race der passer til jer, fremfor hvilken der kan være alene...

 

Som folk skriver kan de fleste hunde lærer... Og hvis I har en lille smule overskud i økonomien, kan I jo f.eks. få en til at komme hver eftermiddag og lufte hunden, eller lege lidt med den i haven... Jeg startede selv netop som hundelufter som 7 årige, for en labrador der var alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yndlingsrace er Border Collier, men de passer helt sikkert ikke i mit liv. Jeg kender flere Border Collier og de er alle utrolig klog, lærenem og aktiv. Jeg er aktiv og kan godt lide at løbe og cykle, men jeg vil hellere have en rolig hund, så at den ikke lider når der ikke er tid nok for at cykle/løbe i flere timer med den i hverdagen. Der er jo også hunde som synes det er nok, når man lufter den en par gange om dagen og så går en lidt større tur. Jeg er også helt vild med nogle terrier (især West Highland White og Scotch). Jeg kunne forestille mig at have en voksen eller gammel hund, fordi jeg synes at de også fortjener et godt hjem, men de fleste køber er kun interesserede i unghunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil på den ene side også sige spidshunde, på den anden ikke. Jeg har en af hver type - den som er meget selvstændig og som var vildt nem at lære alene hjemme, og så den som er meget mor-forelsket og som jeg virkelig mange gange har været i gang med at øve med, i perioder. Som om det kom og gik. Nu er han over 2 år og nu synes jeg faktisk det virker som om det går som det skal. Men han ligger ofte foran hoveddøren når jeg kommer hjem, men sover.

Ja og jeg har jo så 2 og de er hjemme sammen, men alligevel er det for den yngste især mig som helst skal være hjemme. Manden går dog lige an :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var nogle af jer som sagde at det er lidt afhængige af hundens race, om den kan lide at være alene i flere timer. Hvilke racer er det så, som synes det er ok at være alene og hvilke er dem som nemt bliver ensom?

 

Som udgangspunkt er der ingen hunde, der kan lide at være alene! Men nogle tolererer det bedre end andre.

Det vil nok være det nemmeste hvis du fortæller hvilken type eller race, I har overvejet at få, i stedet for at vi remser alle 400 op ;-)

 

EDIT - OK, det gjorde du medens jeg skrev :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yndlingsrace er Border Collier, men de passer helt sikkert ikke i mit liv. Jeg kender flere Border Collier og de er alle utrolig klog, lærenem og aktiv. Jeg er aktiv og kan godt lide at løbe og cykle, men jeg vil hellere have en rolig hund, så at den ikke lider når der ikke er tid nok for at cykle/løbe i flere timer med den i hverdagen. Der er jo også hunde som synes det er nok, når man lufter den en par gange om dagen og så går en lidt større tur. Jeg er også helt vild med nogle terrier (især West Highland White og Scotch). Jeg kunne forestille mig at have en voksen eller gammel hund, fordi jeg synes at de også fortjener et godt hjem, men de fleste køber er kun interesserede i unghunde.

 

Voksen eller ældre hund er da slet ikke en dårlig ide :) Så er det værste krudt brændt af og jeg tror ofte at ældre hunde er glade for at sove længere tid, end unge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Voksen eller ældre hund er da slet ikke en dårlig ide :) Så er det værste krudt brændt af og jeg tror ofte at ældre hunde er glade for at sove længere tid, end unge.

 

Man skal så bare lige være opmærksom på at voksne hunde ofte bliver omplaceret pga. adfærdsproblemer - f.eks. at de ikke kan være alene hjemme...

Det er ikke for at skyde idéen ned, det er bare vigtigt at få sandheden ud af af sælger før man tager hjem med hunden. Det kan godt være svært nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror for det første, at hunde vil finde sig i meget. Men det gør det ikke optimalt.

 

Og dernæst vil jeg blot understrege, at jeg godt mener at nogle (!) hunde kan være alene 9 timer hver dag i hverdagene - MEN at det bliver meget hårdt, da man så bliver begrænset i sin fritid, fordi det hele går op i hunden, som jo ikke bør være alene igen om aftenen hvis den har været alene 9 timer om dagen.

 

JEG synes, at det er hårdt allerede nu, hvis jeg har været 4 timer på studiet og er træt i hovedet, og kommer hjem til en hund som gerne vil ud og snuse i en time. Især fordi jeg skal op kvart i 6 om morgenen, for at gå med ham også inden jeg tager afsted.

Jeg ved også, at jeg slet ikke får nogen fred eller ro, hvis han ikke får en god solid tur om eftermiddagen. Og sidste tur skal være kl. 21, så jeg kan komme i seng til ordentlig tid...

 

Forestiller jeg mig, at jeg kommer hjem kl. 16-17 stykker efter fuldtidsjob, og først skal afsætte en time til hunden og man også skal have aftensmad. Jamen, så hedder min hverdag pludselig Op, i bad, gå med hunden, arbejde, gå med hunden, aftensmad, let oprydning/lektielæsning, gå med hunden, i seng ---- 5 dage om ugen. Så har jeg reelt kun én time om dagen til andet end arbejde eller hund (hvor jeg skal jo også spise aftensmad). Det bliver sgu lidt drøjt.

 

 

Jeg véd, at der er folk der lever sådan og elsker det! Men JEG ville ikke. Og derfor synes jeg, at det er ret vigtigt at skrive noget om det, så folk får et realistisk billede af livet med en hund.

 

 

PS. Tager man ovennævnte scenarie og smider et lille barn ind i det, så forsvinder AL fritid. For når man har spist aftensmad, skal ungen i bad og i seng, og med mindre man vil nøjes med mindre end 8 timers søvn, "sluger" det al ens fritid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestiller jeg mig, at jeg kommer hjem kl. 16-17 stykker efter fuldtidsjob, og først skal afsætte en time til hunden og man også skal have aftensmad. Jamen, så hedder min hverdag pludselig Op, i bad, gå med hunden, arbejde, gå med hunden, aftensmad, let oprydning/lektielæsning, gå med hunden, i seng ---- 5 dage om ugen. Så har jeg reelt kun én time om dagen til andet end arbejde eller hund (hvor jeg skal jo også spise aftensmad). Det bliver sgu lidt drøjt.

 

 

Nu er trådstarter jo 2 i husholdningen, så laver en mad mens den anden leger med hund/e. Sådan gør vi.

Og sådan er det jo bare :vedikke: Man lærer at lege/snakke/klappe med hunden mens man ligger tøjet sammen.

 

Og så er der jo også weekenderne.

 

 

 

Umulia, helt rigtigt. Men der findes jo nogle, man skal nok bare sætte god tid af så man også kan nå at prøve at have hunden 1 døgn eller en weekend, før man beslutter sig.

Nogle her hvor vi bor har lige overtaget en på 7 år fra et familiemedlem, hun virker totalt glad og umiddelbart ikke som om hun kommer med noget særligt i bagagen. Men de kendte hende jo så også rigtig godt i forvejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres MANGE svar. Jeg har det lidt som Franziska. Jeg skal arbejde og jeg tror ikke at jeg vil få et deltidsarbejde de næste år, fordi jeg også har hest og den skal også finansieres ;) Jeg vil tjekke om der er en mulighed for hundedagpleje, men ellers tror jeg at det er bedre at vente og se om min situation forandrer sig en gang, så at hunden ikke skal være alene i så mange timer. Det er bare frustrerende fordi jeg elsker hunde :(

Det er dejligt at "møde" folk, som i den grad tænker over tingene, inden de farer ud og impulskøber en lille hvalp. :5up:

 

Og når du så oven i købet også har en hest, som også skal passes og rides, så er der ikke vildt meget tid til en hund. Og JA, det er s'gu frustrerende, når man nu elsker hunde. Jeg har selv engang været i samme situation (bare uden hesten :cool:) og først da vores arbejdssituation endelig ændrede sig (transporttiden blev væsentligt formindsket), så købte vi hvalpen.

 

De tre første måneder havde vi nogle hjemmearbejdende venner til at komme over hver dag ved frokosttid og lufte ham i haven sammen med deres egen glade boxer, og vi tog aldrig af sted om aftenen, medmindre en af os havde arbejdet hjemme samme dag. Og han fik lange skovture og træning hver evig eneste dag i hele sit liv. Nogle dage var det lidt hårdt, hvis man havde mest lyst til at smække benene op og slappe af efter arbejdet, men den gik ikke. Det var bare direkte ind og skifte tøj og så af sted. Fra vi kom hjem og til vi gik i seng var det "hundetid".

 

Man kan have hund på mange måder, og det var så vores måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, Louisen, du er godt nok optimist hvis du tror at du får 8 timers søvn med et barn:lol:

 

Men fair nok, du er ikke indrettet på en måde hvor det er muligt at have fuldtidsjob, hund og barn, men det er der mange andre der er. Jeg har en veninde med 2 hunde, 2 heste og 2 børn. Og fuldtidsjob! Hverken hunde, heste eller børn mangler noget, på trods af at hun farer til stævner med hestene, træning med hundene og fodbold med børnene. Hun er bare sådan et menneske med stort overskud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hund, fuldtidsjob, 5 børn, 2 børnebørn, hus og have... og min hund har (inden min kæreste blev ledig) været alene hjemme i hverdagene fra kl. 8 til kl. 16-30-17.00 stykker...

 

Han er ikke vild med det, men accepterer det så vidt jeg ved - han siger ingenting (min mor bor ovenpå), og ødelægger ingenting...

 

Jeg ved at han kan 'holde sig' i op til 12 timer uden problemer - ikke at det kun kommer an på det, men en vinterdag, hvor hjemkomsten nemt kan udskydes pga. dårligt føre i op mod en time, er det rart at vide.

 

Jeg siger ikke det er optimalt for hunden... eller for os... men det er sådan det er (var - manden er jo meget hjemme nu...)

 

Vi tager ikke gerne hjemmefra om aftenen, hvis han har været alene om dagen... så en af os er som regel hjemme, hvis den anden skal noget...

 

Jeg har ikke et fast timetal på hvor lang tid en hund kan eller ikke kan være alene hjemme - jeg tror at de kan vænne sig til alt, hvis det indlæres korrekt.

 

Nå ja - og han går ikke til træning, får pt. en gåtur om dagen - samme strækning hver dag - men går derudover løs på grunden som er pæææænt stor... og han virker ikke til at det er et problem overhovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror for det første, at hunde vil finde sig i meget. Men det gør det ikke optimalt.

 

Og dernæst vil jeg blot understrege, at jeg godt mener at nogle (!) hunde kan være alene 9 timer hver dag i hverdagene - MEN at det bliver meget hårdt, da man så bliver begrænset i sin fritid, fordi det hele går op i hunden, som jo ikke bør være alene igen om aftenen hvis den har været alene 9 timer om dagen.

 

JEG synes, at det er hårdt allerede nu, hvis jeg har været 4 timer på studiet og er træt i hovedet, og kommer hjem til en hund som gerne vil ud og snuse i en time. Især fordi jeg skal op kvart i 6 om morgenen, for at gå med ham også inden jeg tager afsted.

Jeg ved også, at jeg slet ikke får nogen fred eller ro, hvis han ikke får en god solid tur om eftermiddagen. Og sidste tur skal være kl. 21, så jeg kan komme i seng til ordentlig tid...

 

Forestiller jeg mig, at jeg kommer hjem kl. 16-17 stykker efter fuldtidsjob, og først skal afsætte en time til hunden og man også skal have aftensmad. Jamen, så hedder min hverdag pludselig Op, i bad, gå med hunden, arbejde, gå med hunden, aftensmad, let oprydning/lektielæsning, gå med hunden, i seng ---- 5 dage om ugen. Så har jeg reelt kun én time om dagen til andet end arbejde eller hund (hvor jeg skal jo også spise aftensmad). Det bliver sgu lidt drøjt.

 

 

Jeg véd, at der er folk der lever sådan og elsker det! Men JEG ville ikke. Og derfor synes jeg, at det er ret vigtigt at skrive noget om det, så folk får et realistisk billede af livet med en hund.

 

 

PS. Tager man ovennævnte scenarie og smider et lille barn ind i det, så forsvinder AL fritid. For når man har spist aftensmad, skal ungen i bad og i seng, og med mindre man vil nøjes med mindre end 8 timers søvn, "sluger" det al ens fritid.

 

Hvem får 8 timers søvn? :sjov:

 

Undskyld, men det du beskriver er en ganske almindelig hverdag i rigtigt mange familier - herunder min egen, hvis du da lige kaster et par unger, lidt hundetræning, undervisning og kurser oveni bøtten.

 

Det er fair nok at sige at DU ikke kan klare det, men lad dog være med at trække dine begrænsninger ned over hovedet på os andre...?

 

Jeg føler mig ikke ramt. Jeg hviler sådan set glimrende i min hverdag og jeg ved mine hunde har det godt. Det jeg stejler fuldstændigt over, er den der halv-firkantede holdning om at almindelige mennesker faktisk ikke egner sig som hundefamilie.

Og gu' gør de så! De skal bare ville det, og ikke se hunden som en sur pligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem får 8 timers søvn? :sjov:

 

Undskyld, men det du beskriver er en ganske almindelig hverdag i rigtigt mange familier - herunder min egen, hvis du da lige kaster et par unger, lidt hundetræning, undervisning og kurser oveni bøtten.

 

Det er fair nok at sige at DU ikke kan klare det, men lad dog være med at trække dine begrænsninger ned over hovedet på os andre...?

 

Jeg føler mig ikke ramt. Jeg hviler sådan set glimrende i min hverdag og jeg ved mine hunde har det godt. Det jeg stejler fuldstændigt over, er den der halv-firkantede holdning om at almindelige mennesker faktisk ikke egner sig som hundefamilie.

Og gu' gør de så! De skal bare ville det, og ikke se hunden som en sur pligt.

 

Hov hov, jeg har intet sted sagt, at det er en dårlig måde at leve sit liv på. Jeg synes faktisk ikke, at jeg har været fordømmende i min måde at skrive på.

 

Jeg skriver bare, at det er hårdt og jeg beskriver, hvordan hverdagen ser ud, hvis man vælger den måde at køre sit liv på - og ja, jeg skriver at JEG ville synes det var hårdt - men om det er hårdt for Martina, må hun jo selv vurdere.

 

 

Faktisk skriver jeg, at jeg ved der er folk som lever sådan og elsker det. Men at JEG ikke ville (min egen begrænsning - ikke andres).

 

Så læser du noget negativt ind i mit indlæg, kan jeg ikke rigtig se hvor du finder det henne. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...