Gæst Caligo Skrevet September 10, 2013 Rapporter Share Skrevet September 10, 2013 Ja, som der står i overskriften.... Jeg er egentlig bare nysgerrig efter at høre hvad andre gør Lupos morgenture er af ret forskellig længde. Hvis jeg ikke skal noget særligt den dag, så får han en lang tur på en times tid. Hvis jeg har travlt, er syg eller lign. så er morgenturen omkring 25-30 min. Jeg fodrer ham aldrig inden vi går tur. Måske ville det være smart i forhold til, at han så er mindre tilbøjelig til at prøve at hapse skrald, men såvidt jeg ved (ret mig endelig hvis jeg tager fejl), så kan det øge risikoen for mavedrejning, hvis man fodrer hunden inden den skal motionere. Hvad gør I andre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Kommer også an på hvad jeg skal. Så alt lige fra 15 min. til 30-45 min. Er det en kort morgentur, så får de en længere middags-eller aftentur. Hov..havde ikke lige set, at der var 2 spørgsmål ...vi går som regel tur efter morgenmaden, da Rex ikke er til, at drive ud af huset og kategorisk nægter, at gå , inden han har fået morgenmad. Om aftenen er det også efter aftensmaden, at vi går tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Beaglernes morgen/formiddagstur er cirka 30-40 min pr hund - det vil sige jeg går turen 3 gange med hver hund. I dårligt vejr er turen gerne kortet lidt af. De får mad før turen ellers er verden da af lave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Vi går mellem 20-30 min om morgen. Så får hun en fyld marveben + foderbold med lidt guffer og muligvis lidt andet godt når vi køre på arbejde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Vores bliver ikke luftet om morgenen før jeg tager på arbejde... Hvis de vil kommer de i haven... Kæresten lufter dem om formiddagen, og leger med dem i haven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Beaglernes morgen/formiddagstur er cirka 30-40 min pr hund - det vil sige jeg går turen 3 gange med hver hund. I dårligt vejr er turen gerne kortet lidt af.De får mad før turen ellers er verden da af lave Hvor tidligt skal du op før end du tager på arbejde? Altså hvis du går næsten 2 timer hver dag før arbejde? Det er da ret meget tid må man sige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Bobo bliver luftet 20-30 minutter om morgenen. Jeg har altid lidt foder med, når vi går tur, så han får lidt der. Når vi kommer hjem, får han resten som fodersøg eller i hans madbold - som sikkert hedder et eller andet smart jeg ikke lige kan huske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Skal han være alene er den gerne på min. 1 times tid, +/-. Skal han ikke være alene, er det mere hvad jeg orker /gider og hvad han signalerer, at han har brug for. Et bud er 45 min. Skal han være alene, hedder den træning og leg/motion, let sporarbejde og søgning af morgenmaden i græsset. Så han får krudtet af på alle fronter. Skal han ikke være alene, hedder den let træning og leg/motion, og morgenmaden søges stadig. Men det gør ikke noget, hvis der er lidt krudt til overs når vi kommer hjem, hvor vi så kan lege lidt eller lave et puslespil, og hygge inden Taiki lægger sig til at sove sin formiddagslur. Som du kan læse, får Taiki sin mad på selve turen. Han får gerne en foderpille som belønning under træning af hverdagslydighed (ved den rigtige træning har jeg gerne noget, som er lidt mere lækkert - og som selvf. er modregnet i hans øvrige foderindtag). Og inden vi går hjem, søger han sin morgenmad på en plet græs, jeg finder til formålet. Havde vi haft en have, ville turen være blevet de 10-15 minutter kortere, fordi fodersøgningen ville foregå dér. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Mine får korte ture om morgenen, de spiser deres morgenmad som fodersøg i haven, det tager en halv times tid, så går vi en lille tur på omkring en halv time;) der er ingen forskel på hvad jeg gør når de skal være alene og når jeg er hjemme;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Mine kommer ikke på tur om morgenen, og de får heller ikke mad Onde hundemor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Mine får en tur på en ca. 30 min. ..... og de spiser når vi kommer hjem fra morgenturen. Har lidt foder med på turen, og så lige 5 min. fodersøg når vi kommer hjem i haven, og så en skål mad hver. Aftensturen gåes når de har spist... og vi har spist.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Hvor tidligt skal du op før end du tager på arbejde? Altså hvis du går næsten 2 timer hver dag før arbejde? Det er da ret meget tid må man sige Jeg er oppe cirka 6:30 og sende sønnen af sted på VUC Jeg er hjemmegående - førtidsbeskæftiget - så jeg har i grund princippet hele dagen. Beaglerne er også en del af min helse, som holder mine div. sygdomme fra livet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Jeg er oppe cirka 6:30 og sende sønnen af sted på VUC Jeg er hjemmegående - førtidsbeskæftiget - så jeg har i grund princippet hele dagen. Beaglerne er også en del af min helse, som holder mine div. sygdomme fra livet. Førtidsbeskæftiget? Er det en fancy betegnelse for førtidspensioneret eller..? :hmm: Nå men, ingen gåture her. De kommer ud og rende på grunden og får et madsøg der tager dem et sted mellem 30 og 45 min cirka. Ofte er de ude og lege igen i løbet af formiddagen sammen med os (mig + unger), enten i haven eller i skoven. Skal jeg hjemmefra, er det ikke anderledes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Silke bliver lige for tiden luftet 20 minutter morgen, 15 minutter eftermiddag og 10 minutter aften. Men hun har betændelse i trædepuderne efter ræveskab. Før hun blev syg, gik vi 1-1½ time om morgenen, 1 time om eftermiddagen og 20 minutter om aftenen. Minimum.. Og jeg regner med at vi er deroppeaf igen i løbet af en måned. Hun skal bare raskmeldes først. Jeg har sådan en App i min fone ("Moves", hedder den), som fortæller mig hvor langt vi går hver dag. Inden Silke blev syg, gik vi 6-8 km daglig. Lige nu går vi kun 3-4 km... .. Jeg savner vores lange ture... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Bella bliver som regel luftet ca. 45 min. om morgenen, i weekender og på fridage nærmere 1,5 time. Egentlig ikke fordi vi går vildt langt, typisk er den korte tur ca. 2 km og den lange 4 km, men hun er bare laaaaangsom om morgenen, og skal jo snuse over alt:-) Hun er ikke den store spiser, så vi går når jeg er klar. Det er MEGET sjældent at hun har spist sin morgenmad inden turen (og heller ikke så tit jeg får den serveret inden). Om aftenen går vi omkring en time, med mindre det pisser ned, så bliver det som regel kun til en halv. Når manden går med hende, går han som regel 25-30 minutter..... Mænd:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Jeg er oppe cirka 6:30 og sende sønnen af sted på VUC Jeg er hjemmegående - førtidsbeskæftiget - så jeg har i grund princippet hele dagen. Beaglerne er også en del af min helse, som holder mine div. sygdomme fra livet. Ahh okay... Ja, hunde kan virkelig hjælpe meget med psykien, men for mange førtidspensionerede handler det jo om et fysisk handikap, og så er 3 timers gåtur om dagen jo ret voldsomt. Hvis jeg skulle op 2½ time før, for at lufte tre hunde, så skulle jeg op omkring klokken 3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 morgenen starter med et fodersøg i haven og så en gåtur, jeg gætter på den er på 15 minutter men jeg sover på det tidspunkt han kommer i haven igen når jeg står op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Ahh okay... Ja, hunde kan virkelig hjælpe meget med psykien, men for mange førtidspensionerede handler det jo om et fysisk handikap, og så er 3 timers gåtur om dagen jo ret voldsomt. Hvis jeg skulle op 2½ time før, for at lufte tre hunde, så skulle jeg op omkring klokken 3 Jeg tror nok også jeg havde valgt at lufte dem sammen Hatten af for dig, beaglepack! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Ahh okay... Ja, hunde kan virkelig hjælpe meget med psykien, men for mange førtidspensionerede handler det jo om et fysisk handikap, og så er 3 timers gåtur om dagen jo ret voldsomt. Hvis jeg skulle op 2½ time før, for at lufte tre hunde, så skulle jeg op omkring klokken 3 Øhh hvor får du lige fra at den er gal oppe i hovedet på mig for det er den altså ikke - næhh det er fysisk jeg fejler noget - blandt andet har jeg stål protese i den ene hofte og stål wire i den ene ankel - så jeg går fordi jeg skal og for at holde gang i mit ben - udover det har jeg også diabetes - så frisk luft er godt i min situation Jeg ville i øvrigt slet ikke have haft 3 hunde hvis jeg også havde et arbejde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Jeg tror nok også jeg havde valgt at lufte dem sammen Hatten af for dig, beaglepack! Om eftermiddagen får jeg også hjælp af sønnen og i weekenderne er manden på og sommetider den anden søn når han er hjemme - så der slapper jeg lidt af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Mine kommer af og til på tur 15-30 min eller blot i haven. Mad får de ikke om morgnen. Det eneste der er helt fast er. At når jeg er klar til at tage på arbejde, så får de en blød tyggestang og så siger jeg farvel, ha det godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Jeg er også en ond hundemor, der hverken går tur eller fodre om morgnen, det gælder både weekend og hverdage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Iso kommer ikke på gåtur om morgenen, men kommer ud i haven. Iso får aldrig mad før agility, og heller ikke før gåture da hun tonser løs og er meget fysisk aktiv. Ja, jeg er også panisk angst for mavedrejning... Så stakkels Iso får mad én gang om dagen, og det er om aftenen. Det har jeg gjort med alle mine hunde, som alle har været agilityhunde, og de har fungeret fint alle sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Øhh hvor får du lige fra at den er gal oppe i hovedet på mig for det er den altså ikke - næhh det er fysisk jeg fejler noget - blandt andet har jeg stål protese i den ene hofte og stål wire i den ene ankel - så jeg går fordi jeg skal og for at holde gang i mit ben - udover det har jeg også diabetes - så frisk luft er godt i min situation Jeg ville i øvrigt slet ikke have haft 3 hunde hvis jeg også havde et arbejde. mmm... okay... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Et sted mellem 30 min og en time. Efterfulgt af cs tyve min hjemme, hvor der ikke sker noget/er lidt fodersøg. Derefter går jeg, mens han søger lidt indenfor/spiser lidt mad spredt ud. Ingen decideret fodring, men han har også mad tilgængeligt det meste af tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts