Hop til indhold

Hvor mange støtter eller er medlem af en interesseorganisation?


Umulia
 Share

Støtter du eller er medlem af følgende?  

30 stemmer

  1. 1. Støtter du eller er medlem af følgende?

    • Dyrenes Beskyttelse
      11
    • Dyreværnet
      3
    • Dyrefondet
      1
    • Hundens Tarv
      0
    • FairDog
      3
    • Græske Hunde
      4
    • Gadehunde (Polen)
      0
    • Thaihunde
      1
    • Danka's Animals (Bosnien)
      1
    • Galgo SOS
      0
    • Andre
      6


Recommended Posts

Bare af nysgerrighed - og afstemningen er anonym, så der er grænser for hvor nysgerrig, jeg kan være ;-)

Giver I penge til, eller er medlem af foreninger, der gør noget for hunde? Her tænkes ikke kennelklubber men f.eks. Hundens Tarv el. lign. - se afstemningen.

Hvordan vælger I hvad I vil støtte? Eksempel: Jeg har lige meldt mig ind i DB fordi de stod klart frem imod hundeloven. Tænker at andre måske har meldt sig ud af samme årsag?

 

OBS! Der kan vælges flere muligheder i afstemningen!

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, hvis I ikke støtter dyreværnsarbejde, er det så fordi der er andet I hellere vil støtte, eller fordi I hellere vil beholde pengene selv, eller?

 

Jeg synes det er en endeløs spiral hvis jeg skulle støtte alt det jeg gerne ville.

Jeg giver penge til hus forbi sælgeren og gerne godbidder til hans hund og var der noget hvor det var lettere at støtte de hjemløses hunde, så var det et sted jeg gerne ville støtte med mad, guf og lign..... når det er penge så går så meget at det man giver alligevel til administration og løn

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :5up:

 

jeg er selv pt. medlem af 2 af de nævnte foreninger, og har tidligere været medlem eller givet penge til 4 andre.

For mig varierer det også pga. privatøkonomi, men når jeg har penge, vil jeg gerne bruge dem på at hjælpe hunde.

Administration er jo et nødvendigt onde, så det generer mig ikke at nogle af pengene går til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke medlem, men støtter når der er relevante tiltag f.eks. var der noget med et internat som manglede penge til et nyt fyr, da gav Pelle sine lommepenge for to måneder, jeg sender små beløb via SMS når der er kampagner og jeg har mulighed for at donere. Det gælder så både dyr og mennesker.

 

Ang. administration så har det irriteret mig at modtage breve fra WSPA, når jeg har haft støttet, det er både deres tid, papir og porto der går til der. Der var et par uger i træk hvor jeg sendte små beløb og fik to breve på samme dag. Det vil sige, at en stor del af mit beløb blev brugt på disse breve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. administration så har det irriteret mig at modtage breve fra WSPA, når jeg har haft støttet, det er både deres tid, papir og porto der går til der. Der var et par uger i træk hvor jeg sendte små beløb og fik to breve på samme dag. Det vil sige, at en stor del af mit beløb blev brugt på disse breve.

 

Lige det med e-mails har også irriteret mig en del da jeg var sponsor for en thaihund. Jeg har fuld forståelse for at organisationerne skal kommunikere om deres arbejde, men jeg blev bombarderet med mails 4 - 5 gange ugentligt, og det var altså bare for meget.

Et nyhedsbrev om måneden eller til nøds hver 14. dag, kan jeg gå med til, men det andet virker som om de med magt og vold prøver at trække penge ud af folk, der allerede giver, og det er ufint, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal indrømme at jeg sjældent støtter mennesker i nød. Sidste gang var vist i forbindelse med tsunamien. Af en eller anden grund tror jeg at alle landes regeringer har så tilpas meget fokus på den sag, men det er meget få lande der koncentrerer sig ret meget om dyrevelfærd, så det er dér jeg synes der er et behov.

 

Jeg har i mange år støttet WSPA og Dyrenes Beskyttelse og det er simpelt sjusk at jeg ikke har fornyet mine medlemskaber. :oops: Foreninger der hiver hunde hjem til DK fra udlandet får ikke min støtte (med mindre det er til at forbedre forholdene i hjemlandene) og Fair Dog heller ikke. Dertil er de alt for enøjede og lige så manipulerende som pressen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Støtter ingen af dem, havde et princip indtil for nogle år siden, at jeg hvert år valgte noget jeg ville støtte (ingen dyre organisationer), og skiftede så året efter, men når jeg så skiftede, blev jeg bombarderet med tiggerbreve, og det skete så året efter igen, ved en anden organisation, det gad jeg simpelt hen ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg støtter ingen økonomisk, jeg har gjort det at når jeg har haft mulighed for det har jeg støttet aktiv, ved bla. at være frivillig på kattehjem, have hentet dyr hos folk der ikke har kunnet have dem mere osv. men økonomien rækker simpelthen ikke til det og hvis jeg skal give penge ud vil jeg gerne vide præcis hvad jeg giver dem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg støtter Dyreværnet fast, og en gang imellem donerer jeg til Thaihunde, når jeg synes at jeg har nogle penge til det.

 

Jeg vil ikke støtte Dyrenes Beskyttelse. Jeg synes der har været alt for mange sager om, at de ikke tager det alvorligt når folk henvender sig med dyr i nød, eller hvor de har aflivet helt raske dyr. Hvis man bare går ind på deres Facebookside, så er der tit mennesker, der har oplevet dårlige ting med Dyrenes Beskyttelse. Desværre bliver de kritiske indlæg meget tit slettet fra deres side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg støtter fast

hestens værn

dyrenes beskyttelse

dyreinternatet Tingskoven

wspa

kræftens bekæmpelse

røde kors

folkekirkens nødhjælp

naturfredningsforeningen ( har lige meldt mig ud) og

hjerteforeningen og scleroseforeningen men ikke med fast beløb.

Uha det er godt nok mange :hmm:Måske derfor opsparingskontoen ikke vokser :roll:

Nå men håber da de forvalter pengene ordentlig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg falder jo lidt udenfor da jeg ikke bor i DK, men jeg donerer jævnligt til vores lokale Doberman Rescue og til en Pitbull Rescue hvor jeg kender personalet og ved, at pengene går 100% til hundene. Desuden hjælper jeg ofte med transport af hunde (alle racer/blandinger), tager hunde i midlertidig pleje, og hjælper med tjek af potentielle adoptionshjem.

 

De store organisationer giver jeg ikke penge til, da jeg ikke rigtig har fidus til, at pengene havner hvor de bør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meldt mig ud af DB efter deres advarsel sammen med DKK vedr. adoption af gadehunde fra andre lande. Og DB gør faktisk meget for at ændre vore stakkels landbrugsdyrs hårde liv. DKK forbliver jeg så i.

Jeg støtter fast Dyreværnet og Dyrenes SOS og græske hunde , når jeg har lidt overskud på pensionen.

I øvrigt tror jeg ikke, at nogle af de danskoprettede hjælpeorganisationer , også dem der hjemtager hunde, ikke yder omfattende dyrehjælp i de lande, de nu hjælper i. Det drejer sig oftest om sterilisationer og dyrlægehjælp, men da også oplysning til lokalbefolkning vedr. dyrs behov . De lokale samarbejdspartnere bruger da frygtelig lang tid på oplysning for at få en mentalændring vedr. mishandling og dyrs behov.

Og jeg er slet ikke bange for, at for meget ryger til administration. For alt for meget foregår ved frivilligt arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Støtter ingen af dem, simpelthen fordi SU'en ikke rækker. Men giver penge til hus forbi og hundene får altid en god bid. Når det bliver rigtig koldt prøver jeg at sørge for de hjemløse har et sted at sove hvor de må tage hundene med ind. :) og så ved folk godt de kan komme til mig hvis de finder en moderløs kat eller lign. så flasker jeg den gerne op og finder et dejligt hjem til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...