Hop til indhold

Sagde h*n virkelig det???


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Vi stod med Luna, vores labberhvalp.

En ung mand ville så gerne i snak så han kom og kiggede ned på hende og nikkede imens han sagde " det er godt nok en ægte grand danois, ikke"

Det var svært at svare samtidigt med vi kvalte de totale latterkramper.

 

En gut i området havde en labber, hanhund. Den har bidt flere hunde i området når den har fået lov at hilse.

Derfor har vi takket nej til at lade vores hilse på ham.

Engang havde han den løs og jeg råber til ham at vores tæve var i løb og han skulle tage hans hund.

Flere år efter fortalte han vores naboer at der var noget galt med vores hund for hun var altid i løb og derfor måtte hans hanhund ikke hilse på hende- det gav nogle gode smil hos naboerne som kender både os og vores hunde godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hos Mias dagpleje har de en sidegeschæft som rottweilerkennel - det er nogle dejlig hunde, men med meget lyd på.

 

En velmenende og sød nabo spurgte bekymret: "Jamen tør i godt have hende der? De skal jo kun slippe løs én gang!"

 

Mig: "Mjae - altså, de slikker jo mest. De har vidst ikke ædt nogen børn endnu..."

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine veninder har en hårløs chinese cres., og de var ude på plejehjem og optræde med hundene, og være sociale og sådan. Så snakkede hun med en ældre mand som sad of aede hunden, hun spurgte og hun før havde mødt sådan en, hvor til han svarede:

Ork, ja, jeg har da masser af små grise med krølle på halen :-) ej jeg synes den er sød.

 

Jeg har også nok omkring en 1000 gange måtte forklare at Bananna ikke er en beagle, tiltrods for at en mærkelig dame, mente at jeg var blevet snydt, for sådan som hun gik og snuste i jorden, så måtte hun være en beagle. Hun blev ved og ved med det beagle, og jeg gad ikke forklare hende, og sige det nok var fordi at det var et foder søg. Så jeg sagde bare ja.

 

Jeg er også engang ligesom amocca blevet tiltalt på gaden af en ældre dame som kom hen og sagde: Næhh hvor er det sjældent at man ser en hamiltonstøver her i landet, sikke et flot eksemplar. Jeg nikkede bare og sagde tak.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Mias dagpleje har de en sidegeschæft som rottweilerkennel - det er nogle dejlig hunde, men med meget lyd på.

 

En velmenende og sød nabo spurgte bekymret: "Jamen tør i godt have hende der? De skal jo kun slippe løs én gang!"

 

Mig: "Mjae - altså, de slikker jo mest. De har vidst ikke ædt nogen børn endnu..."

 

:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår på aftenturen.

 

Dame: Kommer løbende og siger "sikke en flot hvid schæfer. Har aldrig set dem så flotte før"

Mig: Tak. Men hun er ikke schæfer.

Dame: Hvad er hun så?

Mig: En blanding. Samojede blanding. (gider ikke sige alle 4 racer når jeg ikke gider snakke med folk)

Dame: Synes godt jeg kunne se det. Min bror har en japansk spids.

 

??? Jojo ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Min formand i kaninforeningen der har trænet schæfer i den lokale schæferhundeklub i en menneske alder hvor alt nymodens træningteorier og metoder ikke holder vand i følge ham, udtalte sig om at politiet var stoppet med alt det der klikker pjat for nu havde de endelig fundet ud af at det ikke duede, man kunne jo ikke klikke hunden ude på 100 meters afstand i et søg eller en rundering, så klikker træning duede derfor altså ikke... Jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle grine eller græde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dexter var hvalp hørte vi ofte folk kommentere på, hvor synd det var at holde en ræv i fangeskab :lol: Vi har også fået kommentarer om hvor man køber sådan en blanding af en ræv og en hund...

 

Nu hvor vi har to store og to små, høre vi ofte kommentarer om det er mor, far og børn :lol:

 

Nu med løverne, bliver vi ofte spurgt om de ikke skal have bukser på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dexter var hvalp hørte vi ofte folk kommentere på, hvor synd det var at holde en ræv i fangeskab :lol: Vi har også fået kommentarer om hvor man køber sådan en blanding af en ræv og en hund...

 

Glæder mig også sygt meget til alle de kommentarer der kommer på corgien. Overvejer at bilde folk ind at Bella er blevet parret med en gravhund:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi har lige været syg med opkast og da vi kommer ned til mine forældre kommer en ældre mand med en lille hund. Han lader den løbe ud i flexlinen hen mod Noomi og jeg siger til ham, at han nok ikke skal lade den komme hen og hilse, da Noomi er syg, hvilket får ham til at blive vildt fornærmet og sige "NÅ, det er da noget mærkeligt noget, de plejer da nok at kunne hilse". Jeg forsøger igen at sige "jamen det er jo for at din hund ikke skal blive smittet", hvorefter han fornærmet hiver sin hund til sig, vender ryggen til og går småbrokkende fra os... Jamen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi har lige været syg med opkast og da vi kommer ned til mine forældre kommer en ældre mand med en lille hund. Han lader den løbe ud i flexlinen hen mod Noomi og jeg siger til ham, at han nok ikke skal lade den komme hen og hilse, da Noomi er syg, hvilket får ham til at blive vildt fornærmet og sige "NÅ, det er da noget mærkeligt noget, de plejer da nok at kunne hilse". Jeg forsøger igen at sige "jamen det er jo for at din hund ikke skal blive smittet", hvorefter han fornærmet hiver sin hund til sig, vender ryggen til og går småbrokkende fra os... Jamen? :vedikke:

 

Nogle mennesker vil bare ikke tages hensyn til. Har en lignende oplevelse fra igår, ude i skoven. Vi har igennem lang tid mødt en lille ældre papillon, der ikke bliver bange for Shandie og høfligt, men bestemt fortæller min hund at hun skal slappe af. Jeg har indtil igår haft min hund i snor indtil de har hilst, men bestemte mig for at nu havde de mødt hinanden så mange gange at jeg ville prøve at lade Shandie hilse uden snor. Jeg når at småsludre lidt med ejeren inden Shandie løber hen til den lille hund og så kan jeg se at den reagerer helt anderledes end den plejer. Den undviger Shandie og viser tydelige tegn på usikkerhed og min hund begynder at jagte den rundt om ejeren. I al tumulten går der et stykke tid før vi får stoppet sceancen, hvorpå ejeren først da fortæller mig at hunden er skrækslagen for skyderi :stupid: og at hun gik rundt i skoven for at træne hunden i ikke at være bange. Jeg kunne altså ikke dy mig for at sige at sådanne situationer som den vi lige havde haft, nok ikke gjorde det nemmere for nogen af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle mennesker vil bare ikke tages hensyn til. Har en lignende oplevelse fra igår, ude i skoven. Vi har igennem lang tid mødt en lille ældre papillon, der ikke bliver bange for Shandie og høfligt, men bestemt fortæller min hund at hun skal slappe af. Jeg har indtil igår haft min hund i snor indtil de har hilst, men bestemte mig for at nu havde de mødt hinanden så mange gange at jeg ville prøve at lade Shandie hilse uden snor. Jeg når at småsludre lidt med ejeren inden Shandie løber hen til den lille hund og så kan jeg se at den reagerer helt anderledes end den plejer. Den undviger Shandie og viser tydelige tegn på usikkerhed og min hund begynder at jagte den rundt om ejeren. I al tumulten går der et stykke tid før vi får stoppet sceancen, hvorpå ejeren først da fortæller mig at hunden er skrækslagen for skyderi :stupid: og at hun gik rundt i skoven for at træne hunden i ikke at være bange. Jeg kunne altså ikke dy mig for at sige at sådanne situationer som den vi lige havde haft, nok ikke gjorde det nemmere for nogen af dem.

 

Æv, stakkels lille hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var synd for den at den også skulle belemres med mit overkåde store skrummel og jeg kan slå mig selv lidt i hovedet over at jeg slet ikke lagde mærke til at den var bange. Det må jo have været til at se, men det gjorde jeg altså ikke. :oops:

 

Det tror jeg ikke at det har, for så havde du helt sikkert set det, der er sgu ikke mange der er så observante på deres gåture som du er :kys: Og ejeren kunne jo have sagt det. Det skal du altså ikke slå dig selv oven i hovedet med, det er bare uheldigt, ikke andet :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke at det har, for så havde du helt sikkert set det, der er sgu ikke mange der er så observante på deres gåture som du er :kys: Og ejeren kunne jo have sagt det. Det skal du altså ikke slå dig selv oven i hovedet med, det er bare uheldigt, ikke andet :ae:

 

Jeg er nu heller ikke selvmordstruet pga. anger, men jeg putter oplevelser a´la denne om i rygsækken alligevel. Man kan jo altid lære noget af det,... men håber samtidig at min hund ikke gør, :???: for det var godt nok sjaw!!, syntes Shandie.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu heller ikke selvmordstruet pga. anger, men jeg putter oplevelser a´la denne om i rygsækken alligevel. Man kan jo altid lære noget af det,... men håber samtidig at min hund ikke gør, :???: for det var godt nok sjaw!!, syntes Shandie.

 

Det regnede jeg heller ikke med at du var, så havde jeg lige forventet en opringning ingen tovet blev lagt om loftspærret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig også sygt meget til alle de kommentarer der kommer på corgien. Overvejer at bilde folk ind at Bella er blevet parret med en gravhund:hmm:

 

Det kunne du sikkert nemt bilde dem ind. Da jeg passede venindes corgi, så satte jeg hende i to sekunder ved fakta og da jeg kom ud igen, så stod der en mand og skrald grinede ved hende. (gizmo synes det var en fest, hun er meget social) og da jeg så kom, så spurte han om det var en schæfer der var blandet med en gravhund. Da jeg så sagde nej, det var en welsh corgi, lignede han bare et stort spørgsmålstegn og sagde så at det da vist bare måtte være et sjovt navn for en blanding, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var i københavn for nylig fik jeg alletiders oplevelse med hjem. Ældre herre kommer forbi og vil gerne klappe mysla, det får han lov til og mens han så snakker med hende , så begynder han at forklare mig en masse om hunde og racer. Så siger han pludselig at han havde mødt en rigdeback

i parken og at han havde sagt til damen at, sådan en hund BLEV aggressiv som voksen. Den angreb nemlig negere (hans ord)! Jo jo, det var den avlet til og det lå i generne, når den blev gammel nok, så så den sig gal på negere. Det hjalp ikke at jeg prøvede at forklare ham at det altså var en race fra afrika og at den havde været brugt som jagthund af lokale stammer. Så gik han bare og rystede på hovedet, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var i københavn for nylig fik jeg alletiders oplevelse med hjem. Ældre herre kommer forbi og vil gerne klappe mysla, det får han lov til og mens han så snakker med hende , så begynder han at forklare mig en masse om hunde og racer. Så siger han pludselig at han havde mødt en rigdeback

i parken og at han havde sagt til damen at, sådan en hund BLEV aggressiv som voksen. Den angreb nemlig negere (hans ord)! Jo jo, det var den avlet til og det lå i generne, når den blev gammel nok, så så den sig gal på negere. Det hjalp ikke at jeg prøvede at forklare ham at det altså var en race fra afrika og at den havde været brugt som jagthund af lokale stammer. Så gik han bare og rystede på hovedet, hehe

Ja, det ville da være temmelig upraktisk, hvis de angreb negere :sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...