Hop til indhold

Thor, Whippethan 1½ år.


KimC
 Share

Recommended Posts

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Jeg kender en whippethan på knapt 1½ år som søger et nyt hjem. Han hedder Thor og er næsten helt hvid, med enkelte svage gyldne aftegninger.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Thor er en alfatype der gerne vil søge indflydelse, men han kan med andre hunde. Han er ikke bange for noget, heller ikke fyrværkeri bortset fra når det er allerværst. Falder der en stabel gryder på gulvet med bulder og brag, viger han to skridt tilbage, men derefter frem igen for at undersøge gryderne.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Thor søger sit menneskes nærvær og vil være med. Han elsker at ligge i arm, og lystrer sit navn. Hans lugtesans er ikke imponerende, men han gider dog godt søgelege efter spiseligt. Han er hurtig og kunne have glæde af agility. Han har i hvert fald nydt det vi kunne stille op og få til at blive stående her i vinterstormene.

Thor er meget karismatisk, og har en stærk personlighed. Han er blevet meget kontaksøgende og kærlig over for mennesker.

Han vil ikke egne sig som alenehund, men vil kunne trives i en lille hundeflok. Har han en hund som han er tryg ved, kan han også være alene hjemme flere timer. Vi har ikke kendskab til hvoran han har det med katte. Børn der ved hvordan man omgås en hund har ikke være noget problem.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Men: Thor er ikke helt stueren. Det har desværre ikke været en del af hans prægning. Det går bedre, men han laver noget markering, muligvis på grund af at han er presset der hvor han bor, fordi de andre hunde ikke vil acceptere ham som alfa.

Han kan godt holde sig i ro og holde tæt natten over, men når han så vågner skal han ud og det skal gå tjept.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Thor har ikke stamtavle, og man kan frygte at han er indavlet ganske meget. Han har nogen misfarvninger på indersiden af begge øjne som kan være øjenkatarakt, hvilket med tiden vil føre til at han bliver blind. Men det kan også "kun" være manglende pigment.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Hvis nogen skulle tænke: Er han "derfra"? Ja det er han.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Det betyder så at hvis jeg eller andre bliver udsat for trusler eller chikane, bliver Thor aflivet øjeblikkeligt. Det vil blive optaget, og lagt ind her som bevis på at han er død.

Der er mennesker der mener at alt hører hjemme på Facebook, hvilket igen betyder at helved bryder løs for os der har prøvet at hjælpe. Vi har fået vores dosis af ubehageligheder, og nu er det nok. Derfor - fingrene væk fra den f knap.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Thor er vaccineret og har fået udstedt EU pas d 8 januar i år.

 

Der er enkelte forbehold hvem han sælges til. Salgsprisen er alene omkostningerne til vaccination og EU pas, dvs 850 Kr. Dokumentation for dyrlægeomkostninger til vaccination af ham og hans bror kan forelægges.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Det var meningen at Thor sammen med sin bror skulle have været til Tyskland. Nu er det lykkedes at finde et hjem til broren - jeg ved ikke hvor, og vil ikke vide det. For at spare en forening der udelukkende drives for indsamlede midler den lange vej for nu kun en hund, prøver "vi" nu at formidle ham her i stedet.

Lykkes det ikke vil Thor stadig komme til Tyskland, medmindre vi skal til at se aflivning på Youtube i stedet. Og jeg mener det.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Jeg håber det går denne gang.

Sidte gang gik det jo ikke.

Jeg beklager allcaps teksterne. Men det har i lang tid stået i ming signatur at det jeg skriver ikke skal på diverse sociale medier, og se da om det har virket?

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Der er ganske få personer der de sidste måneder har gjort et kæmpearbejde for at redde et stort antal hunde, og måttet forsøge at omgå en person der på ingen måde værdsætter dette. Vi har oplevet en masse råddenskab, en af os er desuden blevet ramt af en livstruende sygdom. Vi kan ikke mere. Derfor den brutale løsning for Thor hvis nogen synes det kune være underholdende med lidt drama en sidste gang.

Thor fortjener det ikke. Det gør "vi" heller ikke. Og sådan behøver det heller ikke at gå.

 

DETTE SKAL IKKE PÅ FACEBOOK

 

Henvendelse via PM til mig.

 

Håber ikke vi ses på Youtube.

B13_9334.jpg

B13_9339.jpg

B13_9364.jpg

B13_9029.jpg

B13_9234.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kim for f..... Jeg ser ikke signaturer. De er slået fra. Sådan er det! Dog deler jeg ikke noget på fb. Men trusler om at filme hans aflivning og lægge det på youtube er simpelthen for langt ude. Tænk at i er villige til at ofre en hunds liv på grund af det:shock:

 

Det er jeg ret enig i... Og må faktisk indrømme at jeg bliver lidt sådan... Hvis du ikke vil have ting på nettet, så lad være at smid det på nettet.... Folk deler jo ikke på facebook for at genere dig Kim, men for at være søde og hjælpe og få budskabet ud til flere....

 

Jeg har lyst til at dele den på facebook, bare fordi jeg synes det er direkte nedladende og upassende at antage at folk gider at hjælpe dig, når du taler sådan til dem... Dog tænker jeg at du sikkert er seriøs omkring at lade det gå ud over hunden, så jeg lader være :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde-forum, prøv for én gangs skyld at lade være med at dømme før I kender sandheden. Efter hvad jeg kender til Kims mynde-historie, så er det ikke for sjov når han beder om at det holdes væk fra facebook. Som han selv nævner, så er trusler og chikane hverdagskost for folk, der prøver at hjælpe disse hunde. Måske kan det endda koste flere hundeliv, hvis forsøget på at omplacere bliver forpurret.

 

Jeg synes at Kim viser H-F stor tillid ved at lægge dette indlæg ind her, i et ærligt forsøg på at hjælpe den pågældende hund. Måske lidt naivt, for der er jo mange, der læser med her uden at give sig til kende. Men kunne I ikke bare for en gangs skyld efterleve det gode princip om, at hvis man ikke har noget godt at sige, bør man lade være med at sige noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde-forum, prøv for én gangs skyld at lade være med at dømme før I kender sandheden. Efter hvad jeg kender til Kims mynde-historie, så er det ikke for sjov når han beder om at det holdes væk fra facebook. Som han selv nævner, så er trusler og chikane hverdagskost for folk, der prøver at hjælpe disse hunde. Måske kan det endda koste flere hundeliv, hvis forsøget på at omplacere bliver forpurret.

 

Jeg synes at Kim viser H-F stor tillid ved at lægge dette indlæg ind her, i et ærligt forsøg på at hjælpe den pågældende hund. Måske lidt naivt, for der er jo mange, der læser med her uden at give sig til kende. Men kunne I ikke bare for en gangs skyld efterleve det gode princip om, at hvis man ikke har noget godt at sige, bør man lade være med at sige noget.

 

Men han stoler jo tydeligt ikke på HF når han hver 3. linie skriver at folk ikke må smide det på facebook? For mig er det bare ufatteligt provokerende og nedladende.

 

Han kunne jo nøjes med at skrive det en gang, på en ordentlig måde, og hvis det ikke virker, og han har dårlig erfaring med det så kunne han jo vælge en anden løsning end at smide det på et offentligt forum! Det er da helt okay at man ikke ønsker ting videregivet, men det ER et offentligt forum, så hvad kan man forvente andet end at det er offentligt?

 

Og så har jeg bare på ingen måde overhovedet nogen som helst respekt for folk der bruger magt over en hunds liv som trussel! Det er simpelthen usselt, ja undskyld men det er det sgu! Der findes langt bedre måder at kommunikere alvoren i denne sag. (F.eks. ved en simpel sætning som at der ønskes at dette holdes på HF, da hundens liv ellers er i stor farer). Det tror jeg da de fleste af brugerne herinde er intelligente nok til at forstå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han stoler jo tydeligt ikke på HF når han hver 3. linie skriver at folk ikke må smide det på facebook? For mig er det bare ufatteligt provokerende og nedladende.

 

Han kunne jo nøjes med at skrive det en gang, på en ordentlig måde, og hvis det ikke virker, og han har dårlig erfaring med det så kunne han jo vælge en anden løsning end at smide det på et offentligt forum! Det er da helt okay at man ikke ønsker ting videregivet, men det ER et offentligt forum, så hvad kan man forvente andet end at det er offentligt?

 

Og så har jeg bare på ingen måde overhovedet nogen som helst respekt for folk der bruger magt over en hunds liv som trussel! Det er simpelthen usselt, ja undskyld men det er det sgu! Der findes langt bedre måder at kommunikere alvoren i denne sag. (F.eks. ved en simpel sætning som at der ønskes at dette holdes på HF, da hundens liv ellers er i stor farer). Det tror jeg da de fleste af brugerne herinde er intelligente nok til at forstå.

Han må jo have haft en erfaring med at folk ikke respekterer det, når han beder om at det ikke skal på Facebook. Jeg synes egentligt det siger lidt mere om de mennesker end om Kim.... Og jeg forstår godt behovet for at understrege, at det ikke skal lægge andre steder end her. At det er et offentligt forum synes jeg er en herre dårlig undskyldning for at lade være med at respektere sådan noget.

 

Men ja, at true med at aflive en hund og lægge det på youtube er også lidt for makabert for mig, men det andet kan jeg sgu sagtens forstå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du virkelig vil hjælpe Thor med at finde et nyt hjem, så synes jeg at du skal oprette en ny tråd som ikke er gennemsyret af paranoia, konspirationsteorier og dødstrusler. Det er ikke just et særligt tillidsvækkende indlæg du har lavet, jeg ville i hvert fald næppe kontakte en person der skriver som du gør her.

 

Fair nok at du ikke vil have hunden på facebook. Det har jeg fuld forståelse for. Oplaceringssager på facebook ender altid i total børnehave. Men det budskab kan sagtens formidles på en anden måde.

 

Krydser fingre for stakkels Thor, hans fremtid ser dyster ud, og det gør mig ked af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han stoler jo tydeligt ikke på HF når han hver 3. linie skriver at folk ikke må smide det på facebook? For mig er det bare ufatteligt provokerende og nedladende.

 

Tidligere erfaringer med samme sag har vist at det kunne jeg heller ikke.

Det er ikke provokerende, men en nødvendig foranstaltning.

 

 

Hvis du virkelig vil hjælpe Thor med at finde et nyt hjem, så synes jeg at du skal oprette en ny tråd som ikke er gennemsyret af paranoia, konspirationsteorier og dødstrusler. Det er ikke just et særligt tillidsvækkende indlæg du har lavet, jeg ville i hvert fald næppe kontakte en person der skriver som du gør her.

 

Fair nok at du ikke vil have hunden på facebook. Det har jeg fuld forståelse for. Oplaceringssager på facebook ender altid i total børnehave. Men det budskab kan sagtens formidles på en anden måde.

Krydser fingre for stakkels Thor, hans fremtid ser dyster ud, og det gør mig ked af det.

 

Det lader til at du kender forholdene omkring den kennel, og især manden bag bedre end jeg gør.

Det lader også til at du ved udmærket besked med hvad der er foregået de sidste par måneder.

Hvis du vidste det ville du dog næppe skrive som du gør.

Det lader også til at være længe siden du selv sidst har modtaget trusler.

Af erfaring kan jeg sige at man aldrig helt vænner sig til det.

 

Det er ikke nemt for en lille gruppe mennesker - færre end fem - at skulle omplacere henved 20 hunde med dårlig prægning, og delvist syge med meget kort varsel, især ikke når personen bag det hele ser stort på lov og orden, og traditionelt kan slippe afsted med det.

Der er grænser for hvad en så lille gruppe mennesker kan udrette, især når de selv skal gøre alt arbejdet, og selv bære omkostningerne. Og tage trusler oveni. Dyreværnsforeningerne har ikke villet røre denne sag med en ildtang. "Vi" har virkeligt stået med det alene.

 

Jeg har erfaret at der altid er nogen der er villig til at støtte de værste hundehandlere, og sørge får at de får det hele med, selvom de ikke selv har internet.

 

De mennesker der har brugt stort set ethvert friminut i et par måneder er brugt op, og en af dem er livstruenede syg.

Vi har ikke brug for flere trusler fra en person der har vist at man bør tage hans trusler alvorligt.

 

Derfor er indlægget formuleret så skarpt at ingen kan være i tvivl om at hvis nogen synes at det kunne være sjovt med lidt drama, eller vil støtte "den gode opdrætterforretning". Det har ikke noget med paranoia at gøre. Sådan er det når man omgås den mand - og de sladrehanke han omgiver sig med. Det er derfor ingen af "os" kender eller vil kende de rigtige adresser på de omplacerede hunde. Det er for at spare de nye ejere for ubehageligheder.

 

Hvis der er nogen der har noget positivt at bidrage med - feks viden om nogen der kunne have interesse i Thor - kan de gøre det, og ellers bruge energien på noget andet.

 

En skamplet på opdrætterlisten er ved at være afviklet, det er åbenbart ikke allle der er lykkelige over det?

 

DETTE SKAL HELLER IKKE PÅ FACEBOOK

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så tal dog til folk som om du har respekt for dem?

 

Fortæl dem at du er ked af at folk ikke ser det seriøst, at folk deler ting, når det ikke skal deles, og at der er en hunds liv på spil...

 

Fremfor at råbe op at det ikke må deles på facebook, at du vil slå en hund ihjel hvis folk gør det... Virkelig, virkelig ikke en måde man fanger folks opmærksomhed... Måske du kunne have nøjes med at skrive det en enkelt gang.... Men ja.... Jeg må indrømme jeg bare synes det er totalt upassende at indikere at HFs brugere er tungnemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke: Kim har skrevet sit budskab og så synes jeg man skal læse det og kan man hjælpe, så er det super og kan man ikke - så ikke dele på facebook men derimod tage hatten af for det store stykke frivillige arbejde der er lagt i at hjælpe de hunde.

Alt det kritik der er opfordrer jo ikke ligefrem folk til at fortsætte med at gøre sådan et stykke arbejde.

Den der sagde de vise ord "utak er verdens løn" har jo desværre ret.

Tænk at blive truet med alverdens ondskab (fra andre steder ) bare fordi man gør alt hvad man magter og så komme herind og faktisk bede om hjælp og så blive svinet til.

Nej jeg vil heller ikke bryde mig om at se en aflivning på youtube, men at det er nødvendigt at nævne det, viser vel også hvordan disse redningsfolk er behandlet og presset.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Min tanke: Kim har skrevet sit budskab og så synes jeg man skal læse det og kan man hjælpe, så er det super og kan man ikke - så ikke dele på facebook men derimod tage hatten af for det store stykke frivillige arbejde der er lagt i at hjælpe de hunde.

Alt det kritik der er opfordrer jo ikke ligefrem folk til at fortsætte med at gøre sådan et stykke arbejde.

Den der sagde de vise ord "utak er verdens løn" har jo desværre ret.

Tænk at blive truet med alverdens ondskab (fra andre steder ) bare fordi man gør alt hvad man magter og så komme herind og faktisk bede om hjælp og så blive svinet til.

Nej jeg vil heller ikke bryde mig om at se en aflivning på youtube, men at det er nødvendigt at nævne det, viser vel også hvordan disse redningsfolk er behandlet og presset.

 

Vær mod andre, som de skal være mod dig?

 

Så lad være med at brug trusler, hvis man ikke selv ønsker at blive truet.... Og jeg læser faktisk ret mange trusler i Kims indlæg... Så selvom jeg på INGEN måde synes det er okay at Kim har været udsat for de ting han har, i forsøget på at være et godt menneske og hjælpe de hunde, så kan jeg måske ikke andet end tænke: Måske personerne der gør det imod ham, gør det fordi han har gjort det imod dem? (altså truet)....

 

Og nej det er blot mine sande tanker, jeg tror selvfølgelig ikke Kim selv er skyld i det, men der er altså noget om at ens indgangsvinkel smitter af på resultatet...

 

 

Så lighten up og stop med at komme med trusler, og så har man i hvert fald sit på det rene. Hvis man mener den eneste måde man kan lave et indlæg på HF er ved at true folk med at slå en hund ihjel, så skulle man måske bare slet ikke lave det indlæg.... Er min tanke............

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo også være en konstatering.

Hvis tingene ikke flasker sig kan de jo være tvunget ud i at aflive hunden. Ingen af os ved hvad der er sket i alt det her og der er ingen der siger at det er en trussel at aflive hunden, men netop at det kan blive en nødvendighed (og nej jeg ville ikke filme det)¨.

Indlægget er nok lavet i kampen for at undgå at aflive hunden.

For det letteste ville da være at sige "pyt vi afliver flokken, for en død hund lider ikke". Men disse mennesker bliver presset fra alle sider og får ikke megen hjælp (som jeg forstår det), og et menneske der er presset og slidt formulerer sig ikke som en der lige er gået ind i kampen og ikke er blive behandlet grimt.

 

Måske det er nødvendigt at være "barsk" for at stoppe mishandlingen af dyrene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær mod andre, som de skal være mod dig?

 

Så lad være med at brug trusler, hvis man ikke selv ønsker at blive truet.... Og jeg læser faktisk ret mange trusler i Kims indlæg... Så selvom jeg på INGEN måde synes det er okay at Kim har været udsat for de ting han har, i forsøget på at være et godt menneske og hjælpe de hunde, så kan jeg måske ikke andet end tænke: Måske personerne der gør det imod ham, gør det fordi han har gjort det imod dem? (altså truet)....

 

Og nej det er blot mine sande tanker, jeg tror selvfølgelig ikke Kim selv er skyld i det, men der er altså noget om at ens indgangsvinkel smitter af på resultatet...

 

 

Så lighten up og stop med at komme med trusler, og så har man i hvert fald sit på det rene. Hvis man mener den eneste måde man kan lave et indlæg på HF er ved at true folk med at slå en hund ihjel, så skulle man måske bare slet ikke lave det indlæg.... Er min tanke............

 

Hidtil har der altid været en eller anden der i dumhed eller ondskab har sørget for at kanalisere alle informationer om aktiviteter det "rigtige" sted hen, hvilket har voldt store problemer for "os". Det ligger der heller ikke ret meget respekt i.

 

Mit indlæg er formuleret meget skarpt for at understrege at det her ikke er for sjov. Det er også formuleret skarpt fordi "vi" er godt brugt op nu, og ikke orker mere drama.

 

Truslen med at aflive Thor er reel. Jeg har set hvad de hunde der kommer derfra har været udsat for. Jeg ved desuden at vedkommende hundehandler opfatter de hunde han har opdrættet som sin livsvarige ejendom. Det vil sige at hvis jeg har en hund fra ham må jeg ikke sælge den videre men den skal tilbage til ham - så han kan sælge den videre.

Ingen hund, heller ikke Thor skal tilbage til ham, aldrig i livet. Derfor er det mere et nødvendigt onde end en trussel.

 

Brugen af youtube er morbid, men den eneste mulighed for at bevise sladrehanken på Facebook om at der ikke er mere at komme efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også som Anne, at den skulle være lagt i "Løst snak".

 

Jeg tror ikke, at nogen, der ikke har været inde i sådan nogle sager , ved hvor meget folk, der virkelig prøver, at hjælpe, kan komme ud for, af chikane og trusler.

Jeg har selv lidt indsigt i det via mit "arbejde" med omplacering af gadehunde. Det er ikke for sjovt, at Kim C beder om, at det bliver herinde og nærmest har skåret det ud i pap.

 

Men mht. truslen om aflivning af hunden og dernæst offentliggørelse på youtube i værste fald, kan jeg heller ikke forholde mig til. Hvem skulle det gavne ?...så tror jeg da netop, at du bliver lagt had.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hidtil har der altid været en eller anden der i dumhed eller ondskab har sørget for at kanalisere alle informationer om aktiviteter det "rigtige" sted hen, hvilket har voldt store problemer for "os". Det ligger der heller ikke ret meget respekt i.

 

Mit indlæg er formuleret meget skarpt for at understrege at det her ikke er for sjov. Det er også formuleret skarpt fordi "vi" er godt brugt op nu, og ikke orker mere drama.

 

Truslen med at aflive Thor er reel. Jeg har set hvad de hunde der kommer derfra har været udsat for. Jeg ved desuden at vedkommende hundehandler opfatter de hunde han har opdrættet som sin livsvarige ejendom. Det vil sige at hvis jeg har en hund fra ham må jeg ikke sælge den videre men den skal tilbage til ham - så han kan sælge den videre.

Ingen hund, heller ikke Thor skal tilbage til ham, aldrig i livet. Derfor er det mere et nødvendigt onde end en trussel.

 

Brugen af youtube er morbid, men den eneste mulighed for at bevise sladrehanken på Facebook om at der ikke er mere at komme efter.

 

Og hvad får dig til at tro at vedkommende ondskabsfulde person ikke googler sig frem til denne tråd og deler den på fb? Derfor, få tråden flyttet til løst snak, hvor den IKKE søges frem på google.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad får dig til at tro at vedkommende ondskabsfulde person ikke googler sig frem til denne tråd og deler den på fb? Derfor, få tråden flyttet til løst snak, hvor den IKKE søges frem på google.

 

Jeg har undladt at nævne opdrætterens navn, kennelmærke eller andre mærkeord. Googler man på "Thor + Whippet" får jeg 2.650.000 hits. Det skulle kunne give arbejde til nogen dage.

 

Juridisk set er Thor min hund, idet jeg har betalt "løsepengene" for ham og hans bror, og jeg står skrevet for ham i Hunderegisteret når de en gang får den ekspederet. Ergo kan jeg også sælge ham til hvem jeg vil, og det rigtige sted er i denne sektion. Det findes der naturligvis andre opfattelser af, og det er her konfliktpunktet kommer.

 

Mon nogen der tror at jeg først betaler "løsepenge" for en hund, derefter får ham vaccineret med EU pas, passer ham i henved en måned, for derefter at få ham aflivet bare for sjov? Hvor ubehageligt det end ville være er det alene være for at beskytte Thor for at komme i dårligere selskab end mit - og mine hundes. Youtubemanøvren er ikke noget der morer mig, men ville være for at sladrehanken kan se resultatet af sit værk, og nødvendig for den der tænker i penge kan få vished for at der ikke er nogen $$$ at komme efter.

 

Jeg skrev i et tidligere indlæg at man aldrig vænner sig helt til det med truslerne. Had i bare mig vhis jeg bliver tvunget til at gøre noget som jeg absolut ikke har lyst til. Jeg tror alligevel at jer der vil hade mig skal strenge jer an får at nå op på det niveau "os" der er insidere i sagen er vant til. Og hvis det bliver for meget: Telefonen optager i forvejen alle samtaler, huset har videoovervågning, og jeg har et par trick mere parat ved uinbudt personligt fremmøde.

 

Hvis nogen ikke kan styre deres drifter til at ville skade dyr, og dem der prøver at hjælpe dem, må der ske det der skal ske.

 

Thor fortjener det bedre, så hvis nogen har noget konstruktivt at bidrage med, skal de være velkommen.

 

Her et billed hvor Thor hygger med onkel Zipp.

P1170051.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, findes der noget som helst, som du ikke kan lave en diskussion ud af?

 

Held og lykke med Thor, og øv med Ragdoll, skulle ellers lige til at foreslå, om ikke lige hun manglede sådan en dreng i sit hus.

 

Nu var det jo altså ikke mig der startede... Men du skal være velkommen til at ignorere mine indlæg, hvis du er så trætte af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogen der skal komme sidst på måneden, men jeg har ikke hørt mere til dem, og de kender endnu ikke min adresse.

 

Jeg har nævnt at han har et muligt problem med det ene øje.

Han er ikke blevet øjenfotograferet, men jeg har taget billeder med et mikrokamera ind på hans nethinde, og de der kender til problemet mener at det tyder på øjenkatarakt, hvilket vil resultere i at han med tiden bliver blind.

Da jeg ville tage billed af det andet øje som reference fandt jeg også noget hvidt der, så det er begge øjne der er ramt.

Jeg har ikke været opmærksom på problemet mens hans bror var her, men hans ejere er orienteret, idet problemet er arveligt.

 

Her er et par billeder, et af hvert øje. Man ser det ikke umiddelbart når han ser mod nogen, især ikke i dagslys.

Det er ikke de hvide/blå prikker på øjnene der er problemet, det er bare genskin af en fjern lampe. For højre øjes vedkommende er det den rødligt/hvide brandgoplelignende plamage der er problemet. Det andet øje har ikke så meget, men man kan ane noget grønligt "nedad" i øjet.

 

Man ser dog at hans pigmentering omkring øjnene ikke er komplet, så i princippet kunne det være også være noget manglende pigment. Men jeg snes at en kommende ejer skal være klar over at en tiltagende blindhed kan være en mulighed.

Jeg har endnu ikke iagttaget noget i Thors adfærd der tyder på nedsat synsevne.

thor_h11.jpg

thor_v11.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er Thor rejst til sit nye hjem.

Han har fået dame på. Til gengæld ryger kuglerne i løbet af den kommende uge, ved samme lejlighed bliver han øjenfotograferet når han nu alligevel er bedøvet.

Jeg har bedt om ikke at få at vide hvor han kommer hen, på grund af al den ballade der følger med i kølvandet på den oprætter. Derved vil je gholde dennye familie adskilt fra evt ballade fordi nogen har betalt af egen lomme for at hjælpe den mand af men sine hunde.

 

Jeg ved godt at nogen blev sure over den meget hårde facon jeg var nødt til at lægge for at undgå sladder der uværgeligt ville ende det forkerte sted. Uanset hvad man kan mene om det, så har det i det mindste virket. Min genbo hjalp mig med at lave en fake video af en ligså fake aflivning, den er der nu ikke længere brug for, og den er blevet slettet.

 

Her et par billeder kort før afrejsen til sit nye hjem.

 

b13_9610.jpg

Thors dame

Hvis nogen med skumle hensigter skulle finkæmme en database over whippet for at find en hund med lignende aftegninger, så er dette billed måske, eller måske ikke spejlvendt. Det skulle give lidt ekstra arbejde ;-)

 

b13_9617.jpg

Thor i løb hen mod en af børnene i hans nye familie. Dette er mit sidste billed af ham. Jeg har fået mailet et billed hjemme fra hans nye hjem (Via TORChat, vi ER paranoide - og nødt til at være det), men det er og vil altid være privat.

 

Thor er den sidste hund fra den kennel som jeg har kæmpet med i årevis der nu er kommet til sit endelige hjem. Det har været en milepæl for mig, og nu kan jeg koncentrere mig om mine egne hunde igen.

 

Dermed kan der lukkes og låses i denne tråd.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...