Hop til indhold

HASTER ! Chico søger nyt hjem hurtigst muligt.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Spørgsmål til Panelet...

 

Hvad ville I tænke hvis hunden ikke kan ligge på siden, og løfte det ene ben så maven blottes uden at skrige højt og bide ud efter mig?

 

han er også temmelig stivbenet (bagkroppen) når han skal rejse sig om aftenen... især hvis eftermiddagsturen har været af god længde og evt. har inkluderet en badefest...

 

Jeg har spurgt til status fra ejer, men de siger at han bare er 'følsom' :vedikke:

 

Jeg tænker smerter...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spørgsmål til Panelet...

 

Hvad ville I tænke hvis hunden ikke kan ligge på siden, og løfte det ene ben så maven blottes uden at skrige højt og bide ud efter mig?

 

han er også temmelig stivbenet (bagkroppen) når han skal rejse sig om aftenen... især hvis eftermiddagsturen har været af god længde og evt. har inkluderet en badefest...

 

Jeg har spurgt til status fra ejer, men de siger at han bare er 'følsom' :vedikke:

 

Jeg tænker smerter...

 

Jeg ville få ham gennemgået af en hundeting, kiropraktor/ massør

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål til Panelet...

 

Hvad ville I tænke hvis hunden ikke kan ligge på siden, og løfte det ene ben så maven blottes uden at skrige højt og bide ud efter mig?

 

han er også temmelig stivbenet (bagkroppen) når han skal rejse sig om aftenen... især hvis eftermiddagsturen har været af god længde og evt. har inkluderet en badefest...

 

Jeg har spurgt til status fra ejer, men de siger at han bare er 'følsom' :vedikke:

 

Jeg tænker smerter...

 

Tænker det samme.

Han skal vist en tur forbi en knoglemand af en slags

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville få ham gennemgået af en hundeting, kiropraktor/ massør

 

Tænker det samme.

Han skal vist en tur forbi en knoglemand af en slags

 

Sorry mit korte svar i aftes :) Ville også smide ham forbi en kiropraktor, tror jeg. Lea står for genoptrænings afdelingen på Kbh. Jeg er ret sikker på, at hun vil have ham ind omkring Charlotte Frigast før hun tør røre ham

 

Ja - det ville jeg da også - hunden er bare ikke min? (endnu)

 

Jeg har måske ikke så meget lyst til at overtage en hund med eventuelle fysiske problemer, der kan munde ud i mange udgifter for mig? Det kunne han alligevel, det ved jeg godt... men...

Ikke at han virker forpint som sådan i hverdagen - andet end stivheden.. Men har jo altså også bullerhovedet at skulle tage mig af, og hvis Chico skal holdes gående med kiropraktik, massage og evt. smertedækning for at kunne følge med i vores liv - vil jeg så det? han er altså ikke blevet 5 år endnu...

 

ud over det - så har han altså nogle gevaldige issues omkring maden... hvis han har noget, og Bassil bare træder ind gennem stuedøren (modsat Chico) så starter brummekoncerten...

 

Jeg er fandme i tvivl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok takke nej. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor pjevset han er, men skrig og klappe ud er i mit hoved tegn på voldsomme smerter. Selv da Karla var kommet allermest til skade og ikke ville gå på et af sine ben fik dyrlægen kun piv og snudepuf når hun manipulerede det, på trids af at det må have gjort meget ondt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker hofte problemer. Ville godt kunne forstå hvis du ikke har mod på det. Måske han bedre kan bo et sted uden anden hund eller ansøge der kan presse ham ud i mere end fysikken kan klare.

 

Ja en schæfer kan hyle op uden særlig grund, men stivhed er ikke noget der bare går væk. Det er tegn på problemer. Min gamle 13 årige lab er mindre stiv efter hvile en mysla på ti som har slid gigt i hofterne. Hun havde ondt før hun viste stivhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det ville jeg da også - hunden er bare ikke min? (endnu)

 

Jeg har måske ikke så meget lyst til at overtage en hund med eventuelle fysiske problemer, der kan munde ud i mange udgifter for mig? Det kunne han alligevel, det ved jeg godt... men...

Ikke at han virker forpint som sådan i hverdagen - andet end stivheden.. Men har jo altså også bullerhovedet at skulle tage mig af, og hvis Chico skal holdes gående med kiropraktik, massage og evt. smertedækning for at kunne følge med i vores liv - vil jeg så det? han er altså ikke blevet 5 år endnu...

 

ud over det - så har han altså nogle gevaldige issues omkring maden... hvis han har noget, og Bassil bare træder ind gennem stuedøren (modsat Chico) så starter brummekoncerten...

 

Jeg er fandme i tvivl...

 

Er hans ressourceforsvar slet ikke blevet bedre ? Hvor længe har I haft ham på prøve nu ?

 

Mollie havde jo også ressourceforsvar i starten, eller, det virkede nok mere voldsomt på os end det egentlig var, for Ninja har aldrig ejet skyggen af det.

 

Men hun bad pænt Ninja om at skride men altså, Ninja prøvede så også - én gang .... Det tog dem lige en lille uges tid at finde en acceptabel fysisk grænse når Mollie havde ben o.lign., men idag kan de ligge ved siden af hinanden og spise uden stress og sure miner.

Mollie ved at Ninja holder afstand, og Ninja ved at Mollie ikke finder sig i tyveri. (men altså, kun når det er den vej ikk'? :stupid:)

 

Mollie har stadig "det gamle" ressourceforsvar overfor andre hunde.

 

 

Mht. smerter, er tidligere ejere så ikke interesserede i at finde ud af hvad der kan være galt ? Det lyder absolut ikke normalt, og som du selv er inde på er det jo en tikkende bombe omkring børn og generelt mennesker, som du måske ikke lige når at få advaret inden de klapper og kæler. Den risiko ville jeg ikke turde løbe.

 

Hvis tidligere ejere ikke vil lægge de penge der skal til (det er jo for pokker stadig deres hund) så synes jeg du skal lytte til din tvivl - i min verden hænger tvivl og ny hund ikke sammen. Enten er det bare hunden eller også kan den få et bedre hjem i andre omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hans ressourceforsvar slet ikke blevet bedre ? Hvor længe har I haft ham på prøve nu ?

 

Mollie havde jo også ressourceforsvar i starten, eller, det virkede nok mere voldsomt på os end det egentlig var, for Ninja har aldrig ejet skyggen af det.

 

Men hun bad pænt Ninja om at skride men altså, Ninja prøvede så også - én gang .... Det tog dem lige en lille uges tid at finde en acceptabel fysisk grænse når Mollie havde ben o.lign., men idag kan de ligge ved siden af hinanden og spise uden stress og sure miner.

Mollie ved at Ninja holder afstand, og Ninja ved at Mollie ikke finder sig i tyveri. (men altså, kun når det er den vej ikk'? :stupid:)

 

Mollie har stadig "det gamle" ressourceforsvar overfor andre hunde.

 

 

Mht. smerter, er tidligere ejere så ikke interesserede i at finde ud af hvad der kan være galt ? Det lyder absolut ikke normalt, og som du selv er inde på er det jo en tikkende bombe omkring børn og generelt mennesker, som du måske ikke lige når at få advaret inden de klapper og kæler. Den risiko ville jeg ikke turde løbe.

 

Hvis tidligere ejere ikke vil lægge de penge der skal til (det er jo for pokker stadig deres hund) så synes jeg du skal lytte til din tvivl - i min verden hænger tvivl og ny hund ikke sammen. Enten er det bare hunden eller også kan den få et bedre hjem i andre omgivelser.

 

De mener jo netop ikke, der er noget galt? men at han bare er følsom...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmål til Panelet...

 

Hvad ville I tænke hvis hunden ikke kan ligge på siden, og løfte det ene ben så maven blottes uden at skrige højt og bide ud efter mig?

 

han er også temmelig stivbenet (bagkroppen) når han skal rejse sig om aftenen... især hvis eftermiddagsturen har været af god længde og evt. har inkluderet en badefest...

 

Jeg har spurgt til status fra ejer, men de siger at han bare er 'følsom' :vedikke:

 

Jeg tænker smerter...

 

Klart smerter. Kan slet ikke forstå man mener han bare er følsom, eller undskylder det med at han er schæfer og derfor har meget lyd!

 

 

Ja - det ville jeg da også - hunden er bare ikke min? (endnu)

 

Jeg har måske ikke så meget lyst til at overtage en hund med eventuelle fysiske problemer, der kan munde ud i mange udgifter for mig? Det kunne han alligevel, det ved jeg godt... men...

Ikke at han virker forpint som sådan i hverdagen - andet end stivheden.. Men har jo altså også bullerhovedet at skulle tage mig af, og hvis Chico skal holdes gående med kiropraktik, massage og evt. smertedækning for at kunne følge med i vores liv - vil jeg så det? han er altså ikke blevet 5 år endnu...

 

ud over det - så har han altså nogle gevaldige issues omkring maden... hvis han har noget, og Bassil bare træder ind gennem stuedøren (modsat Chico) så starter brummekoncerten...

 

Jeg er fandme i tvivl...

 

Jeg ville takke nej. Uden at kny! Hunden er ikke engang 5 år gammel og er stiv i benene, hvilket ikke er okay. Bøvs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så de er totalt afvisende over for at det kan være smerter ?

 

Jep..

 

Jeg har indtil nu observeret den der 'aftenstivhed'

og hvis snoren fra Flex (meget let type) rammer hans venstre bagpart, snurrer han rundt om sig selv (virker skræmt)

Han løfter kun højre ben for at tisse - han drejer helt rundt hvis vi går i højre side af noget... hver gang!

og han kan løfte højre ben når han ligger ned og blotte maven.

 

men ikke venstre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo noget galt med den hund, hvorfor haster det med at finde et nyt hjem til den?

Er der ikke osse en anden hund i samme familie?

 

Jeg synes fanmer det er uartigt at forklare tydelige signaler på smerte med "sådan er racen" og endnu mere uartigt at udsætte hund og fremmede mennesker for det der foregår nu.

100 på at du lige nu ikke mener det her er dit ansvar, men samtidig ikke er ret glad for at sende hunden retur, da du ved den ikke får hjælp i sit eget hjem og at den om et øjeblik sendes ud et nyt sted som så igen skal til at træffe samme beslutninger som dig nu. Øv altså..... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Korrekt! Jeg er ikke meget for at sende ham retur! For hans skyld!

 

Hundene bor ikke i huset, men i en (meget fin dog) opvarmet garage og har løbegård i forlængelse af den.

 

Dehar jo boet i spanien og der har man åbenbart et andet syn på hundehold! Men fint at ejerne kan se at de ikke kan opfylde Chicos behov mht. Menneskekontakten?

 

Og.. Da jeg skulle hente ham var jeg på job og blev lidt forsinket, så jeg fik ham leveret på IKEAs parkeringsplads (?) med et tæppe og hans flexline..

 

Ejerne skulle åbne ny business dagen efter og håndværkere var ikke færdige...

 

Og ja de har en schæferpige på 3 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at sende ham retur - det ville jeg heller ikke have, som hjemmet/ejerne bliver beskrevet. Vi stod jo i lidt samme situation med Liva - der gik ikke længe før jeg anede mistanke om at der var noget galt med hendes knæ, og var klar over vi nok ikke slap udenom operation. Men med viden om at hvis vi sendte hende retur til opdrætter, ja så ville hun igen blive slået dagligt - så det var ikke en mulighed.

 

Økonomisk har hun uden tvivl været en stor post for os, og holdes hun ikke igang med jævnlig fysioterapi/massage/daglige kosttilskud og periodevis smertedækket (pt efterår/vinter), så ville hun have rigtig ondt. Det er jo så en individuel holdning, hvor meget man mener man bør gøre for at "holde live i en hund" - men set med mine øjne, så har Liva det jo rigtig, rigtig godt, så længe vi fortsat ofre penge på hende og sørger for hendes kosttilskud/behandlinger mm. Og så længe vi kan betale os til at hun har det godt, et værdigt liv, ja så betaler vi de penge. Det er først den dag hun ikke har det godt mere, uanset hvad vi gør for hende - så vil jeg ikke holde hende i live for vores skyld. Men som det er nu, så kan vi uden problemer sørge for at hun har et godt og værdigt liv, og hun stortrives. Men ja, økonomisk bliver hun ved med at koste os en del penge.

 

Jeg fortryder ikke én eneste af de kr vi har ofret på hende, i hvert fald :hjerte: men det skal man jo gøre op med sig selv, hvad man vil - også med øje for den økonomiske post.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag endelig ikke fejl... Jeg mener bestemt ikke han skal aflives, men blot at han måske ikke lige passer ind her?

 

Her er der stor legesyg 50+ kg hund, som nemt kunne komme til at gøre noget der kunne tricke en situation, hvor Chico ville vælge en løsning, der måske ikke er den bedste.

 

Her er der tit små børn, som også nemt ville kunne tricke noget...

 

Han er en rigtig god, rolig og fin hund, han kan gå løs, kommer når man kalder, er meget kælen osv. Kan være alene hjemme (har ikke prøvet kun ham, men sammen med Bassil) uden problemer osv.

Han accepterer de fleste ting uden vrøvl... Et simpelt nej er nok hvis han skal stoppes i noget (som fx at hjælpe med opvasken oppe på køkkenbordet) :blink:

 

Og der er fuld skrue på ham hvis man kaster med noget.. Der viser han ingen tegn på besvær...

 

Åh jeg synes det er svært!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du nu stiller det ultimatum, at du ikke tør tage chancen, medmindre I/de får ham undersøgt, hvad så? De er vel interesserede i at han kommer væk, siden det haster?

 

Hvis du har beskrevet hans adfærd overfor dem, som du har herinde, forstår jeg slet ikke at de kan slå det hen som 'følsomhed'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, nej, så ville jeg ikke gøre det. Rette hund til rette hjem, og med de små børn i huset, Chicos ressourceforsvar og evt smerter, så er risikoen efter min mening for stor.

 

en ting er en hund, man hele tiden har haft, som har eller udvikler de problemer, men jeg ville ikke tage chancen med en ny hund med kendte problemer, når (børne)børnene er så små og er der så ofte.

 

ja det er måske synd at sende ham retur, men det er også synd, hvis han får bidt, fordi han har ondt.

 

Jeg er fortaler for rette hund til rette hjem, og jeg har lært at sige nej, selvom det muligvis er synd for hunden, hvis jeg ved, at det ikke er det helt rigtige.

 

da jeg ledte efter min forrige hund, så jeg nok over 15 andre voksne hunde, før jeg fandt den helt rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare smadder ærgerligt, at ejerne ikke vil være med til at få undersøgt Chico inden et evt. salg! Det KAN da kun være i hans interesse, at man finder ud af hvad han fejler, så nye ejere ved hvad de går ind til og hunden kan få den rette behandling. Det ville jo også gøre dit valg lidt nemmere, hvis du vidste om det var noget kronisk eller om nogle behandlinger hos en kiropraktor eller lignende ville være nok.

 

Jeg kan ikke huske om du har skrevet det, men ved du noget om hvorfor det haster så meget med at få ham solgt? Skilsmisse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare smadder ærgerligt, at ejerne ikke vil være med til at få undersøgt Chico inden et evt. salg! Det KAN da kun være i hans interesse, at man finder ud af hvad han fejler, så nye ejere ved hvad de går ind til og hunden kan få den rette behandling. Det ville jo også gøre dit valg lidt nemmere, hvis du vidste om det var noget kronisk eller om nogle behandlinger hos en kiropraktor eller lignende ville være nok.

 

Jeg kan ikke huske om du har skrevet det, men ved du noget om hvorfor det haster så meget med at få ham solgt? Skilsmisse?

 

De har ikke tiden til ham... Han kan ikke rejse med dem til Spanien som den anden hund kan (flyveskræk) mange ting..

 

De blev gift for tre uger siden så skilsmisse er det forhåbentlig ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...