Hop til indhold

Epilepsi - epileptisk anfald - anfald


Buddha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lidt pis og lort. De fandt ikke noget derinde. Så enten var det et engangstilfælde eller også ja, så sker det jo igen på et tidspunkt. Alternativt en scanning af hjernen men det skulle virkelig være et særtilfælde hvis han havde en svulst eller andet derinde - min barndomshund fik en svulst og blev pludseligt aggressiv og det holder jeg mig bare til sker ved alle hunde. Ikke til diskussion ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig behøver du ikke at overbevise, jeg synes at de er fantastisk dejlige :hjerte: Og det gør Noomi (åbenbart :mrgreen:) også ;-)

 

[ATTACH=CONFIG]117197[/ATTACH]

 

Ha ha, det er eddermame et sjovt billede :klap:

 

Lidt pis og lort. De fandt ikke noget derinde. Så enten var det et engangstilfælde eller også ja, så sker det jo igen på et tidspunkt. Alternativt en scanning af hjernen men det skulle virkelig være et særtilfælde hvis han havde en svulst eller andet derinde - min barndomshund fik en svulst og blev pludseligt aggressiv og det holder jeg mig bare til sker ved alle hunde. Ikke til diskussion ;)

 

Øv at de ikke fandt et frø, det havde ellers været sådan en dejlig let løsning. Men så :x: jeg for, at det var et engangstilfælde og ikke sker igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt pis og lort. De fandt ikke noget derinde. Så enten var det et engangstilfælde eller også ja, så sker det jo igen på et tidspunkt. Alternativt en scanning af hjernen men det skulle virkelig være et særtilfælde hvis han havde en svulst eller andet derinde - min barndomshund fik en svulst og blev pludseligt aggressiv og det holder jeg mig bare til sker ved alle hunde. Ikke til diskussion ;)

 

Sagde du ikke til dem at vi havde stemt om det og var blevet enige om et frø? :fornaermet: Nå, men så er det selvfølgelig bare et engangstilfælde! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

En tanke - er han testet for flåtbårne sygdomme? Er det ikke også ham der har ondt i benet/ryggen?

 

Personligt ville jeg ikke scanne, mest grundet bedøvelsen. Det kan jo være at det var en enkelttilfælde. Eller hvis han får anfald igen, skal de jo have en vis hyppighed før det behandles. Og så er det altså bare at tage en dag ad gangen, selvom det er hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En tanke - er han testet for flåtbårne sygdomme? Er det ikke også ham der har ondt i benet/ryggen?

 

Personligt ville jeg ikke scanne, mest grundet bedøvelsen. Det kan jo være at det var en enkelttilfælde. Eller hvis han får anfald igen, skal de jo have en vis hyppighed før det behandles. Og så er det altså bare at tage en dag ad gangen, selvom det er hårdt.

 

Det blev han testet for i blodprøven ja, og det har han da heldigvis ikke!

Han har spondylose i ryggen. Det han går til genoptræning for.

 

 

Og nej, tror ikke vi vil have en scanning og ja, må jo bare vente og se nu. Fucklorthelvede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt pis og lort. De fandt ikke noget derinde. Så enten var det et engangstilfælde eller også ja, så sker det jo igen på et tidspunkt. Alternativt en scanning af hjernen men det skulle virkelig være et særtilfælde hvis han havde en svulst eller andet derinde - min barndomshund fik en svulst og blev pludseligt aggressiv og det holder jeg mig bare til sker ved alle hunde. Ikke til diskussion ;)

Æv! Hvad er planen så nu? Flere test eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, han er da helt slået ud af den bedøvelse. Gad vide om de har brugt noget andet. Er ikke så længe siden han fik røntgen billeder, der syntes jeg han var normal igen om eftermiddagen. Orker intet overhovedet. Men fik hældt en masse masse vand og en lille portion mad i ham, tur på 100 meter havde taget en krig og han ville egentlig helst bæres :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, han er da helt slået ud af den bedøvelse. Gad vide om de har brugt noget andet. Er ikke så længe siden han fik røntgen billeder, der syntes jeg han var normal igen om eftermiddagen. Orker intet overhovedet. Men fik hældt en masse masse vand og en lille portion mad i ham, tur på 100 meter havde taget en krig og han ville egentlig helst bæres :lol::lun:

 

tit giver man dem bare en lille sjat zoletil, når de skal have taget billeder. Det sover de ganske let på. Når man skal kigge ører og rode rundt, som de nok har gjort i dag, så bliver de lagt i fuld narkose, nok på gas. Det er noget helt andet og tager meget længere tid at få ud af kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Nej desværre... Han har haft 4 anfald nu, alle sket mens han sov. Det hele er lidt rodet fordi han også er i gang med genoptræningsforløb og er på smertestillende - som han forhåbentligt snart skal af (fuck hvor jeg håber det går ok) men det skal gøres i forbindelse med kiropraktor, for der er jo højst sandsynligt nogle ting som skal rettes især for at han ikke går direkte tilbage til at bevæge sig forkert.

 

Ser heldigvis små men fine fremskridt med hans bevægelser.

 

Han skal have en ydeligere levertest, epilepsi medicin kan også være lidt hårdt for leveren (og hans første test lå en lille bitte smule for højt).

 

Igår da han fik et anfald gav jeg ham lidt honning lige efter anfaldet, det hjalp utroligt meget, han "pacede" slet ikke ligeså meget bagefter/blev meget hurtigere sig selv. Det er åbenbart fordi blodsukkeret falder ret meget efter et anfald, altså derfor honning hjalp.

 

Ja så det sucks jo ret meget. Heldigvis forstår han ikke så meget af det og er stadig en glad lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh pis, jeg havde håbet er ikke havde været flere. Er det så rimeligt sikkert, at det er epilepsi?

 

:vedikke: Ved det ikke rigtigt.. ved ikke om der er mulighed for at vi rent faktisk finder noget som udløser det. Det KAN også være pga hormoner, altså at en kastration måske kunne hjælpe, i hvert fald med væsentligt færre anfald for det her er jo helt klart for mange. Men det kan man vel ikke sige, så jeg er godt nok ret loren ved det... suk hvor jeg hader sådan noget her, hvor alt bare er noget man må gætte sig frem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...