Hop til indhold

Epilepsi - epileptisk anfald - anfald


Buddha
 Share

Recommended Posts

Mandag nat fik min allerdejligste Motor et vildt heftigt anfald som vel bedst kan beskrives som et epileptisk anfald. Det skete cirka 3.30 om morgenen, han bjæffede 2 gange i baggården (han har mulighed for at sove udendørs hvis han vil) og gudsketakoglov gik min mand halvt sovende derud for lige at tjekke, og der er han så begyndt at krampe.

 

Det var meget, meget voldsomt og det føltes som om det varede forevigt :megaked: men det var vel 2-4 minutter. Jeg er helt utroligt glad for at vi kunne være der, både mens det skete men især efterfølgende da han endelig vågnede fra det. Hans blik var så mildt og hvalpet som han kom til sig selv mens han lå mellem mine ben, jeg kan forstå at de ofte er mere eller mindre blinde lige når de vågner, men ærligt talt, i øjeblikket havde jeg det som om jeg så dybt ind i hans sjæl.

 

Da han kom helt til sig selv, skulle han hele huset igennem og dutte til legetøj og madskål og ting, som om han ikke havde set dem længe og var glad for gensynet. Derefter ud og tisse og skide, og dutte til mere legetøj, nogle gange logrede han af det. Ude i haven var han også så meget sig selv, at han genkendte sit navn og reagerede på det.

 

Han havde svært ved at falde til ro indenfor bagefter, men jeg har så hørt at at han nok har været HUGsulten udover de 40 liter vand han fik drukket. Han faldt dog i søvn efter 10 minutters vandren mellem vores rum. Vi sov allesammen i stuen sammen med ham, da han vågnede næste formiddag var han glad og vi skulle lege med en bamse før morgenturen - hvor jeg så også opdagede hvor mega sulten han var, 2 gange fik han morgenmad, før det var nok (han får ellers aldrig morgenmad).

 

Der har ikke været noget siden (fingers crossed). Vi er allesammen totalt på tæerne herhjemme, så snart der er en lyd, er vi ude og se. For føj, hvor var det ubehageligt. Prøver at huske at han højst sandsynligt ikke har forstået noget af det, og jeg er selvfølgelig glad og i så godt humør som muligt rundt om ham, men fortæller ham VIRKELIG mange gange dagligt at han er den sødeste, smukkeste og klogeste hund i verdenen - sådan noget kan han heldigvis godt lide at høre om :lun:

 

 

Nå men. I morgen har vi så tid til den undersøgelse og blodprøve man får lavet for at udelukke andre ting - det kan jo være alt muligt. Vi nævnte selv borrelia og leveren (fordi han får nogle smertestillende som godt kan gøre noget med leveren) og hjerte/lungeorm. Det kan også være lavt blodsukker i øjeblikket (det kan vel ikke testes efterfølgende), min hjerne har bare lidt svært ved at forstå at det ville kunne udløse SÅ voldsomt et anfald, jeg kan forstå rysteture eller lignende, men hvad ved jeg..

 

Men her i ventetiden har jeg googlet den halve verden tynd for at finde andre mulige årsager end epilepsi, også for at se om jeg kunne genkende nogle ting jeg ikke havde tænkt over før, som måske kunne give et muligt svar. Og tænk engang, så finder jeg tilsidst dette:

 

 

(først listet diverse mulige grunde til anfald)

 

 

  • And seeds in the ears!

 

Our vet in Cascade, Idaho, Keith Ruble, pulled some long, skinny, black "sticky" (barbed) plant seeds out of both of Jetta's ears. (They hadn't caused an obvious infection, just a severe irritation. One thing it lead to was some loud breathing, as though she'd gotten asthmatic.) It's a good thing he knew to look for them, especially since the thin black seeds were attached to thin black hairs! In the 6 years since he first bumped into this in vet school (with a convulsive dog that had been given every other kind of test by the stumped faculty), he's seen about a dozen cases of seizures in dogs clear up when "barbed" plant seeds (e.g., foxtails - that's just one kind) were removed from deep inside their ears. (You know why forget-me-nots are called that? - yep, their seeds stick to hair and clothes!)

...Not all vets are aware of this seeds-in-the-ear seizure connection! - and those darned seeds are everywhere. So be sure it's checked out if this happens to your animal.

Keith sees grass-seed seizures in cats and rabbits, too (though not in cows or horses, whose ears and/or head height, perhaps, don't invite the problem) - and it's even happened in humans. The ear drum is right near the brain! - so anything bumping or rubbing against it, or perforating it, could wreak havoc on the other side, sending the wrong signals to the body's power source.

 

(It's difficult to see the pertinent ear drum area in a dog, as the canine ear canal has an elbow-joint in it. A veterinary otoscope has a longer cone tip on it than a human one, and you have to make the dog uncomfortable to get past the "L".)

 

Hele indlægget her: Seizures in pets - natural healing options

 

 

Jeg har googlet lidt mere men faldt over et indlæg hvor de ikke rigtigt kunne få kureret øreproblemet og det kunne jeg altså ikke lige overskue.

 

Nogle kan måske huske at Motor har haft noget med sit øre før, og har i ny og næ endnu - han er 2 gange blevet lyst i det af en dyrlæge, som ikke kunne se noget, og så har han en del gange været til osteopat behandling og alle gange har de rettet noget, så vi troede jo selvfølgelig at det skyldtes det.

Jeg var en overgang inde omkring om han skulle tjekkes dybere i øret mens han var under bedøvelse, men så var der en eller anden som sagde, at man ville opdage en infektion med det samme (hvis der sad noget fast), og det troede jeg så på..

 

 

 

Det var et dejligt langt indlæg, ikke?

 

Jeg håber 3 ting - at andre som prøver noget lignende falder over dette indlæg og det måske kan hjælpe bare nogen (jeg har virkelig aldrig hørt om ovenstående før), at det helt seriøst er en lillebitte ting der sidder og generer inde i Motors øre og tilsidst, at I allesammen vil være vildt søde og krydse fingre, tæer og hjerter for min mega dejlige hund, som jeg VIL beholde, til han bliver mindst 16 år. Og for at det ikke skal lyde helt ego, så er han altså heller ikke på nogen måde klar til at forsvinde, han elsker at være til.

 

 

Jeg er forresten ikke sikker på hvornår vi får svar på de prøver han får lavet i morgen, men det lød som om det gik forholdsvist hurtigt, og så kan de (forhåbentligt) se at det giver rigtig god mening med hans øre og gør det i en rygende fart. Fåk hvor jeg håber.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 141
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har allerede "snakket" om det og du ved jeg krydser i vildskab.

 

Men synes det er super du laver en tråd om det herinde, for det er altså ikke noget, man lige falder over. Jeg var rigtig overrasket over at høre at der kunne være sådan en sammenhæng.

 

:x::x: :x::x: :x::x: :x::x: :x::x:

 

 

Ja :bighug:

 

Det var også det jeg tænkte. Det lyder helt vildt, ja. Jeg fatter ikke det helt store om det indre øre men man ved da at folk kan få store balanceproblemer osv, hvis der er noget galt derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

..............16 år? Hvcor gammel er Motor nu? Skal vi krydse fingre til Motor bliver SEKSTEN?? :stupid:... Uden pauser? deeeehhhh... :oops:

 

 

Nåmen okay, det skal jeg nok.. Hvad gør man ikke for en særlig hund.. :lun:

 

Altså. Hvis det er et plantefrø, der sidder inde i øret, så SKAL han have kikket ører i bedøvelse. Det behøver jo ikke være en egentlig narkose. Bare sådan noget de bruger til mindre behandlinger. Men han skal vistnok være fastende...

Kan du ikke printe artiklen ud og tage den med til dyrlægen? Det er meget rart at have noget skriftligt med til at understøtte det mulige vrøvl man får sagt undervejs når man er bekymret.

 

 

Og bekymret er man jo efter sådan en omgang.

 

Du kunne også printe din beskrivelse herfra ud. Den forklarer jo rigtig fint og nøjagtigt hvad der skete..

 

---Og så vil jeg ellers krydse fingre:x::x::x2::x2::x2::x2::x::x::x::x::x::x::x:.. Det bliver lidt svært at skrive på HF. Og lave mad:oops:, og alle de uvæsentlige ting, man går og gør...

Men hvadsøren.. det er vel bare en 10-15 års tid, der er tale om.. :mrgreen:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

..............16 år? Hvcor gammel er Motor nu? Skal vi krydse fingre til Motor bliver SEKSTEN?? :stupid:... Uden pauser? deeeehhhh... :oops:

 

 

Nåmen okay, det skal jeg nok.. Hvad gør man ikke for en særlig hund.. :lun:

 

Altså. Hvis det er et plantefrø, der sidder inde i øret, så SKAL han have kikket ører i bedøvelse. Det behøver jo ikke være en egentlig narkose. Bare sådan noget de bruger til mindre behandlinger. Men han skal vistnok være fastende...

Kan du ikke printe artiklen ud og tage den med til dyrlægen? Det er meget rart at have noget skriftligt med til at understøtte det mulige vrøvl man får sagt undervejs når man er bekymret.

 

 

Og bekymret er man jo efter sådan en omgang.

 

Du kunne også printe din beskrivelse herfra ud. Den forklarer jo rigtig fint og nøjagtigt hvad der skete..

 

---Og så vil jeg ellers krydse fingre:x::x::x2::x2::x2::x2::x::x::x::x::x::x::x:.. Det bliver lidt svært at skrive på HF. Og lave mad:oops:, og alle de uvæsentlige ting, man går og gør...

Men hvadsøren.. det er vel bare en 10-15 års tid, der er tale om.. :mrgreen:

 

:ae:

 

Hehe hvad mener du dog, sølle 12 års krydsede fingre :-D Jeg har printet artiklen ud og også skrevet ned hvad der skete, tidspunkter og hvad han havde lavet dagen før (stakkels dyrlæge ;)). Jeg tror de skal i fuld narkose, der står i hvert fald at det kan føles ret ubehageligt for hunden fordi de skal ret dybt ind med instrumentet. Han skal alligevel faste til i morgen, så man KUNNE jo virkelig håbe at de havde tid der. Har intet imod at sidde og vente om det så bliver 6 timer.

 

 

Og tusind tak for jeres søde tanker.

 

 

 

Stakkels Motor :ae: og jer! :bighug:

 

Krydser fingre :hjerte: (og hvisker, prøv CBD-olien på ham for at undgå noget lignende igen :genert: )

 

Hvad i alverden skulle den olie hjælpe på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, min lille store flotte motormus :(:bighug: :ae: :x:

 

jeg håber virkelig, der findes en lille banal grund til det, som kan fjernes uden de store gener :x:

 

Ja. Præcis. :kys: Er fanme også ved at dø på tusind måder indeni, men han gør mig også glad, hver gang jeg får øjenkontakt med ham hvis han ligger ude i haven e.l., så enten blinker han langsomt til mig eller logrer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe hvad mener du dog, sølle 12 års krydsede fingre :-D Jeg har printet artiklen ud og også skrevet ned hvad der skete, tidspunkter og hvad han havde lavet dagen før (stakkels dyrlæge ;)). Jeg tror de skal i fuld narkose, der står i hvert fald at det kan føles ret ubehageligt for hunden fordi de skal ret dybt ind med instrumentet. Han skal alligevel faste til i morgen, så man KUNNE jo virkelig håbe at de havde tid der. Har intet imod at sidde og vente om det så bliver 6 timer.

 

 

Og tusind tak for jeres søde tanker.

 

 

 

 

 

Hvad i alverden skulle den olie hjælpe på?

 

Anfaldene og så er det jo også smertelindrende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Anfaldene og så er det jo også smertelindrende...

 

Jeg vil hellere have klarlagt hvorfor han fik det anfald - jeg har det virkelig som om at han ikke har epilepsi, måske er det bare fordi jeg håber virkelig meget, det kan jeg selvfølgelig ikke sige. Han er i forvejen på smertestillende, pga genoptræningen.

 

Han har det ellers ret godt i det daglige. Han er glad og ret legesyg, virkelig sød, sulten, larmende, social osv. Før synes jeg det har været fra 0-100 efter en osteopatisk behandling men nu er det det lange seje træk, men som jo gerne skulle ende ud i at han kontinuerligt bevæger sig rigtigt og derfor ikke får ondt igen. Vi skal også holde skarpt øje med ham efter waterwalk for det er vigtigt at det ikke går for hurtigt, så resten af dagen og dagene efter, kigger vi på hvordan han er, og udfra det, kan tiden han går i ww så sættes op eller bare blive på det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil hellere have klarlagt hvorfor han fik det anfald - jeg har det virkelig som om at han ikke har epilepsi, måske er det bare fordi jeg håber virkelig meget, det kan jeg selvfølgelig ikke sige. Han er i forvejen på smertestillende, pga genoptræningen.

 

Han har det ellers ret godt i det daglige. Han er glad og ret legesyg, virkelig sød, sulten, larmende, social osv. Før synes jeg det har været fra 0-100 efter en osteopatisk behandling men nu er det det lange seje træk, men som jo gerne skulle ende ud i at han kontinuerligt bevæger sig rigtigt og derfor ikke får ondt igen. Vi skal også holde skarpt øje med ham efter waterwalk for det er vigtigt at det ikke går for hurtigt, så resten af dagen og dagene efter, kigger vi på hvordan han er, og udfra det, kan tiden han går i ww så sættes op eller bare blive på det samme.

 

Men det kan du jo stadig få klarlagt selvom du forebygger anfaldene, de må jo også være rigtigt hårde for hele hans krop udover det han allerede kæmper med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan du jo stadig få klarlagt selvom du forebygger anfaldene, de må jo også være rigtigt hårde for hele hans krop udover det han allerede kæmper med..

 

Jeg ved godt du skriver det for at være venlig men vil du ikke bare tro på, at det vi gør lige nu, er det der skal til..? Vi har brugt utroligt meget tid og ligeså mange penge på alternative løsninger, det har tydeligvis ikke hjulpet en skid, så nu bruger vi endnu mere tid og flere penge og jeg gider ikke gamble med det. Han er på mild smertestillende og skal ikke på endnu mere, for så kan vi ikke se hvad der sker med ham.

 

Han har haft ét anfald.

 

 

 

Buddha:bighug:

 

Masser af krydsede fingre og tanker!!

 

Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, for en omgang :ae:

 

Har ingen forstand på det, så håber bare i snart får en afklaring på hvad det er og det kan fixes nemt og hurtigt!!

 

Og så er det i øvrigt super dejligt at se dig herinde igen :bighug:

 

Tak og ja, det gør jeg virkelig virkelig også.

 

Hold da fast hvor lyder det til at have været en uhyggelig omgang

Der er bare ikke noget værre end når hundende er syge

Jeg krydser alt, hvad jeg kan - og håber at I finder ud af, hvad der er galt, og at han ikke får flere ture :bighug:

 

Ja det var fanme ubehageligt. Også fordi det ligesom aldrig er sket før og vi lige var vågnet, selvom vi begge genkendte det med det samme som noget ala epilepsi først, så nåede vi totalt at blive i tvivl fordi det føltes som om det varede så længe :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...