Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Hej Ascha.

Er jo ret ny her på "sitet", så har ikke fulgt med...........

Hvad er der dog galt med hende?? To et halvt år....., det lyder voldsomt..... :(.

Hun faldt ned af en grusbunke og landede på hovedet, da hun var lille hvalp. Hun har altid gået underligt, som om hun ikke helt har kunne finde balancen, og visse bevægelser har gjort ondt på hende.

 

Det var så først hos denne dyrlæge jeg går hos nu, at jeg hørte noget om dårlige reflekser (og at det altså har drejet sig om en neurologisk skade), men det ser ud til at hende Maja Guldborg har kan afhjælpe Shandies problemer. Vi er ikke helt ude af skoven endnu (det kræver mange måneders træning) men nu kan jeg da se lys forude.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har startet dagen med at gå en tur i hundeskoven, fordi jeg synes det var ved at være lang tid siden Bobo har mødt nogen at lege med. Og vi var heldige, for vi mødte 2 hold.

 

Først Lucky, som Bobo blev fuldstændig forelsket i. De legede så godt og jeg var fuldstændig overflødig - faktisk tror jeg helt han glemte jeg var med :fornaermet::lol: Lucky og hans mor kendte en hund, der hed Spirit, som vi mødte og så gik vi en tur sammen alle tre. Og en eller anden dag håber jeg, at Bobo bliver så vant til at møde andre hunde, at han stresser lidt mindre over det og hygger sig lidt mere, men bortset fra et par forsøg på at humpe gik det faktisk okay i dag.

 

Bagefter gik vi en tur i indhegningen, hvor vi mødte en Golden og en Siberian Husky, som han også lige legede med i fem minutter. Så gik vi hjem og nu ligger Bobo og snorker inde i min seng. Jeg tror ikke, jeg ser mere til ham før en gang ud på eftermiddagen, hvor han måske vil ud at tisse og have lidt at spise :-D

 

Og vi undgik regnvejr :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke ret meget idag.

 

I går var vi først en tur ved hesten hvor vi gik rundebn omkring marken på 2 km ca. Så tog vi hjem og hvilede os på sofaen alle samnen et par timer indtil vi blev hentet til en lille skovtur med hundeven. Så sov de godt indtil eftermiddag hvor vi hyggede lidt I haven og en lille aften runde inden sengetid.

 

Så i dag trænger jeg til hvile og det gør de dermed også:-D

 

Vi gik onsdag norgestur og har have hygget lidt og så bliver det til en kort runde senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan og jeg har været til familiefest og han har passet børn hele dagen og tigget frikadeller :mrgreen: Vi har også trænet dæk, været alene 2 minutter pga familiefest-tidspres lidt kort i dag og gået i skoven og i to forskellige byer og kørt 4 timer i bil uden at pive så Helle er meget stolt af den lille hvide fyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede morgenen med en halv times gåtur. Så skulle hundene være alene hjemme et par timer, da vi skulle en tur til Tyskland. Da vi kom hjem gjorde vi klar til min mor skulle komme og spise aftensmad, hundene var ude i haven imens. Her til aften gik vi en tur i skoven i en times tid ca.

Nu er hundene trætte og tror bare vi tager en slappe af dag i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kørte til DCH Broager af helvede til langt nede i sønderjylland imorges, før fanden fik sko på. Karla løb to agilityløb, men dykkede på springene, så trak hende fra resten af dagen. Wilma hilste på gud og hvermand og hygge sig vældigt. Det samme gjorde Johna. Nu slapper vi af i sofaen herhjemme.

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Havde den hyggeligeste eftermiddag i går. Passede barnebarn (6 år) og hun skulle med ud og gå tur med Sinus. Hun ville rigtig gerne prøve at træne med Sinus - hun aner ikke hvad det er :lol: Men så "legede" vi feltsøg. Hun trampede rundt inde i det høje græs mellem buske og træer og smed nogle genstande, og så sendte vi Sinus ind for at finde dem. Han elsker jo at søge, så han snusede og snusede og kom glad ud med den ene genstand efter den anden. Hun syntes det var SÅ SJOVT og ville igen og igen. Efter at have leget feltsøg i over en time, hvor hun havde trampet 4 forskellige felter med alle mulige genstande, som Sinus glad susede rundt og fandt måtte jeg sige stop - nu skal vi gå tisse-/snusetur resten af vejen.

Men det var så herligt at se de to hygge sig på den måde, og Sinus fik en million guffer tror jeg - da det var en stor del af legen. Hun havde aldrig gået tur så længe, hvis vi ikke havde fundet på noget - og da vi kom hjem igen var der dejlig fred i huset, for begge slappede af :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fri idag, men vi stod op sammen med Michael - hundene i haven for at morgentisse, og mens vi drak kaffe, spiste de deres morgenmad i deres Green's. Efterfølgende slappede vi bare lidt af, hundene tog lige en lille skraber mere i sofaen - og kl. 9 kørte vi til dyrlæge. Liva skulle have klippet negle og tjekket analkirtler. Hun er blevet ret dygtig til negleklip hos dyrlægen! :5up: Og analkirtlerne var heldigvis fine - så det er bare fordi hun er lidt for afslappet om aftenen, at der indimellem breder sig i liflig duft, når vi alle sidder i sofaen :genert:

 

Dyrlægebesøget måtte selvfølgelig belønnes, med andet end kun godbidder under besøget, så vi kørte på marken bagefter. En lille times tid med fangeleg, små fodersøg og graven i musehuller - heldigvis fangede de ikke noget, hehe.

 

Hjemme igen tog vi en lille skraber på sofaen på en times tid, og da Michael kom hjem kørte vi op til mine svigerforældre til en kop kaffe - og hundene var selvfølgelig med.

 

Inden aftensmaden gik jeg en tur her i byen med dem - i to hold. Først Zazu & Camy og bagefter Ayo & Liva. Gik forbi samtlige steder jeg ved der enten ligger hunde i indkørslen eller bare er hunde synlige bag hegn - så vi kunne få trænet: klap i når du ser en anden hund! :lol: Træningen er mest forbeholdt Zazu - og lidt Liva, men hun gør kun hvis andre hunde gør af hende, eller hvis Zazu gør. Men det var der heldigvis nogen hunde der gøede af hende, så der kunne vi jo så passende træne, at hun ikke behøver at gø tilbage igen. De var alle mega dygtige :hjerte:

 

Så det var velfortjent at de fik rå kaninlår til aftensmad :-D

 

Nu tuller nogen rundt i haven, andre ser fjernsyn og andre igen leger med legetøj med piv i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sygemeldt for tiden, så vi har slappe t af og i eftermiddag s var vi ved alternativ dyrlæge gudrun. Sheila fik behandling for diverse aldersrrelaterende ting.

Tog frem og tilbage og en gåtur for at komme der til.

 

 

Og så har de sovet siden.

 

Så lavede jeg kogte ris og kød til dem til aftensmad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigernes dag er lidt kedelig når jeg er på job. De får morgenmad kl. 6.45, og så snorker de indtil deres far står op og lufter dem. Da jeg kom hjem fik de en tyggeting, og så spillede vi fodbold i haven. Da jeg gik ind for at støvsuge, kommer begge og hjalp til. Dorit hyrder mundstykket, får en hjerneblødning, henter noget legetøj, løber et par gange rundt om spisebordet og så fuld smadder ud i haven. Bella laver en blanding mellem at hyrde mundstykket og følge mig lige i røven. Hun "hjælper" med at sætte støvsugeren på plads, ved at vise mig skabet. Og så får man tørret kylling som tak:mrgreen:

 

Da de havde fået aftensmad i deres aktivitetsbolde, hvilede de en halv times tid, og så gik vi i skoven. Vi gik i alt ca. 4,5 km, men var væk i små 2 timer. Bella fik badet og trænet lidt, de små legede og Dorit fangede et par mus:roll: Resten af aftenen har Dorit kogt i sofaen og skabt sig når nusningen stoppede:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Jeg genopliver lige tråden :-D

 

Vi har gået en tur i skoven i dag. Vi gik kun 3,5 km men var væk længe. Selvom hundene går hurtigere ude i skoven end herhjemme, så er der stadig en masse musehuller osv der tager tid.

 

Resten af dagen skal de bare slappe af og hjælpe med hønsene. Det er især Kato glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jg havde nogle ærinder i Horsens i formiddag, så jeg tog pigerne med og lod dem få en fræsetur på dyrskuepladsen. Der var pænt mudret, men de hyggede sig. Siden har vi ikke lavet det store. De har hygget sig med en pandelapmog jeg har fået færdiggjort nogle halsbånd.

 

senere skal vi have smidt selvsamme halsbånd i en postkasse på vores aftentur og evt trænet lidt, hvis jeg kan svinge mig op til det.

 

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I går gik vi morgentur løs på marken og hilste på Følle, som er Aslans hesteen. Hjemme fik han marvben med fyld og en tyggetingest. Så fik han sin barf i haven, og så slog vi mave, mens jeg gjorde rent og ordnede misser. Så var vi ude og handle, og på vej hjem gik vi i skoven løs, hvor Aslan gik spor og brugte sig selv i terrænet. Hjemme hjalp han med at lave mad og gøre rent, var i haven og gø af naboen og så inde og sove. Om aftenen var han en tur i haven og så sov vi, og om lidt skal vi ud og gå måneskinstur løs på marken. Han har lige tømt et marvben også :) Vi går tidligt hver morgen før job, og han får altid et spor også på turen. Den del ligger ret fast. Senere i dag skal han trænes i grundfærdigheder. Vi er sat tilbage til start (næsten) pga sygdom desværre, men nu har jeg lagt en ny plan, og så prøver vi igen

Link til indlæg
Del på andre sites

i går eftermiddags gik vi begge tur med Loui i skoven og så fandt hun en død høne - ræven må have taget den men havde ikke nået at spise den helt (hvorfor tog den ikke hønen med sig??)

 

kræet reagerede så fint på "nej" før hun satte tænderne i hønen og "kom" bagefter - var MAJET imponeret over hende ;-)

 

vi øvede også rundering, som hun af en eller anden grund har fattet i første forsøg, så nu skal vi gøre det lidt mere avanceret - må lige huske at nævne det til næste træning

 

derefter hjalp hun med at lave mad - dvs sad og kiggede hjælpsomt på at vi fik arrangeret fyld på pizzaen. jeg tror ikke helt at hun følte, at hjælpen blev påskønnet, for hun fik bare en kedelig hundekiks for al besværet :-)

 

resten af aftenen gik med dybe, veltilpasse suk i sofaen afløst af nus fra mig, når brændeovnen skulle fodres

 

vist en meget almindelig hundedag - hun blev luftet af manden om morgenen men det var jeg jo ikke involveret i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgenen startede som sædvanligt - ud i haven og så bagefter ind og spise morgenmad, som de får i et viskestykke der er rullet sammen og slået en knude på. Herefter en lur i sofaen, hvilket naturligvis er nødvendigt efter BÅDE at have været i haven OG spist sin morgenmad! :engel: Mellem bygerne smuttede vi herefter i skoven i en halv time og så hjem igen.

 

I eftermiddags tog vi en tur i skoven igen, denne gang en time - og så kom hundene med ud til min mor hvor jeg lige fik en kop kaffe. Der er vi næsten lige kommet hjem fra og jeg har gemt foder rundt om i huset, som alle tøserne er i gang med at finde lige nu.

 

Ellers skal vi vidst ikke så meget mere i dag - aftensmaden består af en frossen Kong med vådfoder i og så får de natmaden serveret i deres Kong Wobbler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgenen startede som sædvanligt - ud i haven og så bagefter ind og spise morgenmad, som de får i et viskestykke der er rullet sammen og slået en knude på. Herefter en lur i sofaen, hvilket naturligvis er nødvendigt efter BÅDE at have været i haven OG spist sin morgenmad! :engel: Mellem bygerne smuttede vi herefter i skoven i en halv time og så hjem igen.

 

I eftermiddags tog vi en tur i skoven igen, denne gang en time - og så kom hundene med ud til min mor hvor jeg lige fik en kop kaffe. Der er vi næsten lige kommet hjem fra og jeg har gemt foder rundt om i huset, som alle tøserne er i gang med at finde lige nu.

 

Ellers skal vi vidst ikke så meget mere i dag - aftensmaden består af en frossen Kong med vådfoder i og så får de natmaden serveret i deres Kong Wobbler.

 

Den der med viskestykke trick, flår de det ikke i stumper og stykker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der med viskestykke trick, flår de det ikke i stumper og stykker?

Nej de binder dem lige så fint op :-)

Camy havde tendens til at rive huller i det i starten, men så tog jeg den og løsnede knuden og så prøvede vi igen sammen. På den måde har hun fundet idéen i det og i takt med at hun er blevet bedre har jeg strammet knuden mere. Idag kan jeg binde dem ret stramt og de binder den op fremfor at ødelægge :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej de binder dem lige så fint op :-)

Camy havde tendens til at rive huller i det i starten, men så tog jeg den og løsnede knuden og så prøvede vi igen sammen. På den måde har hun fundet idéen i det og i takt med at hun er blevet bedre har jeg strammet knuden mere. Idag kan jeg binde dem ret stramt og de binder den op fremfor at ødelægge :5up:

 

Det er sgu' imponerende! Når Aslan's mule strejfer et stykke stof, blir' han forvandlet til Cujo! Flænses og dø på stedet! Særligt sokker og flytte/hundetæpper er en sand fjende! Tror jeg prøver, at snige et viskestykke ud af skabet og prøve og se hvad der sker... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag startede vi med en tur på kirkegården i snevejr. På vejen mødte vi en anden hund, Chelsea, som vi ikke har mødt før, men hun ville gerne lege og det siger Bobo aldrig nej til, så det fik de lov til i et par minutter :-D

 

På turen fik Bobo ædt en masse lort (:badr:) og kastede brunt snask op på gulvet derhjemme efter han havde fået hans morgenmad, som bestod af vådfoder i en kong. Jeg håber virkelig, at det kun var brunt, fordi han lige havde spist dåsemad :shock: Aner virkelig heller ikke hvorfor han insisterer på at gøre sådan noget klamt noget :vedikke::badr:

 

Til middag gik vi tur igen. Der var vi oppe forbi kiosken for at købe frokost og det er åbenbart virkelig hårdt for et lille hundehoved, at man aldrig må komme med ind i butikker, men er nødt til at vente udenfor - det tester virkelig hans tålmodighed :lol:

 

Hele dagen har han så været totalt rastløs. Om det er fordi han var sulten eller havde ondt i maven/kvalme, kunne jeg ikke rigtig greje, men nu har han endelig smidt sig i sofaen med benene i vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag startede vi med en tur på kirkegården i snevejr. På vejen mødte vi en anden hund, Chelsea, som vi ikke har mødt før, men hun ville gerne lege og det siger Bobo aldrig nej til, så det fik de lov til i et par minutter :-D

 

På turen fik Bobo ædt en masse lort (:badr:) og kastede brunt snask op på gulvet derhjemme efter han havde fået hans morgenmad, som bestod af vådfoder i en kong. Jeg håber virkelig, at det kun var brunt, fordi han lige havde spist dåsemad :shock: Aner virkelig heller ikke hvorfor han insisterer på at gøre sådan noget klamt noget :vedikke::badr:

 

Til middag gik vi tur igen. Der var vi oppe forbi kiosken for at købe frokost og det er åbenbart virkelig hårdt for et lille hundehoved, at man aldrig må komme med ind i butikker, men er nødt til at vente udenfor - det tester virkelig hans tålmodighed :lol:

 

Hele dagen har han så været totalt rastløs. Om det er fordi han var sulten eller havde ondt i maven/kvalme, kunne jeg ikke rigtig greje, men nu har han endelig smidt sig i sofaen med benene i vejret.

 

Det kan Anton også godt finde på. Men nej man ønsker ikke at vide hvad det er, når de kaster op efter sådan en tur :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan Anton også godt finde på. Men nej man ønsker ikke at vide hvad det er, når de kaster op efter sådan en tur :badr:

Nej, vel? Bobo gør det ret konsekvent og meget målrettet - jeg kan nogle gange se, hvordan han løber rundt og søger efter det. Og så er det ret svært at fjerne hans koncentration fra det igen.

 

Hunde er i det hele taget klamme nogle gange :lol: Godt at de også er ret søde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui æder også alt muligt lort men det bliver heldigvis indenbords.....

 

i går eftermiddags gik vi i skoven og mødte Fifty - en jævnaldrende lab tæve. de sad lige så pænt ved siden af hinanden, da de havde hilst og ventede på at vi tobenede skulle blive færdige med at ævle - fantastisk at se dem være så harmoniske sammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...