Hop til indhold

Idéer til kennelnavn


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer så småt at avle en lille smule i fremtiden - forhåbentlig kan jeg få udstationeret tæver, som jeg så kan trække 1-2 kuld på hvis de er gode nok. Har foreløbig fundet en fodervært, som vil have en voksen tæve udstationeret.

Derfor har jeg meldt mig til de første 3 dele af opdrætterkurset her inden baby kommer og den sidste del må jeg nuppe efter baby er kommet. Næste projekt er kennelnavnet!

 

Jeg leder efter et kennelnavn, der måske afspejler avlsmålet: gode arbejdshunde i både hyrdning og sport (border collier selvfølgelig) og hunde med stærk mentalitet, sociale, udadvendte, høj arbejdsstress, høj arbejdsiver osv.

Det kan også være at navnet ikke skal referere til noget af det - jeg er åben for alle forslag! Gerne et navn der ikke er alt for langt.

Og så må det ikke være taget - der er godt nok mange gode der er nuppet, når man kigger på listen.

 

Hvad siger I? Gode forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det eneste råd jeg vil give er at lade være med at have dele af racenavn i kennelnavnet, for du ved jo ikke hvor du er om 20 år, selvom du ikke tror det nu. Men hvad er der galt med superhunde?

 

Jeg vil rigtig gerne have noget der også kan være internationalt og jeg har kigget FCIlisten - stort set alt med Super er taget!

 

min træner har hund fra et sted som hedder comebyanaway, det synes jeg er et fint navn til arbejdende collier :mrgreen:

 

Det er et super navn! Jeg er også vild med "taketime" som er en hyrdekommando og også kan betyde mange andre ting. Men det er naturligvis taget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder meget for mig at vælge navn til mine hunde selv, så det vil jeg også at fremtidige hvalpekøbere kan gøre. Derfor bliver det den "svenske"model med et kennelnavn, kuldnavn og hundens kaldenavn.

Eksempelvis hedder Joppe:

 

The Look Explosive Joppe

Alle i kuldet hedder The Look Explosive

 

Derfor skal det ikke være alt for langt, fordi der altid vil komme et andet navn efter, alt afhængigt at kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er en knold til det med navne, men kan næsten ikke få armene ned over at du vil opdrætte :banan::banan::banan:

 

Hvor kan man skrive sig op:mrgreen:

 

Du kan få en udstationeringshvalp, kan du!! :5up:

Der går nok liiige lidt før der kommer hvalpe - med lidt held engang i starten af 16 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt LÆNGE over at opdrætter og jeg er så skidetræt af at vi ikke lave tilstrækkeligt med gode bordere i DK, så nu har jeg besluttet mig for at gøre noget. Lidt utradtionelt ønsker jeg ikke at have tæverne hos mig, men at have dem udstationeret - på nær under "barsel". Og så ønsker jeg at beholde avslret på mindst 1-2 tæver pr. kuld. Så jeg på den måde hele tiden kan have et ret stort avlsmateriale at vælge imellem og på den måde kan vælge det bedste ud. Jeg ser for mange der avler på for dårlige tæver og har for lille et "udvalg". Det er jo klart, hvis man selv skal have dem boende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Lyder vildt spændende Siri :-)

 

Nu er jeg ikke særlig god til at finde på navne, men når jeg ser en BC på arbejde så tænker jeg altid på de stirrende øjne de har og hvordan de meget fokuserer på det de skal hyrde :-)

 

Så hvad med SuperEye :-) EagleEye :-)

 

Sig til når du er så vidt med hvalpene, jeg kunne godt være interesseret, men sig det ikke til min mand :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt LÆNGE over at opdrætter og jeg er så skidetræt af at vi ikke lave tilstrækkeligt med gode bordere i DK, så nu har jeg besluttet mig for at gøre noget. Lidt utradtionelt ønsker jeg ikke at have tæverne hos mig, men at have dem udstationeret - på nær under "barsel". Og så ønsker jeg at beholde avslret på mindst 1-2 tæver pr. kuld. Så jeg på den måde hele tiden kan have et ret stort avlsmateriale at vælge imellem og på den måde kan vælge det bedste ud. Jeg ser for mange der avler på for dårlige tæver og har for lille et "udvalg". Det er jo klart, hvis man selv skal have dem boende.

 

God idé, men tænker at det måske kan bli' lidt svært? For at "vise sit værd" skal de vel ud til udstationeringshjem hvor man træner (og konkurrerer?) seriøst med dem. Og jeg kunne forestille mig at der ikke er vildt mange der vil af med sin trænings-/konkurrencemakker i så lang tid som der kræves? Jeg ved at konceptet ikke er ualmindeligt i Sverige (eller var i hvert fald tidligere), har kendt flere i min barndom der havde udstationeringshunde, men de var "kun" familiehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt LÆNGE over at opdrætter og jeg er så skidetræt af at vi ikke lave tilstrækkeligt med gode bordere i DK, så nu har jeg besluttet mig for at gøre noget. Lidt utradtionelt ønsker jeg ikke at have tæverne hos mig, men at have dem udstationeret - på nær under "barsel". Og så ønsker jeg at beholde avslret på mindst 1-2 tæver pr. kuld. Så jeg på den måde hele tiden kan have et ret stort avlsmateriale at vælge imellem og på den måde kan vælge det bedste ud. Jeg ser for mange der avler på for dårlige tæver og har for lille et "udvalg". Det er jo klart, hvis man selv skal have dem boende.

Det lyder som en mega smart måde at gøre det på :-D Har du kig på en tæve så?

 

Ja og sorry for OT - jeg har ikke noget bud på et navn. Jeg er bare nysgerrig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé, men tænker at det måske kan bli' lidt svært? For at "vise sit værd" skal de vel ud til udstationeringshjem hvor man træner (og konkurrerer?) seriøst med dem. Og jeg kunne forestille mig at der ikke er vildt mange der vil af med sin trænings-/konkurrencemakker i så lang tid som der kræves? Jeg ved at konceptet ikke er ualmindeligt i Sverige (eller var i hvert fald tidligere), har kendt flere i min barndom der havde udstationeringshunde, men de var "kun" familiehunde.

ja klart jeg vil helst at de bliver vist på en eller anden måde. Og jeg tænker at det må jo være kriteriet for at købe en hvalp - så kan man jo melde fra hvis man ikke kan undvære hunden. Men naturligvis kan man i samarbejde prøve at finde bedst muligt tidspunkt ift konkurrencer. Helt sikkert!

 

Konceptet er normalt i flere lande, deter blandt andet den måde Tending avler på. Og jeg mener det er absolut den bedste måde til målrettet avl. Fordi det giver større pulje at vælge fra. Så må jeg jo bare lave så gode hunde at folk siger ja til det krav :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en mega smart måde at gøre det på :-D Har du kig på en tæve så?

 

Ja og sorry for OT - jeg har ikke noget bud på et navn. Jeg er bare nysgerrig :mrgreen:

 

 

Ja jeg har fået lov til at købe en voksen tæve til at starte med - kender både hende og linjerne godt. Men jeg gad godt have udstationeringshjem til en hvalp i 15/16. Har kig på en tæve efter spot. fantastisk på får og i lydighed og helsøster er eminent i agility!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har fået lov til at købe en voksen tæve til at starte med - kender både hende og linjerne godt. Men jeg gad godt have udstationeringshjem til en hvalp i 15/16. Har kig på en tæve efter spot. fantastisk på får og i lydighed og helsøster er eminent i agility!

Okay, hun lyder som en lækker hund lige efter dit hoved :mrsgreen:

 

Men det kræver da næsten et billede, hva? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...