Hop til indhold

Idéer til kennelnavn


Siri
 Share

Recommended Posts

ja klart jeg vil helst at de bliver vist på en eller anden måde. Og jeg tænker at det må jo være kriteriet for at købe en hvalp - så kan man jo melde fra hvis man ikke kan undvære hunden. Men naturligvis kan man i samarbejde prøve at finde bedst muligt tidspunkt ift konkurrencer. Helt sikkert!

 

Konceptet er normalt i flere lande, deter blandt andet den måde Tending avler på. Og jeg mener det er absolut den bedste måde til målrettet avl. Fordi det giver større pulje at vælge fra. Så må jeg jo bare lave så gode hunde at folk siger ja til det krav :-D

Ja, det vil da absolut gi' nogle helt andre muligheder, når man har mange flere individer at vælge mellem. Det bli'r da spændende at høre mere om!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja jeg har fået lov til at købe en voksen tæve til at starte med - kender både hende og linjerne godt. Men jeg gad godt have udstationeringshjem til en hvalp i 15/16. Har kig på en tæve efter spot. fantastisk på får og i lydighed og helsøster er eminent i agility!

 

Ih, nu er jeg næsten døden nær af spænding. Jeg savler dagligt over The Look-hundene (især Edith:lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, nu er jeg næsten døden nær af spænding. Jeg savler dagligt over The Look-hundene (især Edith:lun:)

 

 

 

Edith er så sød! Havde jeg fået lov for Natalie, så havde jeg taget hende med hjem sidst :-D

Grunden en til at hun har beholdt hende er at hun har en vækstfejl pga en skade som 3 uger gammel. Så nu hvor hun er 5 måneder vejer hun 5 kg. Men er frisk som men fisk - bare lille. Hun er ikke til at stå for! En bonsai border :blink:

,

Link til indlæg
Del på andre sites

Edith er så sød! Havde jeg fået lov for Natalie, så havde jeg taget hende med hjem sidst :-D

Grunden en til at hun har beholdt hende er at hun har en vækstfejl pga en skade som 3 uger gammel. Så nu hvor hun er 5 måneder vejer hun 5 kg. Men er frisk som men fisk - bare lille. Hun er ikke til at stå for! En bonsai border :blink:

,

Bonsai border :lol:

 

Vi planlægger muligvis tur til Sverige næste år, med et lille kennelbesøg indlagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er pissefedt :)) og ikke taget http://www.fci.be/affixes.aspx?lang=en&sel=8 (kan selvfølgelig godt være at Kennel Sirius vil brokke sig, men jeg ville lade det komme an på en prøve)

 

Hvad så hvis man sætter noget på.. SiriOus Borders.. må de så stadig brokke sig? Ok. Det er hundeverden. Der er altid brokke mulighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad så hvis man sætter noget på.. SiriOus Borders.. må de så stadig brokke sig? Ok. Det er hundeverden. Der er altid brokke mulighed

 

 

Jeg synes dem man sætter race på er lidt.....lamme... sorry.... Så låser man lidt sig selv hvilken race man opdrætter (ok, man kan vælge borderterrier...but still), og border kan være noget med grænser, men hvor mange har jeg ikke set måtte betale 2000 kr påny for et nyt kennelmærke, for nej, man kan ikke bare skifte navn, fordi deres kennelnavn hed noget med newf/cocker/afghan når de var begyndt at opdrætte havanesere...

 

Og til dem der siger jeg skal aaaaaldrig have anden race kan jeg sige.... jaja, det sagde jeg også engang.....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt LÆNGE over at opdrætter og jeg er så skidetræt af at vi ikke lave tilstrækkeligt med gode bordere i DK, så nu har jeg besluttet mig for at gøre noget. Lidt utradtionelt ønsker jeg ikke at have tæverne hos mig, men at have dem udstationeret - på nær under "barsel". Og så ønsker jeg at beholde avslret på mindst 1-2 tæver pr. kuld. Så jeg på den måde hele tiden kan have et ret stort avlsmateriale at vælge imellem og på den måde kan vælge det bedste ud. Jeg ser for mange der avler på for dårlige tæver og har for lille et "udvalg". Det er jo klart, hvis man selv skal have dem boende.

 

 

Husk lige at læs om præmatur stress og om hvorfor det med kun at have dem under barsel er en rigtig dårlig ide :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, Siri.

Jeg mener ikke en drægtig tæve er tjent med at skulle flyttes til andet hjem med hunde under og efter en fødsel. Den 1 ste jeg kendte, det skete for , blev egentlig aldrig sig selv efterfølgende. Det var en gordonsetter.

Den sidste tæve, jeg kender tog skade, passede hvalpene Ok, dog med nervøsitet. Hun spiste for lidt og var ved at dø af kalkchok.

Tror virkelig ikke, jeg selv ville købe hvalp fra en sådan omflyttet tæve.

Min Lauras søster har fra lille boet hos ejers/opdrætters nabo og der fik hun sit eneste kuld. Hun var i sine vante omgivelser, men fri fra uroen af andre hunde.

Godt nok er hunde omstillingsparate, men tæver i sen drægtighed kræver altså sit for at få en god fødsel og efterfølgende have psykisk og legemlig overskud til yngelpleje.

Nerver og fødsel, yngelpleje er så væsenligt for hvalpene og jeg føler da, at netop bordere er lidt højt gearet mht deres sind.

Det må ikke forståes som kritik, men jeg mener ikke , at man varetager tævens behov ved sådanne arrangementer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, Siri.

Jeg mener ikke en drægtig tæve er tjent med at skulle flyttes til andet hjem med hunde under og efter en fødsel. Den 1 ste jeg kendte, det skete for , blev egentlig aldrig sig selv efterfølgende. Det var en gordonsetter.

Den sidste tæve, jeg kender tog skade, passede hvalpene Ok, dog med nervøsitet. Hun spiste for lidt og var ved at dø af kalkchok.

Tror virkelig ikke, jeg selv ville købe hvalp fra en sådan omflyttet tæve.

Min Lauras søster har fra lille boet hos ejers/opdrætters nabo og der fik hun sit eneste kuld. Hun var i sine vante omgivelser, men fri fra uroen af andre hunde.

Godt nok er hunde omstillingsparate, men tæver i sen drægtighed kræver altså sit for at få en god fødsel og efterfølgende have psykisk og legemlig overskud til yngelpleje.

Nerver og fødsel, yngelpleje er så væsenligt for hvalpene og jeg føler da, at netop bordere er lidt højt gearet mht deres sind.

Det må ikke forståes som kritik, men jeg mener ikke , at man varetager tævens behov ved sådanne arrangementer..

 

Præcis. Der er jo lavet ret omfattende undersøgelser over at præmatur stress ofte viser sig (negativt)når hvalpene bliver lidt ældre,. Jeg ved godt det foregår i vidt omfang i opdrætterkredse, men det gør det ikke mere rigtigt.

 

Hvis man skal have udstationeringstæver er det mest fornuftige at lade tæven få hvalpene i udstationeringshjemmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis. Der er jo lavet ret omfattende undersøgelser over at præmatur stress ofte viser sig (negativt)når hvalpene bliver lidt ældre,. Jeg ved godt det foregår i vidt omfang i opdrætterkredse, men det gør det ikke mere rigtigt.

 

Hvis man skal have udstationeringstæver er det mest fornuftige at lade tæven få hvalpene i udstationeringshjemmet.

 

Det har altid været min holdning at tæver skal have hvalpe i deres hjem, så det kunne være interessant at læse nærmere om, hvis du har mulighed for at henvise mig til en eller flere af disse undersøgelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har altid været min holdning at tæver skal have hvalpe i deres hjem, så det kunne være interessant at læse nærmere om, hvis du har mulighed for at henvise mig til en eller flere af disse undersøgelser?

 

Jeg skal gerne finde det. Giv mig en uge, hvis ikke du har set noget, så send lige en reminder pb. Jeg har lidt mange bolde i luften pt og har lige gang i noget andet. Men jeg lover jeg skal nok finde en henvisning :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Katla er udstationeret hos os og har været hos opdrætter 10 dage inden fødsel og så indtil hvalpene flyttede hjemmefra til nye familier. Katla er kommet hos opdrætter hele livet, gennemsnitlig 1 dag ud af 10. Der er også der hun er passet i weekender, hvis vi skulle noget, osv.

Hun satte overhovedet ikke spørgsmålstegn eller anden frustration ved at skulle være dernede. Hun var heller ikke trist når jeg tog afsted eller andet. Kun imens hun havde dårlig mave efter fødslen (virkelig dårlig!!) var hun lidt ked når jeg kørte.

Det var i hvert fald en succes :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...