Hop til indhold

træningstøj


korvis
 Share

Recommended Posts

Tak Ida - nu fik du mig ind på Haglöfs hjemmeside!!! :evil: Nu bli'r jeg ruineret!!! :lol: Ej, det ser ikke dumt ud, og jeg kan se at de har flere andre der måske også kunne være noget... :hmm:

 

Prøv at kigge hos nogen af outlet friluftsbutikkerne.. Der ligger vist et par stykker ved Odense… Man køber ikke den slags til fuld pris, men jeg har en barrier vest og den er varm og vejer intet…! Super god :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kigge hos nogen af outlet friluftsbutikkerne.. Der ligger vist et par stykker ved Odense… Man køber ikke den slags til fuld pris, men jeg har en barrier vest og den er varm og vejer intet…! Super god :-D

Varm og let er lige det jeg har brug for! :5up: Kigger videre! Og jo, der skulle vist ligge nogle outlets heromkring... :hmm:

 

jeg har selv nogle lidt kraftigere regnbukser fra Five - de behøver ikke seler og er lidt mellemting mellem skibukser og alm regnbukser

Tjekker dem lige op! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg prøvet - og synes ikke det er så nemt at bare smide dem... Skal også smide jakke, og så er det lige pludselig meget og besværligt.

 

Tror egentlig jeg er lidt alene om "problemet", for jeg synes ikke de andre jeg træner med bøvler sådan med vintertøj. Men jeg er dels en rigtig frossenpind, og så er jeg bare elendig til at løbe, så har viiiirkelig svært ved at løbe i for tungt og tykt tøj... :oops: Men ved at nogle bruger termodragter, og det ser da ud til at de er lidt mere til at bare "klive ind i"..? :vedikke: Var ude for at kigge på én i går, men de havde ikke nogle hjemme. Er nødt til at prøve, for jeg er lidt lang i ryggen, og så er heldragt lidt et problem... Men de får den hjem, så jeg kan få kigget nærmere på dem.

 

Du er ikke alene. Jeg vælger bare at fryse, for jeg orker ikke ski-tøj, det er røvbesværligt at få af og på. Det samme gør sig gældende for Valtrahabitterne synes jeg. Vil dog erkende, at jeg er blevet så gammel og magelig at jeg simpelthen overvejer bare helt at droppe ridehusstævnerne :vedikke: Til træning kan jeg godt løbe bare i almindelige bukser. og med lange underhylere under når det bliver under frysepunktet. Men det er jo også kun 2 timer af gangen og fordi vi inddelt og løber småmoduler, så er der ikke voldsomt meget ventetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ikke alene. Jeg vælger bare at fryse, for jeg orker ikke ski-tøj, det er røvbesværligt at få af og på. Det samme gør sig gældende for Valtrahabitterne synes jeg. Vil dog erkende, at jeg er blevet så gammel og magelig at jeg simpelthen overvejer bare helt at droppe ridehusstævnerne :vedikke: Til træning kan jeg godt løbe bare i almindelige bukser. og med lange underhylere under når det bliver under frysepunktet. Men det er jo også kun 2 timer af gangen og fordi vi inddelt og løber småmoduler, så er der ikke voldsomt meget ventetid

Godt jeg ikke er helt alene! :lol: Men klarer simpelthen ikke at fryse mere, er vist blevet for gammel... Til ridehusstævnerne har jeg ingen problemer med at krybe i en dragt - eller en sovepose, som jeg er begyndt at ta' med! :5up: Dragt virker dog noget mere praktisk, hvis man får lyst til at gå lidt rundt... :lol:

 

Træningen er det største problem for mig. Der er alligevel en del ventetid hos os, og det er nok til at jeg bli'r kold. Har også lidt problemer med lænden, som definitivt ikke har godt af kulde. Kan huske fra sidste vinter at det faktisk var et problem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis - sammen materiale - bare anden farve. :)

 

Øv... Synes virkelig det kan mærkes at det er tyndere end resten, bli'r simpelthen kold om r*ven!!

 

EDIT: Læs for fanden hvad der står, Korvis - samme materiale = samme materiale som resten af bukserne! :stupid: Så er det jo ikke øv, så er det jo godt! :5up: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Arrak ting, og det er min vest, som stort set ikke er blevet brugt siden jeg stoppede med at træne lydighed med Cassi :fyfy:

 

Mindre end en kilometer herfra har vi en maskinforhandler, og de forhandler bl.a. seeland, harkilaog fjällräven. Så det er det som er meget populært i vores klub.

 

Jeg har selv et par seeland vinterstøvler og bukser, og en fjällräven 3-i-1 jakke, som jeg er super glad for.

 

De bukser jeg har fra seeland er tykke, og for små to år siden havde jeg dem på da vi var i Horsens for at løbe agility, og de var bare gode at løbe i. De er ikke tunge og jeg frøs ikke(og der var altså koldt).

 

I dag har jeg købt nogle seeland gummistøvler som går til anklerne, og så har jeg bestilt et helt sæt tøj(begge dele er betalt for mig, så det var lige for omkring 2500 nyt tøj til træning).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt jakke tiltænkt vinter, træning og gåture. Fie er min første hund i mit voksne liv, og jeg har ikke trænet hund siden jeg var teenager - Så mit udgangspunkt var, at jeg skulle holde varmen både på gåture om morgenen i frostvejr, men også til træning (jeg husker grusomt kolde stævner i ridehaller). Jeg faldt over denne lækre og alt, alt for dyre Fjällräven, som jeg så håber holder i virkelig mange år http://www.fjallraven.dk/singi-loft-jacket . Jeg har meget lange arme, så er faktisk nødt til at købe herrejakker. Og jeg har endnu ikke opdaget hvor mange lommer, man har brug for når man træner, men jeg håber det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt jakke tiltænkt vinter, træning og gåture. Fie er min første hund i mit voksne liv, og jeg har ikke trænet hund siden jeg var teenager - Så mit udgangspunkt var, at jeg skulle holde varmen både på gåture om morgenen i frostvejr, men også til træning (jeg husker grusomt kolde stævner i ridehaller). Jeg faldt over denne lækre og alt, alt for dyre Fjällräven, som jeg så håber holder i virkelig mange år http://www.fjallraven.dk/singi-loft-jacket . Jeg har meget lange arme, så er faktisk nødt til at købe herrejakker. Og jeg har endnu ikke opdaget hvor mange lommer, man har brug for når man træner, men jeg håber det går.

 

Uuuuhhh, lækker!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte hvorfor jeg gik ind i tråden hehe - min mand kom hjem med dem her, vandtætte! (Hvis man snører dem godt til, selvfølgelig). Til alle gåturene i regnvejr! De er mega rare at have på og så er det de pæneste "gummistøvler" jeg nogensinde har haft :-D

 

(Jeg har de grønne)

 

http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/the-north-face-ws-base-camp-ballis-mid/shop/catalog/product/view/73126/-842868edcb/

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte hvorfor jeg gik ind i tråden hehe - min mand kom hjem med dem her, vandtætte! (Hvis man snører dem godt til, selvfølgelig). Til alle gåturene i regnvejr! De er mega rare at have på og så er det de pæneste "gummistøvler" jeg nogensinde har haft :-D

 

(Jeg har de grønne)

 

http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/the-north-face-ws-base-camp-ballis-mid/shop/catalog/product/view/73126/-842868edcb/

 

Uuuuh, lækre! :5up: Omend ikke fuldt så lækre som soveposedragterne... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte hvorfor jeg gik ind i tråden hehe - min mand kom hjem med dem her, vandtætte! (Hvis man snører dem godt til, selvfølgelig). Til alle gåturene i regnvejr! De er mega rare at have på og så er det de pæneste "gummistøvler" jeg nogensinde har haft :-D

 

(Jeg har de grønne)

 

http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/the-north-face-ws-base-camp-ballis-mid/shop/catalog/product/view/73126/-842868edcb/

 

Lækre! Hvor varme er de?

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så fede! Og totalt vandtætte??

kunne godt leve med et par i rød.... Findes der noget der hedder jeg-har-født-gave?

 

Der kan nok godt komme vand der hvor snørerne er, altså i hullerne. Hvis man er ret uheldig. Har ikke stået i en sø i dem endnu.... ved ikke helt om jeg nænner testen :lol: Men alt andet end snørehullerne på skoen er vandtæt.

 

Og naturligvis da. Din kæreste får en baby. Du får sko. Hundene får kødben. Det står vist endda i nybagteforældre biblen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der kan give et bud eller flere på en vandtæt jakke ? ;-)

Altså en jakke hvor man kan opholde sig udenfor i øsende regnvejr en 2 - 3 timer uden det går igennem?

 

har lige været ude i regntøj i 2 timer og mit tøj var vådt og det i mine lommer var også vådt, så et krav er også at lommerne skal være tætte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger også oilskin, det eneste der klarer rigtig meget regn i lang tid... Eller PVC, selvfølgelig. Har et tyndt Helly Hansen-sæt i PVC, og det holder også helt tæt. Og faktisk uden at jeg bli'r våd "indefra".

 

EDIT: regntætte lommer er et problem, selvfølgelig... Ikke så meget at selve lommerne er tætte, men at der er en åbne/lukkefunktion der ikke lader regnen komme ind når man bruger dem. Synes dog oftest at synderen er, at man har våde hænder, som man så propper op og ned i lommerne, og så bli'r alt vådt alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...