Hop til indhold

Rå ben...


Lnilsson
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at give hunden lidt rå ben som supplement til sin daglige kost. Normalt får hun tørkost fra Essential Food, men hun er begyndt at få lidt tandsten, som jeg vil prøve at holde nede med rå ben. Indtil videre har jeg bare købt lammeribben i superbrugsen, som hun virkelig er glad for. Hun er dog en stor hund, så et lammeribben holder kun meget kort tid inden det er spist. Jeg købte så i dag en pose lammeben fra Rigtig Hundemad. Jeg har tøet ét af benene op, men efter det er tøet lugter det virkelig dårligt. Faktisk så dårligt at jeg smed det ud. Jeg har ikke så meget forstand på det rå-fodring, men må benene gerne lugte grimt? Jeg tænker det må være fordærvet siden det har den lugt, men jeg er lidt usikker på om det bare altid lugter sådan. (Lammeribben fra superbrugsen lugter slet ikke når de er tøet...).

 

Jeg vil også gerne høre hvilke ben i giver jeres hunde. Min hund vejer 42 kg, så der skal være lidt fylde på benene for at give noget tyggetid. Et lammeribben er spist på ét minut, så det er lidt en hurtig fornøjelse. Jeg har dog fået af vide at de bærende rørknogler fra kvæg ikke er gode, da de er for hårde og kan knække tænderne på hunden. De er ellers nemme at få fat i...

 

Hvilke rå ben kan I anbefale til en stor hund og hvor køber jeg dem i ordentlig kvalitet? Skal jeg en tur til slagteren i stedet for at stole på RAW-producenterne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg råfodrer og bruger lammeribben og/eller kalveribben, men er de hurtigt spist gir jeg bare nogle flere. Men de gør det jo også ud for et måltid .... Køber ofte hos Rigtig Hundemad og har aldrig oplevet de lugter grimt. Synd du smed dem ud, for jeg ville da gå tilbage og snakke med dem og evt. få nogle andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster får lammeben fra Rigtig Hundemad. Det er jo blandet indhold i poserne, nogle har større bentyper fx. ben knogler og skulderblade og andre mest ribben. Jeg oplever at det varierer, hvor meget de lugter af lam - jo mere kød der er på benene, jo mere lugt af lam. Har aldrig oplevet at benene lugter decideret dårligt.

 

Hvad med ben at give ben fra hest samt fra okse fx knæ, brystben og hele struber? Det er jo større dyr, så benene er hårdere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine små køtere (mellem 7,5 og 11 kg) får ben fra okse og hest, hos os holder de så af flere omgange. Da jeg tager det fra dem igen efter en times tid :mrgreen: Jeg aner dog ikke hvad det er for nogle ben, da jeg bare har en leverandør der leverer et par kg blandede ben når jeg mangler. :genert: Når de får ribben ryger det hele i en omgang, så jeg kan godt forestille mig at en stor hund ikke ville tage mange minutter om at fortære sådan et

 

IMG_6337.jpg

IMG_6332.jpg

IMG_6324.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige begyndt at give hunden lidt rå ben som supplement til sin daglige kost. Normalt får hun tørkost fra Essential Food, men hun er begyndt at få lidt tandsten, som jeg vil prøve at holde nede med rå ben. Indtil videre har jeg bare købt lammeribben i superbrugsen, som hun virkelig er glad for. Hun er dog en stor hund, så et lammeribben holder kun meget kort tid inden det er spist. Jeg købte så i dag en pose lammeben fra Rigtig Hundemad. Jeg har tøet ét af benene op, men efter det er tøet lugter det virkelig dårligt. Faktisk så dårligt at jeg smed det ud. Jeg har ikke så meget forstand på det rå-fodring, men må benene gerne lugte grimt? Jeg tænker det må være fordærvet siden det har den lugt, men jeg er lidt usikker på om det bare altid lugter sådan. (Lammeribben fra superbrugsen lugter slet ikke når de er tøet...).

 

Jeg vil også gerne høre hvilke ben i giver jeres hunde. Min hund vejer 42 kg, så der skal være lidt fylde på benene for at give noget tyggetid. Et lammeribben er spist på ét minut, så det er lidt en hurtig fornøjelse. Jeg har dog fået af vide at de bærende rørknogler fra kvæg ikke er gode, da de er for hårde og kan knække tænderne på hunden. De er ellers nemme at få fat i...

 

Hvilke rå ben kan I anbefale til en stor hund og hvor køber jeg dem i ordentlig kvalitet? Skal jeg en tur til slagteren i stedet for at stole på RAW-producenterne?

 

Bare til info...

 

Så behøver du ikke tø frosne ben op før du giver det til hunden...

 

Jeg giver altid frossent - så holder det lidt længere :)

 

jeg giver desuden alt fra kvæg, da min mor har lidt hygge-køer på marken (Hereford) og vi gerne får et par sække knogler med hjem fra slagtehuset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...