Hop til indhold

Panik - inkontinent


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Bella drypper:shock:

 

Gennem et par uger synes jeg - i bagklogskabens klare lys - at hun tisser lidt oftere. Ikke voldsomt meget, men måske 10% oftere.

 

Og så har jeg i nogle måneder bemærket farveløse dryp på gulvet i gangen. Bare en dråbe af og til. Jeg er dog ikke sikker på at det er tis.

 

Nå, men igår lagde jeg så mærke til at hun slikkede sig en del bagi, og da jeg tjekkede, løb der et par dråber tis.

 

I dag rejste hun sig efter en lur, og der var en del tis. Nok til at jeg måtte tørre op.

 

Hun er glad og frisk (men flov over tisset), appetitten er fin og hun drikker normalt. Hun kan holde sig lige så længe som hun plejer.

 

Hun er jo steriliseret, så der er en risiko for at hun er inkontinent som følge af det.

 

Men hvad tænker I? Jeg vil forsøge at opsamle en urinprøve senere i aften eller i morgen. Men hvad skal jeg få den testet for? Hvad tænker I?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK

Det kunne godt være blærebetændelse især efter disse kolde dage :bighug:

Jeg ville starte med at teste for det.

 

Er det inkontinent kan det medicineres, og som ninkamus skriver kan hunden næsten trappe ud af pillerne.

 

Jeg tror det er en harmløs blærebetændelse. basta :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på blærebetændelse (men kender alt for godt det med at google, det kan godt være man bliver klogere, men man bliver dælme også nemt panisk) og ja, jeg har faktisk besluttet at det bare er blærebetændelse, basta! Håber det lykkes dig at få en urinprøve rimelig let.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok summen af ting der får mig til at panikke. Hun var jo uforklarligt halt nogle dage, så kastede hun op i 5 dage og har efterfølgende harket (3 gange). Alt inden for 2 uger. Altså, min hjerne har godt nok svært ved at koble halthed sammen med noget, men opkast og inkontinens kan jo (i min overfortolkende verden) godt hænge sammen, men så er der noget helt galt. Suk!! Har opsamlet en urinprøve, så kører ud med den i morgen tidlig. I må gerne krydse fingre:pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er inkontinent, eller dvs hun er i behandling med propaline og lækker så godt som ikke længere.

 

Hun blev det i en alder af 9 år, da hun havde været steriliseret i 6 år. Min dyrlæge mener, at det er en kombi af alder og sterilisation. Hun blev scannet, udover urinprøve, så hut jeg visker.

 

Hun får propaline morgen og aften. I starten fik hun vist 3 gange om dagen, så trappede vi ned efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en tæve en gang, som gik i nogle dage og var lidt "nede" hvis man kan kalde det. Spiste ikke med nær så meget entusiasme og var ikke nær så lalleglad som hun plejede. Havde lidt på fornemmelsen at hun havde lidt kvalme måske. Men synes ikke som sådan at hun tissede mere, ikke noget jeg direkte havde lagt mærke til. Og så begyndte hun også at dryppe lidt lige som din. Tog afsted med det samme og det viste sig bare at være en omgang blærebetændelse :-) Havde det så dårligt over ikke at have opdaget det, men dyrlægen sagde at nogle forløb medfører ikke markant øget tissetrang som man lægger mærke til det. Hvilket gør det lidt svært for os ejere at reagere :-)

 

Til sammenligning fik oliver en blærebetændelse da han var hvalp, og jeg skal da lige love for der blev tisset, hvilket gjorde vi kom afsted med det samme og fik det behandlet.

 

Nogen gange ville det være dejligt hvis de hunde kunne tale :-)

 

God bedring med hende, håber det bare er en harmløs blærebetændelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra Århus Dyrehospital. Det var kræftdyrlægen vi var inde hos - godt jeg ikke vidste det på forhånd!!

 

Han undersøgte, trykkede og duttede, og var simpelthen så sød og grundig! Han finder det usandsynligt at det er som følge af hendes sterilisation, da det typisk vil komme ganske kort tid efter operationen eller når hunden er blevet ældre. Det kommer næsten aldrig på en 5-årig ellers sund og rask hund.

 

Planen er at vi ser tiden an et par dage. Hvis hun fortsætter med at dryppe, skal hun ultralydsscannes. Hans bedste bud, hvis det fortsætter, er at hun har noget blæresten. Og ellers at det er ingenting.

 

Kræft og nyresygdomme er udelukket med 99,9% sikkerhed, da det ville være at se i urinprøven.

 

Jeg er nu en glad og lettet hundemor:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra Århus Dyrehospital. Det var kræftdyrlægen vi var inde hos - godt jeg ikke vidste det på forhånd!!

 

Han undersøgte, trykkede og duttede, og var simpelthen så sød og grundig! Han finder det usandsynligt at det er som følge af hendes sterilisation, da det typisk vil komme ganske kort tid efter operationen eller når hunden er blevet ældre. Det kommer næsten aldrig på en 5-årig ellers sund og rask hund.

 

Planen er at vi ser tiden an et par dage. Hvis hun fortsætter med at dryppe, skal hun ultralydsscannes. Hans bedste bud, hvis det fortsætter, er at hun har noget blæresten. Og ellers at det er ingenting.

 

Kræft og nyresygdomme er udelukket med 99,9% sikkerhed, da det ville være at se i urinprøven.

 

Jeg er nu en glad og lettet hundemor:banan:

 

Skønt, at høre! :5up: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...