Hop til indhold

Dogwhisperer - metoder mv.


Isabelle
 Share

Recommended Posts

denne video er oploadet i januar 2015

 

Stakkels hund :megaked::megaked:

 

 

Jeg har lagt en kommentar derinde - spændende at se om den får lov at ligge.

 

Jep, han er langt ude. De dæmpende signaler er henvendt til ham og selv om dæmpende signaler er ok, så er den usikkerhed hunden viser ikke ok.

Da hunden ligger i dækposition og han knipser i fingrene prøver hunden at komme endnu længere ned. Ikke ok.

 

Ok så kan han komme og sige, at han ikke anvender kædehalsbåndet nok så meget, Rex bliver nykket i kæden nogle gange, da de andre hunde kommer tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det gør den ikke. Jeg har lige prøvet at svare på en kommentar, for at se om man også kan fjerne dem, og det kan man åbenbart. Hvor er han dog plat, at han kun lader positive kommentarer stå.

 

Jeg kan godt se min kommentar derinde - men det kan man kun hvis man er logget på google - hvis jeg logger af kan den ikke ses - så jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen ? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se min kommentar derinde - men det kan man kun hvis man er logget på google - hvis jeg logger af kan den ikke ses - så jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen ? :vedikke:

 

Jeg kan nu ikke se den selv om jeg på Google. ... måske kun dig selv der kan? 😕

 

Stadig plat at slette kritiske kommentarer

Stoler lidt mere på en vidio der tillader debat i sine komentare

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Her forklares kædehalsbåndet og her er Buller :-)

 

OMG, hvor er det altså hysterisk morsomt:sjov:

 

"Buller, sit, sit, bliv", Buller ligger stadig og glor:klap:

 

Og hvad sker der for hans måde at finde den "rigtige" størrelse kæde? Ville det ikke være nemmere at sige samme længde som hans pegefinger? Og hvad hvis man har store eller små hænder? Og gælder det også hvis kæden skal sidde på en chihuahua?

 

Og så er han da bare generelt hjælpeløs i sine forklaringer. Hold op, hvor ville jeg være ked af hvis jeg blev fanget på film med sådan noget. Men ligefrem at udgive det som "tips og tricks" er simpelthen så skørt:lol:

 

Og lige en sidebemærkning - hvordan skal hunden lære hvad "plads" betyder, når han siger det 1.000 gange, mens hunden er 1 meter væk? I don't get it!!! Hvor mange gange er det nu han mener at hunden skal høre kommandoen for at forstå den? 2.000? Så er han da halvvejs med denne video:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke det der med, at man kan give hunden kæden forkert på :hmm:

Nu er det sådan at ledende er designet således, at de er ens uanset hvordan kæden vender, drejer og snor sig...

 

 

Udover det, så ville jeg dælme være ked af, at gå med sådan en stram "halskæde"...

Det var sqda kun i 90'erne af de der hals-bånd var populære for mennesker? Dem der sad helt tæt og oppe under hagen nærmest :P

 

Jeg forstår slet ikke formålet med kvæl på en hund som ikke lystrer?

Det eneste man gør, er da at sætte hunden i en yderligere ubehagelig situation, som den vil forsøge flugt fra; indtil den rent faktisk kører træt i at kvæle sig selv... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår slet ikke det der med, at man kan give hunden kæden forkert på :hmm:

Nu er det sådan at ledende er designet således, at de er ens uanset hvordan kæden vender, drejer og snor sig...

 

 

Udover det, så ville jeg dælme være ked af, at gå med sådan en stram "halskæde"...

Det var sqda kun i 90'erne af de der hals-bånd var populære for mennesker? Dem der sad helt tæt og oppe under hagen nærmest :P

 

Jeg forstår slet ikke formålet med kvæl på en hund som ikke lystrer?

Det eneste man gør, er da at sætte hunden i en yderligere ubehagelig situation, som den vil forsøge flugt fra; indtil den rent faktisk kører træt i at kvæle sig selv... :roll:

 

Det hænger sammen med, at hvis den vender den ene vej kommer trækket nedefra og omvendt... Mange anvender dem stadig til udstillingsbrug på Rotter og Dobere. Det er ikke meget anvendt til alm. brug, heldigvis. Fordelen ved brug af kvæl eller halvkvæl er, at hunden ikke kan sno sig ud af halsbåndet.

Link til indlæg
Del på andre sites

OMG, hvor er det altså hysterisk morsomt:sjov:

 

"Buller, sit, sit, bliv", Buller ligger stadig og glor:klap:

 

Og hvad sker der for hans måde at finde den "rigtige" størrelse kæde? Ville det ikke være nemmere at sige samme længde som hans pegefinger? Og hvad hvis man har store eller små hænder? Og gælder det også hvis kæden skal sidde på en chihuahua?

 

Og så er han da bare generelt hjælpeløs i sine forklaringer. Hold op, hvor ville jeg være ked af hvis jeg blev fanget på film med sådan noget. Men ligefrem at udgive det som "tips og tricks" er simpelthen så skørt:lol:

 

Og lige en sidebemærkning - hvordan skal hunden lære hvad "plads" betyder, når han siger det 1.000 gange, mens hunden er 1 meter væk? I don't get it!!! Hvor mange gange er det nu han mener at hunden skal høre kommandoen for at forstå den? 2.000? Så er han da halvvejs med denne video:roll:

 

Ej, Anne nu er du lidt hård ved manden. Det er jo en Rotte, den er jo tungnem... Eller også er Buller bare træt af HL.. :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hænger sammen med, at hvis den vender den ene vej kommer trækket nedefra og omvendt... Mange anvender dem stadig til udstillingsbrug på Rotter og Dobere. Det er ikke meget anvendt til alm. brug, heldigvis. Fordelen ved brug af kvæl eller halvkvæl er, at hunden ikke kan sno sig ud af halsbåndet.

Tak for forklaringen :D

På den måsen, det forklarede HL godt nok af helvede til :stupid:

 

Altså på udstillinger, giver det jo et andet udtryk til hunden, og udstillings-hunde er som regel også ret så lydige :P

Men på en hund som bare slet ikke lystrer, trækker som bare pokker: der giver det ingen mening for mig. Så hellere en sele og tålmodighed.

 

Jeg havde kvæl til min tidligere labbe, fordi jeg simpelthen ikke vidste bedre.

 

Hvis hunde kan slippe ud af en sele, bliver jeg dælme imponeret, specielt fordi der i dag, er designet seler, som netop forhindre dette. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at sætte kæden rigtig på har nu ikke så meget at gøre med om trækket kommer fra den ene side eller den anden, men kæden kan låse sig hvis man vender den forkert, dvs. Presset om halsen på hunden bliver ikke løsnet når den stopper med at trække. Det var i hvert fald den forklaring vi fik da jeg var på træneruddannelse i DcH for fire år siden :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for forklaringen :D

På den måsen, det forklarede HL godt nok af helvede til :stupid:

 

Altså på udstillinger, giver det jo et andet udtryk til hunden, og udstillings-hunde er som regel også ret så lydige :P

Men på en hund som bare slet ikke lystrer, trækker som bare pokker: der giver det ingen mening for mig. Så hellere en sele og tålmodighed.

 

Jeg havde kvæl til min tidligere labbe, fordi jeg simpelthen ikke vidste bedre.

 

Hvis hunde kan slippe ud af en sele, bliver jeg dælme imponeret, specielt fordi der i dag, er designet seler, som netop forhindre dette. :P

Nu er det jo ikke lige tråden til den debat;) men ærlig talt, en hund der trækker vil jeg aldrig have sele på;) et godt bredt halsbånd i halvkvæl, så er der chance for at holde styr på hunden til den lærer at gå pænt;) og jo der findes adskillige hunde der kan komme ud af diverse seler, vil du være sikker er det halv eller helkvæl der skal bruges ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at sætte kæden rigtig på har nu ikke så meget at gøre med om trækket kommer fra den ene side eller den anden, men kæden kan låse sig hvis man vender den forkert, dvs. Presset om halsen på hunden bliver ikke løsnet når den stopper med at trække. Det var i hvert fald den forklaring vi fik da jeg var på træneruddannelse i DcH for fire år siden :shock:

 

Netop. Hvis du fører hunden på den ene side og den vender forkert kan den låse. Og omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buller SER altså også sådan lidt træt ud i fjæset over alt det sit, bliv, stå, plads.

Hvad er forresten fidusen i at sige stå, når hunden står? Jeg tror egentlig, at mine hunde ville blive lidt forvirrede, hvis jeg sagde sit, når de sidder - sådan lidt "øh, hvad mener du, dame???" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder på forhånd, at dette ikke har med HLs metoder at gøre (eller det ved jeg ikke, for kender ikke hans metoder), men jeg faldt over denne video, da den blev vist efter en af dem der er linket til i tråden.

 

Det er eddermaneme fæl hundetræning. Den dame er ikke for børn og slet ikke for hunde!

Har ikke set videoen fra ende til anden, men kom til at stoppe ved sådan ca 15 minutter og så havde jeg set rigeligt.

Det mest skræmmende er, at der er flere der har liket end unliked den video :cry:

 

 

[video=youtube_share;bO2uj2MfGGs]

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder på forhånd, at dette ikke har med HLs metoder at gøre (eller det ved jeg ikke, for kender ikke hans metoder), men jeg faldt over denne video, da den blev vist efter en af dem der er linket til i tråden.

 

Det er eddermaneme fæl hundetræning. Den dame er ikke for børn og slet ikke for hunde!

Har ikke set videoen fra ende til anden, men kom til at stoppe ved sådan ca 15 minutter og så havde jeg set rigeligt.

Det mest skræmmende er, at der er flere der har liket end unliked den video :cry:

 

 

[video=youtube_share;bO2uj2MfGGs]

 

:shock: Jeg nåede 6.29 min ind, så havde jeg set rigeligt. Damen er jo, hmm, speciel.. Hvis ikke hun har lavet noget med den hund i tre uger, som hun påstår, undrer det mig hunden er så kuet og utryg i hendes nærhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder på forhånd, at dette ikke har med HLs metoder at gøre (eller det ved jeg ikke, for kender ikke hans metoder), men jeg faldt over denne video, da den blev vist efter en af dem der er linket til i tråden.

 

Det er eddermaneme fæl hundetræning. Den dame er ikke for børn og slet ikke for hunde!

Har ikke set videoen fra ende til anden, men kom til at stoppe ved sådan ca 15 minutter og så havde jeg set rigeligt.

Det mest skræmmende er, at der er flere der har liket end unliked den video :cry:

 

 

[video=youtube_share;bO2uj2MfGGs]

 

Hedder hunden Easy, eller siger hun det bare x10.000? Og med hvilket formål?

 

Spolede lidt, og fangede ikke helt konceptet med hvorfor hunden var spændt på linen i midten, og samtidig skulle lære at gå i snor? Den blev jo rykket VÆK fra hende:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hedder hunden Easy, eller siger hun det bare x10.000? Og med hvilket formål?

 

Spolede lidt, og fangede ikke helt konceptet med hvorfor hunden var spændt på linen i midten, og samtidig skulle lære at gå i snor? Den blev jo rykket VÆK fra hende:hmm:

 

Jeg kan ikke linke (under 25 indlæg), men hun bruger et agrigat af egen opfindelse, som hun kalder et q-collar. Det kan googles, og så får man forklaringen på, hvorfor hun bruger to liner og to halsbånd.

 

Og så er det egentlig ikke så underligt, at schæferen bare "vælger" at sidde stille, når alle ungerne kommer løbende hen til den.... Sørgeligt!

Redigeret af Lajla & Foxterrieren
skal lade være med at skrive indlæg midt om natten, for det var volapyk...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...