Hop til indhold

Blodprop/hjerneblødning og chancer for at komme sig???


Bitten Soerensen
 Share

Recommended Posts

Godmorgen...

 

I går eftermiddags faldt Linus pludselig om, og var ikke kontaktbar. Jeg røg selvfølgelig straks på dyrehospitalet med ham, og de kunne intet finde, udover at hans hjerte var uregelmæssigt. Hans pupiller reagerede på lys, så der var ikke umiddelbart tydelig tegn på hjerneblødning.

Han fik drop og stesolid, fordi han var ved at gå i chok. Vi aftalte at jeg skulle få hans hjerte scannet på et andet dyrehospital senere i dag.

Min spørgsmål går på om nogen har erfaringer med at en hund er kommet sig helt?

Der har ikke været nogle "anfald" siden, men han har ændret sig meget. Han trækket vejret ret hurtigt, drikker meget, han lægger sig hvor det er køligt, han er meget passiv, og søger slet ikke kontakt - og ja, har nærmest mistet livsgnisten.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen af jer, der har oplevet at en hund kommer sig helt, uanset om det er det ene eller det andet? Hvis han "bare" har dårligt hjerte, og det er muligt at behandle det, så han får livsgnisten tilbage, så gør jeg selvfølgelig det - men der er ingen grund til at han skal til en anden dyrlæge og ha' scannet hjerte, hvis der alligevel ikke er mulighed for at han bliver "sit gamle jeg".

Han er jo efterhånden også blevet en aldrende herre på 11 år...

 

Jeg ringer selvfølgelig til min egen dyrlæge så snart de møder i dag, men lige nu er der ret lang tid til... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, du blev forskrækket og er nervøs nu, men prøv at slå koldt vand i blodet og lad en anden dyrlæge undersøge ham. Når I ved hvad der er sket, kan I snakke om mulighederne og så kan du der tage stilling til hvad der skal ske. Det kan jo være, at han bare opfører sig anderledes, fordi han har ondt, som LuckyLuna skriver og så kan det jo sagtens blive bedre, når han evt. kommer i behandling.

 

God bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle sammen...

 

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger...

Jeg har nu været i kontakt med egen dyrlæge, og vi blev enige om at jeg kunne give ham en smertestillende, og så ellers ta' den meget med ro i dag, indtil scanningen kl. 15.30... Hvis scanningen viser en fejl på hjertet, der nemt kan behandles, gør jeg selvfølgelig det, og hvis scanningen ikke viser noget, er det sikkert fordi der er noget galt, som ikke giver mening at behandle, og så kører vi ind på "vores" dyrehospital og så skal han have fred... Og skulle det sidste være tilfældet, må jeg ringe og spørge veterinærsygeplejersken (som Linus elsker over alt på jorden!) om hun har tid til at komme ind og være med, selvom hun har fri kl. 13... :hjerte: For selvom Linus er min "soulmate", skal han ikke holdes i live fordi JEG synes det er svært - det bliver ikke nemmere for mig om X-antal måneder/år...

 

Men uanset hvor realistisk jeg er, så er mit hjerte ved at briste, ved tanken om at det måske er ved at være tid...:megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle sammen...

 

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger...

Jeg har nu været i kontakt med egen dyrlæge, og vi blev enige om at jeg kunne give ham en smertestillende, og så ellers ta' den meget med ro i dag, indtil scanningen kl. 15.30... Hvis scanningen viser en fejl på hjertet, der nemt kan behandles, gør jeg selvfølgelig det, og hvis scanningen ikke viser noget, er det sikkert fordi der er noget galt, som ikke giver mening at behandle, og så kører vi ind på "vores" dyrehospital og så skal han have fred... Og skulle det sidste være tilfældet, må jeg ringe og spørge veterinærsygeplejersken (som Linus elsker over alt på jorden!) om hun har tid til at komme ind og være med, selvom hun har fri kl. 13... :hjerte: For selvom Linus er min "soulmate", skal han ikke holdes i live fordi JEG synes det er svært - det bliver ikke nemmere for mig om X-antal måneder/år...

 

Men uanset hvor realistisk jeg er, så er mit hjerte ved at briste, ved tanken om at det måske er ved at være tid...:megaked::megaked::megaked:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

håber du har det godt - jeg synes det er længe siden du har været "på"

 

Tak, jeg har det ok...

Ganske kort, så har jeg været igennem en arbejdsprøvning, og har efterfølgende fået en fleksbevilling, så nu skal jeg "bare" finde mig en fleksjob...:blink: - og i øvrigt øve mig i at leve med kroniske smerter og medicin... ;-) De fleste dage går det faktisk også ok, men der er selvfølgelig også dage hvor det er sværere at acceptere - men det bliver bedre og bedre! :5up:

 

- Jeg håber også at I har det godt herinde - tænker ofte på jer, og jeg håber at jeg kan få læst lidt op herinde de næste dage...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg har det ok...

Ganske kort, så har jeg været igennem en arbejdsprøvning, og har efterfølgende fået en fleksbevilling, så nu skal jeg "bare" finde mig en fleksjob...:blink: - og i øvrigt øve mig i at leve med kroniske smerter og medicin... ;-) De fleste dage går det faktisk også ok, men der er selvfølgelig også dage hvor det er sværere at acceptere - men det bliver bedre og bedre! :5up:

 

- Jeg håber også at I har det godt herinde - tænker ofte på jer, og jeg håber at jeg kan få læst lidt op herinde de næste dage...;-)

 

held og lykke med det hele :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle sammen...

 

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger...

Jeg har nu været i kontakt med egen dyrlæge, og vi blev enige om at jeg kunne give ham en smertestillende, og så ellers ta' den meget med ro i dag, indtil scanningen kl. 15.30... Hvis scanningen viser en fejl på hjertet, der nemt kan behandles, gør jeg selvfølgelig det, og hvis scanningen ikke viser noget, er det sikkert fordi der er noget galt, som ikke giver mening at behandle, og så kører vi ind på "vores" dyrehospital og så skal han have fred... Og skulle det sidste være tilfældet, må jeg ringe og spørge veterinærsygeplejersken (som Linus elsker over alt på jorden!) om hun har tid til at komme ind og være med, selvom hun har fri kl. 13... :hjerte: For selvom Linus er min "soulmate", skal han ikke holdes i live fordi JEG synes det er svært - det bliver ikke nemmere for mig om X-antal måneder/år...

 

Men uanset hvor realistisk jeg er, så er mit hjerte ved at briste, ved tanken om at det måske er ved at være tid...:megaked::megaked::megaked:

 

:bighug: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle sammen...

 

Jeg er lige kommet hjem - desværre uden min elskede og trofaste livsledsager...

 

Scanningen viste meget tydeligt, at der var en del vand omkring hjertet (Pericardiel effusion), og at hjertet derfor ikke havde plads til at slå som det skulle... Dyrlægen sagde at han godt kunne tappe ham, og der ville omgående komme en bedring af Linus' tilstand. Men det ville kun være en stakket fris, og ingen kunne vide hvor ofte han ville skulle tappes. Måske kunne der gå 14 dage - måske skulle jeg komme igen på mandag... Efter en kort snak frem og tilbage, tog jeg beslutningen og kørte tilbage til Nyborg dyrehospital hvor han blev aflivet... (Jeg havde brug for at han blev aflivet, et sted han kendte og var glad for - og når han ikke havde ondt, kunne jeg godt forsvare det...)

 

Jeg ved at det var den rigtige beslutning, selve forløbet har heldigvis været kort, jeg er overbevist om at han ikke har haft ondt (der var ingen ændring i hans fysiske eller mentale tilstand efter den smertestillende i formiddags) jeg véd at han har haft det godt, og at han var en rigtig glad hund... Men mit hjerte er gået helt i stykker... Det var min soulmate, mit livs lys og min trofaste følgesvend... Og jeg skal aldrig mere mærke hans bløde pels, dufte til ham - eller blive overdænget af hans gavmilde myzzer... Mit hjerte er gået i tusind stykker...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle sammen...

 

Jeg er lige kommet hjem - desværre uden min elskede og trofaste livsledsager...

 

Scanningen viste meget tydeligt, at der var en del vand omkring hjertet (Pericardiel effusion), og at hjertet derfor ikke havde plads til at slå som det skulle... Dyrlægen sagde at han godt kunne tappe ham, og der ville omgående komme en bedring af Linus' tilstand. Men det ville kun være en stakket fris, og ingen kunne vide hvor ofte han ville skulle tappes. Måske kunne der gå 14 dage - måske skulle jeg komme igen på mandag... Efter en kort snak frem og tilbage, tog jeg beslutningen og kørte tilbage til Nyborg dyrehospital hvor han blev aflivet... (Jeg havde brug for at han blev aflivet, et sted han kendte og var glad for - og når han ikke havde ondt, kunne jeg godt forsvare det...)

 

Jeg ved at det var den rigtige beslutning, selve forløbet har heldigvis været kort, jeg er overbevist om at han ikke har haft ondt (der var ingen ændring i hans fysiske eller mentale tilstand efter den smertestillende i formiddags) jeg véd at han har haft det godt, og at han var en rigtig glad hund... Men mit hjerte er gået helt i stykker... Det var min soulmate, mit livs lys og min trofaste følgesvend... Og jeg skal aldrig mere mærke hans bløde pels, dufte til ham - eller blive overdænget af hans gavmilde myzzer... Mit hjerte er gået i tusind stykker...

 

Så trist - mange tanker til dig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...