Alt der er opslået af Therese
-
Hvilken race passer?
Ja, man har et standpunkt til man tager et nyt
-
Hvilken race passer?
Men tror du ikke, at udseendet blegner lidt, når du kommer til at holde af hunden og den bliver en virkelig god følgesvend for dig i hverdagen, fordi hunden passer til det, du kan tilbyde? Jeg synes f.eks. ikke en labrador er specielt køn helt generet - der er mange hunde, som jeg finder meget smukkere. Men alligevel synes jeg min labrador er noget nær det dejligste jeg har set, fordi jeg er kommet til at holde af ham. Hvis han nu havde været en husky (for at tage en hund, som jeg synes er vildt smuk, men en alt for stor mundfuld for mig) så ville jeg måske nok synes, at hunden var rigtig smuk at kigge på og jeg ville sikkert også komme til at holde af den, men det ville bare aldrig blive det samme, fordi vi ikke ville passe så godt sammen. Altså, det jeg prøver at sige er, at man godt kan få en hund, som man ikke lige synes er verdens smukkeste, men som man alligevel ender med at blive virkelig glad for, fordi man bare passer sammen i hverdagen. Nogle gange kan man desværre ikke få det hele og her er udseendet nok det letteste sted at gå på kompromis.
-
Hvilken race passer?
Hvad tænker du om chodsky pes, som vist blev foreslået sidst?
-
Hvilken race?
Det er også helt okay, at du ikke vil det Som jeg skrev, foreslog jeg racen, fordi jeg havde læst, at den var moderat gøende. At andre har oplevet noget andet, er selvfølgelig fint at nævne, så TS kan være opmærksom på det, men jeg foreslog racen for at hjælpe og give et alternativ til de racer, som hun allerede selv havde overvejet. Det synes jeg ikke vi behøver koge mere suppe på - nu er det nævnt og så kan TS jo selv tage stilling til det
-
Hvad er din hunds kælenavn?
I øvrigt tror jeg, at jeg hugger et par af jer andres kælenavne. Bobo Bæmund og Delledyr virker f.eks. meget passende
-
Hvad er din hunds kælenavn?
Boppe, Boppen, Bobs, Bobsen, tyksak, basse og bassemand - han reagerer på det hele undtagen tyksak :blink:
-
Hvilken race skal jeg vælge til "næse-arbejde"
Det tror jeg slet ikke vil være et problem. Jeg tror sagtens, den vil kunne trives, selvom den ikke kommer med på jagt, bare den får lov til at blive brugt til noget og her ligger næsearbejde jo lige for
-
Hvilken race?
Men det lyder da heller ikke som normalen, gør det? Altså, jeg siger ikke, at japansk spids reelt ER et godt bud (som jeg skriver, kunne det måske bare være et bud) men det er vel ikke normalt at selv vagtsomme alarmhunde skal stå og gø konstant?
- Hvilken race?
-
Hvilken race?
Tja, det er forskelligt hvad de forskellige beskrivelser fortæller. Nogle skriver, at racen er moderat gøende og andre skriver, at det er en fremragende vagthund. Jeg har valgt at nævne den som en mulighed - så kan Sophie jo selv undersøge og vurdere, hvad hun synes. Men man er selvfølgelig altid velkommen til at komme med andre bud, hvis man synes mit er helt hen i vejret
-
Hvorfor ikke bare vælge race efter stjernetegnet?
Det må klart være det, der er gået galt her Jeg er i virkeligheden jomfru indeni
-
Hvilken race?
Japansk spids kunne måske også være et bud?
-
Gode råd til hvalp, der er panisk for støvsugeren
Han er godt nok en sød lille en
-
Hvorfor ikke bare vælge race efter stjernetegnet?
Så vi kan vist godt konkludere, at det er en dårlig ide at vælge race ud fra ens stjernetegn
-
Hvilken race?
Det lyder umiddelbart som om begge racer kunne passe fint - jeg ved dog ikke, om Boston Terrierne har tendens til egetkønsaggressivitet :hmm: Flot at du har gjort dig så mange tanker allerede i øvrigt :5up:
-
Hvorfor ikke bare vælge race efter stjernetegnet?
Jeg burde få en Border Collie eller en Greyhound. Det er godt nok to meget forskellige racer og jeg er ikke sikker på nogen af dem passer specielt godt til mig Ærgerligt jeg ikke er tvilling, så jeg kan få de retrievere jeg godt kan lide :blink:
-
Wilmas liv som kendis
Haha okay, så har Sanne bare været god til at finde billeder, som snyder
-
Wilmas liv som kendis
Virkelig flotte billeder og ja, lækre hunde begge to. Jeg kan godt forstå, hvis Wilma blev lidt forelsket :blink:
-
Indtager pladser, knurrer
Jeg kan godt forstå, at det kan være træls at høre, men der er nu noget om snakken. Der er mange, som kommer til at overskride deres hundes grænser og jeg tror, det er endnu lettere at komme til, når hunden er lille, fordi der ikke altid skal så meget til, før hunden synes det er for meget. En god tommelfingerregel ville nok være, at hvis man ikke ville kunne gøre det med en stor hund, bør man heller ikke gøre det med en lille hund, f.eks. at løfte den.
-
Indtager pladser, knurrer
Lige det her indlæg får mig til at tænke på om han er blevet flyttet ved at I simpelthen har løftet ham eller lignende? Nogle hunde synes nemlig det kan være ret grænseoverskridende at blive flyttet på, så måske er hans knurren mere et forsøg på at undgå at blive flyttet end fordi han har ejerfornemmelser over sengen? Det kan også være han bare er en ganske almindelig unghund, som prøver grænser af, men eksemplet med sækkestolen synes jeg godt kunne lyde som en hund, der virkelig ikke gider flyttes, så jeg ville lige nævne det Og ja, i en situation hvor han i forvejen er lidt oppe at køre og er bange som i tilfældet med tordenvejret, så ville jeg nok bare lade ham være, hvis det er muligt. Alternativt kalde ham ned og sidde med ham et andet sted. Han er jo bange og jeg tror det er en rigtig dårlig situation at begynde at hive hunden ned, fordi det bare øger presset hunden allerede er under.
- Ghinis hvalpe (whippet)
- Ghinis hvalpe (whippet)
- Nose work
- Nose work
-
Juli måneds billedtråd
Jeg kommer altid sådan til at grine over Oluf, han er simpelthen skøn :hjerte: