Alt der er opslået af Therese
-
drengetur + Sally
Jeg er sikker på at Sally og Charles synes du har verdens bedste job! Sikke mange hundevenner man får
-
Avl på hunde med D og E hofter?
Hvis det er den eneste hund, der har dårlige hofter, kunne man godt tro, at det skyldes miljø og ikke avl. Og jeg ved godt, at man aldrig kan være 100 % sikker, men som jeg skrev, forstår jeg godt, hvis der er mulighed for at avle på en hund, hvis hvalpe sandsynligvis får rigtig fine hofter, ligesom resten af dens familie
-
Avl på hunde med D og E hofter?
Jeg forstår ikke helt det her med, at man kan "søge" om at få lov til at avle på sin hund med dårlige hofter. Altså jo, hvis samtlige hunde i dens slægt har fine hofter, kan man måske godt argumentere for at hunden bør få lov til at indgå i avl, men ellers kan jeg ikke helt komme i tanke om en god grund. Heller ikke selvom det er en race med få individer. Så tilfører man bare racen en sygdom, som man kommer til at kæmpe med at slippe af med på et senere tidspunkt, tænker jeg umiddelbart. Jeg ved godt, at det ikke er så sort/hvidt, når man står midt i det, men jeg er ikke sikker på, at jeg ville gøre det. Så hellere avle på andre, raske hunde.
-
Dum eller modig...
Jeg synes i det hele taget det er lidt usmart at tage seks hunde med i hundeskoven på samme tid. Hvis jeg havde seks hunde, kom de i hvert fald kun i skoven i hold på to-tre stykker - medmindre de var virkelig lydige eller ingen af dem gider andre hunde. Men jeg tror altså, jeg ville få lidt stress, hvis jeg skulle holde styr på seks hunde, når vi mødte nogle. De har det jo med at hidse hinanden op og hvis først én er løbet, kan den nemt trække de andre med sig. Det er i hvert fald min erfaring. Og så er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne holde seks hunde ved mig, mens vi passerer og så skal de i snor - og sikke et snorehelvede... Ej, umiddelbart lyder det som en ret dum ide
- Julebattlen!
-
Julebattlen!
Jeg har gået og tænkt på om vi ikke skulle have en i januar også - så jeg stemmer for... Hehe
-
Julebattlen!
Hehe... Jeg var også ret klar på at vinde - eller i hvert fald ligge i toppen... Det gjaldt de første to dage Men er sikker på Bobo ville synes det var hyggeligt at komme ud og rende lidt med Zeus - de har også begge to lange tunger... Og ja, jeg bliver ved med den tunge, jeg var imponeret
-
Julebattlen!
Jeg er altså lidt i chok over hvor meget nogle af jer går Når jeg går 7 km om dagen, synes jeg det er meget... Og så går nogle af jer 12-13 stykker... :scared:
-
Tillykke med Samson, Mulline!
Haha... Har du lokket ham derop? Eller er han bare en slyngel?
-
Billedtråd november 2012
Han er altså også blevet rigtig flot
- R.I.P Joy :'(
- hvor meget sover jeres hunde?
- hvor meget sover jeres hunde?
-
hvor meget sover jeres hunde?
Vær glad for det Jeg ville holde fast i det mønster, hvis jeg var dig Ej, for at være alvorlig, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Hvis han ellers trives, gerne vil med på tur og lege og hygge sig, så tror jeg som sagt bare jeg ville være glad for at have en hund, der helt af sig selv er rolig indendørs
- hvor meget sover jeres hunde?
-
hvor meget sover jeres hunde?
Nej... Det er ikke bare det hunde gør... Og ja, man bliver lidt træt af en hund, der traver hvileløst rundt, farer op og gør ved den mindste lyd, kommer og kaster en bold i skødet på en og vil ud i haven hvert 5. minut... :damn: Han minder mig sgu om et overtræt barn... Og så for at svare på spørgsmålet: Bobo sover om natten og så en tyve minutters tid et par gange i løbet af dagen. Men han er jo voksen, så hans søvnbehov er formentligt anderledes end en hvalps
-
Julebattlen!
Årh, vi er slappe i de her dage... Der bliver godt nok ikke gået så meget som først på ugen...
-
Solgt hund. Køber fortryder
Nej, jeg læste det godt efter jeg havde sendt indlægget. Stakkels hund, der bor ved sådan en dum hundehandler Nu spekulerer jeg så bare på hvad de vil beholde hunden for :hmm: Den kan jo ikke bidrage til deres forretning Må vi andre i øvrigt ikke få navnet at vide, så man kan undgå hende og sprede rygtet, hvis nogen overvejer at købe hos hende? Eller må man ikke skrive sådan noget herinde?
-
Solgt hund. Køber fortryder
Åhh, nu gør jeg sikkert noget dumt, for hvis hun først er kommet ind i huset, er det ikke sikkert hun kommer herfra igen Men hvis køber er indstillet på det, kan hun sikkert godt være her. Jeg skal lige vende det med resten af familien, så vender jeg tilbage.
-
Solgt hund. Køber fortryder
Ja, enig med dem, der synes du skal hente hunden hjem. Hvad afholder jer fra det, hvis jeg må være så fræk at spørge? Jeg ved godt, at I ikke kan have hunden, men nu er der jo andre, der tilbyder at overtage hunden. Så: giv dem pengene tilbage, så den hund kan komme væk fra de kyniske mennesker, som åbenbart ikke havde tænkt sig at bruge hende til andet end avl og tjene penge på hende og giv hende til et hjem, hvor hun vil få det godt og hvor folk er ligeglade med om hun har en livmoder eller ej. Det synes jeg virkelig I skal.
- Noget sjovt omkring hund på råt og slankekur
-
Noget sjovt omkring hund på råt og slankekur
Men kan man afvise, at anorektikere taber sig pga. den øgede mængde motion kontra meget mindre mad? Kan man helt sikkert sige, at deres forbrænding ikke falder, fordi de spiser mindre? For når jeg har læst noget om anoreksi, mener jeg helt klart at kunne huske at forbrændingen blev nævnt. Men jeg kan selvfølgelig huske forkert, er slet ikke ekspert, så nu spørger jeg bare lige for forhåbentligt at blive lidt klogere Og nupo? Som jeg forstår konceptet, er det meningen, at man skal spise 5-6 gange om dagen og derfor vil forbrændingen også holdes oppe, da man jo får alle de næringsstoffer, som kroppen har brug for. Ergo vil der ikke være nogen mening med, at kroppen "satte" forbrændingen ned, da den jo burde få energi nok. Jeg ved det som sagt ikke, så det er bare hvad jeg lige tænker.
-
Julebattlen!
Ikke mig... Hehe... Kommer vist aldrig i fitness mode, det er min krop vist ikke programmeret til... Men nu har jeg da spurgt søs om hun vil med i svømmehallen i morgen... men det er jo også sjov motion Bare ærgerligt man ikke har hunden med der
-
Julebattlen!
Puha, hvor skal jeg gå temmelig mange flere kilometer for at komme i nærheden af jer.. Ærgerligt hunden ikke kører på batterier :blink:
-
Billedtråd november 2012
Okay, når jeg ser Luna, kan jeg godt se, at Bobo måske er liiiidt for tyk Ved godt de ikke er samme køn, så hun er nok lidt mindre fra naturens side, meeeen...