Alt der er opslået af Therese
-
Når han piver
For nogle hunde kan det også virke bedst, at de ikke får noget at beskæftige sig med. Jeg kan i hvert fald se med min egen, at han er lidt urolig, hvis han har været optaget af noget andet, mens jeg gik. Så lægger han ikke mærke til, at jeg er gået og så går han og leder efter mig. Men uanset hvad, så synes jeg, du skal prøve at komme ind igen, inden han når dertil, hvor han piver - også selvom det ikke er ret lang tid. Hvis han når at blive utryg og kalde på dig, så lærer han jo ikke, at det er okay at være alene. Så vil han forbinde det med noget negativt og ikke noget neutralt. Har du forøvrigt prøvet at gå helt ud? Hvis du bare står i gangen, kan han måske høre eller lugte dig og derfor pive, fordi han gerne vil ud til dig.
-
Når han piver
Ja, du skal tilbage til et punkt, hvor han slet ikke når at pive Overvej gerne at filme ham, hvis du ikke allerede gør det, så du kan se hvordan han generelt reagerer på at være alene hjemme - han kan jo godt være urolig, selvom han ikke piver.
-
Hvordan svarer vi nye brugere i "race-forespørgsels-trådene"..?
Meget enig her - jeg ville have skrevet cirka det samme, hvis du ikke havde været så hurtig :blink:
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Der er en enkelt opdrætter herhjemme. Her er et link til hendes hjemmeside: http://chodsky-pes.dk/ Derudover vil jeg igen opfordre dig til at melde dig ind i chodsky pes gruppen på facebook - der er opdrættere fra både Norge og Sverige og du kan sikkert komme i kontakt med nogle derigennem og lære mere om racen. Eventuelt også møde nogle hunde. De har vist nok et årligt arrangement, hvor de mødes - der er vist åbent for folk, der gerne vil vide mere om racen. Her er et link til det også: https://www.facebook.com/groups/235847216451345/?fref=ts Ud fra hvad jeg kan læse om racen, så er det en aktiv brugshund. Lærenem, samarbejdende og vagtsom. Der har været en tråd herinde om racen. Her: http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/37719-nogen-derkender-denne-race-bohemian-shepherd.html?highlight=chodsky+pes Måske kan du blive en lille smule klogere. Og ja, ellers er man nok altid velkommen til at sende en opdrætter en mail - de fleste vil rigtig gerne fortælle
-
Hund der gør på hundelegepladsen når andre hunde kommer
Jeg tænker også, at hun bare virkelig gerne vil lege, men det er selvfølgelig et problem, hvis folk ikke tør komme ind i indhegningen. Mit råd ville nok være at forhindre hende i at stå ved hegnet og gø. Det bedste ville være, hvis du kunne være på forkant med situationen og aflede hende, inden hun går i gang, men hvis det ikke altid lykkedes, så ville jeg fjerne hende fra hegnet. Men giv hende gerne snor på i starten, så hun slet ikke får lov til det. Hun skal ikke have mulighed for at øve sig mere på adfærden - jo flere gange, hun får held med at stå og gø, jo bedre sidder uvanen fast og jo sværere bliver det at vænne hende af med det. Lige nu oplever hun jo, at hun opnår det hun gerne vil (altså at hundene kommer ind og leger med hende) ved at gø. Det mønster skal brydes, så hun i stedet lærer, at hun kun får lov til at lege, hvis hun tier stille og forholder sig i ro. Alternativt lader du hende ganske enkelt kun lege med hunde, som I kender i forvejen og dropper lufte turene i indhegningen.
-
Schæfertæve på 5 mdr søger erfarent hjem
Håber der findes et godt hjem til hende
- Er en schæfer den rette hund for mig?
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Altså, jeg synes egentligt det er okay, at han får den igennem døren hurtigt, når han nu havde besluttet sig for, at det skulle den bare. Så er der efter min mening ingen grund til at nøle og trække det i langdrag Men når hunden så var kommet igennem døren, ville jeg nok have ventet lidt. Her står hunden jo bare, så der kunne man jo sagtens have ladet den være og ladet den opdage, at der ikke sker noget. Og så er belønninger jo altid godt :blink: Det måtte han godt bruge mere af for min skyld
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Jeg synes egentligt, det er svært at diskutere ham uden at have et konkret eksempel at gå ud fra, fordi jeg egentligt synes, at han i nogle videoer gør det okay - ikke helt, som jeg selv ville gøre det, men der er elementer af det han gør og siger, som jeg godt kan forstå og tilpasse til min egen måde at have hund på. Men der er også eksempler, hvor jeg slet ikke forstår, hvad han har tænkt og hvor jeg synes hunden er meget, meget misforstået.
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Lige den video synes jeg faktisk ikke er den værste. Nogle af de ting han gør kunne jeg nok også godt finde på at gøre selv som f.eks. at sætte sig i stolen og vente på, at hunden fulgte med af sig selv. Det ville jeg så nok bare have gjort ved indgangen, men bortset fra det. Og så er det selvfølgelig også et problem, at han ikke har specielt lang tid til at træne det i. Man skal gerne kunne se en effekt hurtigt. Hvis han havde længere tid til at træne det i, ville det ikke være nødvendigt at presse hunden så meget.
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Jeg har fundet den her tråd, hvor jeg godt nok ikke har orket at læse samtlige sider, men umiddelbart virker tråden ret saglig udover nogle enkelte lidt nedladende, unødvendige kommentarer. Især Ninjamors første, lange indlæg synes jeg er en rigtig god forklaring på, hvor CM måske ikke helt er et godt valg. Generelt er der umiddelbart gode betragtninger i tråden og de kan forklare det bedre end jeg kan, så værsgo :blink: http://www.hunde-forum.dk/debat/30830-cesar-milan-psykiske-metoder-gode-darlige.html?highlight=C%E6sar+Milan
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Og ift. at være på linje med ekstreme muslimer, så er jeg godt nok ikke særlig glad for at blive sat i bås med folk, der slår uskyldige mennesker ihjel, fordi jeg tilfældigvis ikke er enig med CM i ret meget. Det er lidt for langt ude for min smag. Og så kan du jo, PBC, godt mene at det er unuanceret og ikke argumenteret ret godt for hvorfor en del brugere herinde ikke synes om ham, men såvidt jeg husker er der lavet en del tråde, hvor der faktisk opstår en del "faglig" snak, hvor der bliver sat ord på, hvorfor det han gør tit er noget skidt. Det kan måske være værd at prøve at finde de tråde?
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Må jeg helt oprigtigt spørge, hvorfor du gider blive hængende, når vi åbenbart alle sammen er så forfærdelige? For god ordens skyld skal det lige siges, at det ikke er en opfordring til at smutte. Jeg forstår det ganske enkelt bare ikke. I starten synes jeg du bidrog med en masse gode indlæg og et friskt pust til debatten, men nu virker det som om du bruger en ufattelig mængde tid på at fortælle os andre hvor frygtelige vi er og at vi alle sammen debatterer forkert. Det er en skam, for jeg tror du stadig har en masse at bidrage med. Jeg tror bare det drukner i de der "politibetjente-indlæg."
- Er en schæfer den rette hund for mig?
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Prøv at kigge på Chodsky Pes, som Anne foreslog. Den er lidt henad schæfere både af udseende og temperament, men i en mindre udgave. Der findes mig bekendt kun en opdrætter af dem i Danmark, men hvis du søger på chodsky pes norden på facebook, kan du finde opdrættere fra både Norge og Sverige. Et andet plus er, at det vist er en ret sund race, hvor schæferen jo døjer med en del skavanker.
-
Er en schæfer den rette hund for mig?
Jamen altså... Der er jo ingen af os, der kan bestemme, hvilken hund du skal have og der er jo ingen, der kan vide, hvordan det kommer til at gå med en schæfer i en lejlighed på 3. sal (eller hvor det nu var du skulle flytte til.) Nu har du fået nogle bud på, hvilke problemer der potentielt kan opstå og så kan du jo selv vurdere, om du mener, det er noget du kan overkomme, hvis det sker. Jeg kan godt se, at du har valgt at sætte dig ind i tingene, men jeg må også indrømme, at jeg efter de første indlæg og efter at have fulgt med i din tidligere tråd var lidt skeptisk, fordi det faktisk ikke lød som om du havde en ret stor forståelse for hvad det vil sige at have hund generelt og schæfer i særdeleshed. Ikke fordi den nødvendigvis er sværere at have end mange andre racer (det er jo stadig en hund) men fordi den ligesom mange andre racer har nogle karakteristika, som kan give problemer i den forkerte konstellation. Og når du så skriver, at du gerne vil have en schæfer, fordi den er træningsvillig og loyal (mener det var det du skrev) så tænker jeg, at det gælder for rigtig mange hunderacer og at det ikke siger noget om, fordi du gerne vil have lige præcis en schæfer. Giver det mening? Nå, men uanset hvad kan en schæfer jo være en ligeså god førstegangshund som så mange andre. Du skal selvfølgelig bare være opmærksom på de faldgruber, der kan være. Og ja, så ud og snak med en masse schæferfolk - så kan du også møde nogle hunde og se hvilke typer du kan lide
-
Flækket negl - hvad gør jeg?
Øv for pokker, god bedring til ham. Håber ikke det er for slemt :ae:
-
Stoppe en hunds humpen
Nej, det er rigtig nok forstået - de 2 af hundene er bare blevet solgt og den anden er han begyndt at humpe, efter hun har været i løbetid. Så det er svært at finde hunde, hvor det ikke sker. Tak
-
Stoppe en hunds humpen
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare her Jeg kender jo efterhånden ikke rigtig nogle hunde, som han ikke humper, så dit forslag er desværre ikke så realistisk. Hvis der havde været hunde, som han ikke humpede, så var der jo ikke noget problem. Så ville jeg mødes med at lade ham lege med dem og undgå andre hunde, men så nemt er det bare ikke rigtigt. Det er i øvrigt ret begrænset hvilke hunde han efterhånden får lov til at hilse på og det er aldrig tilfældige møder. Men ja, jeg foretrækker nok bare at prøve at finde årsagen i stedet for konsekvent at blive ved med at handle på hvad jeg går ud fra er symptomet, for det virker åbenlyst ikke. Jeg tror ikke, jeg kommer problemet til livs på andre måder.
-
Stoppe en hunds humpen
Han er ikke stresset på gåture generelt. Han stresser over gåture med hund.
-
Stoppe en hunds humpen
Ift. diskussionen om hundemøder, så synes jeg ikke, at det er noget, som jeg som sådan presser ned over hovedet på ham, at han bare skal. Hvis han var en af de hunde, som egentligt havde nok i sig selv, så var det sådan, det var og så skulle han ikke tvinges til det. Men jeg oplever ham som sagt som en social hund, der gerne vil andre hunde, men bare får taget kontakt på en forkert måde, så det bliver en konflikt i stedet for en rar situation. Personligt føler jeg ikke, at jeg ville kunne forsvare at fratage ham det sociale resten af hans liv og lade ham nøjes med ultra korte møder. Jeg ser det ikke rigtig som en permanent løsning. Det er forsøgt i en periode, at han slet ikke hilser på nogen og jeg synes ikke, det er til gavn for ham. Han bliver endnu mere opmærksom på andre hunde og er nærmest umulig at få med videre, fordi han skal stå og kigge efter dem indtil de er væk. Sådan opfører han sig ikke, når han får lov til at hilse på andre hunde jævnligt. Så kan han godt gå og kigge, men ikke mere end hvad jeg oplever som normalt. Så det siger mig, at han har et socialt behov der skal dækkes og at han ikke kan nøjes med meget lidt social kontakt.
-
Stoppe en hunds humpen
Det ved jeg faktisk ikke. De sidste mange gange har han kun mødt hende ude. Nej, jeg bor i lejlighed, så vi er nødt til at skulle ud. Men han virker heller ikke stresset over gåture generelt. Det er egentligt kun, når vi møder andre hunde. Så jeg tror, det er hundene, der trigger ham og ikke gåturene i sig selv. Ja, han skelner hverken mellem køn eller om de er neutraliserede eller ej. Jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget mønster i det. Heller ikke i forhold hvad der er sket lige op til. Det er ikke sådan, at det sker hver gang han f.eks. har haft en rigtig aktiv dag eller sådan noget. Det er ret konsekvent.
-
Hornhindesår
Dejligt, fortsat god bedring til den tilskadekomne :ae:
-
Stoppe en hunds humpen
Nåh, på den måde. Ja, det kan da egentligt godt være :hmm:Det vil jeg da lige være opmærksom på Og nej, du misforstod ikke :blink:
-
Stoppe en hunds humpen
Kan du ikke uddybe hvad Mio så gør? For jeg er altså stadig ikke helt med Det er vist mere mig, der er tungnem end dig der vrøvler