Alt der er opslået af Therese
-
Hvalpetræning i Fakse
Jeg har ikke bil, hvilket besværliggør det. Desuden får jeg 2000 udbetalt om måneden og jeg har ærlig talt andre ting jeg priorirerer at bruge de penge på end en togtur til Fakse
- Diarré - havregrød vs. udkogt ris
-
Hvalpetræning i Fakse
Det er et enormt fedt tilbud og hvis jeg ikke skulle hele vejen fra Randers til Fakse, så tog jeg helt sikkert imod det :5up:
-
Hvalpetræning i Fakse
Jeg læser lige det her igen i morgen. Jeg kan ikke lige formulere en sammenhængende sætning lige nu
-
Diarré - havregrød vs. udkogt ris
Når du skriver, at dine får det forebyggende, oplever du så, at det har styrket dine hundes maver? Jeg spørger, fordi Bobo har temmelig sart mave og det let bliver til den tynde side. Ikke diarre, bare tyndere end normalt. Og der kunne det måske hjælpe lidt?
-
Hvalpetræning i Fakse
Ja, og så alligevel ikke Jeg tror ikke, jeg er helt med på hvorfor du ikke mener, at en belønning er en positiv forstærkning? Måske kan jeg ikke lære min hund at sitte vha. positiv forstærkning, men det ændrer vel ikke på, at det aldrig kan blive f.eks. en negativ forstærkning, hvis man belønner hunden? Ej, jeg er vist ikke helt med
-
Hvalpetræning i Fakse
Ja, det er egentligt også det jeg tænker - at belønning da ER en positiv forstærkning
-
Månedens hund december 2013
Men det er svært at tage hensyn til alle, når man skal sidde og beslutte sig for et tema.
-
Mål 2014
Jeg har kun et enkelt mål for Bobo: hold op med at humpe!!! Bortset fra det skal vi, ligesom Missing, bare hygge os og have det rart Vi er ikke så ambitiøse som mange af jer andre For mit vedkommende skulle jeg gerne tabe mig lidt mere (og det måtte Bobo egentligt også godt stadigvæk) og så vil jeg gerne i gang med en uddannelse igen. Måske HF igen :hmm: Men ja, arbejder i hvert fald hen imod at blive klar til det!
-
Hvalpetræning i Fakse
Nå? Og jeg har fået indtrykket af, at du er en sur brokrøv, som ikke kan tåle, at der bliver stillet dybdegående spørgsmål om en metode til en person, som du tilfældigvis kender. Han tager det sgu pænere end du gør og det er ikke engang dig, der bliver spurgt. Hvis vi er så forfærdelige, skriver alt for meget i de forkerte tråde og oven i købet skriver alt det forkerte, så er der ingen, der tvinger dig til at være her.
-
Hvalpetræning i Fakse
Det er der sådan set heller ikke nogen, der gør. Er der? At stille spørgsmål er ikke det samme som kritik!
-
Hvalpetræning i Fakse
Ja, smut du bare ind til din mand i stedet for at sidde her og være så skide sur og brokke dig hele tiden
-
Hvalpetræning i Fakse
Nej, men igen så er der jo også mennesker, der bliver ved med at træne i klubber, hvor holdningen er, at hunden forsøger at overtage magten konstant og skal holdes nede. Og de synes da sikkert også, at træningen er fantastisk, men bliver det mere okay af det? Jeg prøver egentligt bare at sige, at man ikke kan sætte et lighedstegn mellem mangeårig praktisk erfaring og god træning. Det hænger ikke nødvendigvis sammen.
-
Hvalpetræning i Fakse
Måske fordi nogen af os synes træningsmetoder,- og principper er spændende at diskutere. Og nu er det jo et debatforum, så...
-
Hvalpetræning i Fakse
Nej, alle kan træne hunde. Men ikke alle kan træne hund godt. Dermed ikke sagt, at "prinsen" ikke kan finde ud af at træne hund, det kan jeg jo ikke vurdere. Jeg kan bare undre mig over behovet for at afvise nyere studier med en begrundelse, som jeg opfatter lidt som "jeg ved bedst." Ikke enig. Fordi man har trænet hund i mange år og har bunkevis af erfaring, så er det ikke sikkert man er god til det og reelt ved hvad man laver. Man synes sikkert selv, at man gør det hele rigtigt, men der findes stadig trænere, der arbejder ud fra en teori om, at hunden skal kende sin plads - kæft, trit og retning - og at den skal holdes nede, fordi den ellers tager magten. Det er en forældet holdning, som er blevet modbevist mange gange og heldigvis bliver mindre og mindre udbredt, men der er som sagt stadig mennesker der tænker sådan. Det giver sig selv, at de ikke træner på hundens præmisser og sådan en træner synes jeg bestemt ikke er god. Ikke for hunden i hvert fald.
-
Hvalpetræning i Fakse
Det har jeg ikke sagt. Det var sådan set heller ikke det jeg svarede på. Du skrev, at man sagtens kunne undvære teori, hvis man bare havde tilstrækkelig praktisk erfaring. Det er jeg uenig i og derfor skrev jeg som jeg gjorde. Jeg har aldrig påstået, at min måde at træne hund på er den eneste rigtige. Når det er sagt, så kommer man bare ikke udenom at forholde sig til hvordan hunde er skruet sammen og lærer bedst. Der er lavet studier og forsøg, der viser at læringsteori har sin berettigelse og derfor mener jeg, at man som træner bør sætte sig lidt ind i det, så man kan udnytte det i sin træning. Det er MIN holdning og du behøver ikke rulle øjne af mig, fordi du ikke er enig. Det er sgu for dumt. Hvis du vil diskutere, så er jeg frisk, men jeg gider ikke, hvis det ikke kan være i en ordentligt tone.
-
Hvalpetræning i Fakse
Vil bare lige fortælle, at du kan trykke på knappen "besvar med citat" nede i højre hjørne, hvis der er et indlæg du gerne vil svare på. Så er det lidt nemmere at se hvem du svarer
-
Hvalpetræning i Fakse
Det går hånd i hånd, synes jeg. Selvfølgelig kan teori ikke erstatte praktisk erfaring, men en teoretisk grundviden er altså bare god at have. Man er nødt til at vide noget om det dyr man skal træne for at kunne træne på dyrets præmisser og her mener jeg altså ikke, at man kommer uden om en teoretisk viden.
-
Hvalpetræning i Fakse
Jo tak og i lige måde
-
Hvalpetræning i Fakse
Jeg er ikke så meget inde i begreberne med positiv og negativ forstærkning, men hun har nu en pointe. Hvis du trykker med schenklen eller tager i tøjlen, vil du kunne få en hest til at flytte sig, fordi den fjerner sig fra det pres/tryk du påfører den. Mht. andre metoder kan du f.eks. google indlæringspsykologi, som er super fornuftig træning, hvis du spørger mig. Eller læs her: http://www.hundelivet.dk/artikler/indlaeringspsyk.html#Straf Det er en kort gennemgang, som virker til at være nem at gå til. Og så nævner hun også negativ/positiv straf og forstærkning :blink:
-
Hvalpetræning i Fakse
Det er et opdragelsesspørgsmål og har i min verden intet med træning at gøre. Hvis en kursist ikke har et problem med, at hans/hendes hund hopper op af vedkommende, så kan træneren vel være ligeglad
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Hvor får du sådan noget fra
-
Konsekvensen af vores hundelov!
De har vel besøgt kennelen, fordi de blev anmeldt. Jeg tror, de har pligt til at følge op på sådan noget.
-
Julegaven til hunden(e) ;-)
Jeg tror, han skal have et kødben af en eller anden art. Sikkert et af tørret et, der kan ligge under juletræet. Og det bliver selvfølgelig pakket ind, jeg skal se om Bobo kan finde ud af at pakke op
-
Yes! Bye bye Nørrebro, kan I se min røv for bar' skosåler
Jeg kan godt forstå dit valg. Du har jo haft lyst til det et godt stykke tid og nu var der da en oplagt chance. Selvom et brud aldrig er specielt sjovt, så kan jeg godt forstå, at du glæder dig. I kommer da begge to til at nyde gåturene meget mere, når I ikke hele tiden skal være "på vagt" overfor løse hunde. Det bliver skide godt, er jeg sikker på :banan: