Alt der er opslået af Therese
- 8 måneder gammel hund ødelægger alt!
-
Decemberbilleder 2013
Lækre hund :hjerte:
-
Decemberbilleder 2013
Han er godt nok flot, ham Luffe!
-
Decemberbilleder 2013
Ja, man kan ikke beskylde hende for ikke at arbejde for sagen
-
Decemberbilleder 2013
Bella giver den godt nok gas med at grave... Det er bare ærgerligt, at der aldrig rigtig når at komme et hul ud af det
- Hjælp til klipning
- Hjælp til klipning
-
CKC tæve søges
Nej, lige præcis Der sker jo ikke noget ved at vente med at bruge ham til man ser om han udvikler sygdommen senere i hans liv.
-
CKC tæve søges
Det var også mest endocardiose jeg tænkte på. Jeg havde jo forstået det sådan, at det sagtens kunne vise sig senere, så derfor tænkte jeg, at han ikke nødvendigvis var rask senere i hans liv, selvom han er det nu. Men man har jo lov at håbe Og ja, han er jo testet fri for alt det andet, så der er jo ingen ko på isen
-
CKC tæve søges
Det er godt nok ærgerligt Håber da det kan lykkedes at finde en, der kunne passe lidt bedre til racebeskrivelsen, når det er min tur Jeg har heldigvis ikke ambitioner om at træne det helt vilde, kun lidt hyggetræning, hvis det endelig skal være. Så at den ikke har et kæmpe drive går nok. Bare den ikke er nervøs!
-
CKC tæve søges
Bortset fra det tænker jeg altså også, at de nogle gange dummer sig lidt nogle af dem Jeg sad og kiggede på hanhundelisten en dag og så, at Angels Pride Skywalker (tror jeg han hedder) var blevet testet fri for de arvelige sygdomme og havde fået 0-0, da han fik testet hjertet. Ham måtte jeg jo tjekke på hundeweb Og det viste sig så, at han allerede i sommers var blevet brugt til tre kuld. Der tænker jeg, at man måske burde afvente og se hvordan hvalpene udvikler sig Jeg kan godt forstå, at det er fristende, når man (endelig!!) har en fuldstændig rask hund, men man risikerer vel bare, at han ikke er blevet syg endnu, men stadig er bærer og så bliver hvalpene måske syge. Eller er det bare mig, der er helt galt på den?
-
CKC tæve søges
Ja, jeg har også mødt nogle frygtelige nervøse af slagsen. Men det er svært at udtale sig om, om det er et generelt problem, for de er højst sandsynligt ikke med tavle, så det kunne jo være, at det ville være muligt at gå udenom det, hvis man lagde lidt mere arbejde i det. Indtil videre har jeg bare kun mødt en enkelt, der ikke styrter væk, hvis man kigger forkert på ham Så det taler jo ikke ligefrem for at vælge den På papiret passer den bare perfekt! Men ja, jeg kan nu godt forstå, at du er lidt tilbageholdene. Jeg svinger også imellem at købe eller købe ikke. Så jeg er lidt glad for, at jeg ikke behøver beslutte mig lige nu og håber, at der er mange år tilbage i Bobo, så der kan nå at komme en afklaring på den sygdom. Og måske få avlet nogle lidt sundere hunde generelt. Hvor gammel er det Mingus er?
-
CKC tæve søges
Men det er interessant Det synes jeg i hvert fald Og det er faktisk lidt godt, at du nævner det, for jeg har gået og undret mig over, at der ikke var flere, der testede for det. Indtil videre har jeg kun fundet en enkelt opdrætter. Men det giver jo lidt mere mening, hvis det stadig er så nyt og man ved så lidt om sygdommen. Så håber jeg også bare, at der snart sker noget mere på den front, så det bliver lidt mere gennemskueligt. Jeg har gået og sukket efter en cavalier i mange år, men der er godt nok meget at tage højde for. Og det er lidt trist, at man i dag næsten ikke kan finde en uden at den fejler et eller andet. Det er jo en skøn hund, men jeg ved godt nok ikke, om jeg tør Og undskyld for OT til Anne - jeg bidrager ikke ligefrem til at finde en hund
-
Søger hvalp som ikke koster for meget
Dejligt Hvilken race/blanding endte hun med?
-
Hund og akvariefisk?
Vi havde et akvarie, da jeg var barn og hundene viste ikke nogen særlig interesse for det. Jeg ville heller ikke være bekymret
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Nej præcis. Det har måske ikke engang været hans hensigt at true nogen. Måske er det blevet opfattet truende, men det er jo ikke ensbetydende med, at det var det han forsøgte at opnå. Ej, jeg synes altså, at man burde have givet betjenten lov til at udtale sig Personligt synes jeg, at der har været alt for mange sager, hvor vi kun får lov til at høre den ene side af sagen og det viser sig jo, at der ofte er mere i historien end det man først antager. Hvis jeg skulle kunne tage den historie seriøst, skulle den have været mere objektiv og knap så farvet.
-
Hvad sker der mon hvis vi får ny fødevareminister?
Muligvis
-
Erfaringer med UnoDog i Randers
Det tror jeg da godt du kan
-
Hvad sker der mon hvis vi får ny fødevareminister?
Det undrer mig, at det er den konklusion du og andre er kommet frem til. Det jeg læser er, at nogle af os har hunde, som skal presses rigtig langt for at bide og faktisk er mere tilbøjelige til at underkaste sig. Der bliver også nævnt flere gange, at dette ofte er et racespørgsmål, hvor nogle hunde bare ikke er avlet til at være særligt skarpe, fordi det ikke har været nødvendigt ift. deres arbejdsopgaver. Der bliver ikke skrevet, at vores hunde aldrig vil bide - blot at det ikke er særlig sandsynligt :hmm:
-
Erfaringer med UnoDog i Randers
Der er en DKK træningsplads i Randers, mener jeg. Er lige på fra mobilen, men kan finde et link til dig senere
-
Erfaringer med UnoDog i Randers
Men Unodog hører da ikke under DKK, gør de?
-
Hvalpetræning i Fakse
Jeg undrer mig netop også bare over, at der rent faktisk er købere til det. Jeg synes personligt det er en alt for høj pris at betale for en hund. Især når der ikke er en anerkendt stamtavle, som kan dokumentere hundens ophav og fordi jeg personligt synes, at det er ret svært at gennemskue hvad man reelt får for pengene :hmm:
-
Hvalpetræning i Fakse
Tænkte egentligt mere på, at når DKK-hvalpe som regel koster mellem 8-10 tusind (i hvert fald dengang jeg forhørte mig sidst) og de er tjekkede for diverse sygdomme og er avlsgodkendte med hvad det nu indebærer, så skal de her da være ekstremt meget bedre for at kunne koste så meget mere.
-
Hvalpetræning i Fakse
Det er godt nok nogle dyre hvalpe Det må virkelig være nogle gode hunde
- Ny hund - bange for vores børn