Alt der er opslået af Therese
- Yes! Bye bye Nørrebro, kan I se min røv for bar' skosåler
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Ja, det forstår jeg heller ikke. Man må gå ud fra, at avlshundene var registrerede inden loven blev vedtaget og derfor er registreret korrekt. Man må jo ikke købe nye hunde og hvalpene bliver vel solgt til udlandet, så hvilke hunde er det mon, der skal registreres :hmm:
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Der skal to til tango...
-
Hvalpetræning i Fakse
Lige et spørgsmål igen Er det rigtigt forstået, at hundene er alene den første dag de ankommer? Eller har jeg fået galt fat i det? Hvis det er rigtigt opfattet, hvad oplever du så at få ud af det?
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Det er godt nok ærgerligt, at de her debatter altid skal ende i skænderier, mudderkastning og skældsord!
-
Hvalpetræning i Fakse
Haha... Læste det vist helt forkert i går... Jeg var træt
-
Hvalpetræning i Fakse
Okay Så folk kan sagtens vedligeholde træningen derhjemme eller? Og metoden er da et fint nok ord for det :5up:
-
Hvalpetræning i Fakse
Hvordan kom du egentligt på ideen med at lave sådan en træningsform? Og hvad er det for nogle mennesker, der vælger det?
-
virkning af brug af gø hals bånd?
Jeg ville gøre ca. sådan her Og så ville jeg nok arrangere noget pasning til ham hos din mor, mens du ikke er hjemme, så han ikke generer naboerne på det tidspunkt.
-
Konsekvensen af vores hundelov!
Det er også den tanke jeg sidder med. Jeg har efterhånden lært, at man ikke kan regne ret meget med noget, når det gælder de her sager. Oftest dukker der et eller andet op, som belejligt nok var blevet "glemt" i første omgang. Så nej, denne her gang lader jeg være med hidse mig op og blive forarget
-
Hvalpetræning i Fakse
Men hvorfor træner ejeren ikke selv sin hund? Hvad er fordelen ved at du træner hundene? Det er jo ejerne, der skal bibeholde træningen, når de kommer hjem. Og hvis de ødelægger grundarbejdet, så er det jo spildt. Jeg har desuden lidt svært ved at forestille mig, at du kan lære en hund en kommando, som den så vil udføre perfekt resten af livet, hvis ejeren ikke forstår at holde fast i det. Al respekt for dit koncept, men jeg har umiddelbart lidt svært ved at se hvad det gavner.
-
Søger legekammerater i Randers området
Jeg har mødt dem et par gange og der sker altid det, at man bliver løbet i møde af en hel flok. Jeg har fuld forståelse for, at hunde i flok kan hidse hinanden op og "hive" hinanden med, men det kan være ret ubehageligt, når en hel flok fremmede hunde styrter mod én Havde godt luret, at de gik der omkring middagstid, så nu lader jeg bare være med at komme der på det tidspunkt. Den anden gruppe, med de små hunde, har jeg kun mødt en enkelt gang, men det foregik lidt på samme måde med en flok, der kommer løbende, når de spotter os. Dog knap så ubehageligt end når det er store hunde, men stadig irriterende, når man bare gerne vil gå en tur i fred Men hvis det nu ikke skal gå op i brok det hele, så håber jeg da, at du får en god tur alligevel og at din hund hygger sig
-
Alt og Intet - om foder!
Det er det samme her, men jeg synes ikke, at det er så slemt på Markus Muhle. Det er som om det mætter ham mere. Jeg skiftede foder, fordi han skulle tabe sig, men jeg har lige bestilt en pose igen, så jeg kan da fortælle om jeg oplever det samme, hvis du ikke allerede har bestemt dig for et andet foder
- R.I.P. Dumle, vores elskede tumling!
-
R.I.P. Dumle, vores elskede tumling!
Jeg er rigtig ked af det på jeres vegne over at I måtte tage den beslutning så tidligt Jeg håber, at det snart holder op med at gøre ondt og bliver til gode minder i stedet for. Og selvfølgelig skal du ikke forklare dig. Jeg tror ikke, at der er nogen, der vil stille spørgsmål ved den beslutning. En hund, der har så mange smerter og reagerer sådan på smertestillende har det jo ikke godt. I tog det rigtige valg.
-
Søger legekammerater i Randers området
Nå ja, det er dem, der ALDRIG har styr på deres hunde :stupid: Men fint, nu ved jeg da hvornår jeg ikke skal i hundeskoven :5up:
-
Den indre ulv
Haha, hun er sød. Bobo gør ikke sådan noget. Han er svær nok at få til at gø. Til gengæld hylede min mors gamle hund altid, når min søster spillede på mundharmonika. Jeg fandt aldrig rigtig ud af om det var fordi det lød godt eller dårligt
-
Det er synd, men hvor dum har man lov at være?
Hvis den er til mig, så snakker jeg jo heller ikke om, at det er kriminelt og at han er helt uden ansvar. Jeg undrer mig bare. Nu har jeg ikke børn, men jeg forestiller mig da, at jeg ville undre mig noget, hvis en dame pludselig efterlod sin tæve i min søns varetægt - og så med henblik på at blive parret. Ej, jeg var sgu blevet pisse sur og han havde nok fået stuearrest de næste tre år, indtil han kunne flytte hjemmefra.
- ung steriliseret tæve
-
ung steriliseret tæve
Det er svært at sige, for jeg har jo ikke haft noget at sammenligne med. Han kunne jo godt være endt som nogle af de hunde, som forsvinder helt ind i deres egen verden, når de lugter tævetis. Han kunne også være endt som det modsatte. Når man ikke har set ham før og efter, kan jeg ikke svare på, om det har gjort en forskel Men helt generelt synes jeg 8 uger er alt, alt, alt for tidligt. Jeg går ikke ind for rutinemæssig kastration, men hvis man vil kastrere, synes jeg man skal vente til hunden har overstået kønsmodningen, fordi det er min oplevelse, at der sker virkelig meget med hunden i den periode. Og der er ingen fortrydelsesret, så man skal jo være helt sikker. Det påvirker ikke nødvendigvis kun hundens kønsdrift. Jeg kender heller ikke så meget til hverken gårdhunden eller border collie, så jeg ved heller ikke om han opfører sig atypisk Tror dog det er meget normalt at hunde falder lidt til ro, når de bliver en 4-5 år. Det er nok mere min, der er en labrador = hvalp hele livet
-
Det er synd, men hvor dum har man lov at være?
Puha, jeg får ondt i maven bare ved tanken om at efterlade Bobo ved en vildt fremmed. Fatter ikke man tør Bortset fra det undrer jeg mig godt nok lidt over hvordan en 15-årig kan lave et kuld hvalpe uden forældrenes indblanding :hmm: Ville man ikke normalt undre sig over, at der lige pludselig kommer en fremmed dame og afleverer en tæve til ens søn
-
Kasteration
Du siger det så godt, så jeg vil bare tilslutte mig den her :5up:
-
ung steriliseret tæve
Jeg tror du har ret. Bobo letter i hvert fald ikke ben og han reagerer ikke på tæver i løbetid. Han blev kastreret, da han var 8 uger ifølge tidligere ejer. Og det virker jo også ret logisk, at det påvirker et dyrs udvikling, når man "piller" ved det, der skal gøre dem kønsmodne. Det tænker jeg i hvert fald
-
Hvordan siger jeg fra???
Hvis din leder er rimelig forstående, ville jeg bare sige det som det er
- Islandsk fårehund, hvor???