Hop til indhold

To dage tilbage...


mariesvita
 Share

Recommended Posts

Der er to dage tilbage for Vita.

 

På onsdag d.12/1 skal Vita aflives.

Hun har udover sin spondylose, som hun har levet ok med en del år efterhånden, fået konstateret en sygdom i nyrerne i dag. Hun har tabt sig meget det sidste stykke tid, haft meget kvalme og kastet op, haft mere ondt end hun plejer og kun lidt energi.

 

Der er ikke mange måneder til at Vita fylder 9 år, men så langt når hun ikke.

 

I dag hos dyrelægen har hun fået beroligende, noget smertestillende og noget kvalmestillende - så hun lå meget stille der hjemme hos mine forældre. Hun logrede lidt da jeg kom hen og hilste på hende.

 

I morgen skal min far aftale et tidspunkt med dyrelægen.

 

Så nu er det snart - og ingen smilie synes helt at dække smerten. Jeg bruger en masse snotklude - dem elsker Vita at stikke af med, når hun er i hopla. Det har afbrudt mange tudeture gennem årene. Og sådan pibler alle historierne frem og jeg ville ønske at der var mange år endnu til at samle flere historier. Men det er der ikke.

 

Jeg skal med på onsdag - følge Vita af sted.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor det gør mig ondt at høre! Det er hårde løjer.

 

Husk at nyde den sidste tid i selskab med hendes dejlige væsen, og hold godt fast på dine gode minder, så de ikke bliver udviskede af billedet nu.

 

:cry:

Ja, det er rigtig hårdt.

 

Jeg håber, at der er tid til at sige farvel onsdag på en ordentlig måde. Jeg ved at mine forældre er om hende - min far sagde at han vil kigge til hende et par gange i nat og de er begge hjemme i morgen.

 

Jeg håber at hun kan vente til på onsdag med at tage af sted.

 

Og jeg prøver at huske alle minderne, der er mange. Og give hende et kys og bare kigge på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Åh nej, ikke Vita, hele HFs herlige klovn! Så langt tilbage som jeg overhovedet kan huske på diverse hundefora, har Vitas fjollerier været et jævnligt tilbagevendende indslag. Allerede på overskrifterne kunne man som regel se, at lige om lidt ville man sidde og hyle af grin, med stor risiko for at falde ned af stolen. Ikke denne gang :cry:

 

Ja, dagen kommer jo for alle, men... ikke lige nu, vel? Ikke endnu, det kan da ikke passe?

 

Jeg tror der er få hunde, der har spredt så mange smil i tidens løb som Vita. Hun har i den grad udfyldt sin hundeambassadør-rolle som 'menneskets bedste ven', for hvad andet kan man kalde den, der gang på gang kalder smilet frem på triste, kedelige dage. Selvom det synes alt for tidligt, kan Vita med god samvittighed tage afsted herfra.

 

"Tak, Vita, for alt hvad du gav!"

 

Og til dig, Marie, mine varmeste tanker. Det gør mig ondt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres ord og tanker:-)

 

Af uransagelige årsager går tiden ikke langsommere og nu er det pludselig i morgen.

 

Min lille ged, i hendes fjogede og mest stædige øjeblikke, mit bøvlehoved, når hun maser sit lille hoved ind i een når man nulrer hende og når hun kurer på ryggen ned af en klit(en meget særegen kunstart) og min mulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg håber Vita får et par sidste gode dage og at hendes farvel til dette liv bliver en fredelig oplevelse for jer alle.

 

Det er urimelig hårdt at skulle sige farvel og du og din familie har min største medfølelse :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig uendelig ondt for jer :ae:

 

Det ér så grænseoverskridende at sidde og se viseren tikke ned til det sidste farvel :megaked: :megaked: men prøv at holde tårerne tilbage, så Vitas sidste tid bliver så "normal" som muligt, og forsøg ikke at sørge nu, lige nu ér hun her jo, og det og hende selv burde i den grad fejres :-D der bliver rigeligt tid til at sørge efter onsdag :megaked: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Vi ved det jo......

På et eller andet tidspunkt skal vi sige farvel..

På et tidspunkt SKAL vi være stærke nok til at gøre det, der er bedst for vores elskede hund.. Uanset hvor umuligt det synes at være at undvære den...

Det er enhver hundeejers værste mareridt... Og det kommer til os alle.. :cry:

 

Selv klarer jeg det kun ved at jeg MÅ tro på, at regnbuebroen ikke bare er et smukt eventyr. Men et sandt og virkeligt sted, hvor vi møder vores venner igen en dag, når vi selv skal herfra.

 

--Seks hunde løber dèr og leger, mens de venter på mig...

Vita kan også vente der på dig. Så længe hun er i dit hjerte vil hun også være ved regnbuebroen.

 

Hver gang jeg hører om en hund, der skal herfra, så mindes jeg mine egne venner. Selv om jeg får en ny hund, så glemmer jeg jo aldrig de gamle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...