Hop til indhold

Kasteretet han dufter dejligt :o)

Gæst Minda
 Share

Recommended Posts

Gæst Minda

Ved ikke lige om det er den rigtige tråd jeg har valgt, men her kommer mit spørgsmål.

Jeg har en ny kastreret hanhund, som åbenbart dufter rigtigt dejligt. Vil han blive ved med det?

(Håber virkelig at han stopper med det, for der er et par STORE goldens om er meget forelsket i ham.)

Jeg har aldrig oplevet det før med andre hunde jeg kender. Men problemet er at Rasmus ikke siger fra, han finder sig i det/søger hjælp fra "Far og Mor".

Det er ca 1måned siden at han er blevet kasteretet..

Hjælp...!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom sterilliserede tæver, er der åbenbart også bare nogle kastrerede hanhunde som dufter skøøøønt!

Min venindes kæreste ejer en labbe-dreng, som blev kastreret da han var hvalp. ALLE hunde er helt vilde med at snuse til ham, og humpe. Selv vores egen tæve er slet ikke til at styre i nærheden af ham - hun vil også meget gerne hen for at humpe ham.

Og han er bare det blideste væsen, der ikke siger noget - selv da han havde en liderlig hanhund siddende fast på hans hoved.

I må jo bare vente og se om 'duften' aftager, og ellers hjælpe ham ud af situationerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Rasmus søger din hjælp og ikke selv kan sige fra, må du hjælpe ham med at få tosserne ned fra ham?

Også selvom ejerne ikke gør noget for at afhjælpe symtomet..

Min er også kastreret og nogen hunde synes også han er for lækker (når de stresser op!) - så faktisk er det også synd for 'synderen' - så at sige..

Så ned med dem - igen og igen, indtil de lærer af det?

Bassil siger dog fra når han får nok - det er det eneste der kan få alle isbjergene frem i hovedet på ham - han vil ikke ha' det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre ikke ualmindeligt at neutraliserede hunde bliver genstand for alt for meget og uønsket adfærd, det er en af bagsiderne af medaljen.

Hjælp ham, som andre også siger, ved at holde andre hunde nede af ham. Vær bare lige opmærksom på ikke at skælde de andre hunde ud, da din hund kan opfatte dette som at han ikke må sige fra overfor dem. Skub dem væk i stedet og stir evt med store øjne på dem. Hvis de overhovedet ser det plejer det at hjælpe dem til at forstå de er uønskede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til træning i dag... Der var en kastereret han og en tæve i løbetid.

Vores intakte han hund kunne ikke være mere ligeglad med tæven, men hanhunden var han TOTALT forelsket i og prøvede virkelig alt for at humpe ham.

Fjols. Hvis det var op til ham, ville racen uddø!

Håber dog at din "mister duften" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til træning med en kastrat af en stor race, som var Danmarks største bløddyr i temperamentet og han var stærkt plaget af andre hundes interesse i ham.

Her forsøgte ejerne også i starten at hjælpe ham ud af alle situationerne (jeg var vidne til en situation, hvor 5 hunde havde omringet ejer og hund og der kunne ejeren jo ikke gøre ret meget uden hjælp fra de andre hundes ejere og den kom ikke), men til sidst begyndte deres hanhund at blive deprimeret og ville ikke med ud af huset, da de boede i et rigtig hundeområde og altid mødte andre hunde.

De valgte at få hormonindsprøjtninger hos dyrlægen, som gav ham lugten af intakt tilbage/fjernede lugten af kastrat uden at give ham kønsdriften tilbage såvidt jeg forstod. Det er mange år siden og jeg så dem kun få gange efterfølgende, men der sagde de, at indsprøjtningerne havde en effekt.

Jeg kender dog ikke årsagen til, at denne hanhund blev kastreret og jeg kan forestille mig, at man ikke skal begynde at give hormoner, hvis årsagen til kastreringen er hormonelt, men det må dyrlægerne kunne fortælle om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til TS: jeg er ked af det men det forsvinder ikke igen. Der er kun at jage de andre hunde væk, som de andre også siger, og forsøge styrke sin hund i at den godt må sige fra.

Jeg synes det er tankevækkende at PP fortæller at det stort set ikke er noget man oplever i UK, for herhjemme har jeg set adfærden hver dag siden jeg fik hund. Om jeg har haft intakt eller neutraliseret har ikke spillet den store rolle (aaah, det var ikke så slemt efter at Ascha blev steriliseret) men selv da mine hunde var hvalpe, mødte vi også disse pinke-glade hanhunde. Gad vide hvordan det kan være?.

Kan det være fordi labrador racen er så udbredt i DK,... også i blandinger (ja undskyld, men jeg synes de er meget "på") og at fordi så mange hunde har denne adfærd, at der skabes en trend?. Jeg tænker selvfølgelig at en hvalp lærer af hvad den ser voksne hunde gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

min hund er lidt slem til det - ikke på voksne kastrater, det tør han vist ikke, men på hvalpe, unghunde og tæver. han bliver stoppet konsekvent og er blevet det altid. han har ikke selv været udsat for det som hvalp og kun et par ganske få gange som unghund (hvor jeg hjælper ham straks). ingen af de hunde vi omgås meget har samme vane. så jeg tror ikke, at det er en adfærd han har tillært som sådan - og jeg er i øvrigt ikke ligefrem begejstret for vanen :roll:

til ts - hjælp endelig din hund, desværre er alt for mange ejere virkelig hensynsløse og lader gerne deres hormondyr forulempe igen og igen uden overhovedet at skride ind, det skal du og din hund selvfølgelig ikke finde sig i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til TS: jeg er ked af det men det forsvinder ikke igen. Der er kun at jage de andre hunde væk, som de andre også siger, og forsøge styrke sin hund i at den godt må sige fra.

Jeg synes det er tankevækkende at PP fortæller at det stort set ikke er noget man oplever i UK, for herhjemme har jeg set adfærden hver dag siden jeg fik hund. Om jeg har haft intakt eller neutraliseret har ikke spillet den store rolle (aaah, det var ikke så slemt efter at Ascha blev steriliseret) men selv da mine hunde var hvalpe, mødte vi også disse pinke-glade hanhunde. Gad vide hvordan det kan være?.

Kan det være fordi labrador racen er så udbredt i DK,... også i blandinger (ja undskyld, men jeg synes de er meget "på") og at fordi så mange hunde har denne adfærd, at der skabes en trend?. Jeg tænker selvfølgelig at en hvalp lærer af hvad den ser voksne hunde gøre.

Eller måske fordi flere hunde herovre er neutraliserede? Der er i hvertfald ikke mangel på labradors her i omegnen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Måske er englænderne bedre til at fortælle deres hunde at de skal droppe humperiet?

Danmark er jo i stor udstrækning et 'lad hundene klare det selv'-land, hvor man, som det bliver skrevet, oplever ejerne af en pisse irriterende humpende hund stå og grine fjoget, i stedet for at fortælle deres hund at det ikke er acceptabel adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er englænderne bedre til at fortælle deres hunde at de skal droppe humperiet?

Danmark er jo i stor udstrækning et 'lad hundene klare det selv'-land, hvor man, som det bliver skrevet, oplever ejerne af en pisse irriterende humpende hund stå og grine fjoget, i stedet for at fortælle deres hund at det ikke er acceptabel adfærd.

der er langt fra større inteligens i omløb blandt hundeejere herovre, end i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle steriliserede hunde vil altid udsættes for humperi.Min eget ene bløddyr af en hanhund, nu 4 år, bliver det altid og jeg har måtte stoppe på et træningssted, fordi han i frikvarterende blev omringet af humpeaktive unghanner og tilsidst så trist ud , når vi kom til træning. Hvis han var løs var han altid for langt væk , til jeg kunne hive dem af ham.

Nu har jeg så med de gamle 3 sterile tæver og ingen af dem udsættes for dette, det tør hannerne dog ikke. måske også fordi jeg nu har een fertil han, nemlig Freddy, der straks ville tage aktion på dette.

Det må være extrem nedværdigende for en hund at skulle være legetøj for andre, fordi man ikke våver at sige fra.Jeg vil ikke finde mig i dette humperi, hvis ens hund har en uopdaget rygskavank , hvad så med mega tunge humpere.

Link til indlæg
Del på andre sites

tarveligt! :evil::lol:

kan i øvrigt oplyse (som det også ses på min actionagtige indgriben på billedet), at jeg ALDRIG lader min hund få succes med det - jeg oplever, at det er helt enormt svært at pille af ham, fordi det sidder så meget i hans reptilhjerne, og han tydeligvis ikke gør det "med vilje" eller med særlig meget bevidsthed. resultatet er, at når han gør det, kommer han i snor og fjernes fra hunden, han kan kun meget sjældent selv styre det trods kraftige henvisninger fra min side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
der er langt fra større inteligens i omløb blandt hundeejere herovre, end i DK.

OK :lol: Hundekulturen er jo ofte forskellig fra land til land, men jeg kan høre at det så næppe er det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites