Hop til indhold

Min elskede lille Teiturskat


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Jeg tror også det er meningen jeg skulle tage ham her.

 

Det er så underligt det hele og jeg er super glad og dybt ulykkelig på samme tid. Men denne her hund har brug for mig og jeg har brug for den og jeg tror Teitur ville ELSKE at se den nye hund få lige så meget kærlighed som han fik.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 229
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Men ligger syg i dag, med snotnæse, feber og ondt i halsen, håber det bliver bedre til på tirsdag. Har fødsesldag den dag og ville ikke fejre den, Teitur plejede altid at tage i mod mine gæster, det var han så sød til. Har slet ikke lyst til at fejre den eller få gaver, i stedet tager jeg ud og henter min nye hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han ville elske at se sin mor glad igen

 

Det ville han nemlig :kys: Og derfor blev jeg rigtig glad over dit nedenstående indlæg:

 

Der flytter en ny vovse ind på tirsdag

 

:banan:

 

Har besøgt den 2 gange og den ligner på ingen måde Teitur i udseende eller sind, men det skal den hellere ikke. Kom frem til at jeg ikke kunne bære lige nu at få en blue roan cocker, det ville konstant minde mig om Teitur.

 

Men Ulla, du skal vide at jeg er meget meget taknemlig for dit tilbud om Guffy, du er et godt menneske :bighug:

 

Jeg tror at det er et klogt valg :5up: På den måde får du nogle af de racetypiske ting som du faldt for hos Teitur, men alligevel er den helt sin egen :lun:

 

Den er en heldig lille fis den cockerdreng :lun: Men lad nu være med at panikke hvis du ikke knus-elsker den fra første dag! Du er stadig i sorg og det skal du have lov til at være og det er en ny hund som du skal lære at kende ik'? :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tillykke med din nye hund - Det er uden tvivl en god beslutning og vil hjælpe med at adsprede dine tanker. Samtidig gør du en hund glad - ved at give den et nyt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Men der er mange ting der bliver svære for mig. Skal han mon have Teiturs gamle kurv, hvad med alt Teiturs legetøj ? Skal han have det eller skal det gemmes ? Alting dufter stadig af Teitur og står som da Teitur forlod det. Det bliver SÅ hårdt at rydde op i og se den nye hund indtage hans plads. Yndlingshjørnet i sofaen, puttestedet i sengen, havepuden i solen på taressen osv :megaked: Kan ikke få mig selv til at vaske det sengetøj vi sov i den sidste nat sammen. Han havde to yndlingsbamser, den ene fik han med sig i graven, den anden sover jeg med om natten, da den dufter af ham og den skal den nye hund ikke have. Ligesom han har 2 bolde han var helt vild med, dem skal ny hund hellere ikke have. Men resten af alt hans legetøj, kan den vel godt få ? Mon ikke Teitur ville blive glad over at se hans gamle legetøj bringe glæde hos ny hund ?

 

Teitur fik sit yndligs halsbånd med i kisten om sin hals, jeg tog hundetegnet og har det hele tiden på mig. Får svært ved at slippe det.

 

Har et andet halsbånd af læder som jeg engag fik lavet til ham, han brugte det ikke så meget , det var lidt for bred, men det var til ham, ved ikke om min nye hund skal have det på, det er rigtig flot, eller om jeg skal finde et til ham.

 

Og alle Teiturs dækner, han havde et regndækken og et vinterdækken og et fleece dækken, ville ikke vaske dem og kan få mig selv til at bruge dem på ny hund hvis det bliver nødvendig, årh det er ikke let :megaked:

 

 

Hvad med hans madskål og vandskål, der er så mange mange ting der bringer minder og konstant minder mig om Teitur.

 

Det bliver også hårdt at skulle aflevere alt Teiturs medicin på apoteket og flaske med vaccination, fordi det var håbet at det skulle gøre ham rask.

Det bliver hårdt, det gør det virkelig :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det bliver også vildt underligt at skal til at have en sund og rask hund. Teitur var kun rask det første år. Kan dårligt huske det.

 

Hvad må en rask hund spise, må den spise alt, hvilket foder skal den have, må den få lidt madrester, er der noget man skal passe på med ? Hvor meget fedt på den få ? Tør ALDRIG nogensinde igen give en hund olie, som feks laske eller fiskeolie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Kan man være bekendt at give hunden et nyt navn ? Synes ikke dens nuværende navn passer så godt til den og den reagere stort set hellere ikke på det. Nu skal den have et nyt liv, så tænker den skal have et nyt navn og har lige et til den, som ville passe godt tror jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man være bekendt at give hunden et nyt navn ? Synes ikke dens nuværende navn passer så godt til den og den reagere stort set hellere ikke på det. Nu skal den have et nyt liv, så tænker den skal have et nyt navn og har lige et til den, som ville passe godt tror jeg

 

Jeg synes sagtens du kan gøre det. Det har man hørt før ved ejerskifte. Så får hunden også en ny begyndelse, på en eller anden måde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver også vildt underligt at skal til at have en sund og rask hund. Teitur var kun rask det første år. Kan dårligt huske det.

 

Hvad må en rask hund spise, må den spise alt, hvilket foder skal den have, må den få lidt madrester, er der noget man skal passe på med ? Hvor meget fedt på den få ? Tør ALDRIG nogensinde igen give en hund olie, som feks laske eller fiskeolie.

 

Prøv at starte med det foder, den får på internattet. Der er ingen grund til, at han samtidig med en flytning også skal forholde sig til et nyt foder.

Hvis han er for tyk, skal han have et foder med lidt lavere fedtindhold. De normale voksen-fodermærker ligger vist omkring de 15-16%

 

Den kan sagtens tåle lidt madrester her og der

 

Kan man være bekendt at give hunden et nyt navn ? Synes ikke dens nuværende navn passer så godt til den og den reagere stort set hellere ikke på det. Nu skal den have et nyt liv, så tænker den skal have et nyt navn og har lige et til den, som ville passe godt tror jeg

 

Det lyder som en rigtig god idé. I bund og grund er navnet jo kun et signal, der betyder "kom her/kig her" for hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Kan en rask hund mon tage skade af at spise feks fish4dogs eller hypo fra rc ?? Har jo til sammen 14 kg af de to ting.

Ville lige sørge for at han for noget mad med fra internatet.

 

Han er ikke for tyk eller tynd, bare helt almindelig, men han har en skrækkelig pels, den har været SÅ uplejet.

 

Han ligner en Tjaldur, Tjaldur er navnet på en islandsk fugl der er sort og hvid, og ham her er sort og hvid, og Teitur var islandsk og betød glæde og Tjalfe var navnet på ja tjalfe fra nordisk mytologi, så synes bare Tjaldur passer så godt til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan en rask hund mon tage skade af at spise feks fish4dogs eller hypo fra rc ?? Har jo til sammen 14 kg af de to ting.

Ville lige sørge for at han for noget mad med fra internatet.

 

Han er ikke for tyk eller tynd, bare helt almindelig, men han har en skrækkelig pels, den har været SÅ uplejet.

 

Han ligner en Tjaldur, Tjaldur er navnet på en islandsk fugl der er sort og hvid, og ham her er sort og hvid, og Teitur var islandsk og betød glæde og Tjalfe var navnet på ja tjalfe fra nordisk mytologi, så synes bare Tjaldur passer så godt til ham

 

Jeg ved ikke med hypo'en, men fish4dogs er jo et almindelig foder, så det kan han da sagtens.

 

Tjaldur lyder som et godt stærkt navn - en god ny start på livet

Link til indlæg
Del på andre sites

Teitur fik sit yndligs halsbånd med i kisten om sin hals, jeg tog hundetegnet og har det hele tiden på mig. Får svært ved at slippe det.

Jeg bærer også stadig rundt på Sittos hundetegn :hjerte: den sidder i mit nøglebundt, som altid er med mig - og jeg kigger altid på hundetegnet når jeg har mine nøgler i hånden. Jeg slipper aldrig det hundetegn!

 

Mht alle Teiturs ting, så kan jeg godt forstå du synes det er svært. Jeg valgte at give alle Sittos ting væk - på nær hendes rundsyet læderhalsbånd og hendes hundetegn - men alle de andre ting blev givet væk, så de stadig kunne bringe glæde et andet sted - det blev bare ikke hos mig, for det blev simpelthen for hårdt at blive ved med at se på :cry: men er der nogle af tingene, såsom legetøj, som du føler du gerne vil give videre til ny hund - så er det jo en god idé, så det fortsat bringer glæde. Ville bare sige at jeg sagtens kan følge dig i at du har flere ting som du IKKE vil have ny hund skal bruge, fordi det var Teiturs :ae:

 

Kan man være bekendt at give hunden et nyt navn ? Synes ikke dens nuværende navn passer så godt til den og den reagere stort set hellere ikke på det. Nu skal den have et nyt liv, så tænker den skal have et nyt navn og har lige et til den, som ville passe godt tror jeg

Og nyt navn kan du sagtens give hunden! :5up: Det gør rigtig mange når man overtager en hund - også selvom det er en voksen hund. Ofte synes jeg også det kan være en god idé - især hvis hunden har haft en svær start på livet - så synes jeg det er fint med et nyt navn og en frisk start, som ikke har noget dårligt forbundet med sig. Og de lærer det lynhurtigt - det er jo i princippet bare som at lære en ny kommando :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke skifte foder straks, det kan hurtigt give tyndt mave på en i forvejen stresset hund. En 4 års hund er jo lidt længerer tid om at skifte hjem end en unghund.Køb evt. noget foder derude og fortsæt med det, og efter 14 dage med normal afføring kan du langsomt blande dine rester lidt deri efterhånden.

Mht til navn kan du sagtens skifte det, det sker næsten for alle voksne grækerer og nogle mishandlede /forsømte hunde , betragter vel ofte deres navn som skældud. Alt efter fortid.

Det havde ellers været udmærket ,hvis internatet fik ham trimmet,for hvis han ikke er vant til pelspleje , skal du holde fingrene fra det i starten. Mange cockerer hakker ud når de bliver usikre og det gør ondt.

Nogle skal til dr dyr inden trim for at få noget afslappende medicin. Min veninde har også sådanne hunde til trim , som profferne ikke orker at bruge tid på.

Jeg glæder mig på vovsen og dine vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Med hensyn til foderet -- kunne du jo spørge på Internatet hvordan hans mave fungerer. Jeg ville give ham det samme foder som han får der og så hen af vejen blande lidt af det andet foder i som du allerede har. Når det er ved at være spist kan du jo så over veje et foderskift.

Med hensyn til legetøjet - så gjorde jeg det, da min Pongo gik væk, at ingen af mine nye hunde skulle overtage det - det havde været Pongos og jeg kunne ikke udholde tanken om at det blev overtaget af Charlie da vi besluttede at vi skulle have ham. Halsbånd/sele mv. kunne Charlie jo ikke bruge, da der var en størrelsesforskel - så her blev der indkøbt nye ting - ligesom vi også købte kurv/bur til Charlie.

 

Jeg lavede en minde collage om Pongo - små billeder fra hans liv og her satte jeg også hans hundetegn fast. Den collage hænger stadig på vores væg selvom Pongo har været død i over 5 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også mene du godt kan bruge de 2 fodertyper du har op hvis hans mave er normaltfungerende - det er jo ret mange penge, så det ville være ærgeligt bare at smide dem ud. Men for at udgå alt for mange foderskift ville jeg blande de 2 sammen (og i starten også sammen med det han har fået fra internattet), på den måde får du introduceret det langsomt og han kan nøjes med 2 foderskift fremfor 3.

 

Alternativt kan du jo bruge det som godbidder? Der vil nok være til et års tid, men det er vel også ok :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...