Hop til indhold

Endelig.....


Ascha
 Share

Recommended Posts

Hvis det kostede penge at checke sin mail, ville jeg være ruineret nu. Kors hvor har jeg logget på mange gange i den sidste uge, men her til morgen var den der.

I nat kom der 5 flatcoat tævehvalpe til verden,........ og en af dem bliver min. :banan:

 

Så er det lige at slå lidt koldt vand i blodet, for jeg er jo klar over at der kan være en risiko det første stykke tid, men jeg banker under bordet og håber at det kommer til at gå planmæssigt. Opdrætteren skrev ihvertfald at de virkede stærke.

 

Og så er der det med navnet. :shock: :hmm: :???::vedikke: Jeg vil gerne finde et navn der er meget forskelligt fra Thailo og som ikke kan lyde som andres navne, samtidig med at jeg ikke vil have at hun skal have et dansk pigenavn. Jeg har foreløbig disse navne med i mine overvejelser:

 

Cayla, Kayla (udtalt kæila). Det er det navn jeg hælder mest til i øjeblikket, men synes det ser underligt ud når det står skrevet.

 

Siafu (udtalt sjaffu, med tryk på første stavelse). Betyder lille sort myre, godt nok på swahili, men det vil sikkert komme til at passe mens den er lille.

 

Shiva (udtalt sjiva). Et kompromis jeg indgik med Nollike, der synes jeg har en frygtelig dårlig smag. :lol: Problemet er at der er ret mange hanhunde der hedder Chivas, Silas osv. som Shiva godt kan forveksles med i hundeører.

 

Shanti (udtalt sjanti). Minder mig måske lidt om et hestenavn.

 

Jaia, Jiya eller et eller andet (udtalt djaja). Ligger ikke så godt i munden på mig, men jeg kan jo øve mig.

 

Er ellers åben for forslag, hvis der er nogen der sidder med gode idèer. Kan godt lide lyden af sss, shhhh og tj.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er håbløs til navneforslag, men vil bare sige stort tillykke med hvalpen. Ved godt hun ikke er blevet din endnu, men det her er da det første kæmpestore skridt på vejen, så :banan: herfra!

 

Ja, der er lang vej endnu, men jeg blev bare så glad at jeg blev nødt til at dele nyheden med andre hundetosser. Skal indrømme at jeg svarede på opdrætterens mail med tårerne væltende ned af kinderne. :stupid: :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt lide udtalen på din Cayla/Kayla - men jeg ville stave det Ceylah/Keylah eller Ceyla/Keyla

 

Men cey siger saj og key siger kie, ihvertfald som jeg opfatter det. At sætte h på i enden kan måske gøre det, selvom min familie lige har volddrillet mig over hvor kryptisk jeg altid skal lave hundenes navne. Caylah, Kaylah,... jeg vil blive mobbet. :mrgreen:

 

Der er jo også Shayla/Shaila (Sjæila) - altså ikke shila-udtale

Ja, den var ikke dum!!!!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Åhh... Håber sådan du får verdens mest perfekte lille prinsesse hjem om 8 ugers tid :klap:

 

Burde arbejde pt...... :engel:

Så kreativiteten er ikke så høj.

 

Men prøver lige at tænke lidt over navne, til jeg kommer hjem!

 

 

Ihh.... Hvor bliver det spændene :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men cey siger saj og key siger kie, ihvertfald som jeg opfatter det. At sætte h på i enden kan måske gøre det, selvom min familie lige har volddrillet mig over hvor kryptisk jeg altid skal lave hundenes navne. Caylah, Kaylah,... jeg vil blive mobbet. :mrgreen:

Jeg en hundeveninde, hvis hund hedder Oden, den svenske udgave af Odin. Hvad det afstedkom af morsomheder til konkurrencer, er ikke ordet. Han hed alt fra "Oh Dén" til "Odden".

 

Så fik hun endnu en hund, som fik navnet Shkhan (udtales Sjiharn). Hun sagde, at hun næsten ikke kunne vente med at gå ud i konkurrence med ham, blot for at høre, hvordan de så ville udtale det navn. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have sær stavemåde der overhovedet ikke matcher udtalen, har du mon så overvejet irske navne: :lol:

Shioban siges Shiwon

Saoirse siges Sirsja

Aoife siges Ifah

 

 

Eller walisiske pigenavne: Welsh baby girl names

 

Fonetisk guide her :lol: : Pronounce Names - Dictionary of Name Pronunciation, How to pronounce names, How to say a name, Name pronunciation, Name pronunciations, How to pronounce a name

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...