Hop til indhold

Er den smådum eller...?

Lonny
 Share

Recommended Posts

I går var jeg oppe hos min nabo, og pludselig hører vi en djævelsk larm ude fra deres have, det lyder som alle deres tre hunde er kommet op og slås...

Vi skynder os ud i haven og her kan vi se årsagen til postyret, på den anden side af deres havelåge står der nemlig en fremmed hund. Alle deres hunde er selvfølgelig gået i selvsving, de løber frem og tilbage langs hegnet, hopper op ad lågen hvor den fremmede står, og gør meget voldsomt.

Imens disse tre hunde gør alt hvad de kan for at skræmme den fremmede hund væk, så står den fremmede hund bare helt stille foran havelågen og glor, sådan nærmest nysgerrigt :vedikke:

Den virker egentlig ikke aggressiv, men ligner mere en der bare rigtig gerne vil ind i haven til de frådende hunde?

Da vi går hen til havelågen og kyser den væk, så vender den sig langt om længe om og går sin vej.

Men hvorfor i alverden stod den bare stille ved havelågen, og gloede imens at de tre hunde blev mere og mere ophidsede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever også hunde, der bare står måbende og glor på mine , når de alle 7 forsvarer deres have. Tror egenlig ofte de står stille, fordi de ikke tør vende ryggen til dem,mht risiko for, at mine kom ud .

Det var egentligt også noget ala det jeg tænkte - at den måske ikke smuttede, fordi den var bange for at provokere dem yderligere. Så hellere forholde sig helt roligt og forhåbentligt dæmpe dem lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever også hunde, der bare står måbende og glor på mine , når de alle 7 forsvarer deres have. Tror egenlig ofte de står stille, fordi de ikke tør vende ryggen til dem,mht risiko for, at mine kom ud .

Det kan selvfølgelig være :hmm:

Jeg ved at når Luna får en ordentlig mundtlig skideballe af en anden hund fordi hun er kommet for tæt på dens resource, så bliver hun også stående fuldstændigt passivt, hun drejer hovedet væk og smasker for ikke at provokerer, men hun rører sig ikke ud af stedet. Og her tror jeg også det er fordi hun ikke vil risikerer at en forkert bevægelse fra hendes side kan misforstås, så hellere forholde sig helt i ro :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Går forbi en byggeplads, der bliver vogtet af to rottweilere, de kaster sig mod hegnet og mange tør slet ikke gå forbi, Petrine står også bare og kigger, interesseret, nogle gange logrende, jeg ser kun venlighed fra hende (alle de andre bliver bange og kan slet ikke trækkes hen mod hegnet). Synes Petrine har et fint sprog og hverken er dum eller svagt-fattende :fornaermet: så enten gennemskuer hun de sure hunde og ved, de bare gerne vil ud og opleve noget, eller også gør hun nar ad dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvorfor står de bare og glor, forstår de ikke en fin hentydning om at skride, eller er de ligeglade?

Vi taler jo så meget om hundesprog, men hvorfor respekterer hundene så ikke hinandens sprog?

ret beset ved vi jo ikke hvad det er hundene siger:) det lyder for os som "skrid og det kan kun gå for langsomt" men måske betyder det : nu skal jeg lige fortælle dig et par borgerlige ord min fine ven" og så vil det jo være direkte uhøfligt at gå midt i det hele:)

Link til indlæg
Del på andre sites

ret beset ved vi jo ikke hvad det er hundene siger:) det lyder for os som "skrid og det kan kun gå for langsomt" men måske betyder det : nu skal jeg lige fortælle dig et par borgerlige ord min fine ven" og så vil det jo være direkte uhøfligt at gå midt i det hele:)

Se det havde jeg slet ikke tænkt på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Går forbi en byggeplads, der bliver vogtet af to rottweilere, de kaster sig mod hegnet og mange tør slet ikke gå forbi, Petrine står også bare og kigger, interesseret, nogle gange logrende, jeg ser kun venlighed fra hende (alle de andre bliver bange og kan slet ikke trækkes hen mod hegnet). Synes Petrine har et fint sprog og hverken er dum eller svagt-fattende :fornaermet: så enten gennemskuer hun de sure hunde og ved, de bare gerne vil ud og opleve noget, eller også gør hun nar ad dem.

Det kan godt være at hun gennemskuer dem, det har Luna også gjort flere gange når det viste sig i stedet at være usikre hunde. Men som ejer tør man jo ikke lige afprøve teorien med 3 hunde der lyder som om de har tænkt sig at æde den fremmede hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvorfor står de bare og glor, forstår de ikke en fin hentydning om at skride, eller er de ligeglade?

Vi taler jo så meget om hundesprog, men hvorfor respekterer hundene så ikke hinandens sprog?

Basse forstod ikke aggression. Var de på vej mod hende en snor, eller stod over hende og gøede ville hun lægge sig ned, men derudover opfangede hun det ikke rigtigt. Hun svarede ikke igen, og hun blev ikke sur.

Min venindes hunde, som er ret vogtende, er for det meste ligeglade, når de sure hunde er bag et hegn. De har godt luret at de ikke kan gøre noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sendte hunden udenfor hegnet dæmpende signaler? Ellers er den måske bare dum :-)

Tænker at hunde kun vender ryggen til dem den stoler på - Derfor har vi tit glæden af en hunderøv i hovedet når vi vil nusse :lol:

Futte ville helt klart blive stående udenfor hegnet og kigge med sådan et "Hvorfor siger I sådan, hva'?"-blik. Han er overbevist om at han er den sødeste og nysseligste hund i verden og at alle hunde, katte og børn vil hilse på ham ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tot & Racer havde helt sikkert svaret igen - Men jeg ville aldrig blot have jaget den væk - men have undersøgt hvor den hørte hjemme og kontaktet ejeren hvis det var muligt og ellers Falck eller politi som optager herreløse hunde - det er alt for farligt for en hund at løbe rundt på den måde !

Vi var nødt til at få den væk så vi kunne få ro nok på de tre hunde til at få dem med ind i huset, derefter gik vi ud og ledte efter den, desværre uden held. Men min nabo kunne fortælle at den tit var ude og strejfe :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya ville have gjort det samme - altså stået og gloet på dem.

Er det sådan nogle små hunde virker hun tit ret forundret over deres gøen og kan overhovedet ikke se at de mener at hun skal skride.

Tit står hun bare og kigger op dem og lægger så hovedet skævt, det ser simpelhen så sødt ud.. Hun ligner virkelig en der tænker "aahhrr lad dog værre med at hids dig sådan op"

Ved store hunde (lab og sådan), vil hun bare ikke vende dem rygen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tot & Racer havde helt sikkert svaret igen - Men jeg ville aldrig blot have jaget den væk - men have undersøgt hvor den hørte hjemme og kontaktet ejeren hvis det var muligt og ellers Falck eller politi som optager herreløse hunde - det er alt for farligt for en hund at løbe rundt på den måde !

Der er så mange ting man i teorien ville gøre :) men når man står der i praksis så er det ikke altid teorien holder, nogle gange skal man bare reagere, det er så ikke altid reaktionen bliver som den teoretisk skulle være:), det er heller ikke altid den bedste løsning at sparke en hund som hænger fast i din hunds strube, men ofte bliver det reaktionen i øjeblikket:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo også spørge den anden vej rundt. Jeg tror næppe hunden udenfor har sendt provokerende signaler og alligevel trues der kraftigt på den anden side af hegnet. Måske står den måbende hund bare og forsøger at "tø" dem op.

Link til indlæg
Del på andre sites