Hop til indhold

Det der med løse hunde, når ens egen er i snor..


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Så skete det igen. Vi møder en lille terrier på vores aftentur. Luca er selvfølgelig i snor, da vi går på offentlig vej. Det er den anden ikke. Luca gider ikke lege, og viser tydeligt med sit kropssprog, om ikke andet til ejeren, at hun ikke vil hilse. Luca får ikke valget, da ejeren har mere travlt med at tale i tlf. Jeg siger ret hurtigt, at Luca ikke er interesseret, og jeg vil ikke garantere for hun ikke hapser ud efter den anden, hvis den bliver ved med at hoppe rundt omkring hende.

Svaret fra ejeren var at Luca meget gerne måtte give den anden hund en ordentlig omgang, for det trængte den til. Hvor til jeg svarede at jeg ikke fandt det nødvendigt at Luca skulle føle sig presset, eller skulle bruges som "opdrager" på andre hunde. Og gjorde igen opmærksom på at Luca ikke kunne lide hans hund var så nærgående. Sidste men ikke mindst fik han også af vide, at hvis jeg ønskede hundeleg, var jeg gået i en hundeskov. Alligevel tager det lang tid før han får fat i sin hund. Faktisk ender det med jeg tager den væk fra Luca, som efterhånden er godt og grundig træt af at blive bidt i øre og hale. Heldigvis bevarede Luca roen. - For 3/4 år siden havde hun ædt den.

 

Jeg er så træt af løse hunde, og for standard sætningen "den gør ikke noget". - Det sker efterhånden tit, og tænker vi er vel ikke de eneste med en hund som ikke er super social med alle hunde der kommer løbende. Hvad gør/siger I andre hvis I står i samme situation? Eller er det bare os der har en usocial hund på gåture?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så skete det igen. Vi møder en lille terrier på vores aftentur. Luca er selvfølgelig i snor, da vi går på offentlig vej. Det er den anden ikke. Luca gider ikke lege, og viser tydeligt med sit kropssprog, om ikke andet til ejeren, at hun ikke vil hilse. Luca får ikke valget, da ejeren har mere travlt med at tale i tlf. Jeg siger ret hurtigt, at Luca ikke er interesseret, og jeg vil ikke garantere for hun ikke hapser ud efter den anden, hvis den bliver ved med at hoppe rundt omkring hende.

Svaret fra ejeren var at Luca meget gerne måtte give den anden hund en ordentlig omgang, for det trængte den til. Hvor til jeg svarede at jeg ikke fandt det nødvendigt at Luca skulle føle sig presset, eller skulle bruges som "opdrager" på andre hunde. Og gjorde igen opmærksom på at Luca ikke kunne lide hans hund var så nærgående. Sidste men ikke mindst fik han også af vide, at hvis jeg ønskede hundeleg, var jeg gået i en hundeskov. Alligevel tager det lang tid før han får fat i sin hund. Faktisk ender det med jeg tager den væk fra Luca, som efterhånden er godt og grundig træt af at blive bidt i øre og hale. Heldigvis bevarede Luca roen. - For 3/4 år siden havde hun ædt den.

 

Jeg er så træt af løse hunde, og for standard sætningen "den gør ikke noget". - Det sker efterhånden tit, og tænker vi er vel ikke de eneste med en hund som ikke er super social med alle hunde der kommer løbende. Hvad gør/siger I andre hvis I står i samme situation? Eller er det bare os der har en usocial hund på gåture?

 

Jeg ville reagere som du. Luna gider ofte heller ikke hilse på alle hunde. Jeg går fra starten ind imellem Luna og den anden hund.

 

Men det er faktisk yderst sjældent at vi møder nogen, der ikke får kaldt deres hund til sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle forbi en hund i dag på vores aftentur og tog derfor Bobo i snor, fik kontakt til ham, så han gik og kiggede meget opmærksomt op på mig og troede derfor jeg signalerede, at de ikke skulle hilse. Men det gjorde jeg åbenbart ikke, for da jeg gik forbi sagde hun "det er svært at vide hvor man skal have sit fokus," fordi Bobo kiggede over på dem en enkelt gang eller to. Da hun sagde noget, kiggede han på hende og hun lod så hendes hund rende hen til Bobo. Det er godt nok svært at træne at han ikke skal hilse på alle, når så mange får lov til at hilse alligevel :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er faktisk yderst sjældent at vi møder nogen, der ikke får kaldt deres hund til sig.

 

De fleste kan sagtens kalde deres hund til sig, når jeg har sagt fra. For Luca er det forsent, da de fleste hunde er nået hen til hende. Hun gider dem ikke når hun er i snor, hun har jo travlt med at snuse...

 

Jeg skulle forbi en hund i dag på vores aftentur og tog derfor Bobo i snor, fik kontakt til ham, så han gik og kiggede meget opmærksomt op på mig og troede derfor jeg signalerede, at de ikke skulle hilse. Men det gjorde jeg åbenbart ikke, for da jeg gik forbi sagde hun "det er svært at vide hvor man skal have sit fokus," fordi Bobo kiggede over på dem en enkelt gang eller to. Da hun sagde noget, kiggede han på hende og hun lod så hendes hund rende hen til Bobo. Det er godt nok svært at træne at han ikke skal hilse på alle, når så mange får lov til at hilse alligevel :???:

 

Vi er heldigvis så heldige at Luca aldrig opsøger hunde når hun er i snor. Hun kan gå forbi den mest hidsige hund, uden at værdige den et blink. Men havde jeg haft brug for at træne det, havde jeg nok også revet mine grå hår ud, af bare frustration, i det tilfælde du beskriver her.

Link til indlæg
Del på andre sites

I sådanne situationer diskuterer jeg som regel ikke med folk, men skifter direkte til "kommando-stemmen" og siger uden dikke-darrer, f.eks. "DIN HUND SKAL IKKE HERHEN!!!" eller "KALD PÅ DIN HUND!!!" eller "FÅ DIN HUND I SNOR NU!!!"

 

Tidligere sagde jeg altid tingene lidt mere "blødt" og venligt i et naivt håb om, at folk så lettede måsen og fik styr på deres hund, men det endte alt for ofte i "debatter" med ejerne alt imens deres hunde fes hen til mine hunde. Så nu er det altså slut med min tålmodighed i dens slags situationer, og ejerne får KLAR BESKED med det samme, om hvad de skal gøre med deres hund.

 

Det er ærgerligt, at man er nødt til at blive så "stramtandet" men det er som sagt min erfaring, at det er nødvendigt i de fleste tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har også måttet ty til uhøfligheder...hehe...især én gang, før Victoria blev steriliseret...."Nu kalder du din hund til dig!"(vedkommende glor dumt) "nu kalder du kraftedme den hund til dig!!!!" (glor stadig dumt) "nu kalder du fandme din hund til dig og det er NU! MIN HUND ER I LØBETID!!!"...så trængte det ind...:oops:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bliver også skrap som det første, at være venlig kommer man desværre ingen vegne med. Når jeg ser en hund på vej hen til os, udbryder jeg et højt NEJ! Det får ofte også hunden til at stoppe op, og giver ejeren lidt tid til at få fat på den. Hvis det ikke virker, forsøger jeg at kyse hunden væk. Går imod den med aggressivt kropssprog, tramper i jorden, siger 'VÆK MED DIG!'. Man indkasserer utallige fornærmede ejer-blikke på den konto, men hellere det end at ens hund får en ubehagelig oplevelse.

 

Gør man det tilpas mange gange, kan man være heldig at få ry som hende den sure :slem: Det er et dejligt ry, som kan spare en for en masse besvær :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at jeg er overfølsom lige på det punkt, for når jeg fra starten af har taget den beslutning, at Oluf ikke skal hilse på andre hunde, så er det altså irriterende at have folks løse hunde til at rende lige op i næsen på os :evil:

 

Jeg har haft flere debatter med andre hundeejere, og for de flestes vedkommende har det været venligt ment, men som regel kan de godt se hvad jeg mener, når jeg spørger: Hvis vores hunde kom op at slås over en bold eller et eller andet, hvilken hund tror du så ville blive aflivet af politiet?

 

Men jeg begynder snart at tro, at hvis man ikke ønsker kontakt med andre hunde, så skal man holde sig hjemme, jvf. denne oplevelse, som jeg lige citerer fra en anden tråd, hvor den blev sidste indlæg:

 

Oluf og jeg var i dag en tur ved den lokale gårdbutik for at købe æbler. Jeg ved at ejeren af gårdbutikken ikke selv har hund, så jeg tøjrede Oluf til en bænk og gik ind for at betale. På vej ind ser jeg pludselig en Labrador, der render rundt uden snor. Jeg spørger så hvis hund det er, og en anden kunde siger at det hendes, og hvorfor jeg vil vide det?

- Fordi jeg har min egen hund med, siger jeg. - Han står bundet udenfor.

- Nåååh, men min vil ikke slås. Vil din, spørger hun.

- Det ved jeg ikke, siger jeg. - Han har aldrig fået muligheden, for han får ikke lov til at møde andre hunde.

- Hvorfor i alverden dog ikke det, siger damen nærmest forarget, og pludselig styrter både hun og Labben rundt om hjørnet for åbenbart at hilse på den stakkels ensomme hund. Der lyder knurren - jeg kan ikke høre om det var Oluf eller den anden hund, men da jeg selv når frem er dame og Lab forsvundet. Hun er åbenbart gået hen for at lukke sin hund i bilen.

Men i hvert fald var der ingen tvivl om at det var min hund, der var en fæl kamphund. Til trods for at han var i snor, og bare sad og passede sig selv. Hvis hun nu også havde haft sin hund i snor, havde der ikke været et problem :evil:

Man kan ikke gøre noget rigtigt :vedikke:

 

Hvis I synes at jeg har handlet forkert ved at tage min hund med i ovenstående tilfælde, må I meget gerne sige det!

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste kan sagtens kalde deres hund til sig, når jeg har sagt fra. For Luca er det forsent, da de fleste hunde er nået hen til hende. Hun gider dem ikke når hun er i snor, hun har jo travlt med at snuse...

 

 

 

Vi er heldigvis så heldige at Luca aldrig opsøger hunde når hun er i snor. Hun kan gå forbi den mest hidsige hund, uden at værdige den et blink. Men havde jeg haft brug for at træne det, havde jeg nok også revet mine grå hår ud, af bare frustration, i det tilfælde du beskriver her.

 

Jeg mente, at de når at kalde deres hund til sig, før den overhovedet når hen til os:-D

 

Luna er heller ikke interesseret i fremmede hunde. Hunde hun kender, kan hun godt rende hen til, men der er jeg selv obs på, om det er okay, inden hun render derhen. Jeg når alligevel altid at få øje på dem inden Luna gør:lol:

 

Det kan godt være at jeg er overfølsom lige på det punkt, for når jeg fra starten af har taget den beslutning, at Oluf ikke skal hilse på andre hunde, så er det altså irriterende at have folks løse hunde til at rende lige op i næsen på os :evil:

 

Jeg har haft flere debatter med andre hundeejere, og for de flestes vedkommende har det været venligt ment, men som regel kan de godt se hvad jeg mener, når jeg spørger: Hvis vores hunde kom op at slås over en bold eller et eller andet, hvilken hund tror du så ville blive aflivet af politiet?

 

Men jeg begynder snart at tro, at hvis man ikke ønsker kontakt med andre hunde, så skal man holde sig hjemme, jvf. denne oplevelse, som jeg lige citerer fra en anden tråd, hvor den blev sidste indlæg:

 

 

 

Hvis I synes at jeg har handlet forkert ved at tage min hund med i ovenstående tilfælde, må I meget gerne sige det!

 

Du har ikke handlet forkert. Hun kan jo bare lytte til dig. Og så har man altså sin hund i snor sådanne steder. Slut færdig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger altid at min hund ikke er interesseret i at hilse på fremmede hunde, og at jeg ikke vil have nogen skal blive bidt. Er aldrig nået til længere end det før det tager i snor. Siger de at deres hund "bare skal blive bidt for at lære det", vil jeg da sige den sidste ejer der sagde det, blev hunden bidt ihjel. Jeg er absolut ligeglad med hvad folk tænker, min hund skal ikke presses ud i nogen situation, og slet ikke når den en sjælden gang i mellem kan blive nervøs for frembrusende hunde, når hun er i snor.

 

Skal dog siges at min hund ALDRIG har bidt nogen ihjel, ikke engang en flue:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder mig om at jeg havde en tosset oplevelse på stranden den anden dag.

 

Jeg gik en tur med to af mine hunde, begge to var i 15 meter line. Der var relativt mange mennesker der var ude at gå tur på stranden den dag, da det var dejligt vejr.

Jeg ser en ung pige komme gående oppe fra sommerhusområdet gennem sivene med et eller andet i favnen, som viser sig at være en lille hund.

 

Da hun får øje på mig og hundene, stopper hun op og bliver noget rådvild.

Hun råber til mig: Kan jeg slippe min hund?

Mig: Det tror jeg bedst selv du kan svare på, jeg kender den jo ikke. Men den skal ikke komme herover.

Pigen: Jamen hvad så hvis jeg ikke kan kalde på den?

Mig: Så synes jeg da at du skal smutte tilbage i dit sommerhus og hente et halsbånd og snor til vovsen, så du kan være sikker på at alle får en hyggelig gåtur på stranden.

 

Godt mopset vender pigebarnet rundt og tager sin telefon op af lommen og ringer til hvad der viser sig at være pigens mor, som møder hende lidt længere oppe af stranden.

Begge to giver mig det ondeste blik, da jeg passerer dem.

 

Sjovt, som man skal høre for at være ansvarlig omkring sine hunde :roll:

 

 

Sådan helt generelt er jeg også meget lidt large, når folk ikke forstår at mine hunde i snor ikke skal hilse på deres løse af slagsen.

Det sker ikke ret tit at jeg møder dem, men fatter de ikke budskabet med at jeg dels har hundene i snor og dels viser at jeg ikke er interesseret i hilse-seancer, så bliver jeg en kende skarp i spyttet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt på den anden siden i den her diskution, men det skal nogen jo også være, ellers var der ikke så meget diskution i det:-)

 

Jeg har oftest Echo i snor steder hvor der færdes andre. medmindre det er en hundeskov... Men af og til får han lov til at være fri på gangstier og naturstier... Jeg syns han skal have lov at fare lidt omkring og snuse. og kommer der andre hundeejere der brokker sig tager jeg gerne imod en sur kommentar eller to. det er dog ikke sket endnu:-). Echo har et rigtig godt hundesprog og er god til at læse andre hunde om de er interesserede i at lege/snakke eller ikke.

 

Jeg møder af og til dem der siger at deres hund ikke kan lide andre hunde.... Og jeg er overbevist om at 9 ud af ti gange hænger det sammen med at de aldrig har mødt andre hunde uden snor(i snor er de fleste hunde lidt sure). Hvis en hund aldrig har været fri blandt andre hunde er det da klart den er sur...

Hvis Echo er i snor og vi møder en løs hund, så slipper jeg ham.

 

Jeg mener de eneste gode grunde til have hunden i snor er den ikke bliver kørt ned eller er til gene i trafikken. og så selvfølgelig hvis man er bange for at den stikker af....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt på den anden siden i den her diskution, men det skal nogen jo også være, ellers var der ikke så meget diskution i det:-)

 

Jeg har oftest Echo i snor steder hvor der færdes andre. medmindre det er en hundeskov... Men af og til får han lov til at være fri på gangstier og naturstier... Jeg syns han skal have lov at fare lidt omkring og snuse. og kommer der andre hundeejere der brokker sig tager jeg gerne imod en sur kommentar eller to. det er dog ikke sket endnu:-). Echo har et rigtig godt hundesprog og er god til at læse andre hunde om de er interesserede i at lege/snakke eller ikke.

 

Jeg møder af og til dem der siger at deres hund ikke kan lide andre hunde.... Og jeg er overbevist om at 9 ud af ti gange hænger det sammen med at de aldrig har mødt andre hunde uden snor(i snor er de fleste hunde lidt sure). Hvis en hund aldrig har været fri blandt andre hunde er det da klart den er sur...

Hvis Echo er i snor og vi møder en løs hund, så slipper jeg ham.

 

Jeg mener de eneste gode grunde til have hunden i snor er den ikke bliver kørt ned eller er til gene i trafikken. og så selvfølgelig hvis man er bange for at den stikker af....

 

Se det er lige præcis det jeg synes er så monsterirriterende, at en fremmed skal vurdere om mine hunde kan lide andre hunde.

Jeg har en hund der ikke kan lide fremmede hunde, hun gider ikke hilse på alle mulige hunde, snor eller ej, og kommer de for tæt på, får de et hak i tuden.

Ikke sådan at hun har bidt nogen, men hun siger fra måske også lidt for voldsomt ind imellem.

 

Jeg er ikke interesseret i at hun skal der ud hvor hun føler det er nødvendigt for hende at sige 'skrid' til en anden hund. Hver gang hun gør det, bliver hun lidt mere tilbøjelig til at lave et udfald lidt tidligere.

Hun har af erfaring lært at laver hun et udfald tidligt nok, holder de andre hunde sig væk, altså har hun opnået det hun ville.

 

Og det har ikke en disse med snor eller ikke snor at gøre, nogle voksne hunde gider bare ikke andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener de eneste gode grunde til have hunden i snor er den ikke bliver kørt ned eller er til gene i trafikken. og så selvfølgelig hvis man er bange for at den stikker af....

 

Ikke for at lyde fordomsfuld, men... Det kan man sagtens sige når man har alletiders mest populære familie/hyggehund ;-)

Jeg kan komme i tanker om en anden rigtig god grund, og det er, at når folk straks tror det værste bare de ser ens hund, kan det redde dens liv at være i snor og blive holdt langt væk fra andre hunde.

Selv det mest banale hundeskænderi kan blive til et "kamphundeoverfald" hvis den anden hunds ejer er fordomsfuld nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt på den anden siden i den her diskution, men det skal nogen jo også være, ellers var der ikke så meget diskution i det:-)

 

Jeg har oftest Echo i snor steder hvor der færdes andre. medmindre det er en hundeskov... Men af og til får han lov til at være fri på gangstier og naturstier... Jeg syns han skal have lov at fare lidt omkring og snuse. og kommer der andre hundeejere der brokker sig tager jeg gerne imod en sur kommentar eller to. det er dog ikke sket endnu:-). Echo har et rigtig godt hundesprog og er god til at læse andre hunde om de er interesserede i at lege/snakke eller ikke.

 

Jeg møder af og til dem der siger at deres hund ikke kan lide andre hunde.... Og jeg er overbevist om at 9 ud af ti gange hænger det sammen med at de aldrig har mødt andre hunde uden snor(i snor er de fleste hunde lidt sure). Hvis en hund aldrig har været fri blandt andre hunde er det da klart den er sur...

Hvis Echo er i snor og vi møder en løs hund, så slipper jeg ham.

 

Jeg mener de eneste gode grunde til have hunden i snor er den ikke bliver kørt ned eller er til gene i trafikken. og så selvfølgelig hvis man er bange for at den stikker af....

Jeg kan godt følge dig i, at de skal have lov til at løbe og sådan noget :-) Problemet er bare ikke altid at hunde bliver sure og ikke gider hilse. Som jeg skrev tidligere i tråden, vil min hund rigtig gerne hilse. Men han vil hilse på ALLE og det er virkelig uhensigtsmæssigt. Så jeg prøver at vænne ham af med det, men det er svært hvis det ikke bliver respekteret :-) Og desuden er det tit rigtige korte møder, som ikke gør noget godt for ham. De frustrerer ham bare, fordi han ikke fik hilst færdig.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg er nok lidt på den anden siden i den her diskution, men det skal nogen jo også være, ellers var der ikke så meget diskution i det:-)

 

Jeg har oftest Echo i snor steder hvor der færdes andre. medmindre det er en hundeskov... Men af og til får han lov til at være fri på gangstier og naturstier... Jeg syns han skal have lov at fare lidt omkring og snuse. og kommer der andre hundeejere der brokker sig tager jeg gerne imod en sur kommentar eller to. det er dog ikke sket endnu:-). Echo har et rigtig godt hundesprog og er god til at læse andre hunde om de er interesserede i at lege/snakke eller ikke.

 

Jeg møder af og til dem der siger at deres hund ikke kan lide andre hunde.... Og jeg er overbevist om at 9 ud af ti gange hænger det sammen med at de aldrig har mødt andre hunde uden snor(i snor er de fleste hunde lidt sure). Hvis en hund aldrig har været fri blandt andre hunde er det da klart den er sur...

Hvis Echo er i snor og vi møder en løs hund, så slipper jeg ham.

 

Jeg mener de eneste gode grunde til have hunden i snor er den ikke bliver kørt ned eller er til gene i trafikken. og så selvfølgelig hvis man er bange for at den stikker af....

 

Jamen, er din holdning så, at vi bare skal slippe hundene løs og håbe på de kan komme ud af det med hinanden?

 

Nu er jeg så, så "heldig" at have den 10'ende hund i din ligning.... Og din hund ville blive pelset, hvis vi nu afprøvede om din teori holder stik. Han har skam hilst på mange hunde uden snor - Og er blevet overfaldet af mange hunde uden snor.

 

Så det er så dejligt nemt for mig, at jeg har styr på min hund og han slet ikke skal hilse på andre.

Og så forventer jeg andre viser mig og min hund samme hensyn og undlader at hilse, da det ikke er sjovt for min hund at skulle hidse sig op overfor andre.

Ligesom det ikke er ret sjovt at skulle omkring dyrlægen med din hund for dig.

 

Og hunde er som mennesker -Det er ikke alle de kan lide og sådan er det bare.

 

Noget helt andet er, at alm. respekt for andre og deres hunde gør at det er nemmere for alle at være der.

For folk som dig, gør det ualmindeligt svært at lufte hund, hvis man ikke har en hund der elsker alt og alle.

Hundeskove er jo udelukket... Og kan folk ikke engang holde deres hunde i snor de steder hvor loven påbyder det, hvor pokker kan man så lufte sin ikke alt elskende hund?

 

Og hvad med børn og ikke hundeelskere?

De nyder nok ikke ligefrem løse hunde :vedikke:

De har jo lige så meget ret til at være der som du har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, er din holdning så, at vi bare skal slippe hundene løs og håbe på de kan komme ud af det med hinanden?

som udgangspunkt ja.

 

Nu er jeg så, så "heldig" at have den 10'ende hund i din ligning.... Og din hund ville blive pelset, hvis vi nu afprøvede om din teori holder stik. Han har skam hilst på mange hunde uden snor - Og er blevet overfaldet af mange hunde uden snor.

 

Så det er så dejligt nemt for mig, at jeg har styr på min hund og han slet ikke skal hilse på andre.

Og så forventer jeg andre viser mig og min hund samme hensyn og undlader at hilse, da det ikke er sjovt for min hund at skulle hidse sig op overfor andre.

Ligesom det ikke er ret sjovt at skulle omkring dyrlægen med din hund for dig.

som skrevet opsøger Echo ikke de hunde der ikke vil opsøges, det har jeg ihvertfald ikke oplevet endnu. så jeg gætter på at han ville gå i en bue udenom din:-).

 

For folk som dig, gør det ualmindeligt svært at lufte hund, hvis man ikke har en hund der elsker alt og alle.

Hundeskove er jo udelukket... Og kan folk ikke engang holde deres hunde i snor de steder hvor loven påbyder det, hvor pokker kan man så lufte sin ikke alt elskende hund?

jeg har oftest Echo i snor hvor der færdes andre, som jeg skrev.

 

Og hvad med børn og ikke hundeelskere?

De nyder nok ikke ligefrem løse hunde :vedikke:

Igen som jeg skrev, Echo er oftest i snor hvor der færdes andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Wommez.

Du kan da ikke tillade dig atr vurderer andres hunde, fordi de evt er i snor.På nogle løse hunde er det svært for mig at se hvilket køn de er, og det sker jeg tager fejl. Jeg har een af 6 hunde, som jeg ærligt altid er nervøs for, skulle nakke en anden tæve, hvis denne anden "Bare vil lege". denne tæve er velsocialiseret, har været til hvalpemotivation og efterfølgende træning. Og er lydig, men hvergang vi ser en ukendt hund, er det indkald.

Jeg fik hende som 10-12 ugers og havde 3 velsocialiserede hunde i forvejen.Og jeg husker ikke, hun nogensinde er blevet forulempet af andre hunde, det tror jeg også min hanhund havde afværget.

Jeg må indrømme jeg bliver så skidegal, når nogle lader deres hilselystne hunde danse rundt om hende og tvinger hende til at blive så usikker, at angreb er det bedste forsvar.Hun vil bare være i fred, nemlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Ulla H.

 

Jeg vurderer ikke andre hunde. Det gør min Hund.

Jeg har udelukkende gode erfaringer med ham i selskab med andre hunde. dvs. de hunde han har gidet snakke med (der er nogen han går udenom). Til gengæld hilser han aldrig på andre hvis han er i snor, det ved jeg er dømt til at mislykkes.

På denne baggrund har jeg svært ved at sætte mig ind i at have en hund der har sociale problemer.

 

Det passer mig rigtig fint at læse om dine og andres hunde, så jeg ikke tror det er mig den der gal med, hvis jeg en dag skulle blive ejer af en socialt handicappet hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Ulla H.

 

Jeg vurderer ikke andre hunde. Det gør min Hund.

Jeg har udelukkende gode erfaringer med ham i selskab med andre hunde. dvs. de hunde han har gidet snakke med (der er nogen han går udenom). Til gengæld hilser han aldrig på andre hvis han er i snor, det ved jeg er dømt til at mislykkes.

På denne baggrund har jeg svært ved at sætte mig ind i at have en hund der har sociale problemer.

 

Det passer mig rigtig fint at læse om dine og andres hunde, så jeg ikke tror det er mig den der gal med, hvis jeg en dag skulle blive ejer af en socialt handicappet hund.

 

Hvordan vurderer din hund det så, når jeg kommer gående med en højløbsk tæve i snor?

Jeg håber dælme han vurderer rigtigt, ellers pelser min hanhund ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Ulla H.

 

Jeg vurderer ikke andre hunde. Det gør min Hund.

Jeg har udelukkende gode erfaringer med ham i selskab med andre hunde. dvs. de hunde han har gidet snakke med (der er nogen han går udenom). Til gengæld hilser han aldrig på andre hvis han er i snor, det ved jeg er dømt til at mislykkes.

På denne baggrund har jeg svært ved at sætte mig ind i at have en hund der har sociale problemer.

 

Det passer mig rigtig fint at læse om dine og andres hunde, så jeg ikke tror det er mig den der gal med, hvis jeg en dag skulle blive ejer af en socialt handicappet hund.

helt ærlig, mener du seriøst at din hund skal have lov til at bestemme om min hund skal hilse? hvad nu hvis jeg selv genre vil have lov til at bestemme det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen, er din holdning så, at vi bare skal slippe hundene løs og håbe på de kan komme ud af det med hinanden?

som udgangspunkt ja..

 

Spændende....

Bliver mere og mere glad for jeg bor på landet og træner i en klub, så jeg selv kan vælge hvilke hunde mine hunde skal hilse på og kan aftale spillereglerne for legen med den anden ejer, inden vi slipper hundene.

 

Men sådan er vi åbenbart så forskellige....

 

 

Nu er jeg så, så "heldig" at have den 10'ende hund i din ligning.... Og din hund ville blive pelset, hvis vi nu afprøvede om din teori holder stik. Han har skam hilst på mange hunde uden snor - Og er blevet overfaldet af mange hunde uden snor.

 

Så det er så dejligt nemt for mig, at jeg har styr på min hund og han slet ikke skal hilse på andre.

Og så forventer jeg andre viser mig og min hund samme hensyn og undlader at hilse, da det ikke er sjovt for min hund at skulle hidse sig op overfor andre.

Ligesom det ikke er ret sjovt at skulle omkring dyrlægen med din hund for dig.

som skrevet opsøger Echo ikke de hunde der ikke vil opsøges, det har jeg ihvertfald ikke oplevet endnu. så jeg gætter på at han ville gå i en bue udenom din:-)..

 

 

OK.... Så dit gætteri gør at du gerne løber risikoen, for at han måske vælger at opsøge hunden, med et elendigt hundesprog, som virker vældig sød og rar, indtil din hund er indenfor rækkevidde... Og så siger det Haps.

 

Og som Therese skriver, så kan jeg jo også gå med min vældig søde og imødekommende hvalp, som jeg er i gang med at lære ikke at hilse på alle vi passere.

Og det skal så ødelægges fordi du og din hund synes vi skal hilse?

 

Eller min lille imødekommende tæve, som bliver decideret trykket og bange ved mødte med store hanhunde - Men som ikke kan finde ud af at sige ordentligt fra, selvom det er ganske ubehageligt for hende.

Må jeg heller ikke selv vælge at beskytte hende fra ubehagelige møder?

 

Hvad giver dig og din hund ret til at bestemme hvem i skal hilse på og hvem i ikke skal?

Der er et utal af grunde til at hunde ikke skal hilse og jeg synes det er alm. respekt for andre, at man spørger før hundene hilser.

 

 

 

For folk som dig, gør det ualmindeligt svært at lufte hund, hvis man ikke har en hund der elsker alt og alle.

Hundeskove er jo udelukket... Og kan folk ikke engang holde deres hunde i snor de steder hvor loven påbyder det, hvor pokker kan man så lufte sin ikke alt elskende hund?

jeg har oftest Echo i snor hvor der færdes andre, som jeg skrev..

 

Men på stier skriver du jo du har ham løs engang imellem... Går der ikke andre end dig der nogensinde?

Er udsynet, så du kan kalde din hund til dig, når du kan se der kommer andre?

 

 

 

 

Og hvad med børn og ikke hundeelskere?

De nyder nok ikke ligefrem løse hunde :vedikke:

Igen som jeg skrev, Echo er oftest i snor hvor der færdes andre.

 

Og jeg gentager:

 

 

Men på stier skriver du jo du har ham løs engang imellem... Går der ikke andre end dig der nogensinde?

Er udsynet, så du kan kalde din hund til dig, når du kan se der kommer andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...