Hop til indhold

Er ulven tilbage?


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst The dogfather
Kan man ikke bare købe sådan nogle billige lamper, der tænder af sig selv via bevægelses-sensorer. Dem man har i indkørsler osv. De er også ret billige.

 

Alternativt kombineret med sensorer med hunde-gøen, som man også kan få. Vov vov og lys, og så skrider ulven da hen til naboen i stedet. Eller hvad?

 

 

Advarsel: hvis man er min nabo og sender ulven hen til mig, så spreder jeg et rygte nede på det lokale værested for narkomaner om at i har 100.000 gemt i madrassen! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sgu i ramme alvor det jeg skriver, man har brugt hunde i mange år nu i øst europa til at holde ulve på afstand af fåreflokke der ikke er indhegnet. Det er den måde pyreneer hunden som stammer fra Frankrig er opstået, den har vogtet får i århundereder mod ulve, bjørne og hvad der ellers kan true en fåreflok på de egne...

 

Der er ikke meget et får vil kunne få ud af græsset pt. og det er immervæk nemmere at tjekke får i det omskiftelige vintervejer hvis de er på stald. Tror heller ikke det er mega fedt at tjekke hegn hver dag hvis der ligger en god sjat sne, fårefolde er er en anelse større end en skaldet hestefold...

 

jeg kender nu altså til flere fårehold, hvor fårene glædeligt går ude hele året uden problemer. Jeg kan derfor ikke undgå at blive lidt stødt, når du skiver de BURDE være inde nu, som om det er noget nær dyreplageri at have dem ude. De der tager dem ind, tror jeg mest gør det for deres egen bekvæmmeligheds skyld mere end for fårenes.

 

Her er vinterbilleder af fårene i Odense, hvor jeg boede før. Jeg var forbi dem næsten dagligt, og de klarede sig glimrende med hø.

76404_1607898671267_2963702_n.jpg

 

154292_1607898471262_6824180_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal I ikke leve i ulve-uvished mere, kære jyder, nu er der nemlig oprettet en ulve-hotline for bekymrede borgere.:blink:

 

Sidst i artiklen står der, at det er sjældent, at ulven tager husdyr og dermed også hunde, men det modbeviser da de billeder og historier, en anden en postede her i tråden (kan ikke lige huske hvem, det var), selv om det var fra Sverige.

 

Danskerne får ulve-hotline | Nyheder | DR

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt, der også er set en ulv på Djursland v/Gjerrild, tror jeg det var. En jæger har set en + der er observeret spor, der næsten med sikkerhed stammer fra en ulv. Nu nærmer den sig liiige lovlig meget :shock::lol:

 

Edit: Det var ikke Gjerrild, men Glesborg, men det er sgi ligeså tæt på mig, så det gør ingen forskel :mrgreen:

Link tilføjet: Ekspert tror på mere end en ulv - dr.dk/P4/Østjylland/Nyheder/Norddjurs

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt, der også er set en ulv på Djursland v/Gjerrild, tror jeg det var. En jæger har set en + der er observeret spor, der næsten med sikkerhed stammer fra en ulv. Nu nærmer den sig liiige lovlig meget :shock::lol:

 

Edit: Det var ikke Gjerrild, men Glesborg, men det er sgi ligeså tæt på mig, så det gør ingen forskel :mrgreen:

Link tilføjet: Ekspert tror på mere end en ulv - dr.dk/P4/Østjylland/Nyheder/Norddjurs

 

Shit manner... Det næste bliver jo Randers :scared: Godt man ikke bor på landet mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Med alt det vildt vi har i DK, har jeg utrolig svært ved at forestille mig det.... På den anden side, chokkere det mig ikke at medierne altid finder folk der siger at fremmede ting vil føre død med sig :vedikke:

"alt det vildt"??

 

Markvildtet er så trængt i Danmark, at der nu er etableret markvildt-laug så indsatsen for at forbedre vilkårene for markvildtet kan koordineres bedre og derfor gerne skulle kunne gøres mere effektivt.

 

Og så forstår jeg ikke hvorfor erfaringerne og den viden der ér fra andre lande der har haft ulve i mange år, altid skal affejes med at "medierne finder folk der siger....." eller lignende.

Der er temmelig stor forskel på ulve i tyskland og sverige, og så til ulve i Danmark. Alene dét at danmark er et rent kulturlandskab er én af de ting "de der folk som medierne altid finder" faktisk påpeger som værende en del af problemet.

 

Én ting jeg undrer mig rigtig meget over, er de tal der kommer frem på hvor mange ulve nogle foreninger mener Danmark er i stand til at huse. F.eks. 100 ulve... Øhm. Hvor? Og hvor kommer det tal egentlig fra?

Til sammenligning mener man der er imellem 200 og 300 ulve i Norge og Sverige tilsammen!!

...og 60 i Tyskland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Medierne er gode til at råbe op - altså jeg ser det som en fis i en hornlygte. Før godtede man sig over at ulven var kommet tilbage - nu skal den bare holdes på afstand - der er oprettet hotline - landmænd får ædt deres får - altså jeg tror ikke det er så slemt som det gøres op til

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...