Hop til indhold

Hvad bliver du aaaaaltid spurgt om?


Buddha
 Share

Recommended Posts

den her har jeg fået et par gange efterhånden........

 

Hold op et gadekryds, hvad er det en blanding af...... WTF...det er s.. da en race ren dkk stamtavle Aussie. Og så var der hende der påstod at Aussien var en af designerracerne, øhhh nej. Det var umuligt at forklare hende andet hun vidste alt om hunde og racer og den fandtes ikke.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 193
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Haha har kun fået læst nogle af svarene indtil videre men griner allerede meget :klap:

 

Ofte om frøken Ozzie:

 

Det mest forespurgte er nok: hvad laver den? (hvis Ozzie fx går på plads, træner, søger eller bare er gakket :mrgreen:)

 

Er det en han? (ofte er folk uforstående overfor at hun faktisk er en tæve, for hun er jo så mørk :mrgreen:)

Hvor gammel er den? (og de fleste gætter på hun er omkring et år :lol:)

Er det en førerhund (overvejer en del om jeg ser blind ud :lol:)

Er det en politihund?

Går du til træning med den? (for det SKAL man med schæferhunde :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, hvis I skal have lidt kommentarer med i købet så synes jeg selv vi får mange sjove.

 

Det var så sjovt da Ozzie gik på plads på strøget engang og alle folk flyttede sig til siderne og uhhhh og åhhhhh, sikke en sød hund, og der er så er en dreng der pludselig løber ind foran os og baner vej og råber "flyt jer, flyt jer, der kommer en schæfer" Sikke en service :mrgreen: Eller en anden gang hvor hun gik på plads og en far og søn går forbi og faren forklarer sønnen at det der det er en schæfer og sådan må man ALDRIG forstyrre når den arbejder. :mrgreen:

 

Af og til tror børn at Ozzie er enten hel ulv eller i hvert fald blanding heraf - uha, hvor hun også ligner :lol:

 

Mange kommenterer at hun er smuk, sød og dygtig, men der er også mange kommentarer om hvor beskidt hun er (når vi fx har leget i mudder :engel:), hvor farlig hun er (når hun gør af mig fx er jeg flere gange blevet advaret om at hun ville æde mig lidt) og for nylig da jeg hilste på en gammel bekendt, der fik en mavepuster af Ozzie fik jeg lige en kommentar om at hun var noget voldsom... ups.

 

Så er der stor interesse når hun slæber rundt på ting - størst interesse fik vi på den tur hvor Ozzie slæbte rundt på et gammelt juletræ stadig delvis pyntet.

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle år siden var der ofte børn, der sagde "se, en chihuahua", når de så Tyson. Men det er lang tid siden, at jeg har hørt den. Måske der ikke længere er så meget fokus på chihuahuaer som modehunde/Paris Hilton osv.? For det meste lod jeg bare være med at sige noget om, at Tyson altså ikke er en chihuahua.

 

Jeg har også nogle gange oplevet børn sige "se, hun har en ræv". :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Hailey var hvalp, sagde folk hele tiden "nøj! sådan en sød berner sennen hvalp"

Ja ok, farverne passede, men jeg har aldrig set et berner med stritører

Nu spørger folk "hvilken race er han?"

Han er en border collie

"Er han ægte? (pga farven og stritører)"

Ja, det siger stamtavlen

 

Da Huckie var yngre, blev han altid kaldt en langhåret schæfer eller en collie.

Er det en kamphund?

Øh, nej han er en hyrdehund(han er meget snakkende)

Når jeg kommer gående med de to yngste "nåer sådan et par glade hunde. De er ikke ret gamle"

Nej de er kun 7 år

Om Hero: Hvor er hun flot!

Tak, det synes jeg også at HAN er

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får ofte at vide, at mine hunde er flotte. Det kan man ikke få at vide tit nok. :-D Nogle spørger også, når de får at vide det er to haner, om de kan enes? De er bedste venner.

 

Den sødeste komentar fik jeg, da jeg havde min gamle hund. Moar moar! se der er en løve, sagt af en lille dreng. Så pak i bare sammen med jeres ulve og ræve. Jeg har haft en løve. :mrgreen::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får ofte at vide, at mine hunde er flotte. Det kan man ikke få at vide tit nok. :-D Nogle spørger også, når de får at vide det er to haner, om de kan enes? De er bedste venner.

 

Den sødeste komentar fik jeg, da jeg havde min gamle hund. Moar moar! se der er en løve, sagt af en lille dreng. Så pak i bare sammen med jeres ulve og ræve. Jeg har haft en løve. :mrgreen::drille:

 

Haha... men vent du bare til Janni ser denne her tråd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

sammen bemærkning hver gang jeg lufter eller render med begge hunde plus klapvogn med Sean i

 

så kommer standard

der er noget og holde styr på der hva

 

eller forældre til deres børn

nej pas nu på de to store hunde det er ikke sikkert de er søde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

der er også "næh...det er en køn farve HAN har...hvad hedder farven?" Mig: "øh...jeg tror hun er cremefarvet"...:mrgreen:

 

og så er der selvfølgelig den evindelige "Vil du ikke nok være far til mine børn, Mr. Awesome? Jeg lover du må se football HVER DAG!"....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får en masse kommentarer, positive, med på vejen, når vi er på vej hjem fra Fakta eller Brugsen og Luna bærer noget. Det kan være bacon, chips, æg osv.

 

Der sidder en flok gutter på en trappesten bag Brugsen og drikker, og HVER gang vi kommer forbi, får den ene øje på os og får de andre til at se også:lol:

 

"Årh hvor er hun dygtig"

 

"Det er en god snack til hende." Øhm nej det er skam til mig selv:-D

 

Og ja, jeg slikker det i mig og nyder det. For hun er sgi dygtig:lun:

 

IMG_0573.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

 

"Hun er da ikke så gammel, hva?" Og når man så svarer at hun er 9 år: "Nå, DET kan man altså ikke se!"

 

Det kan man altså heller ikke

 

 

Vi mødte en berner sennen-ejer der kom gående med sin store han, hun kigger på Ludwig og siger; så kan I se hvor stor han bliver.....øhhh, ja det håber vi da så ikke, da vi i så fald er blevet snydt...:mrgreen:

 

 

:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sjoveste.... som jeg ikke selv oplevede, men alligevel. Simon, min ekskæreste, gik med Kimmi og en lille dreng kom med guldkommentaren; "Far, far - se en pingvin" - Jep, hun har heddet Kimmi Pingvin lige siden.... Kimmi Pingvin, du er min :mrgreen:

 

Ellers er det jo mest klassikerne;

 

Går du til sådan noget agility?

Skal de ikke have vildt meget motion?

Er det allesammen dine?

Er de mor og datter?

Kan du godt holde ham? (nææh, egentlig ikke :mrgreen:)

 

Og så klassikeren blandt hundefolket;

Er han meget anderledes end Border Collierne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får også ofte:

 

Hvor er det en smuk hund! Tak, I know:mrgreen:

 

Hvor er den pæn slank.... Tak, hun er bare normalvægtig...?! Oven i købet jo til den tykke side ifht. mange schæfere.

 

Sikke en pæn lige ryg.

 

Og selvfølgelig kommentarer om at hun vel kræver meget træning og motion. Jep, bigtime!!!!

 

Og så en jeg undrer mig over hver gang: ødelægger den ikke mange ting? Why? Er schæfere generelt destruktive, eller hvad:vedikke:

 

Nå ja, og når vi møder panserbasserne og deres tjenestehunde i skoven, får jeg altid at vide at den hund da ikke skal gå i snor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...