Hop til indhold

Hvor højt hopper jeres hund?


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi har en meter af haven som ikke er hegnet godt nok ind...

 

Der er hegnet ca. 130 cm højt, resten af haven er ca. 2 meter.

 

Det har aldrig været et problem, og vi har aldrig set det som et kæææmpe stort problem, da det fører ind til nabohaven, som står tom, men som er hegnet fint nok ind til at hundene ikke vil kunne slippe ud derfra.. Men da der ligger mange mærkelige ting, og selvfølgelig fordi det ikke er vores have skal de selvfølgelig ikke derover...

 

Som sagt aldrig været et problem, vi har en husky som ikke er så god til det med at komme over noget, han er mere "graver typen" :lol:

 

Nå, men så skete der det at vi fik en Penny........ Og hun kan, i en alder af ca. 5 mdr... Stå stille foran hegnet på 130 cm og hoppe over uden at røre kanten, altså inden tilløb :shock: Jeg stod lige ved siden af da hun gjorde det og var målløs... Penny ER ekstremt god til at springe, men jeg synes alligevel det er ret ekstremt??

 

Hendes far var også rigtig god til at springe, og hun slægter sin far på, på alle andre måder, så jeg tænker dette egenskab nok stammer derfra... Hun springer meget, uanset hvor meget vi forsøger at minimere det så hopper hun over alt hun kan komme til...

 

Hvor højt kan jeres hunde hopper? (Og selvfølgelig hvor store er de?)

 

Jeg pointere selvfølgelig lige at vi ikke opfordre hende til at springe disse spring, da hun er alt for ung endnu!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min springer heller ikke over, selv om hun kunne... Men det med at springe højt fra stillestående, det mener jeg ligger til racen? Vores miniaussie springer i hvert fald som den værste bjergged, og HØJT! Har ladet mig fortælle at det stammer fra at de skulle kunne springe op på hesteryggen, dengang de blev brugt som cowboyderhunde... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun hopper ikke op ad men ned.

Da jeg glemte og lukke vinduet helt op i handicap bilen. Sprang hun godt de 1,70 ned der skete heldigvis ikke noget med det. Men lige pludselig inde hos fysen. Var der en der sagde, jeg står her med en lille hund er det din? hvor min skønne fb spjættede med benene og loggede med halen og tydelig tænkte yes jeg fandt dig. Jo det var min hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Bono har hentet en pose godbidder på bordet? Det var i vores gamle køkken og der var ikke plads til tilløb. Det var vel ca. 1.50 tror jeg? :)

 

Det var godt nok et højt bord :shock:

 

Vi har også en del af hegnet, der er lavere end resten. Det meste af vores hegn er 180 cm, men der er lige et stykke ind til naboen, hvor det kun er 150 cm, og Vinnie (GD), har været en tur over det sted.

Hvis vi kun havde Hr. Gumpetung (OEB), tror jeg vi kunne nøjes med en halv meter hegn :lol: Ikke at han ikke kan springe, men han er noget bedre til længdespring end til at springe lige op. Hans glansnummer er flyvespring med højt afsæt - fra sengen kan han bl.a. lave et fint ninja-angreb på Vinnie, og lande på ryggen af hende :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har efter lang tids træning lært at hoppe fra indkørslen og op på græsplænen, og huske at få røven med op. Det er svimlende 60 cm:lol: Hun kan dog hoppe op på haveborde mm, men så tror jeg ikke at hendes evner rækker længere:stupid: Og nå ja, til dem der ikke ved det, er hun en oversize schæferpige:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala er kommet til verden som et uheld. Moren var i løbetid og ville ind til nabohunden - det betød hun måtte hoppe 1,80 over hegnet så det gjorde hun da bare. Nalas mor er 1/2 westi og 1/2 Carin og var nok kun ca 30 over ryggen. Det er meget imponerende!!

 

Nala har aldrig forsøgt sig med hegn, men kan sagens hoppe en meter. Hun er ca 30 over ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

1559678-footballhund

Haha... Han hopper ikke... Han flyver!

 

 

Nå, men Bobo hopper ikke... :genert: Jo, over grene og væltede træstammer og sådan noget... Eller hvis vi får sat en gren fast mellem to træer og lader ham hoppe over det.. Men ellers er han vist lidt for tung i røven til at hoppe nogen steder - han er ikke så adræt som visse andre i den her tråd :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo og Liva kan deres ringe højde taget i betragtning, faktisk hoppe ret højt - de springer gerne op på sofaryggen - og Ayo er altså kun små 22 cm høj. Men vores hegn i haven er 60 cm og de hopper aldrig over det! Det er dog kun 3-4 meter af vores hegn som er så lavt - for resten af haven har plankeværk tilvokset af egføjblade, så der skulle vi slet ikke hegne ind. Men der hvor vi har hegnet ind, for at de ikke kan rende omme i forhaven, der er kun 60 cm - og de hopper aldrig over det, selvom de snildt kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en meter af haven som ikke er hegnet godt nok ind...

 

Der er hegnet ca. 130 cm højt, resten af haven er ca. 2 meter.

 

Det har aldrig været et problem, og vi har aldrig set det som et kæææmpe stort problem, da det fører ind til nabohaven, som står tom, men som er hegnet fint nok ind til at hundene ikke vil kunne slippe ud derfra.. Men da der ligger mange mærkelige ting, og selvfølgelig fordi det ikke er vores have skal de selvfølgelig ikke derover...

 

Som sagt aldrig været et problem, vi har en husky som ikke er så god til det med at komme over noget, han er mere "graver typen" :lol:

 

Nå, men så skete der det at vi fik en Penny........ Og hun kan, i en alder af ca. 5 mdr... Stå stille foran hegnet på 130 cm og hoppe over uden at røre kanten, altså inden tilløb :shock: Jeg stod lige ved siden af da hun gjorde det og var målløs... Penny ER ekstremt god til at springe, men jeg synes alligevel det er ret ekstremt??

 

Hendes far var også rigtig god til at springe, og hun slægter sin far på, på alle andre måder, så jeg tænker dette egenskab nok stammer derfra... Hun springer meget, uanset hvor meget vi forsøger at minimere det så hopper hun over alt hun kan komme til...

 

Hvor højt kan jeres hunde hopper? (Og selvfølgelig hvor store er de?)

 

Jeg pointere selvfølgelig lige at vi ikke opfordre hende til at springe disse spring, da hun er alt for ung endnu!!

 

Luna ca. knæhøjde og kan snildt gøre det samme som Penny, af samme grund har vi sat ekstra hegn på toppen af vores havelåge, det er ca. 20 cm højt og læner sig skråt ind i haven. Men umiddelbart tror jeg ikke at det kan forhindre hende i at komme ud hvis hun virkelig gerne vil, det gør det bare lidt mere besværligt så hun kun gider gøre det hvis hun tror hendes moar er ved at stikke af fra hende :genert:

 

Men præcist hvor højt hun kan hoppe ved jeg ikke, hun kan snildt hoppe lige op og kysse dig på munden. Eller som da vi havde opdrætter på besøg, stå stille ved siden af spisebordet, for derefter at hoppe lige op på det, helt uden at vælte vinglas eller mad :oops:

 

 

Men generelt set forsøger jeg at undgå at animere hende til at springe højt, da jeg frygter at dette bare vil vise hende hvordan hun til enhver tid kan slippe ud af haven eller andre steder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya ved ikke at man kan springe over hegn. Selv i den sidste lejlighed hvor haven kun havde et 1,20 meter hegn blev hun fint i haven.

 

Og i det hele taget skal man overtale hende en del før hun springer over ting. (hun har to gange til hundetræning fået skravet maven :stupid:, for trænerne synes altså hun skulle springe)

Op på ting er ikke noget problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har en lille bitte d/s'er, og den kan dælme hoppe højt. Der er fjedre i benene, det er jeg sikker på. Den indtager snildt et højt køkkenbord uden tilløb. Min egen, Cookie, halve cairn er lidt tung i måsen, det skifter mellem at hun har problemer med at hoppe op i sofaen (mor hjælper gerne med et lille skub bagpå) til at hun uden problemer kan springe op i mine arme (jeg er 1.68) og springe over læ-hegn nede på stranden. Motivationen afgør det hele. Da hun var hvalp kunne hun også snildt sprænge sit halsbånd op (kliklås) hvis hun så en god ven. Så mange af hundenes evner kommer sig af motivation vil jeg tro :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et børnegitter sat op som altid har holdt Dexter fra at komme videre... Det har fungeret super fint.. Penny? Nope hun hopper bare over!!!

 

:lol: ved simpelthen ikke hvad vi kan gøre mere, vi har nu sendt videre til vores nabo hvornår han får fikset hegnet, for det er jo trælst at Penny ikke længere kan være derude "alene"...

 

Jeg fandt forresten grunden til at hun bare synes haven derover var super spændende... Efter hun kom rendende med en død due.. Føj! Så rendte hun derover igen.. Og så kom hun sgu slæpende med en ny død due :shock:.

 

Tror det er en duegravplads derover :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

absolut så lavt som muligt....

Da vi var på ferie forsøgte jeg at få ham op i sengen - han blev bare ved med at stå med hans forben oppe i sengen og så ellers kigge på mig.

Det samme gentager sig ret tit når han skal i bur i bagagerummet - tit stiller han sig bare med forbenene og kigger meget bedende på mig. Så skal vi lige en halv meter væk fra bagagerummet og tage tilløb - så kan man godt lige komme op ;)

 

Begge ovenstående dele er vel 50-70 cm i højden - og Zeus er jo kun en lille hund på omkring 70 cm i stang.

Link til indlæg
Del på andre sites

absolut så lavt som muligt....

Da vi var på ferie forsøgte jeg at få ham op i sengen - han blev bare ved med at stå med hans forben oppe i sengen og så ellers kigge på mig.

Det samme gentager sig ret tit når han skal i bur i bagagerummet - tit stiller han sig bare med forbenene og kigger meget bedende på mig. Så skal vi lige en halv meter væk fra bagagerummet og tage tilløb - så kan man godt lige komme op ;)

 

Begge ovenstående dele er vel 50-70 cm i højden - og Zeus er jo kun en lille hund på omkring 70 cm i stang.

 

Har du overvejet at tjekke om han har HD eller noget andet der gør det ubehageligt at springe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hegn i haven forceres ikke..i hvertfald ikke i spring. Mysla kan finde på at vælte det og kravle over, hvis hun skal efter en kat og 60 cm duer så ikke til nogen af dem, men jeg har hegn på kun 80 om haven, almindelig trådhegn og på trods af at de kan jorde i mod det og skælde ud, så springer de aldrig. Sheila tør slet ikke over sådan noget ustabilt noget...måske hun gjorde det hvis det var stakit..

 

Mysla kan springe forbavsende højt, hendes dårlige hofter taget i betragtning, nok omkring 80 cm, feks op i en høj bil eller efter sheila et eller andet sted. men der skal noget motivation til og hun "spænder" fjederen først ved at gøre sig flad og så springe, primært brugene det bedste bagben til afsæt.

Sheila kan springe ret højt, hvis det er noget fast hun springe op på, som feks en big balle halm. men så sætter hun jo også af med bagbenene på ballen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...