Hop til indhold

Lille krøbling søger forevigt-hjem


lilleraev
 Share

Recommended Posts

:hjerte:

Denne søde lille fyr, Forrest Gump, blev fundet i et forladt hus her i Qatar. Han er krøbling men har ingen smerter, så QVC synes det er synd at aflive ham, for han er så glad og har mod på livet!

Der er ingen i Qatar der har vist ham interesse, men jeg synes han ser så skøn ud, at jeg da lige ville se om der skulle være nogle af jer hundeelskere der kunne være interesseret i ham?

Han skal self have vaccinationer osv. før han kan komme hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Han ser ud til at have en dejlig livs-gnist, og at han er dejlig tillidsfuld. Desværre er jeg nok enige med dem der synes han bør aflives. Jeg tror ikke det er værdigt for ham at blive flyttet helt til Danmark, jeg tror bestemt at han har smerter på baggrund af hans kropsholdning/bygning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke tilhænger af at råbe 'afliv!' fordi hunden har nogle skavanker, som ikke ser ud til at genere. Men jeg vil i den grad mene at denne hunds skavanker er til meget stor gene. Hvordan skal en hund som ham, kunne løbe og lege ? Få brændt noget energi af ?

 

Hvordan skal hans led og knogler kunne holde til daglige gåture ?

 

 

 

Ej, undskyld, og jeg ved godt at det slet ikke var hensigten med tråden, men jeg havde aflivet min hund, hvis den så sådan ud :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

At logre med halen og være smertefri mener jeg ikke nødvendigvis har et lighedstegn mellem sig. Hunden ser ikke ret gammel ud, det siger sig selv at en krop vil blive slidt når den er sådan konstrueret.... Jeg blir trist over at der ikke er nogle mere kompetente mennesker der vurderer hvornår der er mening med at finde et nyt hjem og hvornår en aflivning er bedste løsning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jeres alle sammens information, er det altså et dyrlæge center med kvalificerede dyrlæger som har udtalt at han ikke har smerter. At der kommer smerter senere, kan måske godt være, men så kan man jo aflive ham til den tid. Det ligner for mig en kombination af fejlernæring og misdannelse. Han ser simpelthen så livsglad ud - der må da være nogen der tænker at de nok skal sørge for ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes til gengæld det er trist at der er en tendens til at aflive alle hunde der ikke passer ned i kassen "rigtig hund".

Hvis kvalificerede dyrlæger vurderer at hunden kan leve et værdigt liv, og hvis hunden ser ud til at trives med sit handicap, så synes jeg man skal tage nej-hatten af, og respektere livet.

 

Jeg forbeholder mig i øvrigt ret til at "awwwwe" herfra og til påske. Jeg synes han ser sød ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes til gengæld det er trist at der er en tendens til at aflive alle hunde der ikke passer ned i kassen "rigtig hund".

Hvis kvalificerede dyrlæger vurderer at hunden kan leve et værdigt liv, og hvis hunden ser ud til at trives med sit handicap, så synes jeg man skal tage nej-hatten af, og respektere livet.

 

Jeg forbeholder mig i øvrigt ret til at "awwwwe" herfra og til påske. Jeg synes han ser sød ud.

 

Jeg er ganske enig.

 

Et liv er et liv, dyrbart, uanset om det er et hundeliv eller et menneskeliv eller katteliv eller et hvilkent som helst andet liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, han ser da sød og dejlig ud. Men hvorfor redde et liv, når man ikke kan regne med at han har det godt i mere end et par år? Hvorfor ikke bruge tiden og pengene på nogle der har mere brug for det? Hvorfor få ham til Dk, når der er så mange omplaceringshunde UDEN potentielt smertefulde lidelser? Hvorfor gå op i øjenlysning og HD-billeder på danske hunde, men ukritisk tage sådan et skravl til sig?

 

Ja undskyld min kynisme, men jeg stemmer i koret der råber at han burde få fred:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor IKKE redde et liv, når man ikke kan regne med at han har det godt i mere end et par år? Det er vel ligeså værdifuldt som et liv der kan have det godt i maaaange år, men som også får en del flere chancer?

Hvor mange af medlemmerne herinde har ikke diverse problemer og skavanker? Hvor mange af dem burde aflives fordi det ville være spild af samfundets penge at tage sig af dem og elske dem med de skavanker?

Giv da fyren en chance hvis han er glad og tilfreds..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes til gengæld det er trist at der er en tendens til at aflive alle hunde der ikke passer ned i kassen "rigtig hund".

Hvis kvalificerede dyrlæger vurderer at hunden kan leve et værdigt liv, og hvis hunden ser ud til at trives med sit handicap, så synes jeg man skal tage nej-hatten af, og respektere livet.

 

Jeg forbeholder mig i øvrigt ret til at "awwwwe" herfra og til påske. Jeg synes han ser sød ud.

Jeg tror du misforstår. Jeg tror ikke, der er nogen herinde, der har "nej-hatten" på bare for at være på tværs. Jeg har i hvert fald ikke. Og jeg mener ikke det jeg mener fordi hunden ikke passer ned i en eller anden bestemt kasse. Det er slet ikke det, det handler om. Hvis han ikke har smerter, er det jo fint.

Men helt generelt er der altså i mine øjne en tendens til at diverse hundeorganisationer holder liv i alt - også dyr, der i min verden er bedre tjent med en aflivning.

 

Og det er bare ikke til dyrets bedste i min verden!

 

Du må gerne "awwwwe" fra nu af og til påske, men jeg forbeholder mig til gengæld ret til at mene, at man nogle gange bør overveje om man hjælper dyret eller om man gør det en bjørnetjeneste ved at holde liv i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du misforstår. Jeg tror ikke, der er nogen herinde, der har "nej-hatten" på bare for at være på tværs. Jeg har i hvert fald ikke. Og jeg mener ikke det jeg mener fordi hunden ikke passer ned i en eller anden bestemt kasse. Det er slet ikke det, det handler om. Hvis han ikke har smerter, er det jo fint.

Men helt generelt er der altså i mine øjne en tendens til at diverse hundeorganisationer holder liv i alt - også dyr, der i min verden er bedre tjent med en aflivning.

 

Og det er bare ikke til dyrets bedste i min verden!

 

Du må gerne "awwwwe" fra nu af og til påske, men jeg forbeholder mig til gengæld ret til at mene, at man nogle gange bør overveje om man hjælper dyret eller om man gør det en bjørnetjeneste ved at holde liv i det.

 

Men nu handler den her tråd jo ikke om hvad der generelt forgår i diverse organisationer, der er vi, i nogle tilfælde, ganske enige - tror jeg. Det her er jo en ganske konkret sag, hvor nogle dyrlæger har vurderet at den her hund kan få et godt liv. Om de her dyrlæger så er kompetente, og om de har ret i deres vurdering, er jo en anden sag, som jeg håber en evt. adoptivfamilie vil undersøge nærmere, inden de tager hunden til sig. Det er da i hvert fald ikke noget der umiddelbart kan vurderes ud fra et youtube klip.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...