Hop til indhold

hvad med mine hunde


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Hvis nu jeg ikke bliver rask hvad så, hvad gør jeg med mine hunde, de er ikke vandt til at være alene mere en 4-5 timer dagligt, hans Jørgen har fuldtids arbejde dvs de ville skulle være alene måske 9 timer! Kleo er 9 alfen 3 år vil det være synd mon? Skal man træne det nu? Måske lukke dem i hundegård hver dag og øge tiden langsomt? Hvad hvis jeg får brug for mere hjælp, de ville ikke lade en fremmed komme ind hvis jeg var sengeliggende hvad så? Jeg kan ikke lade være med at spekuler hele tiden, 1000 tanker som jeg bare må finde løsninger og planer for.

Hvad siger i hvad gør jeg, starter med at træne nu eller er det omsonst vil det alligevel være synd, kan de mon lære at være i hundegård om dagen også selv om her kommer folk uden at gø?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu jeg ikke bliver rask hvad så, hvad gør jeg med mine hunde, de er ikke vandt til at være alene mere en 4-5 timer dagligt, hans Jørgen har fuldtids arbejde dvs de ville skulle være alene måske 9 timer! Kleo er 9 alfen 3 år vil det være synd mon? Skal man træne det nu? Måske lukke dem i hundegård hver dag og øge tiden langsomt? Hvad hvis jeg får brug for mere hjælp, de ville ikke lade en fremmed komme ind hvis jeg var sengeliggende hvad så? Jeg kan ikke lade være med at spekuler hele tiden, 1000 tanker som jeg bare må finde løsninger og planer for.

Hvad siger i hvad gør jeg, starter med at træne nu eller er det omsonst vil det alligevel være synd, kan de mon lære at være i hundegård om dagen også selv om her kommer folk uden at gø?

Hvis det giver dig ro i sindet, at der er styr på det, så træn det i det omfang du kan. Jeg synes ikke det er synd, de har jo hinanden, så helt alene er de jo ikke :-) Og de behøver jo ikke have et dårligt liv, selvom Hans Jørgen er meget væk.

 

Ellers kan du måske tage en snak med en veninde eller en ven, der også har hund, om de ikke kan tage dine hunde med ud engang imellem?

 

Også i forbindelse med at blive sengeliggende. Aftal med nogen hundene ikke kender at de kommer forbi og træn så, at de gerne må komme ind.

 

Det ville jeg gøre, hvis jeg var dig, så du ikke behøver stresse dig selv så meget med hvad der evt. kan gå galt fremover. Det må give noget ro at der er styr på det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Selvfølgelig bliver du rask!

 

Men bortset fra det er det ikke en dårlig idé at begynde at træne hundene til at acceptere fremmede i huset. Har du ikke nogle bekendte, du kan træne med?

Det kunne jo være at du en overgang skulle have hjemmesygeplejerske, rengøringshjælp eller andet.

 

Mht. det andet - hvis det værste skulle ske, så er det jo dybest set op til din mand, men omplacering af den yngste ville da være en oplagt mulighed. Det ville jeg nok selv ønske hvis jeg var i dit sted. Tror godt at Kleo kunne lære at tilpasse sig til længere tid alene.

 

Men prøv at alligevel at holde de tanker på afstand, og kæmp videre! Jeg kan fortælle at min mor, som sidste år blev opereret og fik kemo for kræft i hals og lymfeknuder, lige har været til tjek og blev erklæret rask. Hun havde også en periode hvor hun var overbevist om at hun skulle dø. Men det var kemoen, ikke kræften, der gjorde hende syg. Der kommer en virkelig slem tid, når kemoen begynder at virke. Mon ikke det er der, du er nu? Det bliver bedre, så prøv at tænke positive tanker. Ved godt det er svært, men vi er mange der hepper på dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er det nødvendigt, kan simpelthen ikke lade være, jeg har det bedre ja, men reelt er chancerne jo ikke gode når der er fundet kræft i lymfeknuder langs hovedpulsåren, jeg må nødt til at være realistisk, det her kan jeg let dø af, hvad så jeg må bare prøve at få styr på alt hvad jeg kan få styr på. Jeg er bare sådan kontrol freak:( jeg håber at jeg ikke får brug for det, men hvis jeg gør så vil jeg bare gerne være på forkant;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvis nu jeg ikke bliver rask hvad så, hvad gør jeg med mine hunde, de er ikke vandt til at være alene mere en 4-5 timer dagligt, hans Jørgen har fuldtids arbejde dvs de ville skulle være alene måske 9 timer! Kleo er 9 alfen 3 år vil det være synd mon? Skal man træne det nu? Måske lukke dem i hundegård hver dag og øge tiden langsomt? Hvad hvis jeg får brug for mere hjælp, de ville ikke lade en fremmed komme ind hvis jeg var sengeliggende hvad så? Jeg kan ikke lade være med at spekuler hele tiden, 1000 tanker som jeg bare må finde løsninger og planer for.

Hvad siger i hvad gør jeg, starter med at træne nu eller er det omsonst vil det alligevel være synd, kan de mon lære at være i hundegård om dagen også selv om her kommer folk uden at gø?

 

Åh, Kleo! :bighug:

 

Jeg hader, at du er i en situation, hvor de her tanker overhovedet bør forekomme.

Øv, altså, hvor ville jeg ønske jeg kunne gøre noget som helst, for at sikre du bliver fuldstændig rask og får et fantastisk og langt liv, som du fortjener :ae:

 

Men nu du står i situationen, så kan jeg godt forstå, at de her tanker presser sig på.

Og jeg kan godt forstå, at det er vigtigt for dig at finde løsninger på de her ting - Om ikke andet så bliver ventetiden da brugt konstruktivt og du ved der er styr på det her.

 

Jeg har personligt alle mine hunde i hundegård og det har tidligere været ret lange dage de har været derude.

Bamse var jo 7 eller deromkring og Kaia 2 da de lærte at være derude, så dine kan helt sikkert også lære det.

Mine er faktisk så glade for deres "legerum" at de skriger af glæde og er er ved at vælte mig, for at komme først gennem døren derind.

 

Mine hunde som ellers er rigtig, rigtig, rigtig glade for at høre deres egne stemmer, de gør yderst sjældent når de er ude i hundegården.

Det er som om, at de ikke har samme behov for at få alt de kan se og høre til at forsvinde, som de har når de er indenfor - Så måske dine har det på samme måde?

 

Så lige den del med hundegård og det med at lære at være alene op til 9 timer, det tror jeg lynhurtigt de lære og bliver fint tilpas med.

For din egen skyld, så synes jeg godt du kan begynde at træne det nu på den måde du selv har forslået - Og så giv al mad og ben derude, så det er verdens bedste sted at være.

Jeg tænker, at hvis du selv ser, at hundene trives med det og har det godt, så behøver du ikke bekymre dig om det og kan fokusere på at nyde dit liv.

 

Og det med om de vil lukke fremmede ind?

Prøv det af - Inviter en kollega eller en anden de ikke kender på besøg og se hvordan de tager det.

Så kan i jo se hvordan det går og se om det er noget i skal arbejde med.

 

Jeg tænker, at for din egen skyld, så er det rart at få afprøvet de her ting og få de spekulationer ud af verden.

Du bliver jo fuldstændig rask og lever mange, mange, mange gode år endnu, så det er fuldstændig spild af tid.

Men så har du ikke de bekymringer, mens du går og venter på at få at vide du er rask og du ved at du ikke behøver bekymre dig om dine hunde har det godt - For det har du sørget for de har, uanset hvad der sker.

 

Åh, altså Kleo!

Jeg føler sådan med dig og sender dig mine varmeste tanker :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man være så fræk at spørge hvad du fejler?

 

Mht. behovet for hjælp kan jeg svare. De fleste hunde godtager hjemmehjælp eller hjemmesygeplejersker fordi det er nogenlunde de samme der kommer. Selvfølgelig er nogle hunde mere vagtsomme end andre, men man er jo nødt til at tage det som det kommer. Man kan ikke forberede sig på alt.

Bliver det et aktuelt behov, vil det være en god idé at dele din bekymring med plejepersonalet. De fleste der har meget erfaring med hunde, og har fuld forståelse for at hunde reagerer.

Er der et rum der kan være "deres" hvis ikke de ikke godtager plejepersonalet?

Hundegården er fin hvis de bryder sig om den, men i dette vejr, og med en hund der allerede er 9 år, er det jo ikke et sted de kan være uendelig mange timer, og slet ikke op til 9 timer.

 

Jeg håber dog ikke for dig at det ligger nært for. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi satser på at det ikke bliver nødvendigt, men jeg forstår fuldt ud din bekymring for hundene. Fjern den bekymring ved at gøre noget ved det.

 

Hvis du har hundegård vil jeg foreslå at du lærer dem at være der. Det kan de godt lære, hvis du gør det til noget sjovt og hyggeligt. Det der kan komme i vejen er hvis du ikke formår at virke som om du er ovenpå, for hvis de opfatter dig som svækket, vil de være tæt på dig.

 

Så, fjante og fjolle og ganske kort tid i hundegården feks. i starten med fodring derude. Når vejret til det kan du sidder derude på en stol og høre musik/læse eller andet så der bliver trygt og "hverdagsagtigt" derude.

 

Alternativt kan de lære at kunne opholde sig i et andet rum i boligen, så du kan lade folk komme ind uden risiko for liv og lemmer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er det nødvendigt, kan simpelthen ikke lade være, jeg har det bedre ja, men reelt er chancerne jo ikke gode når der er fundet kræft i lymfeknuder langs hovedpulsåren, jeg må nødt til at være realistisk, det her kan jeg let dø af, hvad så jeg må bare prøve at få styr på alt hvad jeg kan få styr på. Jeg er bare sådan kontrol freak:( jeg håber at jeg ikke får brug for det, men hvis jeg gør så vil jeg bare gerne være på forkant;)

 

Jamen så synes jeg at du skal begynde at træne dem, både i at være alene og i at tillade fremmede at komme ind. Alt hvad du kan eliminere af bekymringer skal væk!

 

Men altså: For satan da!! Det går sgu ikke, du SKAL være her!! Men træning skader ikke, så er de også vant til det, hvis du og Hans Jørgen skal til noget sammen som trækker ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser alle fingre for at det ikke bli'r nødvendigt, men kan godt forstå at du vil ha' styr på tingene. Egentlig er det jo noget vi alle burde tænke over? Sygdom, død og ulykke kan jo ramme os alle, og meget pludseligt, og så er det en god idé at der på forhånd er taget højde for hvad der så skal ske med ens dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi satser på at det ikke bliver nødvendigt, men jeg forstår fuldt ud din bekymring for hundene. Fjern den bekymring ved at gøre noget ved det.

 

Hvis du har hundegård vil jeg foreslå at du lærer dem at være der. Det kan de godt lære, hvis du gør det til noget sjovt og hyggeligt. Det der kan komme i vejen er hvis du ikke formår at virke som om du er ovenpå, for hvis de opfatter dig som svækket, vil de være tæt på dig.

 

Så, fjante og fjolle og ganske kort tid i hundegården feks. i starten med fodring derude. Når vejret til det kan du sidder derude på en stol og høre musik/læse eller andet så der bliver trygt og "hverdagsagtigt" derude.

 

Alternativt kan de lære at kunne opholde sig i et andet rum i boligen, så du kan lade folk komme ind uden risiko for liv og lemmer :-D

 

Problemet med det er jo, at hvis Kleo er så svækket at hun er sengeliggende, så har hun ikke kræfter til at lukke dem ind i et andet rum :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig træls at du skal tænke de tanker, men jeg kan godt forstå at du har behov for at få styr på det.

:ae:

Hvis nu du ikke bliver rask - skal Hans Jørgen så beholde begge hundene eller har du overvejet at omplacere dem til andre hjem? Hvis du har overvejet det, så kan du jo nu lave aftaler med omplaceringshjem og lave kontrakter osv.

Hvis Hans Jørgen skal beholde dem, så vil jeg indimellem træne at de kan være længere tid alene. Ikke nødvendigvis hver dag, men måske en gang om ugen. Og ikke nødvendigvis 9 timer, men minimum de der 7-8 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak alle sammen, jeg vil simpelthen gå igang med at træne, vi har hundegård med adgang til boks i stalden, der er de vandt til at være, men de skal vendes til at være det også når der kommer nogen, specielt Kleo stoler jeg ikke på hvis jeg er sengeliggende hun vil helt sikkert være svær at komme forbi for en fremmed, så de vil skulle være lukket helt væk hvis fremmede skal ind her uden at jeg kan styre hundene.

Jeg er ikke i tvivl om at hundene bliver hvis jeg er væk, hans Jørgen er meget glad for dem, hvis bare vi finder en løsning som ikke er synd for dem;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en træls situation at skulle stå i.

 

Hvis omplacering ikke er noget I ønsker, så synes jeg også du kan starte at træne en smule med alene hjemme i længere tid.

 

Vores hunde har en gang ca. hver 14 dag hvor de er alene i 9 timer af gangen, og det går okay. Som de andre også påpeger så har du jo to hunde, så de vil jo ikke være "alene". Det er ikke synd at de skal være alene i 9 timer, så længe de får opmærksomhed, træning og kontakt med deres ejere når de så er sammen :lun:

 

God bedring, og forhåbentlig er det en bekymring der slet ikke bliver aktuelt!!:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu jeg ikke bliver rask hvad så, hvad gør jeg med mine hunde, de er ikke vandt til at være alene mere en 4-5 timer dagligt, hans Jørgen har fuldtids arbejde dvs de ville skulle være alene måske 9 timer! Kleo er 9 alfen 3 år vil det være synd mon? Skal man træne det nu? Måske lukke dem i hundegård hver dag og øge tiden langsomt? Hvad hvis jeg får brug for mere hjælp, de ville ikke lade en fremmed komme ind hvis jeg var sengeliggende hvad så? Jeg kan ikke lade være med at spekuler hele tiden, 1000 tanker som jeg bare må finde løsninger og planer for.

Hvad siger i hvad gør jeg, starter med at træne nu eller er det omsonst vil det alligevel være synd, kan de mon lære at være i hundegård om dagen også selv om her kommer folk uden at gø?

 

Hunde er utroligt fleksible og kan lære at forholde sig til rigtig meget, så jeg tror ikke du behøver at bekymre dig :ae:

 

Jeg er derimod lidt bekymret over at du får disse tanker nu hvor du egentlig skulle være på vej til at få det bedre, og tænker lidt, at du måske prøver at fokuserer på noget du kan håndtere (hundene) i stedet for at få bearbejdet den sorg du må have over at være så syg :ae:

 

Har du nogen at tale med om din frygt, eller har alle nu erklæret dig næsten fuldstændig rask og vil ikke taler med dig om "hvad nu hvis"?

 

Sig endelig til hvis det ikke vedkommer mig, så skal jeg nok lade være med at komme mere ind på emnet, men jeg er nu mere bekymret for dig end for dine hund :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...