Besvaret December 17, 201213 år comment_1101941 I dag blev min hvide schæfer aflivet, kun 9 måneder gammel. Efter et langt forløb frem og tilbage fra dyrlægen og mange undersøgelser blev vi enige om at der ikke var nogen vej frem. Hun havde fået konstateret IBD (inflamatory bowel disease). I hendes tilfælde havde hun stort set diarre hele tiden og kun via dyrlægens (pisse dyre!) hypoallergenfoder kunne afføringen samles til en nogenlunde fast masse. I de seneste par dage har hun virket ekstra træt og hun har ikke rigtig ville spise. Hun har været på medicin der skulle hjælpe, men hun havde stadig dårlig mave. Så man kan jo nærmest sige at hun ikke kunne tåle mad, hun måtte intet andet end hypoallergenfoder få, men stadig dårlig mave. Derudover er der stor sandsynlighed for at de patogene bakterier har beskadiget hendes villi, så hun ikke kunne optage tilstrækkelig næringsstoffer. Pga. diarreen var hendes slimhinder omkring endetarmen meget ømme. Næste skridt ville være at give hende binyrebark hormon - for altid. Hvilket i længen skader nyrerne og påvirker kroppen meget - så det var hun ikke blevet særlig gammel på. Hormon behandling ville vi ikke give, og når hun ikke kan tåle mad og højst sandsynligt villle få en masse følgesygdomme pga. manglende næring eller hendes behandlinger valgte vi i dag at give hende fred:megaked: Vi har allerede besluttet os at købe en ny hvalp, men jeg er helt knust for hun var SÅ dejlig en hund, smuk, klog, venlig, tålmodig, lærenem - ja der var næsten intet ved hende der ikke var perfekt - altså bortset fra hendes tarmsystem... Rapporter
Besvaret December 17, 201213 år comment_1101953 Åhh nej ...det gør mig ondt. Rigtig mange og tanker herfra. Rapporter
Besvaret December 17, 201213 år comment_1101963 :ae: puha, hvor trist.... varme tanker herfra... Rapporter
Besvaret December 17, 201213 år comment_1102029 :ae: Det er svært specielt med så ung en hund, men det lyder jo til, at hun ikke havde et godt liv, så hatten af for at I gav hende fred. Rapporter
Besvaret December 17, 201213 år comment_1102066 Aah altsaa! Stakkels jer og hende! Det maa have vaeret meget smertefuldt! Staar selv med en 10 mdr gammel hund hvor jeg ogsaa har maattet traeffe et svaert valg, men har valgt at lade ham operere.. Til gengaeld er jeg blevet opfordret til at skrive til opdraetteren og bede om pengene retur samt penge for dyrlaege.. Det kunne vaere du var interesseret i at vide om de samme regler? Du kan evt. pb'e mig. Rigtig mange klemmere til jer! Rapporter
Besvaret December 17, 201213 år comment_1102078 Det gør mig ondt at læse. Men det lyder heller ikke som et sjovt hundeliv. Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102093 puha, det må have været frygteligt, så ung. Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102161 I dag blev min hvide schæfer aflivet, kun 9 måneder gammel. At måtte sige farvel til en elsket gammel hund er altid forfærdeligt, men at sige det til en stor hvalp er helt urimeligt hårdt. Jeg synes, at I traf den helt rigtige beslutning for hende, men gør det ikke mindre hårdt. Jeg føler med jer. :ae: Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102203 Føler med jer, men sikke en flot beslutning i har taget...varme tanker herfra. Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102217 Det gør mig ondt for jer at skulle opleve dette, og trist for hunden at få så kort et liv.Men dejligt at vide , den ikke kan lide mere. Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102326 Aah altsaa! Stakkels jer og hende! Det maa have vaeret meget smertefuldt! Staar selv med en 10 mdr gammel hund hvor jeg ogsaa har maattet traeffe et svaert valg, men har valgt at lade ham operere.. Til gengaeld er jeg blevet opfordret til at skrive til opdraetteren og bede om pengene retur samt penge for dyrlaege.. Det kunne vaere du var interesseret i at vide om de samme regler? Du kan evt. pb'e mig. Rigtig mange klemmere til jer! Meget gerne! har sendt en pb Rapporter
Besvaret December 18, 201213 år comment_1102389 Hej, Trist beslutning, men det lyder til at det var den rigtige. V.H. Sille Rapporter
Besvaret December 19, 201213 år comment_1102888 Det var trist , men STOR ros til jer for at tage den hårde beslutning ! Lad os høre hvodan det går når I får den nye hvalp.:hjerte: Rapporter
Besvaret December 19, 201213 år comment_1102898 Mange tak for alle jeres opmuntrende beskeder og jer der skriver det var den rigtige beslutning selvom jeg jo godt ved at det kan være svært at bedømme når i ikke kendte hende. Men det er rart med noget opbakning i den sag, for når man jo ikke sådan umiddelbart kunne se på hende hvor syg hun var, så synes jeg at det var med til at gøre beslutningen endnu svære... Rapporter