Hop til indhold

Anbefalinger af robotstøvsugere


Buddha
 Share

Recommended Posts

Kan se mange af jer har sådan en smart sag, jeg drømmer lidt om en, men det skal selvfølgelig være en god en.

 

Og så så jeg lige at man muligvis også kan få en der VASKER gulvet? Det er jo ..... magi!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bestemt også gerne have anbefaling på en som er robust, og som kan fjerne hundehår, og holde til det.. Vi har en rigtig god "normal" støvsuger vi næsten lige har købt, som er helt fantastisk, men problemet er jo at jeg ikke GIDER støvsuge 2 gange om dagen :lol: Så ville det være dejligt lige at have en bette en der kunne tage det værste sådan engang imellem... (Så den behøves ikke være super perfekt, bare det at den tager lidt af skidtet så man måske kun selv skal tage det værste en gang hver dag, eller hvis man er heldig hver anden dag!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en roomba, og den fungere altså fint... Den kører 3-4 gange om ugen og vores hus er 200 m2. Den kører dog ikke alle steder hver gang men i hvert fald stueetagen. Børsterne renser man for hundehår en gang i mellem, meget nemt! Vi har en langhåret hund, og man skulle tro det var et problem, men den kører bare. Selv vores indgangs parti og den måtte der ligger der, klarer den uden problemer. Tror mig den er beskidt! Det eneste den ikke kan klare er løse tæpper der er for "lette"

Jeg plejer at smide spisestuestolene op og så sætte den i gang inden jeg går. Luca er fuldstændig ligeglad. Hun er ellers bange for støvsugeren.

 

Sig til hvis du vil vide mere.

 

Vi har denne: iRobot DK - Store Landing - Store products

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt tak! Glad for at få et par modelnavne på, så jeg ved hvad jeg skal se efter.

Noget man skal vide angående møbler og ting på gulvet? Kører støvsugeren nemt fast?

 

Den kan godt køre rundt om stoleben, men den bruger lang tid på det. Jeg smider alt op småt op, stole og avisholder fx.

Jeg har samme model som Kleo, og den fortæller hvis der er noget galt. Frynser på tæpper er den heller ikke så glad for. Den æder dem i håb om det er snavs :lol:

 

Jeg har ikke oplevet den kører fast, jeg har større problemer med den kører over dørtrin. Så det er med at lukke indtil de værelser der ikke skal have en tur..!

 

Vi har ca 100 m2 neden under, og jeg synes den gør det bedst, hvis den tager et rum af gangen. Man kan få nogle virituelle vægge som stopper den, der hvor man gerne vil have den til at støvsuge til. Det fungere perfekt. Ovenpå kan den selv mærke trappen, og kører ikke udover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt tak! Glad for at få et par modelnavne på, så jeg ved hvad jeg skal se efter.

Noget man skal vide angående møbler og ting på gulvet? Kører støvsugeren nemt fast?

 

Jeg så en video anmeldelse af Roomba'en, og der sagde de at løse tæpper var den ikke glad for, og så løse ledninger, havde den en tendens til ikke at ville give op overfor, så hvis den fik fat i en ledning hev den f.eks. lampen ned i sidste ende. Derfor anbefaler de at man første gang den "gør rent" at man er der til at holde øje med eventuelle problem steder der kunne være...

 

Ellers virker den fantastisk, og f.eks. de virituelle vægge så ud til at virke ret godt.. De viste det i forbindelse med et børneværelse hvor der var ved at blive bygget en legoborg, så satte de lige "vægge" omkring og så var det løst.

 

De anbefaler også at den gør et rum rent af gangen, og man kan bruge disse "tårne" som de kaldte dem, til at signalere hvor et værelse starter og slutter... så den vil priotere at gøre værelset færdig, før den går til det næste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en Roomba med virtuelle vægge. Vi flytter stole op og sætter den til at køre når vi går i seng. Med 10 hunde har den noget at tygge på, og vi har de sidste 5 år haft 2. Den ene købt ved Elgiganten. Rep tog en krig og så blev den væk, og vi fik en ny, den anden er købt ved roboteksperten, hvor vi nu også har købt en over til hundecentret fra. Fantastik har dem altid tilbage efter 2-3 dage. Når man først har sådan en fætter bliver man så sandelig afhængig. De 2 første år rep. de på garantien og det er ca. hvad vores holder, men belastning er høj herude. Men det giver jeg gerne for støvsugning 1 gang om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en Irobot Pet og den har altså ikke været god. Den støvsuger såment fint nok, men den kan ikke holde til Chinooks semilange pels. Den sugede dem fint nok, men i løbet af ganske kort tid var hjul og alt muligt andet roterende filtret ind i hundehår og den stoppede i tide og utide. Det tager en krig at fjerne alle hårene og der er altid et sted man glemmer og det vræler dyret om med det samme, man sætter den igang igen.

Så det har desværre ikke været noget succes herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

jeg har osse fået sådan en den tar fint hundehår men di er hellerikke ret lange, det er en Elektrolux Trilobite 2,0 den gik ud af produktion for sirka 5år siden men di kan stadig købes nu hedder di bare noget anet en 2,0.

 

den er gammel og derfor er den let et håndverker tilbud så mine erfaringer kan nog ikke rektig bruges til ret meget,

 

den støvusger sådan set fint nog men den kan ikke køre ret megt mer en to gang før den er fuld og skal tømmes den kører 1 gang om ugen, der sår i brugs vejledningen at den skal ha skiftet filter ver gang man tømmer den men det bliver alt for dyrt så jeg gør bare det gamle rent, den er lavet sånden at den først støvsuger langs panelerne og derefter tar den hele gulvet i den forbindelse tegner den et opris af lokalet men det gør let i kludder for den nesten ver gang jeg har ikke nogle dørtrin så den kører langs væken i alle rum og det er

måske let mer en vad den kan håndterer men den formår nu alivel at gøre ok rent, når den skal lades op går det fint med at finde opladeren men den har svert ved at tilslutte sig men det er nog fordi ladekontakterne på laderen er iret,

 

en ny maskine af den type er temlig dyr, det er formenlig fordi den er lavet sådan at den ikke køre in i tingene den bruger ultralyd til at se forhendringer det virker dog ikke altid så den er osse udstyret men en let mer jornær stødkant men det er let fint at den langt størstedelen af gangene stopper en centimeter før.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

 

Hej Hunde venner

Jeg skal overraske konen med et lækkert spaophold, og overvejer dette her  https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/falkenberg-strandbad-spaophold/.

Har nogle af jer prøvet det? Det er lidt halvpeberet, men virker vildt lækkert. 

Kan se det er de samme ejere som har det i Ystad https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/ystad-saltsjobad-luksus-spaophold/

Der har vi været. Det var også super fedt :-)

 

Hans

 

Link til indlæg
Del på andre sites

På 4.1.2020 den 14:33 , Mandfred skrev:

 

Hej Hunde venner

Jeg skal overraske konen med et lækkert spaophold, og overvejer dette her  https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/falkenberg-strandbad-spaophold/.

Har nogle af jer prøvet det? Det er lidt halvpeberet, men virker vildt lækkert. 

Kan se det er de samme ejere som har det i Ystad https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/ystad-saltsjobad-luksus-spaophold/

Der har vi været. Det var også super fedt :-)

 

Hans

 

Utroligt dårligt reklame-stunt!!! :popkorn:

Link til indlæg
Del på andre sites

På 4.1.2020 den 14:33 , Mandfred skrev:

 

Hej Hunde venner

Jeg skal overraske konen med et lækkert spaophold, og overvejer dette her  https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/falkenberg-strandbad-spaophold/.

Har nogle af jer prøvet det? Det er lidt halvpeberet, men virker vildt lækkert. 

Kan se det er de samme ejere som har det i Ystad https://www.living-guide.dk/rejser-og-oplevelser/weekendophold-og-ferieophold/ystad-saltsjobad-luksus-spaophold/

Der har vi været. Det var også super fedt :-)

 

Hans

 

oooooggg hvad har det med hund eller støvsuger eller lign at gøre?
Det er fandeme en ringe omgang reklame du prøver på at lave. Gid admin herinde havde hår på brystet og slettede sådan noget bras

Link til indlæg
Del på andre sites

21 timer siden, pivpiv skrev:

oooooggg hvad har det med hund eller støvsuger eller lign at gøre?
Det er fandeme en ringe omgang reklame du prøver på at lave. Gid admin herinde havde hår på brystet og slettede sådan noget bras

Admin er desværre lige så fraværende som resten af HF's brugere.

Så skønne spildte kræfter, reklamen rammer ikke nogen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...