Hop til indhold

Hvor mange hunde er udadreagerende?

Umulia
 Share

Er din hund udadreagerende?  

85 stemmer

1. 1. Er din hund udadreagerende?

• Min hund reagerer altid kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker
      7
    • Min hund reagerer ofte kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker
      28
    • Min hund reagerer nogle gange kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker
      43
    • Min hund reagerer aldrig kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker
      28
    • Min hund har tidligere været udadreagerende, men er nu trænet til at lade være
      9
    • Andet/Min hund er en kat
      5

Recommended Posts

Inspireret af nogle tråde, der har været på det seneste, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange af os, der har brug for skærpet opmærksomhed og et fast greb i snoren, når vi går med vores hund.

BEMÆRK VENLIGST FØR DU STEMMER!

Når der i afstemningen står at hunden reagerer "kraftigt", menes der at hunden reagerer fysisk med træk i snoren/udfald, gøen mm. Det er i første omgang irrelevant om reaktionen skyldes aggression eller iver efter at lege eller hilse. Begge dele tæller! Du kan uddybe i tråden - tak :5up:

Af hensyn til de af os, der har mere end én hund, kan der vælges flere afstemningsmuligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :5up:

Trådstarter må også hellere selv fortælle... Jeg har en 1'er og en 3'er ;-)

Vinnie var 11 mdr. da jeg fik hende, og totalt ude af kontrol når hun så en anden hund. Det er aldrig lykkedes mig at få hende til at lade være med at blive hys, jeg har kun fået trænet det ned fra totalt sammenbrud over mere end 10 minutter til kortvarig gøen og trækken. Det mærkelige er at hun egentlig ikke er aggressiv overfor andre hunde. Jeg tror hendes reaktion skyldes noget, tidligere ejer må have gjort, og derfor mest bunder i angst.

Oluf på 18 mdr. er begyndt at reagere på andre hunde i takt med kønsmodningen. Han vil også meget gerne hen til alle mennesker han møder. Som regel er et nej nok til at stoppe ham, men vi har haft enkelte episoder hvor naturen gik over optugtelsen. For et par uger siden kørte jeg ham over med cyklen, fordi han pludselig prøvede at komme direkte gennem forhjulet over til en hund på den anden side af vejen. Med typisk buller-tough guy attitude sagde han ikke et pip, men rejste sig bare op og løb videre ved siden af cyklen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Har svaret to forskellige..:-D

Min hund reagerer ofte kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker

Er Victoria....hun bliver totalt vild når hun ser andre dyr...især kat...hun bliver ikke aggressiv, men hyler og skriger, for hun vil bare SÅ gerne hen og se...hehe...mennesker er hun ligeglad med, men viser de interesse for hende bliver hun helt vild...:-D

Min hund har tidligere været udadreagerende, men er nu trænet til at lade være

Pablo kunne tidligere godt skabe sig åndssvagt når han så andre hunde på den anden side af vejen, eller hvis jeg stillede mig op og snakkede med nogen....det gør han ikke mere....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

1 stks. udadreagerende, men trænet fra at det var stort set alle hunde han reagerede på, til at vi kan starte konkurrencer, og der kun kommer mindre kontrollable udfald hvis andre hunde er meget, meget tæt på ham.

Kaia laver udfald hvis Bamse gør, ellers ikke.

Men hun gider generelt ikke rigtig andre hunde, men ignorere dem som oftest bare.

Yoda har aldrig lavet udfald og selvom han sagtens kan hænge ude i snoren og lave meget, meget insisterende lyde for at komme hen og snakke med hunde/mennesker, så er det ikke noget der kan karakteriseres som udadreagerende og han kan nemt stoppes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er vidt forskellige:

Molly gøer stort set af alle hunde, Har aldrig vist aggression eller fremfusning.

Laura elsker alle.

Nana kan sagtens blive vred på andre tæver.Aldrig på mennesker.

Debbie elsker alle.

Snoopy elsker alle, men har et frygteligt jagtgen, også overfor katte.

Freddy er ikke så glad for fremmede hanhunde.

Alle undtagen Molly elsker småbørn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret at Carla indimellem reagerer kraftigt...

Det er altid fordi hun vil hen og lege og sige dav, men det er meget forskellige hvornår det sker. Nogle mennesker og hunde også for den sags skyld, kan vi gå forbi hvor hun bare lige kikker på dem og så er det det.

Andre hunde ser hun på laaaaang afstand og begynder så at trække for at komme derhen! Det er vi i fuld gang med at lære hende at stoppe med, og det går gudskelov fint, for hun er godt nok ved at blive stor og stærk og kan altså nemt trække en afsted hvis hun sætter sig for det..

Hun havde i begyndelsen en tendens til at det mest var små hunde hun meget gerne ville hen til, og hvis hun fik lov at snuse, så blev hun mere og mere overgearet, jo mere den lille hund gav tegn til at den ikke gad lege :stupid: Nu virker det imidlertid som om at små hunde INGEN interesse har for damen, men derimod er det bare fantastisk hvis vi møder schæferen der bor i kvarteret eller andre større hunde..

Men igen, nogengange er der bare ingen reaktion selvom den anden hund er meget ivrig for at hilse :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har sagt: Min hund reagerer ofte kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker. Fordi Dumle ofte reagerer kraftigt. Faktisk ikke så ofte længere, men det skyldes træning og at vi nu har fået flere steder hvor vi kan have en hel vej imellem ham og eventuelt passerende hunde, men syntes nu stadig det sker ofte nok og det er ihvert fald noget at være opmærksom på.

og har sagt: Min hund reagerer aldrig kraftigt på andre hunde, dyr eller mennesker. Fordi Codys værste reaktion indtil videre er at stoppe op og ikke ville med videre før han har kigget færdig eller snuse til mennesker der går forbi. Håber så også det bliver ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en "ofte" og en "ikke"...

Og de er begge sådan lidt.. Forkerte faktisk.

Dexter reagere på andre hunde, men han smider sig ned og venter til den anden hund er kommet tæt på, så hopper han op i legebuk.... Hvis vi f.eks. går forbi en hund vil han super gerne hilse og trækker hen for at snuse/hilse... Så snart vi er forbi følger han med, men... Jeg ved ikke om man egentlig kan kalde det et udfald, han trækker jo stort set altid :lol:

Penny reagere "ikke"... Men så alligevel! Hun er ikke god omkring andre hunde, og tror det er fordi hun ikke har gået på hvalpe hold og lært at være afslappet omkring andre hunde, hun stivner totalt når der er andre hunde... Er hun fri stopper hun op og kigger på dem, men tager aldrig kontakt... Så tror vel det tæller som "ikke"... Hun forsøger for alt i verden at undgå kontakt med andre hunde end Dexter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook reagerere ofte kraftig på andre hunde, dyr og mennesker. Ikke aggresivt overhovedet, det er ren og skær: "jeg vil hen og leeeeeeeege....." Han kaster sig ikke frem i linen, men kan trække en del, hvad han normalt ikke gør, når vi går tur. Han hyler og piver og er svær at komme i kontakt med - hans fulde fokus er på den anden hund.

Efter en del træning er det nu lykkedes at at få kontakt til ham forholdsvis hurtig og han kan logges videre med en god godbid. Og kort tid efter er den anden glemt, for så er der en dame der har tisset en tår og den skal bestemt tjekkes grundigt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 stk som nogen gange reagerer. De har forskellige reaktioner, dog ingen på mennesker.

Milo: 8 år - kastrat

Reagerer faktisk kun på katte og harer. Hvor han bliver glad, fiser frem i snoren med et vov. Så siger jeg Klap i dit møgøre, og så går vi roligt videre :mrgreen: Milo er larmende ligeglad med andre hunde, medmindre ejer stopper op og hilser.

Luna: 2 år tæve

Reagerer nogen gange på katte med et piv og løber snoren ud, men for det meste ligeglad. Kan finde på at bjæffe en enkelt gang hvis vi skal passere tæt på store hunde som ikke går roligt. Hvis hun så fx hilser på, underkaster hun sig straks. Ellers er hun faktisk pænt ligeglad med andre hunde når vi bare går tur for os selv.

Så ja, de reagere nogen gange udad, men vil ikke betegne dem som udadfarende, da de ltid kun er kort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sagt 4, men det burde have været fem. og har taget udgangspunkt i basse.

Hun var ret glad for kontakt, og kunne være ret så voldsom i sin iver for at hilse på mennesker og dyr. Men det var blevet meget meget bedre, og ikke noget der var et stort problem - ikke større end at "hun hopper op" var nødvendig når folk skulle hilse på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har svaret to, men det er forkert, jeg havde ikke set muligheden med, at man havde trænet sin hund. halfdan vil helst reagere en masse, men har lært at passere i rimelig ro og orden, og det gør han nok 9 ud af 10 gange, men af og til er det bare FOR fristende at springe rundt og gø og hyle og lægge sig i protest. det er sådan lidt en kombi af iver og usikkerhed. uden snor reagerer han roligt og rimeligt afmålt på andre hunde. andre dyr eller mennesker interesserer ham ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg svarede andet/min hund er en kat. Men er brilleløs, så havde ikke set der var en reagerer aldrig mulighed. Havde læst den som altid:roll:

Men Trille spiller ignorer kortet og kan passere andre hunde, uden så meget som at værge dem et blik. Kommer de hen til hende, bliver hun bange.

Så ignorer træningen var succesfuld, for adfærden er ens, om hun er i snor eller ej:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om hundehvalpe tæller "rigtigt" med, men Lupo hiver tit i snoren og gør hvis han opdager en anden hund, fordi han så gerne vil hen og hilse og lege med den :-) Mennesker er han egentlig blevet rimelig rolig omkring, medmindre det er en person han kender som nærmer sig, så kan man næsten ikke holde ham tilbage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites