Hop til indhold

Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Belgiere (kan ikke med deres temperament)

Ville ønske du kunne have mødt min tervueren, hun havde det dejligste temperament :hjerte:

 

men jeg synes virkeligt hun er utroligt smuk og feminin.

du ville elske Dexter, alle folk synes "hun" er utrolig smuk og feminin :lol: lidt synd, at alle tror han er en pige :lol: og han er også sådan lidt dinglet og mager ligesom Asta :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 386
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ville ønske du kunne have mødt min tervueren, hun havde det dejligste temperament :hjerte:

 

 

du ville elske Dexter, alle folk synes "hun" er utrolig smuk og feminin :lol: lidt synd, at alle tror han er en pige :lol: og han er også sådan lidt dinglet og mager ligesom Asta :mrgreen:

Dinglet og mager, må jeg blive fri. Slank og yndefuld - då' :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I really don't see it :oops:

 

Nuttet er for mig sådan pelstot-med-store-sorte-øjne-agtigt. De fleste terriere, bomuldshunde osv.

 

Jeg tror også helt klart jeg er i mindretal. Sådan nogle pelsklumper som f.eks. denne:

 

Khloe-Kardashian-Boo-the-Dog-Facebook-102610261.jpg

 

De er virkelig overhovedet ikke nuttede i min optik :vedikke: Ved ikke hvorfor, jeg kan bare intet se i dem.

Men den her til gengæld:

 

smiling-pit-bull.jpg

 

- at nogen kan stå for sådan et fjæs, det fatter jeg bare ikke :lun:

 

Og så kan jeg helt subjektivt sige, at jeg virkeligt ikke kan komme i tanke om en smukkere hund, end min Asta. Ja ja, egne børn og alt det der, men jeg synes virkeligt hun er utroligt smuk og feminin. Jeg tror aldrig jeg får en så smuk hund igen - hun er virkeligt noget særligt. Og det er ikke kun mig der siger det - faktisk :mrgreen:

 

Jeg tror dig skam ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, fordi for mig er det bare de mest nuttede hunde :vedikke:

 

Skulle det kun gå på udseendet, er der faktisk ikke ret mange hunde, jeg ikke kan lide. Det skulle lige være dem med stritskæg - altså Schnauzere, Ruhåret Hønsehund osv. - ja faktisk alle ruhårede. De er altså meget lidt kønne :oops:

Og så synes jeg stadig at Fransk Bulldog ligner en tyk kanin :lol:

 

Men en af de hunde, jeg har elsket højst i mit liv, var en Ruhåret Hønsehund, og FB'er er bare de sødeste små pauseklovne, så rigtig modvilje mod nogen af de racer, har jeg ikke.

 

Det med de deforme racer tror jeg efterhånden at de fleste her på H-F kan være enige om, men der er altså stadig rigtig mange mennesker, der støtter den slags avl :( En af mine naboer har fået en EB. Hun er kun 8 mdr, men har 3 - 4 cms underbid, så hendes tunge er ude i fri luft hele tiden. Og hendes åndedræt lyder som en døende astmatiker, selv i hvile. "Jamen det hører jo med til racen", siger min nabo...

 

Vi passede en EB i pensionen i sommers. Han var en rigtig dejlig hund, men jeg må indrømme at hans helbred virkelig skræmte mig. Da vi skulle passe ham havde hans ejer nærmest en helt flyttekasse med af piller, cremer, renseklude, øjendråber osv både til hans daglige pleje og andre ting i tilfælde af at han fik det dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der er virkelig også smuk! Men jeg bryder mig ikke om at man faktisk skal barbere dem nærmest... Altså HELT skaldet...

 

Præcis, for den er jo reelt ikke hårløs, de har mere eller mindre pels, men skal alle barberes for at være glatte.

Ud over det, er det ikke ligefrem sundt at bo i sådan en hårløs hundekrop, der følger savanker med det gen der giver hårløsheden. Tændstiksben der knækker og ekstrem tandmangel er ihf. ting der for mig er lisså ubehageligt for hunden som at have for små næsebor og blød gane, men det er selvfølgelig sværere at forholde sig til noget man ikke kan se med det blotte øje.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis, for den er jo reelt ikke hårløs, de har mere eller mindre pels, men skal alle barberes for at være glatte.

Ud over det, er det ikke ligefrem sundt at bo i sådan en hårløs hundekrop, der følger savanker med det gen der giver hårløsheden. Tændstiksben der knækker og ekstrem tandmangel er ihf. ting der for mig er lisså ubehageligt for hunden som at have for små næsebor og blød gane, men det er selvfølgelig sværere at forholde sig til noget man ikke kan se med det blotte øje.

 

Ja, det er bestemt ikke en sund race!

Link til indlæg
Del på andre sites

En smuk hårløs er virkelig, virkelige smuk - En grim hårløs er så til gengæld noget af det grimmeste jeg nogensinde har set ... Og så har jeg ikke sagt for meget. :engel:

 

Men en gammel hårløs er altid grim, så man skal enten finde et så usundt eksemplar at man er sikker på den ikke når at blive gammel, eller være den type der er fan af indre skønhed ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri har terriere på sin liste? :vedikke:
NOOOOO!! Havde jeg total overset!!

Terrieren er selvfølgelig ikke på min no-go liste, men det er langt fra alle terrier der tiltaler mig. Jeg er ligesom de fleste andre ikke til de hidsige usamarbejdsvillige terrier, men sådan er min langt fra. Jeg ønsker mig en mere som Nala :-)

 

Min næste hund bliver ikke en terrier, men det skyldes at det skal være en jagthund, og ikke et fravalg af terrieren overhoved!

 

Hvis jeg skulle beskrive min terrier med 3 ord blev det kvik, arbejdsivrig og med-mega-meget-personlighed-på-den-gode-måde :-D Det er desværre nok ikke sådan terrieren er flest, men det skyldes oftest mere ejerne end hundene ... øv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt, hvad der er sådan RIGTIG meget selvstændigt (spidshunde, fx).

 

Alt, hvad der er decideret dovent (sankt Bernhard, engelsk bulldog, mastiff)

 

Usundt byggede hunde, som i brachyophale (bull dogs, shar pei, shit tzuh), løs hud, tungt korpus (tænker lidt mastiff her, basset og sankt Bernhard, synes jeg ser nogle grelle eksempler somme tider).

 

Hunde, der køre i et højt stress gear, men synes ikke jeg kan sætte en egentlig race herind, da det også kommer an på linier... Men bordere ville jeg nok være påpasselig med at røre ved.

 

Nervøse typer (udelukker collier i ret stor grad, har måske lidt fordom?)

 

Alt for pleasende hunde er jeg vidst heller ikke for interesseret i... Er dog ikke sikker på, at der ikke en dag sniger sig en formel 1'er (selvom jeg altid har fornægtet labradors), schæfer eller border herhjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det du ser som en kvalitet i din hund er, at den selv siger fra inden en øvelse er indlært? Dét er jo en af de ting jeg netop ikke ønsker i en hund, men det er jo det tråden handler om - smag og behag.

Men Anne - jeg har forstået, at du elsker at træne hund. Med en hund som ovennævnte har du rig lejlighed til at blive en endnu bedre hundefører, simpelthen fordi "noget må gøres for at interessere dén hund". :slem:

 

Sorry for OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en fin jagtlab kunne jeg altså også godt finde på at eje en dag!

 

De er bare lækre! Er ikke til de alm. labs, man ser rundt omkring - synes ikke, de er specielt kønne :genert: Men en af trænerne på træningspladsen har skiftet race fra berner - og fået sig en formel 1'er (eller rettere, end direkte fra formel 1 linier). En gul bette dreng, dog lidt handicappet - han bider ikke! :shock:

 

Af ren nysgerrighed, kan du fremtrylle et billede af en fin jagtlab? :-D

 

Hende, jeg kender, har fået sin dreng herfra: http://www.ravensbank.com/dan/index.php

 

Og han gør bare alle fordomme om formel 1'ere til skamme! Han er så rolig og velafbalanceret - var med til trænermøde forleden, vildt fremmed hus osv., tog det med ophøjet ro, ingen stress eller noget :-) Og ejer er fuldstændig astonished over hvor lærenem han er :-)

 

Tidemark Ivy fra Ravensbank.

dsc00557_large.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har en fin jagtlab formel 1 af formel 1 linier - Zeus (også kendt som banditten - han er lidt vild) sort og han er bare lækker :mrgreen: silkeblød pels, flot krop meget fit - jo jo man roser nok lige sin egen hund her - men lækker - DET er han :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...