Hop til indhold

Kan DU finde ud af at være alene hjemme?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Synes netop det gode ved at være alene hjemme er at hundene kun kan vælge en selv når de skal putte eller have opmærksomhed :-D

At være alene hjemme uden hund er jeg ikke ret god til. Faktisk købte vi Futte fordi jeg blev super depri da vi flyttede i lejlighed og Mads samtidig fik arbejde med mange timer... Jeg kunne ikke finde ud af at være alene hjemme :-D Selv når Mads er hjemme kan jeg føle vi er "alene" på den dårlige måde hvis hundene bliver passet.

 

Jeg tager dem også gerne med rundt så meget det er muligt og det de har lyst til - Lily er ikke vild med at komme ud at køre, og er generelt mere usikker end Futte, derfor er det blevet en del mindre efter vi har fået hende. Futte, derimod, er vild med at komme med rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Det er SÅ underligt og tomt i huset,når hunden ikke er hjemme :roll:. Denne weekend var de "lånt ud" da sønnen skulle holde fødselsdag og vi var alle enige om, at det var helt vildt tomt. Vi gik endda og lukkede døre m.m. som vi plejer for at de ikke skulle løbe ud m.m.:stupid:.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg faktisk ikke...bor alene men med hunde, så det er ikke alene. Jeg synes bestemt der mangler noget ekstremt vigtigt hvis jeg en sjælde gang har været hjemme nogle timer uden at hundene var der fordi de evt var sendt i pasning.

 

Men jeg elsker at være alene uden andre mennesker, men synes slet ikk hnde fylder på samme måde, så dem synes jeg ikke er belastende. Siger jeg samtidig med at sheila sidder og ånder mig i nakken og poter min arm, fordi hun vil ud og gå;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene uden hund? Hvad i alverden skulle grunden være til det? :shock:

Ok, så sent som igår var jeg på cafe i tre timer med to rigtig søde veninder, det var virkelig hyggeligt - og alligevel tog jeg mig selv i flere gange at tænke, at det var tre timer jeg kunne have brugt sammen med mine hundepiger istedet! :lun::oops: Nej jeg er absolut ikke god til at være uden dem, savner dem bare jeg er på arbejde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene uden hund? Hvad i alverden skulle grunden være til det? :shock:

Ok, så sent som igår var jeg på cafe i tre timer med to rigtig søde veninder, det var virkelig hyggeligt - og alligevel tog jeg mig selv i flere gange at tænke, at det var tre timer jeg kunne have brugt sammen med mine hundepiger istedet! :lun::oops: Nej jeg er absolut ikke god til at være uden dem, savner dem bare jeg er på arbejde!

 

Det markerede: Præcis sådan tænker jeg altid uanset hvor meget jeg hygger mig ude uden hundene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes klart at det er hyggeligst at være hjemme med Rigmor, men det er nu også rart når hun er på weekend andre steder. Og det er af den simple grund så jeg ikke behøver at gå ned med hende om aftenen lige inden jeg skal sove, så jeg kan sove længe og så jeg ikke behøver gå ned med hende om morgenen :-D

 

Men 1 weekend er fint. Nu har jeg lige været på ferie i 16 dage uden Rigmor. Det var for lang tid! Det kunne jeg slet ikke holde ud til sidst, selvom jeg havde en fan-fucking-tastic tur!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan sagtens hygge mig uden mine hunde, men at være hjemme i vores hus uden dem, er vildt mærkeligt. Jeg lagde pludselig mærke til hvor meget tid og energi jeg bruger på ting jeg slet ikke lægger mærke til i dagligdagen! Må sige jeg nød en halv dags stilhed sidst vi ikke havde dem, men det er underligt at falde i søvn uden dem... det bryder jeg mig ikke om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke været alene hjemme uden hund siden Mingus flyttede ind for 7 år siden :shock: Har aldrig fået hundene passet mens jeg har været hjemme, med undtagelse af sygdom hos mig eller hund, og der har den ene altid været hjemme. Det har jeg da aldrig tænkt over før nu. Når kæresten er til træning, er vi enten med eller de andre hunde er hjemme hos mig.

 

Kan slet ikke forestille mig hvor tomt det må føles. Bare da Lulu flyttede med kæresten pga. løbetid var jeg ved at gå til af savn (af Lulu selvfølgelig:mrgreen:) fordi hun fylder meget mere end de to gamle hunde. De sover jo bare når vi ikke går tur, Lulu er altid fyldt med spilopper :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet det én gang, da Inca blev passet af min svigermor. Vi havde været nede og besøge hende om lørdagen, og tog så derefter hen til min svigerfar om søndagen. Vi måtte ikke have Inca med derhjemme, så hun blev hos svigermor. Da vi så tog hjem med toget søndag aften, var det meningen at Inca skulle blive afleveret om mandagen, men noget gik galt med bilen, så hun var først hjemme igen om onsdagen(!!), jeg havde selv hentet hende med toget, hvis ikke det var fordi jeg skulle arbejde, det var forfærdeligt! Jeg blev helt skør af at hun ikke var der.

 

Nu er det ikke fordi hun klistrer og er ved mig hele tiden, men jeg savnede bare vores ture, savnede at høre hendes hale logre mod sofaen om morgenen, lyden af når hun drikker vand, og at have hende liggende mellem mig og min kæreste om aftenen i sengen.

Men hun havde også savnet mig da hun kom hjem igen :lun: Det første hun gjorde var at sætte sig ovenpå mig, nede på gulvet, og SÅ klistrede hun resten af aftenen og natten :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Michael er heller ikke ret god til at være alene uden hundene - han synes det er meget sært hvis de ikke er her. Og han kan slet ikke finde ud af at sove her hvis de ikke er her, det er simpelthen for mærkeligt at de ikke ligger i sengen :lun:

 

Men selvom hundepigerne er vildt gode til at være alene mens vi er på arbejde (de sover hele dagen væk) - så er de ikke super gode til at være alene herhjemme med hundesitter (min mor) - de elsker min mor og slapper egentlig bedst af når de bliver passet hjemme hos hende. Herhjemme forventer de nemlig at det er os som kommer hjem hver gang de hører en bil - så sætter de sig ud til døren for at vente :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...