Hop til indhold

Ny kampagne : Klar til hund


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Så er der kommet en ny kampagne der skal nedbringe antallet af aflivninger af hunde, som folk har anskaffet sig, uden rigtig, at sætte sig ind i , hvad der kræves af dem, for at have hund.

 

Den sætter fokus på mange vigtige ting, så som økonomi, ferie, sygdom, aktivering af hunden o.s.v

 

Men hvad synes I generelt om testen ?...tror I, at den vil ændre noget ?

 

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kampagner/klartilhund/Sider/default.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke... Altså, jeg synes også, at der bliver lagt vægt på nogle gode ting, som man er nødt til at overveje, inden man står med en nuttet 8-ugers hvalp. Men om folk tager det sig til, ved jeg virkelig ikke. Jeg håber det, men så skal den nok ikke kun ligge på nettet. Hvis det skal have en effekt, skal man nok sprede det lidt mere. Men det ved jeg heller ikke om det bliver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke... Altså, jeg synes også, at der bliver lagt vægt på nogle gode ting, som man er nødt til at overveje, inden man står med en nuttet 8-ugers hvalp. Men om folk tager det sig til, ved jeg virkelig ikke. Jeg håber det, men så skal den nok ikke kun ligge på nettet. Hvis det skal have en effekt, skal man nok sprede det lidt mere. Men det ved jeg heller ikke om det bliver?

 

Har set kampagnen i diverse aviser i de seneste dage :-D

 

Jeg synes det er ok men sådan en kampagne, hvorvidt den så vil ændre noget kan jeg tvivle på - mener den burde være mere uddybende. Men alt skal være velkommen, jo mere oplysning jo bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget testen, men opgav da jeg opdagede man selv skulle tælle sammen, tog den på telefonen og den var ikke ligefrem mobil optimeret!

 

Jeg vil sige kampagnen er en drøn god idé - vi ser det gang på gang at oplysningskampagner gør sindsyn meget gavn!

Tag nu bare TRYGs badesikkerheds kampagne hvert år - da den gik i gang kunne man tydeligt se en redusering i antallet af badeulykker!

 

Så oplysning er helt klart vejen frem!

 

Min holdning - drop testen, men oplys, oplys og oplys!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville ønske der kom mere fokus på katte. Mange katte bliver indleveret til aflivning uden grund (eller sat fri et sted), mange flere end hunde. Det er min personlige oplevelse. Min oplevelse er at aflivning af hund normalt er mere velbegrundet. Oftest på grund af sygdom, men ellers pga. personlig krise hvor hunden ikke skyndes adopterbar. Der er dog flere gange hvor racevalg kunne være bedre. Jeg er kun glad for at der er en kampagne. Selvom jeg nok er mest hundemenneske synes jeg dog fokus kunne være lidt mere bredt og gerne inkludere katte samt f.eks kaniner der ofte lever længere end børns interesse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes testen er for dårlig til at kunne sige om man er klar eller ej.

 

Overordnet set kan den give et praj, men spørgsmålene er lidt "blah". Som Potil også er inde på, så tager jeg heller ikke til udlandet eller på ferie uden hund. Vores gåture varierer meget, både længden og hvor mange ture vi går om dagen.

 

Men det er jo også fordi I har hund/e og allerede HAR indrettet jeres liv efter det.. Jeg synes også at nogle af spørgsmålene var lidt svære at svare på, men det var da fordi jeg tænkte at "det gør jeg jo allerede" eller "det gør jeg aldrig"........fordi jeg har hund.. ;-)

 

Men jeg synes faktisk at testen tager fint fat i mange af de ting som jeg da virkelig håber at folk har lidt i tankerne, inden de anskaffer sig en hund, så man kan i hvert fald altid håbe at det får nogle til at tænke sig om når de ser at det de måske havde tænkt sig altså ikke er helt godt nok.. I hvert fald kan det da næppe skade :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke det rykker. Jeg tror folk har alle de gode intentioner, når de anskaffer hund. Virkeligheden er bare mere krævende.

Jeg har da selv været meget overrakset over, hvor lang tid det tager. Vi har haft hund over 2 år nu... Og jeg ville da ønske, at vi havde tænkt os mere om... Racemæssigt blandt andet. Men jeg fik jo alle rådene (og hug, skræmmekampagne osv.) herinde... Og valgte alligevel at springe ud i det. Jeg ved simpelthen ikke, om NOGET kunne have ændret min mening?

 

Nu tager vi jo så det fulde ansvar for vores valg. Har en velstimuleret hund osv. Men det var sgu ikke et klogt, velovervejet valg. Det TROEDE jeg det var - dengang. Det er nok kun erfaringerne der kunne give os den viden/forståelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Njaa.. Har aldrig rigtig været den der type der tog til udlandet for at holde ferie, så tvivler på det ville gøre en særlig stor forskel, hvis jeg ikke havde hund ;-)

men det er der jo rigtig, rigtig mange mennesker der gør? Tror ikke du eller potil er prototypen på en gennemsnitsdansker, som denne test vel er gearet imod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Njaa.. Har aldrig rigtig været den der type der tog til udlandet for at holde ferie, så tvivler på det ville gøre en særlig stor forskel, hvis jeg ikke havde hund ;-)

 

Nej og du var jo ooooldgamnel da du fik din første hund eller hvad? ;-) Altså jeg rejser heller ikke udenlands i tide og utide og er ikke vokset op med det, men hvis ikke jeg havde bundet mig selv som hundeejer, allerede da jeg var 20-21 år, så kan det jo altså ikke afvises at jeg var blevet udlandsrejse-typen, lige som rigtig, rigtig mange andre gennemsnitsdanskere er det.. Og det er jo gennemsnitsdanskeren at testen er rettet i mod..

Link til indlæg
Del på andre sites

Haft fantastisk weekend i Ebeltoft, er kommet hjem med træt hund og hold i nakken... Kan godt mærke den der 21årige fødselsdag nærme sig :mrgreen: Håber I har det godt herinde, jeg opgiver at læse op..

 

[ATTACH=CONFIG]119417[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]119418[/ATTACH]

Du er gået forkert :lol:

 

Men det ser hyggeligt ud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes en kampagne er en god ide. Lidt oplysning er bedre end ingen. Der hvor jeg kan se et problem er spørgsmålet med alene hjemme tiden. Den lægger op til at over fire timer ikke er så godt. Optimalt set nej, så vil hundene sikkert elske slet ikke at være alene, men realistisk, nej. Så er det kun pensionister og studerende (inden de får job), der kan have hund.

 

risikoen er, at testtageren tolker det sådan og siger: pffft urealistiske "krav" og derfor skyder resten af testen og dens info ned/lukker af for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også testen er sådan lidt.. Blah.. Altså den har de helt rigtige ting i sig, men jeg synes alligevel også lidt at det er ved at være lidt for... Naivt for nogle.

 

Altså jeg forstår ikke hvorfor så uvidende folk vil have en hund. Hvis man ikke ved at en hvalp skider indenfor, og kræver træning, så har man jo for filan levet i en osteklokke og burde jo slet ikke få hund... Og de som lever i den osteklokken ville alligevel aldrig komme i nærheden af en sådan test.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...