Hop til indhold

Hvalpeplaner...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har planer, men de ligger lidt ude i fremtiden, 2015 måske 2016 er nok realistisk. Har endnu ikke fastlagt hvilken race, bortset fra at det skal være en med en "god næse" da den skal bruges til eftesøgningshund og spor ;-) Research'er en del for tiden, og når racen er bestemt går jagten ind på at finde den rigtige kennel og så derfra en hvalpefødsel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til Chodsky Pes træf i starten af august, og hvis alt går vel, går jagten allerede ind der. Optimalt vil være 2-3 års jagt på de perfekte forældredyr, og håber da at de kan findes i Norden, så jeg ikke skal hele vejen til Tjekkiet efter en:-)

 

Jeg håber du finder nogen bedre individer end dem jeg har set. Ikke for at skræmme dig eller noget, men jeg er bare virkelig ikke imponeret. Af uransagelige årsager har vi en del af dem heroppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min på papiret drømmehvalp er sikkert på vej nu. Og ville kunne bruges til avl med Freddy. Men med 6 hunde nu har jeg ikke overskud til hvalp. Magter ikke at skulle beskytte de gamle mod en overkuldret cockerhvalp og magter ikke at skulle dæmpe hvalpen for at de gamle kan få ro. Det er en Tjekkisk tæve og en Hollands hanhund, der er parret.

Jeg ved jo at gamle hunde også kan være plejekrævende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne: Jeg giver siri ret ift chosky pes (eller hvordan det staves :blink: ) der er en på det unghundehold, jeg er træneraspirant på.

Ingen tvivl om at han troede, han fik en god træningsmakker ved den. Men det er den overhovedet ikke. Den har slet ikke sådan en almindelig arbejdsdrive. Den er altid bare.... Ukoncentreret. Manglende lyst til at træne og samarbejde med ejer.

 

Siri: det er fordi den eneste danske opdrætter af racen vist bor i støvring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne: Jeg giver siri ret ift chosky pes (eller hvordan det staves :blink: ) der er en på det unghundehold, jeg er træneraspirant på.

Ingen tvivl om at han troede, han fik en god træningsmakker ved den. Men det er den overhovedet ikke. Den har slet ikke sådan en almindelig arbejdsdrive. Den er altid bare.... Ukoncentreret. Manglende lyst til at træne og samarbejde med ejer.

 

Siri: det er fordi den eneste danske opdrætter af racen vist bor i støvring.

 

Nårh, så er det derfor jeg møder så mange! Synes nemlig jeg har mødt rigtig mange, hvis man tænker på hvor sjælden racen er. Og jeg er helt enig i den betragtning ift. den på unghundehold. Sød hund, hvis man "bare" skal have en hund. Men ikke en fantastisk træningsmakker.

 

Vi har planer om hvalp sommeren 2015 så jagten er også ved at være gået ind for mig, på den perfekte tilføjelse til flokken :mrgreen:

 

Spændende spændende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæreste (som ikke synes vi skal have hund mere foreløbig, men som har accepteret, at det hedder om et års tid, fordi jeg så gerne vil have en rigtig træningsmakker) har i øvrigt fundet på navnet til hunden igår, så han er da vist ved at bløde op :mrgreen::lol:

 

Og et navn, som jeg sagtens kan gå med til :5up:

Dagmar :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæreste (som ikke synes vi skal have hund mere foreløbig, men som har accepteret, at det hedder om et års tid, fordi jeg så gerne vil have en rigtig træningsmakker) har i øvrigt fundet på navnet til hunden igår, så han er da vist ved at bløde op :mrgreen::lol:

 

Og et navn, som jeg sagtens kan gå med til :5up:

Dagmar :lun:

 

Dagmar! Åh det var et fint navn.... Jeg er stadig I syv sind med hensyn til navn... der er alt for mange gode jeg gerne vil vælge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Af planer venter jeg stadig de der 5-6 år *suk* indtil opdrætter tager sig sammen og laver guldhvalpe igen :lun: Dog har jeg opdrætters lovning på, at skulle de ikke finde den rette avlstæve, eller planerne af anden grund går i vasken, så hjælper hun med at finde rette hund fra rette linjer til den tid - og så kigger vi nok mod Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altså, mine hvalpeplaner er jo sådan rimelig op over, i og med at jeg henter hvalpen den 18. juli. :mrgreen: Men jeg tog beslutningen i slut-efteråret 2012 og begyndte derefter at undersøge linjer og opdrættere og blev skrevet op til en hvalp efter denne tæve i... marts 2013, tror jeg. Så jeg kender godt det med de langsigtede planer. :blink: Og jeg syntes, at det var laaaang tid at vente, når nu beslutningen var taget - men til gengæld gav det også så meget mere tid at glæde sig i. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altså, mine hvalpeplaner er jo sådan rimelig op over, i og med at jeg henter hvalpen den 18. juli. :mrgreen: Men jeg tog beslutningen i slut-efteråret 2012 og begyndte derefter at undersøge linjer og opdrættere og blev skrevet op til en hvalp efter denne tæve i... marts 2013, tror jeg. Så jeg kender godt det med de langsigtede planer. :blink: Og jeg syntes, at det var laaaang tid at vente, når nu beslutningen var taget - men til gengæld gav det også så meget mere tid at glæde sig i. ;-)

 

Det er ok at vente, når man venter på noget godt :-D

Jeg måtte endda overtale opdrætter til at lave et kuld, da hun ikke havde planlagt det på Joppes mor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har konstant hvalpeplaner.

Er simpelthen så hvalpeskruk, at det næsten gør ondt.

 

Indtil videre ligger det dog et stykke ude i fremtiden og jeg har endnu ikke lagt mig fast på linjerne.

Følger pt et par hvalpekuld og afventer at se hvordan de ender ud.

 

Der er ikke ret mange af den type jeg vil have, så lure på noget i udlandet også.

Men det er lidt sværere at følge med når man ikke har. Samme mulighed for at følge hundene.

Regner med den næste flytter ind om et til to år.

 

Har ud over bc også kig på en tæppetisser mere.

Men det bliver måske endnu en omplacering der pludselig kommer dumpende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har man ikke altid lidt gang i en halv hvalpeplan eller to?

 

Jeg har i hvert fald kig på et par spændende unge tæver, som jeg skal følge lidt ekstra; se hvordan det går dem arbejdsmæssigt, måske følge et enkelt hvalpekuld og se hvordan det udvikler sig, inden jeg melder mig på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...