Hop til indhold

hvor meget og hvad?


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Futte på 10 kg. får 300-350 gram kød. Lily på 6 kg. får 150 gram :-)

 

Med barf har man lidt mere en idé om hvor meget de får ift. når man lige måler op i et bæger :-)

 

Det var da noget pjat at sige. Jeg ved da lige nøjagtig hvor meget Luna får hver dag. (Jeg har råfodret i 7-8 år, men er gået tilbage til tørfoder pga forskellige helbredsting). Jeg vejer næste dags ration af hver aften på en bagevægt

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke golden retriever på 12½ år, får 200- 300g daglig af RC Anallergenic. Jeg har et lille bæger, der rummer 50g. De 150 g får hun som måltid i madskålen om aftenen. Resten får hun ved forskellige lejligheder i løbet af dagen.

 

Derudover får hun en halv kotelet skåret i skiver og et halvt æble..... Og så det hun finder af æbler, mirabeller, lort og andet skrammel.. :roll:

 

Hun vejer 27 kg og er i perfekt slank stand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hugo på 63 kg får 900 gr kød (kragborg fuldfoder) og ca. 450-500 gr tørkost (taste of the wild) om dagen.

Flo på 23 kg får normalt 200-250 gr tørkost (RC eller ToTW) om dagen. Lige pt. får hun dog mere og andet (havresuppe, vådkost og hvalpemad) pga. babyen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare jeg mærker på dem og justerer løbende. Har faktisk ikke tænkt over det.

 

Hvis du synes de er fine i stand og dyrlægen er enig - så er det da perfekt :-D

 

jeg ved ikke, hvor meget min får. Jeg tror i omegnen af 250-300 gram, men det er ikke hver dag. Nogle gange får han mere, andre mindre. Jeg mærker på ham og justerer, hvis der er behov, men oftest regulerer han fint selv. Han spiser meget de dage, han har behov for det og enkelte dage spiser han meget lidt.

 

han er iflg dyrlæge og mig selv helt perfekt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sinus, ca. 48 kg, får en lille håndfuld Markus Mühle til morgenmad, og 500-650 g råt kød om aftenen. De dage med megen træning og mange guffer får han mindre om aftenen, og lørdag hvor vi går spor tidligt om morgenen får han ingen morgenmad.

Jeg holder meget øje med ham, og tager han på, tager jeg noget kød fra i nogle dage indtil han er fin igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da noget pjat at sige. Jeg ved da lige nøjagtig hvor meget Luna får hver dag. (Jeg har råfodret i 7-8 år, men er gået tilbage til tørfoder pga forskellige helbredsting). Jeg vejer næste dags ration af hver aften på en bagevægt

 

Godt ord igen. Da Futte fik tørt vidste jeg ikke præcis hvor meget han fik. Vi målte op i bægeret, gav lidt mere hvis han ikke holdt vægten, holdt lidt igen hvis han tog på. Så det var mere holdt op imod målebæger ift. at jeg nu dagligt vejer deres mad af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sassy ved jeg ikke hvor mange gram hun får. Det er et bæger og det ser ud til at passe fint. Hun får blanding af wolfsblut og nutriam og vist også lidt olivers

 

Luna får 2 x 135g og normalt er det en blanding af wolfsblut og nutriam, men pt prøver vi noget mad som Siri var så sød at hjælpe med og det ser ud til at virke.

Så hvis det er noget der virker så slår vi helt over på det til hende. Hun har kun fået Siris menu i knap tre dage.

Hun er måske en hund der bare SKAL have sit korn. Den forandring vi har set på to dage er i hvert fald tankevækkende.

Link til indlæg
Del på andre sites

loppen vejer 22 kg og får 200 g purizon fordelt på to måltider. jeg tror i øvrigt at vi bliver på det kornfrie mærke for hun har sjældent tynd mave i forhold til tidligere.

 

derudover en kong med vådfoder eller et ben og seføli guffere: til træning ost, pølse, steg osv og hjemme noget tør-noget

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: godt spørgsmål :vedikke: ...izzie vejer 7,5 kg og får sin skål fyldt op når den er tom. Nogen dage tømmer hun den, andre dage ikke :vedikke: men hun får orijen adult og det ryger der mere af end de andre mærker vi har prøvet :5up: af og til får hun en halv dåse applaws oven i det tørre hvilket får det til at glide nemmere ned på dage hvor hun "sultestrejker" :5up:

 

Ellers har hun en kurv fuld af ben til fri rådighed, så det ryger lidt flere ben når hun ikke gider tørfoderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...