Hop til indhold

hvor meget og hvad?


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Cookie vejer 9 kg og får dagligt 80-90 g orijen senior. Derudover en lille haps leverpostej med kosttilskud i og 2 af de tynde tyggepinde. Hvis jeg har meget arbejde at lave får hun et lille griseøre eller et suppeben i stedet for det ene tyggeben. Og så smager hun gerne min mad når den er hundevenlig. Ost, kød eller grønt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg måler egentlig ikke hvor meget han får, men vejede lige hans daglige ration så det er 330g om dagen henne petfood maine (det eneste han gider spise) han er 56cm høj ca og vejer 19kg (border collie)

 

han er som han skal være mener jeg selv dyrlægen og andre der har hund i min omgangskreds synes også han er flot..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella på 36 kg får Orijen Adult om morgenen og Applaws eller Taste of the Wild om aftenen. Hun får ca. 300 g om dagen i alt. Måske 350? Dorit på 14 kg (8 måneder) får Essentials hvalpefoder/Oliver's Grainfree/TOTW (i en pærevælling) om morgene og Nutram om aftenen. Hun får ca. 160 g om dagen. Det er meningen at Dorit skal på samme foder som Bella når hun har spist sig igennem sin pærevælling og Nutram:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso på 45 cm og ca. 12-13 kg får mellem 150 og 175g. Normalt får hun Henne Basic, men lige nu prøver vi deres kornfrie variant (kan sgutte mærke nogen forskel...). Jeg bruger målebæger, og har vejet af i tidernes begyndelse så jeg ved hvor meget der kan være i det. Mærker hende gerne efter hver dag, og justerer foderet efter hvordan hun føles. Er hun ved at få lidt ekstra på sidebenene får hun ca. 150g, er hun som hun skal får hun ca. 175g.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, har det som mange andre - Drengene får lidt over et halvt bægre morgen og aften.

 

Yoda en blanding af Kingsmoor Sport og Hest

 

Bamse en blanding af Senior og hest.

 

Kaia et kvart bægre og et mix af de varianter Kingsmoor jeg nu har hjemme.

 

Hvad det er i gram, det aner jeg virkelig ikke :genert: Mærker på mine hunde hver 2-3 dag og justere ud fra det jeg mærker og deres aktivitetsniveau i løbet af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er et godt spørgsmål.

 

Sheila fåromkring 200 gram regal og en stor håndfuld kingsmor som godbidder dagligt. Dertil nogle spiseskefuld e dåsemad og lidt leverpostej. Hun vejer 28 kilo og er en ældre omend stadig ret aktiv labrador blanding.

 

Mysla får 100 gram royal canin light plus lidt Kingsmoor og hills light som godbidder. Alt i alt max 150 gram. Dertil diverse tygge artikler og lidt dåsemad i kong. Hun vejer 15.5 og kan leve på en sten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle vores bliver råfodret og får cirka:

Ayo 3,3kg - 100 gr

Liva 5,5 kg - 120 gr (Liva er lidt på slankekur og så er hun den med mindst aktivitetsniveau, hun er ret doven :lol:)

Zazu 7,8 kg - 200 gr

Camy 8 kg - 200 gr

 

Det er sådan cirka - nogle dage lidt mindre, andre dage lidt mere - det justere jeg alt efter størrelsen på de ben de får og sådan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfen og Pjevs, Tervueren og Cocker får en skovlfuld til deling hver morgen, de får det på plænen og får ca 20 min til at spise i, så bliver de kaldt ind, har ingen ide om hvor meget hver af dem får;) de ser fine ud, Pjevs må ikke være tykkere nu, men det regulerer jeg i godbidder ikke i foder;).

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles [rottweiler/ridgeback] vejer 37 kg +/- og får ca 350g om dagen.

Sally [schæferblanding] vejer 24 kg og får ca 250 om dagen

Dexter [springer spaniel/ border collie] vejer 17 kg og får ca 200g om dagen, men i de perioder hvor han arbejder mere, får han ca det samme som Sally, for at holde vægten.

De får tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vejer altid foderet af - det har vi altid gjort - så det er ligesom en vane

 

Mine som vejer 15, 18 og 13 kg - får omkring 170 gram tørt pr dag hvis de kun får tør foder - får de også våd foder trækkes der fra i tørfoder rationen. Jeg fodre med to forskellige tørfoder og et våd foder. Udover det får de ind i mellem en klat A-38 - lidt tun mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...