Hop til indhold

Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 148
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg tror de fleste af os er inkompetent på den ene eller anden måde. Jeg tror næppe, at nogen følger loven slavisk. Er det ikke lorten vi synder med, så er der sikkert noget andet.

 

Tænker også at det nok ikke er det værste område at være komplet inkompetent. Jeg kan ihvertfald komme i tanke om mange andre ting som gør folk til både dårlige hundeejere og dårlige mennesker:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne jeg er i samme båd som dig.

Når vi går i øvelses terrænet så samler vi heller ikke op (og nej det er ikke der soldaterne kravler) og ja på stranden lod vi posen stå, for der er da INGEN skraldespande på stranden, overhovedet!

 

Skider de nede på marken samler vi heller ikke op og ej heller i skoven ;)

Det tror jeg soldaterne er glade for :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvordan man vender og drejer det, er det simpelthen ikke smart at smide poserne i naturen.

 

Jeg kan godt se at det er fint nok at man vil forskåne andres hunde for en sygdom man ved Ens egen hund har, ved at fjerne lorten, men så er det da ikke særlig logisk at smide den fra sig igen, hvor man ikke har nogen kontrol over hvad der sker med den.

 

Noget andet er, at "biologisk nedbrydeligt" plastic, stadig er 24-36 mdr. om at forsvinde, så hvis nogen skulle hidse sig lidt op over at se lorteposer smidt i naturen, har det nok ikke den store indvirkning på dem, at de får at vide at den jo automatisk er væk om 2 år...

 

Jeg er med på, at det er ret nemt at være hellig, når man ikke selv har problemet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvordan man vender og drejer det, er det simpelthen ikke smart at smide poserne i naturen.

 

Jeg kan godt se at det er fint nok at man vil forskåne andres hunde for en sygdom man ved Ens egen hund har, ved at fjerne lorten, men så er det da ikke særlig logisk at smide den fra sig igen, hvor man ikke har nogen kontrol over hvad der sker med den.

 

Noget andet er, at "biologisk nedbrydeligt" plastic, stadig er 24-36 mdr. om at forsvinde, så hvis nogen skulle hidse sig lidt op over at se lorteposer smidt i naturen, har det nok ikke den store indvirkning på dem, at de får at vide at den jo automatisk er væk om 2 år...

 

Jeg er med på, at det er ret nemt at være hellig, når man ikke selv har problemet :-)

 

Og dét er jo fair nok at synes:-) Men når argumenterne lyder "lad lortene ligge", så er det et tegn på at folk ikke aner hvad de orm gør ved hunde, og hvordan de smitter.

 

Man kan altid diskutere om alle gør det mest hensigtsmæssige, og mange ting beror på holdninger. Jeg tror såmænd som Jane at i der aldrig smider en pose, har nogle andre punkter hvor i ikke altid gør det mest hensigtsmæssige (som ikke nødvendigvis har noget med hunde at gøre). Så jeg vil bare være hellig på egne vegne på andre områder, og fordømme og lade mig forarge over andres opførsel:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dét er jo fair nok at synes:-) Men når argumenterne lyder "lad lortene ligge", så er det et tegn på at folk ikke aner hvad de orm gør ved hunde, og hvordan de smitter.

 

Man kan altid diskutere om alle gør det mest hensigtsmæssige, og mange ting beror på holdninger. Jeg tror såmænd som Jane at i der aldrig smider en pose, har nogle andre punkter hvor i ikke altid gør det mest hensigtsmæssige (som ikke nødvendigvis har noget med hunde at gøre). Så jeg vil bare være hellig på egne vegne på andre områder, og fordømme og lade mig forarge over andres opførsel:-)

 

mit argument er absolut ikke lad lorten ligge....

 

men ja alle har deres fejl, dog vil jeg mene at jeg altid prøver at tage hensyn hvis jeg bliver informeret af andre om at det jeg gør er til gene for dem (og gerne hvorfor så jeg bedre forstår det), om det så altid lykkes 100% er noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

mit argument er absolut ikke lad lorten ligge....

 

men ja alle har deres fejl, dog vil jeg mene at jeg altid prøver at tage hensyn hvis jeg bliver informeret af andre om at det jeg gør er til gene for dem (og gerne hvorfor så jeg bedre forstår det), om det så altid lykkes 100% er noget andet.

 

Det er jo interessant, for du skriver tidligere, at du både bruger affaldsspande ved skoler, og endda af og til privates. Flere skriver om at de får skideballer for at smide prutter i offentlige skraldespande, og flere skriver at de under ingen omstændigheder vil have at andre smider deres hundes lorte i deres private affaldsspande. Kan jeg så udlede af det, at du fra nu af aldrig smider dem andre steder end i din egen affaldsspand? Eller vil du fortsætte som hidtil, og altså bare notere dig at andre har en anden holdning end du har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter det ikke, altså lorte og lorteposer på gader og veje. I markkanten lader jeg dem ofte ligge eller smider/sparker dem ind i grøft mellem sti og kornmark. Når jeg ind i mellem har haft 7 hunde med i snor og kan have de fyldte lorteposer med til en skraldespand eller med hjem, så er det kun et spørgsmål om store lommer i sit hundetøj. Om sommeren i meget lidt tyndt tøj har jeg en lille skuldertaske med, købt for en tier på loppemarked .

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Jeg undres over hvor mange meninger der egentlig kan være blandt hundefolket, når vi snakker hundelort med eller uden pose, i en privat eller offentlig skraldespand - så nu forstår jeg bedre hvorfor det er SÅ STORT et problem blandt ikke hundemennesker :mrgreen:

 

Jeg forsøger altid at tage hensyn, jeg samler op og smider ikke posen i naturen eller på vejen - men gerne i andre folks skraldespande.....er aldrig blevet skældt ud, men har forstået, at det skal man absolut også være forsigtig med.

Men hvordan ved man om folk blir sure? Jeg går da ikke ind og spørger om lov, jeg lemper stille låget og dumper posen, og som nævnt før, så er folk velkomne til at bruge min skraldespand.

 

Den dag jeg ikke længere skal samle andres slikpapir, ispapir, cigaretskod, tomme flaske/dåser osv. op - da vil jeg virkelig tage "problemet" alvorligt, og lægge mig i selen for ikke at genere nogen med min lortepose :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo interessant, for du skriver tidligere, at du både bruger affaldsspande ved skoler, og endda af og til privates. Flere skriver om at de får skideballer for at smide prutter i offentlige skraldespande, og flere skriver at de under ingen omstændigheder vil have at andre smider deres hundes lorte i deres private affaldsspande. Kan jeg så udlede af det, at du fra nu af aldrig smider dem andre steder end i din egen affaldsspand? Eller vil du fortsætte som hidtil, og altså bare notere dig at andre har en anden holdning end du har?

 

brugt privat ca. 2 gange da den stod til tømning

og ingen i denne by har ytret at de ikke ønsker spanden brugt... mod sat har de holdt låget for mig på store offentlige... og skolens personalle ville give mig en pose da de troede hun pruttede (det var så hovedet der var ned af, poser har jeg altid med) de var glade og tilfredse med at jeg brugte spanden.

 

kom ejeren af spanden og sagde jeg ikke skulle bruge den ville jeg lade være, var ejeren der ville jeg spørger - gælder private, og jeg har klart taget til efterretning hvor mange her der ikke ønsker man bruger deres spand, må dog bare konkludere at dem jeg har talt og mødt med her i området finder det ok at låne - vel at mærke "når den nu står ved vejen"

 

i tilfældet hvor en brokker sig ved brug offentlige af offentlig spand ville jeg nok tage en snak med dem der ikke ønskede det om hvorfor dog ikke, og hvorfor der var offentlige skraldespande - de er der til alle - også der jo lige det at flere steder her i kommunen står der ved siden af indgangen til offentlige områder "husk at samle op og smid i spanden" ... så ja her ville jeg nok følge den officielle vejledning.

 

ved fra en anden hundelufter at plejehjemmet skulle havde sagt at vi bare kan bruge deres container når den står ude....

 

måske er holdningen i dette område meget positiv for at bruge offentlige og semioffenlige spande..... måske folk bare glade når der samles op (for det der mange der ikke gør).....

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Jeg undres over hvor mange meninger der egentlig kan være blandt hundefolket, når vi snakker hundelort med eller uden pose, i en privat eller offentlig skraldespand - så nu forstår jeg bedre hvorfor det er SÅ STORT et problem blandt ikke hundemennesker :mrgreen:

 

Jeg forsøger altid at tage hensyn, jeg samler op og smider ikke posen i naturen eller på vejen - men gerne i andre folks skraldespande.....er aldrig blevet skældt ud, men har forstået, at det skal man absolut også være forsigtig med.

Men hvordan ved man om folk blir sure? Jeg går da ikke ind og spørger om lov, jeg lemper stille låget og dumper posen, og som nævnt før, så er folk velkomne til at bruge min skraldespand.

 

Den dag jeg ikke længere skal samle andres slikpapir, ispapir, cigaretskod, tomme flaske/dåser osv. op - da vil jeg virkelig tage "problemet" alvorligt, og lægge mig i selen for ikke at genere nogen med min lortepose :slem:

 

Præcis:mrgreen:

 

brugt privat ca. 2 gange da den stod til tømning

og ingen i denne by har ytret at de ikke ønsker spanden brugt... mod sat har de holdt låget for mig på store offentlige... og skolens personalle ville give mig en pose da de troede hun pruttede (det var så hovedet der var ned af, poser har jeg altid med) de var glade og tilfredse med at jeg brugte spanden.

 

kom ejeren af spanden og sagde jeg ikke skulle bruge den ville jeg lade være, var ejeren der ville jeg spørger - gælder private, og jeg har klart taget til efterretning hvor mange her der ikke ønsker man bruger deres spand, må dog bare konkludere at dem jeg har talt og mødt med her i området finder det ok at låne - vel at mærke "når den nu står ved vejen"

 

i tilfældet hvor en brokker sig ved brug offentlige af offentlig spand ville jeg nok tage en snak med dem der ikke ønskede det om hvorfor dog ikke, og hvorfor der var offentlige skraldespande - de er der til alle - også der jo lige det at flere steder her i kommunen står der ved siden af indgangen til offentlige områder "husk at samle op og smid i spanden" ... så ja her ville jeg nok følge den officielle vejledning.

 

ved fra en anden hundelufter at plejehjemmet skulle havde sagt at vi bare kan bruge deres container når den står ude....

 

måske er holdningen i dette område meget positiv for at bruge offentlige og semioffenlige spande..... måske folk bare glade når der samles op (for det der mange der ikke gør).....

 

Undskyld mig, men du er da ikke hak bedre end mig! Herinde er der flere der skriver at folk overhovedet ikke skal bruge deres private skraldespand. Mon ikke den generelle opfattelse blandt husejere er nogenlunde den samme (måske endda flere ikke-hundeejere der vil blive virkelig sure). Men hvis det kræver at du bliver "taget i gerningsøjeblikket", så er der nok ikke den store risiko for at du nogensinde finder ud af at nogen synes det er klamt og irriterende.

 

Hvis du vil holde stilen, er du jo nødt til at banke på hos pågældende husejer og bede om lov til at benytte deres spand.

 

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt, ikke:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

og fra kirkens side har jeg "velsignelse" til at bruge spandene

 

talte med dem en dag om at jeg jo ofte gik forbi kirken først, fordi de har så mange spande, og håbede det var ok jeg brugte dem.... det var bare helt fint

 

 

 

 

@Hofferen

ja alt det slik papir og smadrede flasker kan jo få en til at føle man er lidt til grin når man samler op :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Undskyld mig, men du er da ikke hak bedre end mig! Herinde er der flere der skriver at folk overhovedet ikke skal bruge deres private skraldespand. Mon ikke den generelle opfattelse blandt husejere er nogenlunde den samme (måske endda flere ikke-hundeejere der vil blive virkelig sure). Men hvis det kræver at du bliver "taget i gerningsøjeblikket", så er der nok ikke den store risiko for at du nogensinde finder ud af at nogen synes det er klamt og irriterende.

 

Hvis du vil holde stilen, er du jo nødt til at banke på hos pågældende husejer og bede om lov til at benytte deres spand.

 

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt, ikke:blink:

 

dette... some du citere

 

".... og jeg har klart taget til efterretning hvor mange her der ikke ønsker man bruger deres spand ... "

 

betyder jo faktisk at jeg vil prøve endnu mere for ikke at bruge private spande.... igen 2 gange på 3 måneder..... faktisk samme spand, så ja ville være oplagt at spørger den familie og har faktisk kikket efter dem.... ved hvilken hund de har så burde kunne genkende dem på gaden.

 

og dette

 

"... må dog bare konkludere at dem jeg har talt og mødt med her i området finder det ok at låne - vel at mærke "når den nu står ved vejen""

at jeg faktisk har fået lov at nogen... at jeg så ikke har haft brug for at bruge deres spand er noget andet ....

 

 

igen hund siden starts september... 2-3 lorte pr dag = ca 270

2 er røget i en privat spand... hvor jeg som du siger burde spørger... men også vil

resten i offentlige og semi offentlige.... de sidste har jeg faktisk talt med "ejeren" om (pædago/lærer på skolen og kirkegårdsmedarbejder ved kirken)

 

så bortset fra det manglende spørgsmål et sted har jeg mit på det tørre når det kommer til hunde lorte

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan jo ikke ændre hvad jeg har gjort... men hvad jeg gør i fremtiden

 

hvad jeg gjorde før kunne jeg også kun basere på min daværende viden og holdning... og holdninger jeg havde mødt hos andre som jeg havde talt om emnet med.

nu møder jeg nye holdninger og ønsker, så kan jeg vælge at handle på dette.... hvilket jeg faktisk gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

AnneMangetal

det jo helr ikke dobbelt moralsk et leve op til sign egen moral... men ikke andres... ej helr hvis man bliver kloger og ændre moral... eller handling så den passer beder til moralen

 

jeg er opdraget med smid i en spand helst offentlig... men er der ingen så lån helere en privat hvis den står ud til vejen, er folk da så spørg

og har selv intet mod at min bliver brugt altså det er den opdragelse og moral jeg er vant til..... havde indrømmer jeg ikke tænkt at folk ville havde noget i mod det, da at spørge altid er blevet mødt med et "ja det må du godt"

 

 

 

min moral for hundeprutter er enkel

havd altid pose med - check det har jeg

saml altid op hvis fysisk muligt (det kan jo være umuligt hvis midt i en busk... eller for en blind ectra) - jeg samler altid op

smid altid posen i en skraldespand, helst egen eller offentlig, spørg så vidt muligt hvis privat og brug kun privat der står på vejen til tømning - lever jeg op til

 

har nu lært at den sidste bør være

smid altid posen i en skraldespand, helst egen eller offentlig, spørg så altid hvis privat. - hvilket jeg så må gøre frem over

 

100% som jeg havde talt med før denne tråd havde jo sagt ok til brug af deres spand (forudsat den stod ude)... med de udtryk der er her for det modsatte kan jeg jo roligt regne med at mindst 20% af danmarks befolkning ikke ønsker man låner deres spand... det må jeg tage hensyn til fremover (også når det gælder ispapir)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...