Hop til indhold

Endnu en julegavehvalp <3


Tigerdyr
 Share

Recommended Posts

D. 30/10-14 mellem kl. 10 og kl. 12 blev vores nye hvalp født. Racen er Ft Cocker Spaniel (på DKK stamtavlen står selvfølgelig bare Engelsk Cocker Spaniel) og opdrættet af Kennel Hunterfull.

Vi skal have en af tæverne. Der kom 4 tæver og 2 hanner. Der er 2 røde tæver og 2 sort tæver ... Og de er bare SÅÅÅÅ nuttet :klap:

 

Vi skal hente hende d. 25. dec. På "indpakningen" skal der selvfølgelig stå "Til os Fra os" så selvom julegave-hunde ikke normalt er noget jeg støtter, mener jeg det går denne gang :cool:

 

 

Mor er Ah-Tib's Dana - kaldet IQ (http://hunterfull.dk/IQ.html)

Hun bliver brugt til Agility og har været med på markprøver i sine helt unge dage.

Mor IQ.JPG

 

 

 

Far er Vagnmakarens Nougat - Kaldet Beck (http://www.rasdata.nu/jaktcocker/hund/2009/s5431509.htm)

Far bliver kun brugt som jagthund. Han bor i Sverige.

10633134_1556795631203638_208401532379834353_o.jpg

 

Vi har været skrevet op til drømmehvalpen siden foråret og sidst i august blev de så parret. Vi var så heldige at få lov at møde den skønne farmand da han var forbi til "lidt sjov i gaden" her i DK. Fed oplevelse! Mor-IQ kender vi rigtig godt, da jeg træner Agility med Opdrætter-mutter Dorte ... Vi kan slet ikke vente!!

 

D. 13. dec. skal de mentaltestes. Efterfølgende fordeles de udfra ønsker, kemi, opdrætters overbevisning og mentaltest. Det bliver VIRKELIG spændende ... Vi har et par yndlings mellem tøserne, men er slet ikke fast besluttet endnu. Vi er 2. vælgere (efter opdrætter) så der er god chance for vi får hende vi helst vil have (når vi beslutter os :stupid:)

 

 

Her er et par billeder fra de er helt nyfødte til i dag 6,5 uger gamle

 

10428398_1568454116704456_2667046425745160002_o.jpg

10548169_1568454183371116_945066754797639052_o.jpg

(der skal nok komme flere - men den vil ikke lade mig vedhæfte flere pt.)

 

 

Manden min er ved at tage jagttegn. Målet er et par flotte resultater på markprøver fra den bliver 1 års tid og selvfølgelig praktisk jagt fra 2-3 års alderen. Jeg skal løbe Agility med den ved siden af + gå lidt hygge rally/tricks/LP afhængig af hvad den har lyst til :oops: Hvis den tænder på Agilityen og vi får et godt makkerskab vil jeg rigtig gerne prøve landsholdet med den, men nu må vi se (man er vel ambitiøst) :slem:

 

 

Man kan følge det skønne kuld her: https://www.facebook.com/#!/iqbech?fref=ts

 

 

 

VI GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER OS :banan::banan::banan:

 

 

 

Navneforslag er MERE end velkommen - Vi er slet slet ikke lagt fast på noget endnu!

Da vores søde terrierpige hedder Nala opkaldt efter Simbas kæreste i Løvernes Konge ønsker vi at blive i disney eller afrikanske navne :shock: Svært!

1743463_10152462604533741_143366727186371983_n.jpg

Far Beck.jpg

1890338_1556797884536746_4909592081085176483_o.jpg

1782504_1561491560734045_6879222703541428522_o.jpg

10634096_1567119490171252_7549631811151322828_o.jpg

10846261_1568341846715683_1545907677967929208_n.jpg

10818456_1568341750049026_7404336319265050832_o.jpg

10854304_1568453843371150_2504002943903851264_o.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 82
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Stort tillykke med den kommende hvalp. Hvor er de dog bedårende!! :hjerte: :lun: Jeg begynder efterhånden at føle mig snydt - jeg vil også gerne give mig selv en hvalp i julegave. Har bare på fornemmelsen at manden ikke er enig... :fornaermet::lol:

 

Glæder mig til at se endnu flere billeder og følge den lille trold når I får hende hjem. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - hvis i synes i har set / læst noget der ligner tidligere fra anden bruger har i HELT ret :blink: Amocca herinde fra skal jo også have en Ft. Cocker hvalp - hendes er 4 dage ældre end min :lun:

Jeg følger hendes kuld hver dag på FB - det er altså bare sjovt :klap:

 

Amoccas meget lignende tråd (sorry for "næsten kopiering" Amocca :slem:): http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/39864-julegavehvalpen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med den kommende hvalp. Hvor er de dog bedårende!! :hjerte: :lun: Jeg begynder efterhånden at føle mig snydt - jeg vil også gerne give mig selv en hvalp i julegave. Har bare på fornemmelsen at manden ikke er enig... :fornaermet::lol:

 

Glæder mig til at se endnu flere billeder og følge den lille trold når I får hende hjem. :hjerte:

Hihi, man skal passe på hvad man ønsker sig - jeg har et kamera og jeg er IKKE bange for at bruge det :slem:

 

 

Jeg har læææænge følt at alle fik hvalpe omkring mig. Det er bare SÅÅÅÅ snyd! Føler med dig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, man skal passe på hvad man ønsker sig - jeg har et kamera og jeg er IKKE bange for at bruge det :slem:

 

 

Jeg har læææænge følt at alle fik hvalpe omkring mig. Det er bare SÅÅÅÅ snyd! Føler med dig :bighug:

Bring it ON! Hvalpebilleder kan man aldrig få for mange af!! :ivrig::lun:

 

Jaaaa, og det er 3 år siden vi sidst havde en helt lille hvalp (Ayo) og snart 2 år siden vi fik Zazu på 4-5 mdr. Jeg er mega hvalpeskruk!! :genert: Men får jeg så en hvalp og dermed har 5 hunde - så når dén er vokset op, så bliver jeg helt sikkert hvalpeskruk igen. Så kan vi jo fortsætte sådan - det kan jo alligevel blive til pænt mange hunde.... det går nok ikke. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bring it ON! Hvalpebilleder kan man aldrig få for mange af!! :ivrig::lun:

 

Jaaaa, og det er 3 år siden vi sidst havde en helt lille hvalp (Ayo) og snart 2 år siden vi fik Zazu på 4-5 mdr. Jeg er mega hvalpeskruk!! :genert: Men får jeg så en hvalp og dermed har 5 hunde - så når dén er vokset op, så bliver jeg helt sikkert hvalpeskruk igen. Så kan vi jo fortsætte sådan - det kan jo alligevel blive til pænt mange hunde.... det går nok ikke. :lol:

 

:sjov: Neeej, det er da ikke mange :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

MDe der markprøver......... Fra et årsalderen er altså prøver der foregår som rigtig jagt med fældning af vildt. Normalt er hunde mindst 18 måneder før de føres på den slags prøver.

 

Men der er jo undtagelser. Den springer Spaniel som lige er blevet dansk og svensk markprøvemester er 17 måneder, men det er altså helt usædvanligt.

 

Start med working test og træningsmarkprøver, når hunden er 1-2 år og så markprøver derefter.

 

Markprøve mester i Cocker blev iøvrig vundet af en svensker Poun Andresson i den nyligt overståede week-end. De har gode Cockere deroppe.

 

Tillykke herfra, med et godt valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

ih hvor er de søde

 

 

hmm navne hvad med 'Sheba', dronningen af Saba

afrikansk navn, men ikke disney, dog en vis kvinde og moren bliver jo kaldet IQ

 

eller bliv i løvernes konge og tag et navn til fra rolle listen http://da.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8vernes_Konge f.eks. Sarabi

 

eller fra tarzan som jo også foregår i Afrika http://da.wikipedia.org/wiki/Tarzan_(film) f.eks. Terkina

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej endnu flere hvalpe, puha der er en der er ved at blive noget så hvalpeskruk ;-)

 

Nurhhh de er kære og lækker race tillykke herfra og glææææææææææææææææææder mig til billedespam :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor bliver det spændende med flere cockerhvalpe herinde. Jeg har netop sluttet et sportræningshold, hvor der deltog en herlig unghund fra Hunterfull.

Min egen nu 8 årige Debbie er med Dortes gamle standardcocker , den skotske import Baggio som fader, på min nu afdøde Molly. Debbie blev også lavet til agility, men så da hun var et år, gik mine knæ ned.

Hvis jeg skulle vælge en FT-er, ville jeg også kontakte Dorte og Flemming.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først TUSIND tak alle :bighug:

 

 

Vi glæder os godt nok også meget!

Er bare SÅ lykkelig for det ENDELIG er blevet min tur til at få den skøøøøønneste hvalpebasse :lun:

 

 

MDe der markprøver......... Fra et årsalderen er altså prøver der foregår som rigtig jagt med fældning af vildt. Normalt er hunde mindst 18 måneder før de føres på den slags prøver.

 

Men der er jo undtagelser. Den springer Spaniel som lige er blevet dansk og svensk markprøvemester er 17 måneder, men det er altså helt usædvanligt.

 

Start med working test og træningsmarkprøver, når hunden er 1-2 år og så markprøver derefter.

 

Markprøve mester i Cocker blev iøvrig vundet af en svensker Poun Andresson i den nyligt overståede week-end. De har gode Cockere deroppe.

 

Tillykke herfra, med et godt valg.

 

Tak :klap: Og tak for gode råd!

Vi er selvfølgelig grønne indenfor hele jagthundetrænings-verden og markprøveverden, men der er selvfølgelig ingen forventning om at stille hvalpen til en prøve vi ikke er klar til. Det hele kommer til at foregå i dens tempo og vi bliver klar når vi bliver det!

 

Vores søde kennel tilbyde hvalpe træning for deres hvalpekuld - vi skal selvfølgelig med. Kennel-fatter Flemming stiller ofte til markprøver, så vi regner selvfølgelig med at skulle rådgive os en masse med ham undervejs :-)

 

Næh hvor spændende :klap: og så sjovt at vi får hvalp af samme slags samtidig :mrgreen: en skam I ikke bor tættere på.

 

hvad for nogen af dem er tæver?

 

edit. Det havde du skrevet :stupid:

Ja det er smadder ærgerligt!!

 

Tæverne er:

- sort med rødt halsbånd

- sort med gult halsbånd

- rød med lilla halsbånd

- rød med sort halsbånd

 

:lun:

 

 

Glæder mig til at følge din skønhed!

Det er et dejligt kuld du har valgt :klap:

 

Åh, hvor bliver det spændende med flere cockerhvalpe herinde. Jeg har netop sluttet et sportræningshold, hvor der deltog en herlig unghund fra Hunterfull.

Min egen nu 8 årige Debbie er med Dortes gamle standardcocker , den skotske import Baggio som fader, på min nu afdøde Molly. Debbie blev også lavet til agility, men så da hun var et år, gik mine knæ ned.

Hvis jeg skulle vælge en FT-er, ville jeg også kontakte Dorte og Flemming.

Ej hvor er det sjovt Ulla :klap:

Elsker at hundeverden er så lille :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for navneforslag :mrgreen:

 

Da det skal kunne "råbes" på en agilitybane vil vi helst ikke have mere end 2 stavelser - hvis der skal være flere stavelser skal det ihvertfald kunne afkortes til 1-2 stavelser og stadig "give mening".

... og det skal helst ikke slutte på a, eller ihvertfald ikke ligne "Nala" ret meget :engel:

 

 

SVÆRT!

 

Vores stambogsnavne bliver enten

- New Journey (hvis vi får en rød tæve)

- Neverending Story (hvis vi får en sort tæve)

 

På baggrund af stambogsnavnene overvejer vi:

- new,

- newt,

- joy,

- ever

- story

 

Af afrikanske navne har vi pt:

- Deka ( = "pleasing")

- Kenya / Kenja

- Rubi ( = rød)

- Siba ( = Sejr)

- Og så Anettesb nye forslag - Sheba

 

I disney har vi:

- Flora (fe fra snehvide)

- Fauna (fe fra snehvide)

- Elsa (Frozen)

- Lilo (Lilo og Stitch)

 

Udover det har vi også et par stykker som ikke rigtig har nogen betydning

- Flo

- JoJo

- Dot

- Nova

- Nelli

- Elli

- Echo

- Maze / Mazi

.. VI ER UTROLIG UBESLUTSOMME :stupid: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Den uendelige historie:

Atreju (prinsen der hjælper Bastian)

Auryn (prinsessens amulet)

Falkor (dragen)

 

Hvis New Journey:

Gipsy

Nomad

Tinker (irske sigøjnere)

Duné (ok, langt ude, men efter Aragorn - som vandrer - og som var chieftain of the dunédain)

 

Hold da op hvor er du fantasifuld :klap:

 

Jeg har aldrig set "den uendelige historie", men hvis det bliver en af de sorte SKAL den jo ses ASAP :blink:

Navnene derfra er lidt specielle, men måske man kan lege lidt med dem. Det vil jeg lige prøve :5up:

 

God idé at lege med "journey". Gipsy og Tinker kan jeg godt lide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...